Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:39

Zo, ik ben weer terug van vakantie. Heb het praktisch aangepakt door al mijn tussendoortjes te schrappen en dus maar 3 maaltijden op een dag te eten, waardoor ik in het Italiaanse ritme mee kon gaan zonder al te veel schade aan te richten := Zoals het er nu naar uit ziet ben ik ietsjes afgevallen, maar ben wel benieuwd hoe veel moeite het me gaat kosten om uit het ritme van meguezworstjes op een baguette tussen de middag en een pizza 's avonds te komen :=

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:42

Nou ik wens je veel succes! :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:10

Ik meld mij opnieuw, vorige keer heeft dit topic mij echt geholpen met mijn motivatie *\o/*

Grootste probleem bij mij is de personeelskantine tijdens de lunch en savonds rond een uurtje of 9 wil ik altijd graag wat snoepen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:00

Ik meld mij ook maar weer eens!

Ik heb telkens niet genoeg motivatie om het afvallen door te zetten helaas. Ik doe ook niet echt meer een sport, maar wil dit wel graag weer gaan doen. Maar wat weet ik niet echt. Hardlopen kan mn knieën niet echt aan, sportschool is hartstikke duur, en balsporten wordt voor mij lastig vanwege mijn oogafwijking. Zwemmen lijkt me wel leuk maar ben bang dat ik dat na 2 weken ook wel weer zat ben. Dan blijft er weinig over ben ik bang?

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:14

Sophie bedenk dat wanneer je wilt afvallen voeding het belangrijkste aspect is! Maar als je toch graag wilt bewegen, maak eens een lekkere wandeling, pak wat vaker de trap en ga met de fiets op pad!
En tja, dat zwemmen.. als je echt graag iets wilt moet je ervoor gaan, en houd in je achterhoofd waar je het voor wilt doen :) In jou berichtje lees ik veel redenen waarom iets niet zou kunnen, probeer positiever te denken met wat je wel kunt!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:21

Even een vraagje; Zondag keek ik obese en toen zag ik dat zij daar gebruik maakten van suikervrije ketchup. Nou ik gisteren boodschappen doen en kon het dus niet laten om ook even op zoek te gaan naar suikervrije ketchup. Inderdaad ketchup met minder suiker gevonden! Nou wie weet gaan we die ooit nog eens proberen!
Maar.. ik keek even verder naar de mayonaise en zag ik 3 verschillende potten staan, de ene was met olijfolie gemaakt, de andere met yoghurt en er was nog ééntje van 60% minder vet. Nou dat zegt mij natuurlijk helemaal niks dus de potjes maar even omgedraaid en etiketjes bekeken. Nu kwam er dus naar voren dat de mayo met olijfolie meer kcal bevat maar minder suikers tegenover de mayo met yoghurt die minder kcal bevat met meer suikers (de 60% minder vet weet ik zo even niet meer).

Waar hadden jullie voor gekozen? In de zin van wat beter voor je is (zelf maken / mayonaise niet gebruiken daar gelaten). Meestal let ik zelf namelijk op de kcal maar hoorde laatst dat overal ook zoveel suikers aan worden toegevoegd waardoor ik daar ook meer op ben gaan letten. Maar nu ben ik het spoor toch wel een beetje kwijt met wat nu dan beter voor je is.. %)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:30

Tja, ik zou die kiezen met meer kcal en minder suiker, khd, maar dat is omdat het past bij hoe ik heet (veel vet, weinig koolhydraten, middel eiwitten). Puur om het afvallen zou je beter kunnen kiezen voor die met de minste kcal (want kcal in vs kcal uit bepaalt of je afvalt). Daarnaast vind ik persoonlijk pure voeding belangrijk, dus ik zou kiezen voor diegene die de minste toevoegingen heeft. Suiker hoort m.i. niet thuis in mayonaise (mayonaise is olie met eidooier en wat mosterd), olijfolie wel (Dat is name de olie die ze gebruikt hebben) dus zou ik met de info die je geeft nogmaals kiezen voor die op basis van olijfolie.
Wel belangrijk om te kijken of die obv yoghurt daadwerkelijk suiker heeft of koolhydraten. Als ze gewoon mayonaise gemengd hebben met yoghurt zal daar meer koolhydraten in zitten (omdat in yoghurt koolhydraten zitten en weinig vet normaal gesproken), maar daar hoort geen suiker in vind ik.

