Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:34

Ook hier een mega-dip gehad qua eten iig, vooral gister was echt rampzalig, heb een hele reep chocola gegeten....en door het weekend heen ook nog meer gesnaaid dan verstandig. Paard is verhuisd en dat gaat gelukkig goed, maar heb daar toch wel stress van en mis m’n vaste stalroutine nu enorm. Alles kost nu meer tijd en energie...ik lijk wel een halve autist dat ik daar al moeite mee heb. Verder wel veel bewogen, gister al bijna 20000 stappen en nog een kleine 2 uur op buitenrit geweest. Vandaag dus maar weer opnieuw beginnen... :o

We kunnen dit dames! @Negerzoen... :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:52

Ik ben maar weer van de "ik ga een paar uur in bad" tactiek. :') Schijn je ook mee af te vallen.

Ik ben ook niet heel erg goed bezig geweest. Als ik zelf de regie niet heb over het koken merk ik dat er ongemerkt best wat kcal in gaan. Komende dagen kook ik zelf weer, toch weer even diep ademhalen en door.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:41

Kom op meiden, jullie kunnen het!! Ik vind jullie berichten heel herkenbaar, het laat zien dat de strijd zeker niet alleen in het afvallen zit maar dat ‘niet aankomen’ (op gewicht blijven) ook een eeuwige strijd is.
Maar echt, jullie kunnen het. En die sh*tdag met veel chocola (of iets anders) mag er ook zijn. Als je daarna maar met frisse moed (of frisse tegenzin, haha) verder gaat. Jullie zijn al zo ver gekomen, deze dipjes kunnen jullie ook aan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:31

Eten gaat bij mij ook ff niet best. Knop moet echt weer om, maar kost even heel veel moeite. Kan er niet echt een reden voor verzinnen. Maar goed mezelf maar echt even hard onder mijn kont schoppen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:32

Matheno schreef:
Negerzoen schreef:
Hier ook een grote dip afgelopen week. Zit totaal niet lekker in mijn vel. Mijn lichaam is moe en vraagt om meer eten/suikers. Dus ik voel me een opgezwollen ballon op dit moment. Ik heb er even zwaar de pee in :

Wel gisteren weer voor het eerst op de racefiets gezeten dit jaar. Was maar 15km omdat ik zo vermoeid ben. Was wel even lekker :)

Drink je wel genoeg water?

Ene dag beter dan de ander, maar wel minimaal 2 liter per dag :j Veel werkstress momenteel. Dat helpt ook niet. En dat slaat op mijn lichaam :)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:20

2 bidons met water op tafel zetten en vóórdat ik ga slapen zijn ze bij mij leeg. 2 flessen van 650ml.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:24

Oh met drinken heb ik nou nooit een probleem gehad. (Nee ook niet met de alcohol trouwens :') )

Hoop morgen de foxy weet te bestijgen. Mijn nek ligt wat in de kreukels dus heb een afspraak bij de fysio donderdag. En dan met frisse moed weer door.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:34

Hoi dames, goedemorgen! Hebben jullie gister weer stapjes in de goede richting gezet? Ik had gister een goede dag gelukkig en geen snaaiaanval gehad: heb de trek iig gestild met een beetje joghurt met wat banaan en beetje muesli ipv chocola. Zullen donderdag wel zien wat de schade van het weekend is geweest...

@Roosch: hopelijk gaat het snel beter met je nek! En is foxy weer blij met de aandacht

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:39

Ik ga mee met Ryder! :D
We kunnen dit allemaal meiden! Als het nu even te moeilijk is, dan komt er straks een tijd waarin het weer beter lukt :j

Ik las wel dat Butterfly een broekmaat kleiner heeft *\o/* *\o/* *\o/*
Super goed bezig!

Ik ontbijt momenteel met biologische kwark, hennepzaad, muesli van zonnatura, een stuk fruit en een beetje pure hagelslag. Meestal ontbijt ik 2 proteinepannenkoeken van de AH, met kwark of pindakaas en fruit. Maar dat zijn dus dingen die jij niet lekker vindt denk ik, EmptyWords.

Als ik hartig ontbijt, is het vaak iets omelet achtig of een veggieburger (zo die variant die uit meer dan 50% groenten bestaat) met snoeptomaten oid. Of gebakken ei en witte bonen in tomatensaus :+ , English breakfast haha.

Ik wil graag eind volgende week onder de 84 uitkomen. Ik zat op 84.3 maar toen gebeurde vorige week (teveel traktaties op mijn werk en vervolgens door stress mezelf ook laten gaan erbuiten) en is er weer wat aangekomen. Dus realistisch doel gezet en nu vol goede moed.

Goed bezig Pallatin! Als je zoveel bewogen hebt afgelopen weekend, zal dat vast ook helpen om de schade te beperken :j

Hier gisteren rond de 1800kcal gebleven, wat voor mij ook weer een goede dag is. Nu volhouden...

