[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsey

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:15

-O- o dat klinkt niet fijn!

Zelf heb ik daar nog nooit last van gehad eigenlijk. Ik gebruik wel enkel natuurlijke shampoo's en zepen (maar vroeger niet, toen gebruikte ik ook nog wel chemische brol, en ook toen nooit last van gehad).

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:17

Ik ga drie weken op pad met 1 kleine rugzak. Alles wat thuis kan blijven, blijft dan ook thuis. Zal zo even googlen wat zout betreft. Bedankt voor de adviezen alvast.

Ik heb ook geen last van ontstekingen na t douchen.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:20

Zeezout, het liefst zonder toevoegingen is wat ik altijd aangeraden kreeg en gebruik :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:20

Gracezellaa schreef:
Ik zou een zakje zout mee kunnen nemen dan misschien. Ik weet ook niet of ik een waterkoker ga hebben haha. Ga rond trekken, maar water koken moet vast lukken. Maakt t nog uit wat voor zout?

:j Zeezout

Citaat:
Vul een longdrink glas met 250ml warm water. Voeg vervolgens 1/4 tot een 1/2 theelepel zeezout toe en roer totdat het zout is opgelost. Gebruik gekookt water. Zo lost het zout volledig op en is het water vrij van bacteriƫn.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:28

Dan hebben jullie andere info gehad dan ik... Het moet toch net keukenzout zijn, de stof wat nodig is voor de genezing uit keukenzout zit niet in zeezout? Vriendin is speciaal om ander zout gegaan want ze had enkel zeezout in huis.

Anyway, ik doe 't al jaren met keukenzout en ik heb nog nooit ontstekingen gehad op een onrustige nostril na - maar dat kwam omdat ik er een lap op gekregen had dus dat had daar niets mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:32

Mij is ook zeezout verteld, kon dat zelfs bij de shop kopen in een klein handig bakje om inderdaad mee op reis te kunnen nemen :)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:35

Ik zal zeker weer naar de verkeerde geluisterd hebben 15 jaar geleden :D maar ach, geen problemen mee gehad dus zo'n ramp zal het ook wel niet zijn.

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:45

Ik heb ook 3 weken gebackpacked (in mijn geval in Thailand) en heb toen toch gewoon mijn spray meegenomen van easypiercing. Is een flesje van 50 ml dus mag ook gewoon mee in de handbagage en vond het ideaal dat ik niet zelf hoefde te gaan klooien. Bij ons in de hostels hadden ze namelijk lang niet altijd een waterkoker tot beschikking.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:53

Water koken kan natuurlijk ook in een pannetje :) Maar mijn flesje is 150-200 ml. 50 had ik ook nog wel meegenomen.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:30

Bij mijn shop geven ze altijd het advies zout zonder jodium. Niet elke zeezout is ook jodium vrij

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:48

mirtedl schreef:
Bij mijn shop geven ze altijd het advies zout zonder jodium. Niet elke zeezout is ook jodium vrij

Met dit te lezen gaat er wel weer een belletje rinkelen bij mij, toen zal 15 jaar geleden na mijn eerste piercing (navel) m'n mama om jodiumvrij zout geweest zijn, en dat zal waarschijnlijk een flesje keukenzout geweest zijn waar geen jodium in zat en waardoor ik dat zo onthouden heb dan. Dat zou toch een logische verklaring zijn, maarja, mijn geheugen is niet het allerbeste :+

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:53

Ik wil graag een traguspiercing en een double forward helix piercing.
Nu wil ik ze in verschillende oren.
Is het heel dom om dit tegelijk te piercen ivm liggen op het oor?

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:21

kaatje888 schreef:
Ik wil graag een traguspiercing en een double forward helix piercing.
Nu wil ik ze in verschillende oren.
Is het heel dom om dit tegelijk te piercen ivm liggen op het oor?

