Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:06

Elke de Klerk... ik vind haar echt heel eng.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:10

Astorga schreef:
Dit wordt mijn lijfspreuk voor de komende tijd denk ik:
"Waarom is het erger als 1 mRNA uit een vaccin in je DNA terecht zou kunnen komen, dan een stuk of 27 mRNAs van het virus als je níet vaccineert?"

Nu nog uit mijn hoofd leren...

En wat te denken van de vele mRNAs die je elke dag binnenkrijgt en die door je lichaam suizen :wow: Nee, die ene uit het vaccin gaat echt je hele hersenstructuur veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:14

Was toch nog een huisarts die ook in dat kliekje zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:29

Die Elke kijkt uit haar ogen alsof ze al 3 beroertes gehad heeft en gewoon niet meer weet welke termen ze achter elkaar in 1 zin plakt. Waarschijnlijk wil ze wel het juiste zeggen, maar is haar microsoft computer tegelijkertijd kapot en haalt ze gewoon alles door elkaar -O-

En wat is dat toch met die kritische mensen, dat zodra je dan probeert te begrijpen/leren wat wél een betrouwbare bron is. Ze opeens boos weg gaan en 'je het toch niet snapt'. Hoe denk je dan mensen mee te krijgen in je standpunt? Ik sta echt voor alles open hoor.. maar als het zo gaat, ja dan verandert er hier niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:30

Mijn zusje als ik doorvroeg: "Ik heb geen zin in ruzie" Hoezo staat een discussie gelijk aan ruzie :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:32

Dat is bijzonder inderdaad. Vind een avondje discussiëren met vrienden over de meest random onderwerpen echt heerlijk tijdverdrijf. Vooral als iemand A vindt en de ander B. En ruzie krijgen we nooit, alleen hoofdpijn van al het bier wat tegelijkertijd gedronken wordt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:34

Wij wel, maar dat is omdat ze er dus altijd voor wegloopt of op de persoonlijke tour gaat :+ ze past 100% onder het kopje viruswappie..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:41

Die huisarts, Elke is de oprichter van de kritische artsengroep mbt Corona . De lijst die allang gefileerd is. En de praktijk in België heeft haar al van de site verwijderd en in Nederland mag ze niet werken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:44

Als je je beroep niet mag uitoefenen.. zegt dat toch wel wat. Iedereen kan vanalles worden en een papiertje halen, het daadwerkelijk zijn is, blijkt maar weer, een heel ander verhaal. Echt een schande voor de sector zo iemand.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:55

Ik ben er op zich wel van overtuigd dat dat soort mensen óók gewoon maar willen helpen.
Maar dan denk ik, dat soort discussies moet je met vakgenoten voeren, niet in de media :+

Heb laatst een fragment gezien van een van die huisartsen die hydroxycholorquine aandroeg als medicijn voor covid. Die man is ook niet de duivel ofzo :+ heb een stuk meer begrip voor hem gekregen. Langs de andere kant is hij (volgens zijn reconstructie) ook niet eens gehoord toen hij met de suggestie kwam dat dit misschien een oplossing was. Let wel, dit was voordat er ruimer onderzoek naar gedaan was. Hij verteld dat hij arts in Afrika is geweest en daar een beetje een mentaliteit was van "als mensen bij bosjes neervallen moet je toch iets", en daarom wilde hij HCQ een kans geven.

Nu ja, ik moet zeggen dat ik me er liever ook niet meer zo in meng, want het polariseert alleen maar.

Ik zag een hele leuke video vandaag trouwens :) over wetenschapscommunicatie. Lijkt me echt vet om hier onderzoek in te doen! Naar hoe we "wetenschap" en notoire ontkenners van vanalles weer bij elkaar kunnen brengen :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:58

Ik heb dat verhaal van die Elke de Klerk nog eens nagelezen in het Eindhovens Dagblad, maar zo iemand kan je toch niet serieus nemen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:03

Blue_Eyes schreef:
Ik heb dat verhaal van die Elke de Klerk nog eens nagelezen in het Eindhovens Dagblad, maar zo iemand kan je toch niet serieus nemen?

Ik ga ervan uit daar haar herregistratie niet gaat lukken.
Ze kan dan wel natuurlijk als excuus gebruiken, dat de roverheid haar wil elimineren ;), om :D dat zij teveel weet!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:14

Ze zit ook in de podcast van Lange Frans . Dan ben je al niet meer geloofwaardig ( imo) .

