2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:10

Ik denk dat de meeste het gebruiken om van de trek af te komen en/of geen (vr)eetbuien te krijgen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:42

Ik heb liever tussendoortjes en dan ontbijt en lunch iets minder calorieën.
Zodat je daar wel mee uitkomt over de dag.
Anders val ik om, en denk ik echt alleen maar aan eten. >;) Met tussendoortjes heb ik daar geen last van. Ook al is dat maar n stuk komkommer.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:27

Grappig om te lezen dat het bij iedereen toch weer anders werkt.

Mij helpt het om vaste eet-tijden te hebben. Als ik om elf uur bijvoorbeeld zin krijg in iets, moet ik nog ff wachten tot het half een is :D Da's makkelijker dan tegen mezelf zeggen dat ik niks mag snacken, want alles wat niet mag, is interessant :') Meestal eet ik 8:00 ontbijt, 13:00 lunch, 16:00 tussendoortje en 19:30 diner. Dat werkt perfect voor mij!
Als ik het écht niet kan laten of ik krijg 's avonds honger, iets gezonds, maar dat zijn wel uitzonderingen.
Extra genieten van mijn maaltijden helpt me ook. Meer dan wanneer ik het ongemerkt naar binnen schuif.
En ik houd een lijstje bij welke dagen ik gezond heb geleefd. Dat motiveert. Soort sticker-idee voor kinderen :+
O en in het weekend, als ik bij familie ben, eet ik lekker met hen mee. Wit bolletje, taartje bij de koffie. Heb ontdekt dat ik daar niet van aan kom als ik door de weeks consequent ben :j
En natuurlijk een beloning bij iedere 0,5/1 kilo! :j :D

Wat ik me afvraag trouwens.. Pas woog ik 's morgens een héle kilo minder dan toen ik 's avonds naar bed ging. Hoe kan dat..?? Gaat wel lekker als dat elke nacht zo zou zijn. Dan ben ik gauw bij mijn streefgewicht :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:38

Voor mij zijn de tussendoortjes ook om vreetbuien te voorkomen. Omdat er voor mij meer achter zit dan alleen een gezond patroon aan te leren (niet gaan (vr)eten) bij negatieve emoties). Op deze manier met tussendoortjes heb je dan iets om maar uit te kijken wat eten betreft. De tussenpozen zijn dan niet zo lang dan bij 3x een maaltijd.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:25

Bloodymary schreef:
Gewoon een serieus bedoelde vraag hoor, geen kritiek of zo, maar waarom moet er dan eigenlijk een tussendoortje gegeten worden? Dat zie ik ook in veel dieetprogramma's. 3 x per dag eten en 3 x een tussendoortje. Ik vind dat echt heel veel. Maar wat is daar de reden voor?

Ik denk dat het voornamelijk is om verzadigd te blijven zodat je niet gaat snaaien. :) Vind wel dat je flinke maaltijden moet nemen als je geen tussendoortjes eet, maar kan me ook voorstellen dat niet iedereen het per se nodig heeft.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:33

Volgens mij wordt ook door sommige gedacht dat je de spijsvertering op gang moet houden door regelmatig te eten. Ik heb ook wel eens gehoord dat kleine beetjes eten beter zou zijn dan 3 grote maaltijden. Maar volgens mij verschilt het gewoon heel erg per persoon. Uiteindelijk gaat het erom wat je totaal binnen krijgt.

Zelf heb ik in de ochtend echt geen behoefte aan een tussendoortje. Smiddags wel, want als ik niets tussendoor eet, krijg ik te veel trek en eet ik daarna te veel.

Amber, in de nacht verlies je veel vocht. Maar dat eet je er ook overdag weer bij. Er wordt ook vaak aangeraden om een vast weegmoment op de dag aan te houden, zodat de metingen beter vergelijkbaar zijn. Immers een paar boterhammen of juist een toiletbezoek geeft al veel verschil.