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:41

Hoi dames, hoe is het gegaan vandaag? Hier tot nu toe best goed ( ben nu net thuis van stal door de avondklok) lekker veel stappen gezet en net even goed intensief paard gereden. Wel 2 tussendoortjes, maar als ik niet de kast meer in duik dan toch een goede dag....

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:48

Klinkt goed, veel stappen en fijn paardgereden :j
2 tussendoortjes is prima toch? Hangt van het tussendoortje af, maar als dat verantwoord was dan moet het kunnen.

Hier ook een ok dag, zelfs met de enorme stress die ik momenteel mezelf aandoe voor m’n scriptie. Wel 2 maiswafels met pindakaas (met extra proteïne) gegeten die niet in de planning zaten, maar die vond ik veroorloofd :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:03

Net met een schaaltje kwark net over de kcal, maar best actief geweest dus prima dan. Lekker veel buiten geweest vandaag, ik word echt blij van dit weer.

Afbeelding

Afbeelding

En heerlijke curry op ook:

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:45

Hier gisteren best goed! Bij m’n schoonouders gegeten en die zijn ook op dieet, dus dan eten we gezond :D .

Heerlijke foto’s Gaucho!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:01

Fijn dat het gisteren goed ging @Es_ther. Altijd fijn om medestanders te hebben, dan val je niet zo op binnen de groep ;) Hier was gisteren een dag van hongerrrrr. Dus ik heb gisteren meer gegeten dan ik normaal zou doen. Maar de dagen daarvoor had ik véél bewogen, dus dat zal allemaal vast met elkaar samenhangen... Kijken of het hongergevoel vandaag weer een beetje tot rust is gekomen :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:07

Ik probeer alles maar te compenseren door veel te Foxyen. Redden wat er te redden valt. :')

Dat gaat gelukkig goed. Foxy weet niet wat d'r overkomt.

Heel typerend allemaal: ups en downs. Vergeet allemaal niet dat dit erbij hoort. Het is niet erg om toe te geven dat het even niet zo lekker gaat. Het gaat erom wat je er vervolgens mee doet.

Elke dag weer opnieuw, we kunnen dit wel met zijn allen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:19

Als dat voor nu even werkt Roosch, dan is dat voor nu even wat het is toch?
Ik probeer hier lekker veel te wandelen. Zoveel mogelijk lopend doen.
Haal de afgelopen dagen sowieso de 10.000 stappen. Dat geeft wel een fijn gevoel.
Gisteravond nog even een uurtje gekickboxt in de garage *\%/* Dat tikt qua kcal verbruik ook wel aan.
Vanochtend wandelend naar kantoor (2km) en vanmiddag terug. En dan vanavond als de kleine op bed ligt nog een klein rondje frisse lucht pakken :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:23

Hier weer ff lekker PT gedaan.

Had na het eten nog 800 kcal over :')

Feestje dus:

Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:24

Da's wel een bescheiden feestje hoor gaucho, dat komt laaaaaaang niet aan 800kcal haha! Maar wel lekker :9

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:28

Geniet ervan @Gaucho! :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:32

Heb er wel echt van genoten, en zo heb ik nog wat kcal reserve voor de rest van de week ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:44

gaucho schreef:
Heb er wel echt van genoten, en zo heb ik nog wat kcal reserve voor de rest van de week ;)

Prima manier. Balans hè _/-\o_

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:45

Zeker, balans is key :j
En the weekend is on it's way :D (altijd optimistisch)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:43

Wauw gaucho wat een doorzettingsvermogen heb jij!

Hier gaat het niet zo best helaas. Heb vorige week super goed gesport 1,5 kilo erbij.
Nu van die 1,5 kilo weer een halve eraf maar zo blijf ik schommelen tussen de 93 en de 95 en dat demotiveert wel moet ik zeggen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:46

Gisteren ook wel een prima dag! Was m’n lunch vergeten, maar we gingen gourmetten dus stiekem kwam het goed uit :') . Ook een rondje gewandeld.

@Nbn, door sporten hou je ook vocht vast hè! Als ik vandaag weeg kan ik zo een kilo lichter zijn dan de dag na sporten. Zeker met spierpijn :j .

Ik heb op vinted een broek gekocht die net te krap is, maar wel heel gaaf. Mooi doel dus!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:57

Zo heb ik er ook een paar. :D ze passen wel maar voordat ik mijn buik heb opgerold en die erin heb gefrommeld zijn we een heel uur verder.

Ik kreeg gisteren zoiets liefs als verrassing . Een pakket speciaalbier met een lief kaartje met een boodschap over trots zijn dat ik gestopt ben met roken en dat het afvallen zo goed gaat en dat ik het allemaal volhoud. Hoe lief is dat? En dat geeft ook echt een motivatie! <3

Gisteren een slechte dag. Nouja. Qua eten. Vooral drinken eigenlijk. Verder een topdag en ook weer een uur gesport.
Dat wil ik vandaag ook nog doen maar het ligt er even aan in welke staat ik bij de manuele therapie vandaan kom. :')