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:23

Relaxed schreef:

Marije Berkelaar

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:33

Arabesk schreef:
Relaxed schreef:

Marije Berkelaar

Klopt , die wil iedereen met haar aromatherapieën genezen. Ze heeft gezegd dat ze daar veel meer geld mee kon binnenharken dan met huisarts zijn. Inmiddels misschien wel uit de Big verwijderd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 04:07

Corona met een genocide vergelijken gaat echt heel ver :=
Deze quote van Mvr de Klerk is ook interessant :')

Citaat:
,,In het vaccin zitten nano particles (nanodeeltjes, red.). Met die nano particles worden we officieel eigendom van Microsoft. Ik roep iedereen op daar niet aan mee te doen.’’

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 07:42

Cayenne schreef:

Citaat:
,,In het vaccin zitten nano particles (nanodeeltjes, red.). Met die nano particles worden we officieel eigendom van Microsoft. Ik roep iedereen op daar niet aan mee te doen.’’

Als iemand dat serieus gezegd heeft, zonder dat het een slechte poging tot sarcasme of een mislukte grap was, dan is diegene compleet negeren het enige zinvolle wat je nog kunt doen.
Daar helpt geen geduldig reageren met argumenten meer aan.

Gewoon doen alsof ze het behang is dus, en alsof geschreven bijdragen van haar uit enkel witregels bestaan, en verder geen tijd meer aan vuilmaken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 07:58

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 08:23

Magrathea schreef:
Ik ben er op zich wel van overtuigd dat dat soort mensen óók gewoon maar willen helpen.
Maar dan denk ik, dat soort discussies moet je met vakgenoten voeren, niet in de media :+

Heb laatst een fragment gezien van een van die huisartsen die hydroxycholorquine aandroeg als medicijn voor covid. Die man is ook niet de duivel ofzo :+ heb een stuk meer begrip voor hem gekregen. Langs de andere kant is hij (volgens zijn reconstructie) ook niet eens gehoord toen hij met de suggestie kwam dat dit misschien een oplossing was. Let wel, dit was voordat er ruimer onderzoek naar gedaan was. Hij verteld dat hij arts in Afrika is geweest en daar een beetje een mentaliteit was van "als mensen bij bosjes neervallen moet je toch iets", en daarom wilde hij HCQ een kans geven.

In het begin is HCQ ook gebruikt, er waren vermoedens dat het zou kunnen helpen.
Het is toen gelijk ingezet en gelijk onderzoek naar gedaan. Maar uit dat onderzoek bleek dat het niet hielp, dus is het gestopt.

Maar de wappies grijpen het gelijk aan als bewijs dat er niks mee gebeurt en denken nog steeds dat het het wondermiddel is.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:10

Cayenne schreef:

Citaat:

Waarom eigenlijk Microsoft? Waarom niet Apple? Of Facebook?

Dat vaccin waar ze over spreekt krijg je stiekem al toegediend tijdens de corona test, een zogenoemde nasale vaccinatie. Nou heb ik best wat colleges immunologie gevolgd maar die term ken ik niet, is dat nieuw? Waarom moet ik m'n baby laten prikken als het kennelijk ook met een wattenstaafje in der neus kan? :') :') :')

Edit, ik snap trouwens wel dat artsen bepaalde middelen aandragen als mogelijke oplossingen, goed dat dat wordt onderzocht. Maar zo huiverig als er naar vaccinaties wordt gekeken, zo makkelijk wordt er aangenomen dat een oud malaria medicijn (en met een rede oud) in je aderen spuiten een goed idee is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:14

Citaat:
Klopt , die wil iedereen met haar aromatherapieën genezen. Ze heeft gezegd dat ze daar veel meer geld mee kon binnenharken dan met huisarts zijn. Inmiddels misschien wel uit de Big verwijderd.

Oplichting loont :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:29

Ilse_123 schreef:
Cayenne schreef:

[quot]
[/quot]

Waarom eigenlijk Microsoft? Waarom niet Apple? Of Facebook?

Dat vaccin waar ze over spreekt krijg je stiekem al toegediend tijdens de corona test, een zogenoemde nasale vaccinatie. Nou heb ik best wat colleges immunologie gevolgd maar die term ken ik niet, is dat nieuw? Waarom moet ik m'n baby laten prikken als het kennelijk ook met een wattenstaafje in der neus kan? :') :') :')

Edit, ik snap trouwens wel dat artsen bepaalde middelen aandragen als mogelijke oplossingen, goed dat dat wordt onderzocht. Maar zo huiverig als er naar vaccinaties wordt gekeken, zo makkelijk wordt er aangenomen dat een oud malaria medicijn (en met een rede oud) in je aderen spuiten een goed idee is.

Microsoft is vanwege Bill Gates, hij is immers een bron van het kwaad in de vaccins.

Even serieus:
Vaccinatie via neusdruppels kan met allerlei bacteriën en is in de dierenwereld niet ongewoon. Wel is dat zover ik weet voornamelijk/mogelijk volledig met bacterievaccins.