Ik zou daar persoonlijk niet voor gaan, tenzij je iemand bent die op zn rug ligt tijdens t slapen. Het is niet super pijnlijk maar wel behoorlijk oncomfortabel om op je oor te liggen als ie net gepiercet is. Als je het echt wil, dan kan je misschien op zoek gaan naar een kussentje met een gat erin zodat je toch op je zij kan liggen, maar als ik jou was zou ik het lekker in tussenpozen laten piercen!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:35

Beide keren beide oren tegelijk gepierct, en dat viel reuze mee. Kon gewoon prima slapen :D

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:54

Aan het overwegen om zaterdag dan toch na maanden uitstellen tepelpiercings te zetten! Ik denk van mezelf dat ik best een hoge pijngrens heb als het gaat om piercings maar bij deze ben ik wel benieuwd :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:59

Ik overweeg het ook! Wil er denk ik wel maar 1 en heb gehoord dat de 2e meer pijn doet (logisch, want minder adrenaline) dus daar heb ik geluk mee dan :') Ik heb ook het idee dat ik een vrij hoge pijngrens heb wat piercings betreft, industrial vond ik het naarste en ook die heb ik eigenlijk amper gevoeld, maar toch behoorlijk zenuwachtig hiervoor haha. Ik ga over een week als ik bij m'n vriend ben denk ik, dan kan hij mee :')

Ben benieuwd, succes!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 01:04

Dat is idd wel het nadeel met 2 :+
Als ik ze laat zetten dan geef ik wel een update!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:14

Ik wil ook nog steeds, maar al die verhalen over tepelpiercings die na 2 jaar nog steeds niet genezen zijn houden mij tegen.

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:40

Die van mij zijn na anderhalve week alweer helemaal prima! Natuurlijk nog niet compleet compleet genezen maar heb nergens last meer van!
Ik had niet zoveel last van het feit dat de tweede meer pijn deed, bij Queen of Rings (in ieder geval, maar vast ook bij meer) kan je er voor kiezen om ze tegelijk te zetten

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:52

Ik ben afgelopen maandag geweest voor 2 (wel om en om) en ondanks dat het zetten zelf niet heel prettig was heb ik er nu vrij weinig last van

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:05

Heb er 1 gehad maar die is nooit genezen dus uiteindelijk eruit gehaald. Had m ook niet voor de mooi dus t afscheid viel niet zwaar :=

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:08

Heb er toch voor gekozen om eerst het ene oor te doen.
Heb eerst de traguspiercing laten zetten. Super blij mee *\o/* *\o/* *\o/*
Over een tijdje doe ik mijn andere oor met een double forward helix piercing :D

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:25

Ben zo verliefd op de tepelpiercings maar al die horrorverhalen houden me toch wel een beetje tegen. Ze zijn niet goedkoop en dan doe ik het dalijk voor niks haha. Misschien dat ze er ooit wel komen, maar denk dat ik eerst de oortjes maar af maak :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:27

Die ervaring heb ik indd met mijn beide tepelpiercings.. ik blijf er gedoe mee houden. Regelmatig ontstoken en hoewel het wel makkelijk geneest steeds zou ik ze niet nogmaals laten zetten.. vind het alleen zo zonde om ze eruit te halen.. ;(

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:21

Ik heb afgelopen zondag mijn daith piercing laten zetten bij QoR en diezelfde avond kon ik ook al gewoon op dat oor liggen met slapen. Heb er nauwelijks last van gehad.
Ik doe er verder niks mee qua verzorging. Alleen er af blijven :D en na het douchen zoveel mogelijk droog deppen met een tissue of wattenstaafje

Nu kriebelt het dus alweer behoorlijk voor het laten zetten van een tragus piercing in het zelfde oor :D
Denk dat ik braaf wacht tot begin maart dan ben ik jarig en vraag ik m maar voor mijn verjaardag aan mijn man en kids. Weet toch niks beters :')