[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:38

Dais_ Maar dat is achteraf wel leuk, toch? ;)

Dais_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:44

Ja, dat scheelt 10 kilo op een paar seconde :D Maar het voelt wel alsof ik sta te liegen, tussen mijn oren weeg ik ook nog steeds 83 en zo'n zelfbeeld heb ik nog steeds. Dat werkelijk alle kleding slobbert doet daar jammer genoeg niks aan af.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:53

@R.X. zonde van de chocola maar erg herkenbaar. Ik ben nu ook ongie maar weet mezelf nog goed te beheersen tot nu toe.

@Hanaapje, heel veel beterschap!

@Rubyred, hahaha eigen schuld dikke buik. _/-\o_

@Dais, het gaat de goede kant op dus. Maar in 4 dagen een kilo verliezen is best veel vind ik. Vind het al netjes als je op 72.5 zou staan maandag. Wel goed dat je zo goed bent afgevallen.

Hier gaat het ze gangetje. Morgen weer een lesje zweten tijdens het kickboksen. Dit weekend druk met werken dus minder verleidingen. Heb ook van de week een lesje steps gedaan maar dat vond ik een beetje suf. }:0

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:54

De reden dat je 2kg vet/week afvallen extreem veel is komt door het feit dat je daarvoor heel veel calorieën minder moet eten. Dat komt namelijk neer op op zo'n 16000-17000 kcal/week. Dat is bijna 2500kcal per dag in de min. Zelfs al eet je maar 500kcal, dan nog moet je dan voor 3000kcal verbranden (normaal verbruik is zo'n 2000kcal). Op dit moment verbrand ik rond de 3000 tot 3500kcal. Ik heb dan ook zwaar overgewicht en ben toch behoorlijk actief. Op dit moment weeg ik zo'n 105-110kg, om even zwaar overgewicht aan te geven. Daarbij ga ik dan vrijwel iedere dag naar mijn paard op de fiets, rij daar ook regelmatig. Ga regelmatig wandelen, boodschappen doe ik vaak ook wandelend. De rest op de fiets.

Iemand die dus nog meer overgewicht heeft, verbrandt nog meer bij dezelfde activiteit. Dat heeft gewoon met natuurkunde te maken. Als deze dan ook nog eens extreem weinig eet, kan dit wel. Maar in programma's gaat het dan wel over 2 of meer uur sporten per dag vaak. Naast de dagelijkse activiteiten en dan zo krap eten. Dan is het mogelijk. Maar vergis je er niet in.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:14

Winner, ik ging niet direct voor de 72.0, zou al blij zijn met 72.9 en daar was ik dus nog 200 gram van vandaan :P maar nu dus ineens weer een kilo :P

Maarja, niet zeuren en gewoon doorgaan! Morgen paardrijden, sporten en hardlopen en dan komen we er vanzelf wel.. al denk ik niet dat ik mijn streefgewicht nog haal voor half maart :(

Mizora, mooi uitgelegd :j Ik werk veel met de app Endomondo en deze geeft ook verbranding van calorieen aan. Natuurlijk zal dit niet helemaal correct zijn aangezien ik geen hartslagmeter er op heb aangesloten, maar hij baseert dit voornamelijk op je gewicht en daarin zie ik echt grote verschillen! Hoe lichter je bent, hoe minder je verbrand bij activiteiten.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:31

Ja indd Dais_ hoe lichter je bent hoe minder je verbrand tijdens activiteit :(
Daarom zijn die verrekte laatste kilo's altijd lastig en gaat het in het begin vaak wat harder (+ dat je dan veel vocht verlies)

Wat doet iedereen hier aan beweging? Ik zag paardrijden voorbij komen, kickboxen (wat me heel gaaf lijkt) shredden...

Ik doe zelf 3 x per week rennen met Evy en een aantal keer paardrijden. Soms ook een shredje tussendoor en vanaf komende week wil ik ook weer om de week gaan baantjes trekken.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:23

@Wollie,ik heb een 3 jarige die we in het voorjaar gaan beleren. Momenteel rij ik zelden paard.