Bij honden:
https://www.dierenkliniekecht.nl/huisdieren/nieuws/kennelhoest-vaccinatie schreef:
Er bestaat een neusdruppel-enting (Nobivac® KC) en een gewone inenting (Eurican® Pneumo) tegen kennelhoest. De neusdruppel enting wordt in de neusgaten toegediend en geeft een snelle en langdurige immuniteit. De gewone inenting geeft na circa 2-3 weken bescherming. Wil je dat je dier een jaar beschermd is? Dan moet deze vaccinatie (na een eerste keer) nogmaals herhaald worden na deze 2-3 wkn, daarna volstaat een jaarlijke toediening. In principe adviseren wij de neusenting. Het is recent gebleken dat juist de neusenting een sterke immuniteit geeft tegen kennelhoest zonder dat het neusslijmvlies beschadigd raakt.

Bij kuikens:
https://www.pluimveeweb.nl/product-artikel/174675-ceva-gel-spray-nieuwe-manier-van-vaccinatie-eendagskuikens/ schreef:
Ceva Gel is het nieuwe product van Ceva waarmee kuikenbroederijen eendagskuikens kunnen enten tegen Infectieuze Bronchitis, Coccidiose of voor het toedienen van Probiotica op de broederij.

De gel wordt met de InLine Sprayer met een gel-spray op de donsveertjes van de kuikentjes toegediend. Eendagskuikens krijgen de gel met hierin het opgeloste vaccin vervolgens binnen doordat ze de gel van de veertjes van soortgenoten opnemen, licht Rick van Oort van Ceva toe.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:53

corinep schreef:
Ik ben ook kritisch en ik heb toch het idee dat ik een iets ander beeld heb van Willem Engel heb dan de meeste mensen.

Ik zie hem over het algemeen de dingen die hij zegt heel goed onderbouwen. Met vaak betrouwbare bronnen en duidelijke taal. Ik heb niet alles van hem gezien en gelezen maar als hij het ooit over complotten heeft gehad is dat niet bij mij blijven hangen. Hij is ook zeker niet dom... Heeft hij altijd gelijk en doet hij alles op een goede manier? Nee... dat vind ik niet. Maar volgens mij doet hij wel alles vanuit een goed hart. En ja, als ze je niet horen, moet je misschien wat harder schreeuwen...

Willem engel kan het heel goed verpakken ja. Maar als je je verdiept in zijn bronnen dan gaat zijn verhaal volledig mank.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:58

ik moest inderdaad ook aan de kennelhoest denken, maar dat is wat anders dan een swab achter door mijn keel heen halen.

Wat betreft dat HCQ, ik snap de visie van die tropenarts wel met "als de mensen bij bosjes neervallen moet je iets".
Maar het feit is dat we in NL zitten en niet in de tropen. En ja, er sterven relatief veel mensen, maar dat betekend niet dat de bevolking dan ineens volledig akkoord gaat met een experimentele behandeling, zeker niet als je na enkele maanden ook nog moet concluderen dat er geen enkele werking voor is.
Ik weet niet of dat in zuid-Afrika anders is, maar ik zou daar niet blij van worden.

Zo heb ik ooit als diëtist nog samengewerkt met een IC-arts die wilde dat wij rijstwater gingen regelen voor diarree, waar ook echt geen enkel wetenschappelijk bewijs voor is. En dat is iig nog redelijk onschuldig, HCQ is dat niet. Je mag een bepaalde medisch wetenschappelijke standaard verwachten en dat is niet om met medicijnen te gaan geven waar geen basis voor is.

In de tropen, waar je wellicht toegang hebt tot te weinig middelen snap ik dat je soms creatief moet doen met wat je wel hebt en medicijnen voorschrijven die lijken te werken, maar nog niet bewezen zijn voor een nieuwe ziekte is ook tot daar aan toe. Maar als is bewezen dat ze niet werken, dan moet je er gewoon als arts vanaf blijven. Zeker met zoveel bijwerkingen als HCQ.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:00

Thanx voor de info Mizora,
Heel interessant, dat kuiken verhaal vooral, want zo'n vaccin moet dus best even blootgesteld kunnen worden.
Ben even aan het googlen geslagen en het wordt ook bij mensen gedaan, ook wel virussen, maar alleen virussen die problemen in de luchtwegen veroorzaken (opzich logisch) en alleen als levend vaccin en daar zijn we tegenwoordig toch minder dol op. Dat maakt dat mRNA vaccin ook zo cool.

Maar voor iedereen die denkt dat het nu aannemelijk is dat er een vaccin op een wattenstaafje zit: nee.
Sowieso werkt snot als een barrière dus ben je beter beschermd tegen ongewilde vaccins op wattenstaafjes als je je laat testen omdat je klachten hebt :') .

Sorry ik dwaal af, terug naar de wappies.