secricible schreef:Als ik kijk hoe er soms binnen de vph niet kritisch nagedact werd over waarom je bepaalde maatregelen moet nemen bijvoorbeeld. Puur uitvoeren en niet zelfstandig meedenken of bedenken waarom iets zo is zodat je daar gebruik van kan maken.
Weet je ook hoeveel ruimte men krijgt om zelfstandig mee te denken? En of je wens/verzoek/suggestie gehoord wordt? Over het algemeen niet echt goed namelijk. Mensen die om beschermingsmateriaal vroegen, of het via een andere weg geregeld hadden, werden onder druk gezet het niet te gebruiken.
Dat soort meedenken wordt in heel veel organisaties helemaal niet op prijs gesteld.
Citaat:
Maar (gebrek aan) beschermingsmiddelen waren een stuk meer de oorzaak dan dat schat ik. Daarover wordt overigens ook genoeg gezegd door v. Dissel, maar ik heb nog niet goed genoeg geluisterd om te durven zeggen hoe hij daar naar keek.
Hij heeft maandenlang volgehouden dat het niet de reden was van het afschalen van de richtlijnen voor beschermingsmiddelen, daarna is de visie min of meer geworden dat het toch was vanwege tekorten, maar zonder dat er een openlijk, duidelijk moment van verandering van standpunt was.
Er wordt gewoon met terugwerkende kracht een nieuw verhaal gegeven, en dat wordt de publieke opinie ingerommeld maar nergens is er gezegd "dit hebben wij fout gedaan, hier zijn de manieren waarop wij dit nu anders doen."
En met zo'n sneer naar het opleidingsniveau van verzorgenden is het duidelijk dat hij ook nog steeds niet wil toegeven dat hij en zijn organisatie daar zo'n belangrijke rol in hebben gespeeld en daar ook zo'n duidelijke fout in hebben gemaakt.