Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:45

Het probleem is dat iedereen een salon kan en mag openen want het is geen beschermd beroep. Helaas. En zolang men voor een dubbeltje op de eerste rij wil blijven zitten zal dat echt niet veranderen. Daarmee zeg ik niet dat Siggis, dat wil ;)

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:04

Deels eens Tazz. Ik zie soms gecertificeerde stylisten en de juiste producten met nagels wat in de zijwallen gelopen is, de nagelriemen kapot. Terwijl bewuste hobby stylistes heel netjes en hygiënisch werken. Denk dat het meer op de persoon aankomt, hoe serieus die erin staat ( en of ze een vaste hand heeft:p) dan hoeveel certificaten aan de muur.

Beschermd beroep lijkt me overdreven, het zijn "maar" nagel producten en hoewel die zeker schade aan de nn kunnen aandoen maar risico's voor klanten heb je met alles, van haar producten tot voeding.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:14

Toch mis je als hobbyist, zonder papieren, wel een heel belangrijk deel. Ik heb voldoende meiden gezien met vergalde nagels door hobbyisten, nog nooit van een gediplomeerd styliste.

Het beschermde beroep vind ik zelf niet overdreven. Als je ziet wat voor enorme schade je kunt aanrichten als je geen verstand van zaken hebt.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:26

Ik ben zelf ooit bij styliste geweest. Opleiding, young Nails gel, ruimte gehuurd in kapsalon. Heel profi. Vreselijke ervaring, duimnagel lag erna er af en allemaal rode plekken op mijn nagelbed, te hard doorgevijld. Kan door zenuwen komen, ze begon net maar ze had de examens gehaald .

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:52

LadyMadonna schreef:
Ik dacht al ea onder je kak te zien. Vind het slordig verwijderd.
Losse stukjes er voorzichtig met een hele zachte vijl (240) af vijlen en de boel idd goed verzorgen

Ik ga Zaterdag of morgen middag maar eventjes langs de Douglas voor alles..
Heb nu gewoon niets liggen er voor. :=

dazzletrofke schreef:
Ja die lijnen zijn duidelijk zichtbaar. Maar dat hoeft niet van vijlen te zijn, kan ook door acryl product komen... Was het eigenlijk een salon sigg?

Het is Salon met 3 a 4 personen die daar werken, en aan de buitenkant van het Winkelcentrum van het dorp.

Maar de nagelriemen wil ik nu sowieso wel gaan verzorgen, heb ik eigelijk nooit gedaan.
Lijkt me ook wel redelijk met het beroep als verzorger tussen de paarden, heb dan ook altijd wel
te maken met water of andere dingen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:08

Ik zou vooral voor een verzorgend en hydraterend gelletje ofzo gaan. Van Herome heb je bijv. een olietje speciaal voor beschadigde nagels, gebruikte ik ook na het afhalen van nepnagels. Is iets van 6 euro, dus op zich goed te betalen. Verder is de Nfu Oh Nailtrainer (gouden flesje) echt tóp voor zulke dingen, maar die is rond de 20 euro dus wel een stuk duurder.

Oef, ik heb toch een paar lakjes aan mijn wish toegevoegd :=
Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:24

Oef! Die willik ook!!! <3 <3 <3

Heb toevallig net een Neon gelakt :')

Jackie Oh! <3 <3 Flesje is bijna leeg!! :oo

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:26

Ik ben sinds kort ook begonnen met het insmeren van mijn nagelriemen. Had een potje van Essence, maar sinds 2 avonden smeer ik ze in met kokosolie.
En dat werkt echt als een tierelier. Ik smeer het ook op mijn gezicht trouwens, heerlijk zacht huidje krijg je er van.

Ik heb met mijn 32 jaar een redelijk slechte huid, gewoon heel gevoelig en snel beschadigd. Nu gebruik ik kokosolie en heb al meerdere complimenten gekregen. Goedkoper kan bijna niet :+
Gebruik het ook om in te bakken trouwens :')

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:27

Kokos olie is heel fijn en veel gezonder om in te bakken ja:))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:28

Ja daarvoor had ik het ook eigenlijk gekocht, maar het is dus ook heel fijn om je nagelriemen mee in te smeren :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:37

Ik bak enkel in olijfolie, heerlijk! Kokos olie vind ik niet lekker. Kokosvet is wel perfect om je make-up te verwijderen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:02

Ja die Jackie bedoelde ik dus van de week San!