Zelf weeg ik altijd in de ochtend, na toiletbezoek. Maar als ik veel zout heb gegeten (sushi) dan sla ik juist een keer over, omdat je dan veel vocht vast houdt.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:38

Ik denk inderdaad ook dat de behoefte per persoon verschilt. Als ik naar school ga en ik ontbijt om half 7 val ik rond een uur of 11 om, maar in de vakantie ontbijt ik soms pas om 12 uur. En ik lig echt niet tot kwart voor 12 in bed :)

Ik heb wel dat ik 's avonds vaak behoorlijke honger krijg, maar dat komt ook omdat ik sinds jongs af aan al om 18:00 avond eet en dan ook echt trek heb. Zijn er hier mensen die echt heel laat avond eten, en eet je dan tussendoor nog iets extra's?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:22

Wij eten altijd pas avond eten rond 19.30 en op vakantie in landen als bijvoorbeeld Italie pas om 21.00 (is daar normaal). En dan heb je inderdaad later op de avond geen behoefte om te gaan snaaien. Als ik om 18.00 zou eten zou ik om 23.00 uur wel willen snaaien denk ik.
Verder eet ik rond 12.30 ontbijt/lunch. En eigenlijk geen tussendoortjes, alleen veel drinken. Maar dan heb ik ook in mijn hoofd zo laat eet ik en denk ik er verder niet aan.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:55

Mijn wekker gaat (bijna) elke ochtend om 3:35. Ga dan van huis af zonder ontbijt.
Om 5:00 ben ik op het werk waar ik tussen 6:30 en 7:00 een grote sloot thee neem.
Om 9:00 gaan we ontbijten. Doen tussen 10:00 en 10:30 nog een bak thee en om 12:00 lunch.
Dan nog een paar bakken thee en een tussendoortje in de vorm van fruit en tussen 16:00 en 16:30 ga ik richting huis.
Dan avond eten tussen 17:30 en 18:30.
Om vervolgens niet meer te eten. Wel nog (verrassend..) kop thee.

De weekenden probeer ik met eten dezelfde tijdstippen aan te houden.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:41

IF lijkt me wel wat maar in de praktijk lukt het me gewoon niet. Als de kinderen niet thuis (uit logeren) zijn eet ik rustig pas rond lunchtijd wat, en is dat ook geen probleem voor mijn lichaam maar als ze er zijn is het gewoon niet handig. Dagen beginnen dan ook gewoon om 7 u. Wel is het vaak pas half 10 eer ik zelf voor brood zit.

Anyway. Donderdag en gisteren slechte dag gehad. Donderdag feest van schoonfamilie met lopend buffet. Flink last van mijn buik gehad omdat het erg vet was.

Gisteren bij Action geweest en tegen beter weten in van die zure staven gehaald. Blijkbaar heb ik daarmee gewoon geen zelfbeheersing dus rond de 1800kcal gegeten vanwege snoepen..

Desondanks vandaag heel lieve weegschaal: 63.6.
Ook weer gemeten met cm. In 14 dagen 4 cm buikvet minder, daar doen we het voor!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:14

Bah, wat is de weegschaal toch weer verraderlijk. Ik weeg me altijd op zaterdag ochtend, maar was gister wel benieuwd omdat ik aardig slecht gegeten had afgelopen week. Bam, +0,9 kg sinds vorige week. Vanochtend weer gewogen en die 0,9!! kg is weer verdwenen, dus weer t zelfde als vorige week.. Verder zijn er geen variabelen, ik weeg altijd als ik net uit bed kom zonder kleding en zonder gegeten/gedronken te hebben :Y)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:49

Daarom weeg ik elke dag en zet het in mijn app. Ik kijk niet perse naar gewicht resultaat maar naar de dalende lijn. Kan soms dagen hetzelfde zijn, omhoog schieten en dan flink omlaag.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:47

Lekker bezig ElizeVdS! *\o/* Die centimeters zijn het absoluut waard, daar doen we het voor!

