Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:Als mensen ad beurt zijn dan is er niets ad hand. Maar zowel in artikel van van Rossem als door Elnienjo wordt het "haha kijk mij eens lekker voorkruipen" gesuggereerd. Als dit niet zo is, ok. Dan is er geen sprake van varkens die bijtend en grommend naar de trog rennen.
Toen mijn man ad beurt was heb ik ook gelijk een afspraak online gemaakt. Daar is niets mis mee.
Echwel schreef:Maar Elnienjo jij en je moeder zijn dus voor je beurt geënt
Voelt dat niet raar tegenover mensen die het hard nodig hebben
nynke55 schreef:Volgens mij krijgen niet alle 75- tot 79 jarigen tegelijkertijd een brief. Maarten van Rossum had hem dus nog niet maar heeft wel al vast een afspraak gemaakt. En dat is bijzonder egoistisch.
secricible schreef:Persoonlijk snap ik het niet. Het werd voor 85% tegen zkh-opnames en 100% tegen overlijden en lijkt ook het meest gunstig mbt besmettingen.
Maar wat mij betreft moet iedereen het zelf weten. AZ heeft ook niet mijn voorkeur maar dat is meer omdat ik het ze eigenlijk niet gun
idinn schreef:Kan je als GGD heel boos en verontwaardigd doen over de actie van van Rossum.. als je de boel op orde hebt en hij zou niet aan de beurt zijn had hij gewoon nee gekregen. Maakt niet uit met welke persoon die belde. Maar schijnbaar is hij gewoon al aan de beurt, maar is de brief nog onderweg. En is er dus eigenlijk helemaal niks aan de hand behalve wat sensatie journalistiek. En krijg je een ja als je eigenlijk nog lang niet aan de beurt bent: dan moeten ze de schuld ook bij zichzelf zoeken. Dan deugt je systeem niet.
djinnie schreef:Voordringen is niet sociaal, maar waar ik wel van schrik hier is dat er zo fel wordt gereageerd op mensen die nog niet overtuigd zijn van het betreffende vaccin wat hen wordt toebedeeld...
Met mijn leeftijdscategorie val ik hoogstwaarschijnlijk onder de AZ vaccinatie. Ik vind, vergeleken met anderr vaccins, de beschermingsgraad relatief laag. De verhalen over bloedstolsels helpen daarnaast niet bij een goed gevoel bij AZ.
Mocht dat voor mij niet anders voelen, laat ik me dus niet vaccineren met AZ. Blijkbaar heb ik daar geen keuze in en maakt mijn beslissing me dan 'asociaal'.
Mocht ik AZ niet willen, dan wacht ik af tot je zelf een vaccin kunt kopen. Ik zit in 1 van de laatste groepen, dus als de voorraad de goede kant op gaat, kan ik op den duur ook een ander vaccin kiezen. Als ik daar dan zelf voor moet betalen: het zij zo.
Maar ik heb nog steeds maar 1 lijf en dat is serieus al genoeg naar de klote. Dus ik kies wel iets waar ik me dan veilig genoeg bij voel.
secricible schreef:Ik vind het in deze fase inderdaad asociaal om een vaccin op te eisen. We weten dat AZ bij ouderen fors slechter werkt en daarom pfizer is geadviseerd.
Eisen dat je pfizer krijgt betekend dus een vaccin minder voor een oudere.
Wat djinnie doet heb ik dan weer minder moeite mee, gewoon even wachten tot de meute is geweest en dan op eigen kosten kiezen voor pfizer. Persoonlijk snap ik het niet, maar ik heb er geen oordeel over verder.
Wat mij betreft zou iedereen straks kunnen kiezen als we voorraad genoeg hebben maar ik denk dat dat logistiek echt onmogelijk zou worden en daarnaast er ook voor zou zorgen dat er nu massaal geweigerd zou worden en dan zijn we verder van huis.