Kokosolie, gebruikte het om in te bakken. Niet voor mijn gezicht, is veel te verstoppend. Gebruik heel graag jojoba olie en nu in combinatie met tamanu olie. Héél fijn!

The Gel Nail Polish in de test

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:50

Kokosolie is niet mijn ding en voor mijn huid echt veel te vet, dat gaat echt niet goed.
Ik hou het lekker bij mijn dagcreme :)

Oh, ben heel benieuwd Yv!
Ga zo even lezen :D

Ik vraag me af of iemand dit lakje net zo gaaf gaat vinden als ik _O-

Sabra

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:59

Nou ik in elk geval niet _O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:12

Ik gebruik enkel kokosvet om mijn oog make-up te verwijderen en dan eigenlijk alleen als ik een zware avond make-up gedragen heb. Mijn huid doet het heel goed met een olie, ik gebruik de gezichtsolie van Gamila Secret.

Anc, ik vind jouw kleurtje ook niets, sorry.
Yv, leuke review! +:)+ Slim om te testen zonder de tips te sealen! Ik vind de productnaam wel enigszins misleidend, het is namelijk geen gel maar een normale nagellak. Dit verklaard wel waarom mijn nichtje laatst riep dat de shellac van CND zo ontzettend slecht was want die droogde voor geen meter terwijl die van Essence wel goed droogde. _O-

Ik heb vandaag een review van China Glaze I Brake For Colour, een koraal rode/roze lak. Ik vind hem echt heel erg mooi. Normaal geen kleur welke ik snel zou pakken maar op deze ben ik echt verliefd. <3

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:16

Ik vind Sabra wel gaaf hoor !! Alleen na 2 jaar ofzo was ie nog steeds ongebruikt, dus ik dacht dat ik er dan toch maar beter iemand anders blij mee kon maken :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:26

Ik vind de Sabra wel mooi, maar zou het toch niet zo snel kopen.

Ik vind die China Glaze I brake for colour echt heel erg mooi!!
Ik heb dus woensdag mijn nagels gedaan en ik heb nu al een vette beschadiging. Ik denk dat het komt omdat mijn nagel een beetje gespleten is daar. Vanmiddag dus maar even wat aan doen. Als ik tijd heb nog even langs de kruidvat.

de lucht bij ons is zo vreselijk droog dat ik echt vet moet smeren anders krijg ik allemaal velletjes.
En mijn huid is heel gevoelig. Ik kan niet tegen parfum e.d. dus gewone dag/nacht creme hoef ik al niet aan te beginnen ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:33

Sakkia, er zijn heel veel crèmes die geen parfum bevatten. Ik let daar zelf ook altijd op.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:38

Ja maar dan nog zijn dat meestal cremes waar ik niet tegen kan. Ik heb echt al heel erg veel geprobeerd. En dit gaat nu goed dus ik hou het lekker hier bij voor nu :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:43

Als je iets gevonden hebt wat werkt zou ik inderdaad niet gaan veranderen. Ik hou het voorlopig ook bij wat ik nu gebruik. Na lang zoeken en proberen eindelijk de combinatie gevonden waar mijn huid goed op reageert.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:24

Vandaag de Nagelolie gehaald voor mn nagels, ik blijf het maar iedere dag smeren tot dat ze sterk genoeg zijn weer. :)

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:51

Zijn hier toevallig bokkers uit de achterhoek ( doetinchem) die een keer proefkonijn willen zijn voor een complete gelnagelset met bruidsnagel nail art? Mijn vriendinnen kunnen de nagels niet verlengd hebben ivm werk en ik wil graag een mooie foto maken van een verlengde set.
Gratis en voor nop!

Setje vriendin gisterenavond:
Afbeelding
Afbeelding Foto met telefoon

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:25

Sorry ik woon niet in de buurt anders had ik best je proefkonijn willen zijn, tenzij je aan huisbezoek doet? :D
Ik vind je acryl bloemen wel leuk trouwens!

Ik heb vandaag een informatief artikel over nagelvormen, hoe je die kunt vijlen en wat de voor- en nadelen van bepaalde vormen zijn.

Ik ga zo weer swatches maken en even een nail art voor mijn zondag tutorial bedenken.

dazzletrofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:36

Zijn 3d gel bloemen!:) Acryl doe ik niet aan. Haha waar woon je?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:52

Je ziet niet vaak dat het met gel gedaan wordt, vandaar dat ik ervan uitgegaan was dat het acryl was. :o
Ik woon in Haarlem, niet echt in de buurt dus :D