Ik zit nu officieel onder de 100! 99.8 vanmorgen, helemaal happy! Dat ondanks dat mijn prikpil begint uit te werken, en ik weer vocht begin vast te houden *\o/*
En dat vieren we met....*tromgeroffel*
Nacho's! :')

Ik ga vanavond een gezondere variant maken van de nacho's hoe ik ze voorheen altijd at. Ik zit nu al te watertanden :~

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:34

Ja super blij mee. Een van mijn favoriete broeken past nu ook gewoon weer. Nog wat strak maar hij zit :D

Afbeelding
Buikje is er nog (maar ja wat wil je: 2 zwangerschappen achter de rug waarvan de oudste nog 3 moet worden).. ben dus best trots op mezelf!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:47

Goed zo Tigress, top prestatie *\o/* en geniet van je nachos...jammie :9

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:01

Lompe ik. Natuurlijk *\o/* *\o/* :+: _/-\o_ _/-\o_ super goed, onder de 100!!! En nachos, mjum! Y)(^)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:03

Wat een goede resultaten!

Ik ben aan de brandnetelthee. Het vocht is al ver uit mijn voeten, ze zijn nu helemaal gerimpeld haha.
Nou ja heb ik als ik over een week weer aan de prednison ga weer de ruimte om op te zetten.

Iets met een optimist heeft net zoveel pech als een pessimist maar wel meer lol....

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:05

Hihi wat een goede raket! Vind jouw instelling ook echt positief overkomen in je berichten. Super knap

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:51

Ik begon met 65,5 kilo en ben nu al 63,9. Ik heb al een hele tijd de 63 niet meer gezien op de weegschaal. En het is gewoon puur het hele erge bunkeren van suiker dat ik niet meer doe. Gister heb ik gewoon een patatje gegeten op een festival.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:00

Fijn zeg. Goed bezig!

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:10

Weekje vakantie is uiteten, een patatje,Bertollie(samen eten met gezellige mensen die allemaal iets maken uit de gezamenlijke moestuin/thuis mken. En overlijke toetjes ) en een koekje,chipje meer deze week.
Ontbijt en middag eten wel netjes gehouden. Zat hem meer in ander avond eten(meer koolhydraten), tussendoor een bv koekje meer. En chippie avonds bij de film.
Van af morgen weer in het gareel.
Voor het eerst weer gewogen vanmorgen. Voor vakantie 53,8 vanmorgen 56,3

Lijk wel zwanger nu haha..bolle buik .hopelijk zit daar die 2 en halve kilo

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:32

Ondanks dat ik hier een hele rel heb veroorzaakt wil ik toch even mededelen: 2 maanden geleden begonnen op 86,7 en nu vandaag 77.8!! Dus 9 kg eraf in 2 maanden, en het kost me eigenlijk zo weinig moeite. Ik ben al jaaaren niet meer in de 77 geweest.
Dat was mijn doel, 77 kg en dan vink het wel goed.
Maar ik ga gewoon door, het zal nu wel minder gaan maar 72 of 70 zou nog beter zijn :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:45

Wouw wat is iedereen goed bezig! Ik ben nu even aan het balansen. Gisteren een vreselijke dag gehad qua eten. Mijn eindstreep is ook in zicht. Nog een kilootje eraf denk ik voor de mooi. Het lastigste gaat het vasthouden daarna worden ben ik bang. Zorgen dat die kilo’s er niet weer bijkomen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:06

Rel veroorzaakt? Maar super goed zeg!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:44

Lekker bezig Lisa! :D

Ik heb laatste twee weken ontzettend veel stress op werk, waardoor ik weer aan het snoepen ben. Ik neem het voor nu even voor lief, en zorg dat het niet uit de hand loopt.. Even wachten tot het weer wat rustiger wordt op werk, dan ga ik weer met volle kracht vooruit!