Dat is waarom 1 product niet gezond of ongezond is, het gaat uiteindelijk om je leefstijl. Wat past bij jou en waar voel jij je goed bij? 1 product zegt niks over wat goed is voor je, het gaat om je volledige eetpatroon.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:58

Ik zou dan zelf ook gaan voor de olijfolie. Voor de redenen die secricible aangeeft. Suikers heb je niets aan, die worden omgezet in vet (tenzij je meteen een rondje gaat lopen :D ) terwijl vetten vaker nuttig kunnen zijn omdat je lichaam er iets uit kan halen (niet bij alles, maar een olijfolie toch wel). Nu, overdrijven is ook een vak, dus van vet ga je ook dik worden, maar je weet wat ik wil zeggen :+

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:10

Thnx voor de uitleg! :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:32

Ik heb echt KOPPIJN, ik denk dat het door het afkicken van suiker komt :')

Ik ga zo kiwi-ijsjes maken :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:57

ik heb gister niet gesnoept en heb vandaag (de dag is nog niet zo lang bezig voor mij) weer een kaastosti op :o

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:57

SophieFT schreef:
Ik meld mij ook maar weer eens!

Ik heb telkens niet genoeg motivatie om het afvallen door te zetten helaas. Ik doe ook niet echt meer een sport, maar wil dit wel graag weer gaan doen. Maar wat weet ik niet echt. Hardlopen kan mn knieën niet echt aan, sportschool is hartstikke duur, en balsporten wordt voor mij lastig vanwege mijn oogafwijking. Zwemmen lijkt me wel leuk maar ben bang dat ik dat na 2 weken ook wel weer zat ben. Dan blijft er weinig over ben ik bang?

Zo ben ik ook

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:02

SophieFT; ik ben het meestal ook zat na 3 weken. Al verschillende sporten gedaan maar elke keer is het hem niet. En meestal ligt het ook aan de mensen/team waarom ik niet meer wil := of het is saai. (Ben nogal lui :'))

Ik ben pas een dag begonnen met de stap om gezonder te eten, want eet/at echt slecht. Dus ik wil een beetje rustig aan veranderingen doorbrengen qua eten. Ontbijt eet ik al 15 jaar 2 boterhammen met hagelslag. Maar ik doe nu wel 2 volkoren boterhammen ipv wit

O; 2 volkoren boterhammen met pure hagelslag
T; cracker met kaas
L; grote Pretzel :=, bakje yoghurt met aardbeien
T; witte druiven
A; sperziebonen en kipfilet

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:10

O: appel en een banaan
L: rauwkostsalade en 2 speltboterhammen met komkommerhummus
T: snoeptomaatjes
A: paksoi, champignons en paprika met kipfilet.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:18

Ik heb vandaag een kaastosti op,vanavond brocolli gekookte aardappels en worstjes en misschien vanaaf nog een appel

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:22

Dat lijkt me wel heel erg weinig om over een hele dag te eten? Zelfs met de appel erbij?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:23

xNavatu schreef:
Dat lijkt me wel heel erg weinig om over een hele dag te eten? Zelfs met de appel erbij?

Ik ben vandaag bijzonder laat mijn bed uit gekomen dus merk er niks van :) :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:31

Croyslover, wat wil je precies bereiken met dit uithongerdieet?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:36

secricible schreef:
Croyslover, wat wil je precies bereiken met dit uithongerdieet?

Uithongerdieet? Ontbijt hoefde niet want ik werd om 12 uur wakker , dus middageten :) normaal gesproken eet ik twee tostis en het avondeten :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:40

Ik dacht eerst dat het over mij ging :')

Ik ga morgen op het strand eten, hoop dat ze iets van een salade hebben ofzo. Ben nu net 2 dagen goed bezig :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:43

En gisteren at je wel helemaal 2 tostis. Wat voor doel streef je na? Want een gezond eetpatroon is het zeker niet en ik vind het eigenlijk ook vrij zorgelijk voor iemand van 16. Of je nou om 8uur of om 12uur opstaat. Voeg eens wat meer groente en fruit toe, en wat tussendoortjes. Gedachte achter dit topic is niet echt jezelf uithongeren...
Laatst bijgewerkt door secricible op 23-08-16 16:45, in het totaal 2 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:45

croyslover schreef:
xNavatu schreef:

Ik ben vandaag bijzonder laat mijn bed uit gekomen dus merk er niks van :) :o

Je zit tussen de 600-900 kcal dus dat is wel heel weinig, óók als je laat uit bed bent. Je lichaam heeft ook gewoon energie nodig als het slaapt he..

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:45

amandananana schreef:
Ik dacht eerst dat het over mij ging :')

Ik ga morgen op het strand eten, hoop dat ze iets van een salade hebben ofzo. Ben nu net 2 dagen goed bezig :')

Komt vast wel goed! :j

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:46

Vergeet niet dat ik ook avond eet he

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:47

Dat zit bij die 600-900kcal in...