Verder probeer ik 2x in de week te kickboksen en 2x in de week zelf te sporten in de sportschool.
Van de week dus voor het eerst steps gedaan maar daar vond ik niet zoveel aan.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:50

@Wollie: Ik probeer zeker 4x per week in de sportschool te komen :D

Dat is 1x boksen, 2x eigen schema fitness (cardio + krachttraining) en 1x een fitnessgroepje olv een instructeur :) Daarnaast probeer ik te rennen als het weer het toelaat. En gisteren heb ik toevallig gezwommen na mijn training (sportschool heeft zwembad). Heb nu wel spierpijn. Maar spierpijn is een goed teken. :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:48

ben nu 2,2kg afgevallen in 2weken! Nog 4,3 tot mijn eerste tussenstreefgewicht! Daarna nog 3kg tot mijn gewicht wat ik vorig jaar had en dan wil ik door naar beneden. Vanaf mijn startgewicht nu wil ik sowieso 11,5kg kwijt, maar liever nog 16,5kg en als het dan nog goed gaat, misschien nog 5kg eraf. Dan zit ik op een heel net gewicht voor mijn lengte!
Straks naar de super en naar de stad wandelen en dan morgen paardrijden en hardlopen!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:26

Ahhh, wat lief, die beterschapswensen. Het gaat weer goed, ik mag weer naar huis. Heb een mandarijn binnen gehouden. :j
Winner, wat knap dat je de motivatie hebt om naar de sportschool te gaan.
En danseresje, wat goed!!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:27

Ik ga twee keer in de week fitnessen (milon), 3x in de week start to run en de overige dagen wandel ik ongeveer een uur.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:56

En zo is het maar net Mizora! zo is het ook. Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik wist al dat het zo in elkaar stak, maar wist niet zeker of iemand anders daar ook zo over dacht. :)

Maar goed, het afvallen bij mij gaat lekker hoor. Ik sport er gewoon veel bij en doe wel shakes 2x per dag maar ik laat me gezonde tussendoortjes en me avond eten niet voor staan.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:49

Ging vandaag voor de 3e keer op mn 3 jarige een rondje over een boere weggetje met een vriendin met een heel braaf paard. Allemaal super en zelf gedraafd buiten. Vervolgens ook nog een rondje door de bak en alleen gedraafd. Ik ben zo trot op hem, kon hem gewoon sturen! Wat hebben dubbele lijnen veel invloed, hij begreep het zo goed. Ben helemaal in de wolken. Officieel word die pas in mei 3 dus ga er niet te veel op, meer 1x in de 2 weken een rustig rondje stappen maar vond het zo kicken!

*let niet op mn verschoven dekje & de verschrikkelijk slechte kwaliteit van de foto.
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/557751_483925375000437_997653950_n.jpg
Laatst bijgewerkt door Winner91 op 09-02-13 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:51

Zo, vandaag 4,6km gelopen bij elkaar opgeteld, met een steeds iets zwaarder wordende rugzak! Net een welverdiend bakje ananas gegeten (had laat ontbeten en dit is dus een soort van lunch). Ben vrij vandaag dus eetpatroon is een beetje aangepast!

Qua sporten loop ik dus 3x per week hard, ik wandel naar werk als ik dagdienst heb en ik rijd ip 1x per week paard (maar meer als het zo eens uitkomt).
Sprak net iemand en die kon het vooral aan mijn benen zien. Ik merk het aan mijn broek....die begint lichtjes te blubberen bij mijn billen!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:05

Winner: wat leuk dat het zo goed gaat! :D

Danseresje, dat is lekker een eind! ananas is echt lekker :)

Hier heb ik gisteren eindelijk gemerkt hoe mijn conditie verbeterd , heb nu minder last van mijn astma,
alhoewel ik helemaal NIET afval, wel gezonder eet en meer beweeg, wat ik persoonlijk heel zonde en raar vind
gisteren bijna geen moeite gehad met traplopen ( 10 x dubbele trap op en neer )
en in totaal 9100 stappen gelopen :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:10

Ananas is zeker lekker, zeker als het al helemaal schoongemaakt en voorgesneden is :D!
wat goed dat je geen moeite had met de trappen!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:16

Haha, mijn vriend doet dat altijd voor me, hartstikke vers en hij maakt altijd dunne plakjes van die ananas :')
gelukkig niet, stomme laptops moesten naar boven ( stageplek )

vind het wel lastig dat ik gewoon niet afval :(

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:22

Bij mij was het schoongemaakt door de groenteboer!
Pfff, trappen op met laptops! Goed bezig!

En balen dat je niet afvalt. Maarre, merk je ook niets aan je lijf? ik heb namelijk zelf het idee dat er meer verandert aan mijn lijf dan dat er door de weegschaal wordt aangegeven......

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:42

N0a, ik zie zelf een glas cola light niet als een tussendoortje :) misschien kun je meer fruit eten, bijvoorbeeld tussendoor bij de morgen?

Malima, herkenbaar, hier nog 1 := je gaat lekker zeg :D

Wollie, heerlijk dat je weer bent afgevallen :D. Wat grappig, ik kijk ook altijd kledingsites met het idee dat dat me vast leuker zou staan als ik slanker ben :D! Ik zelf fiets ook op de hometrainer als beweging en wandelen met mijn hond.

R.X. super zeg! Je gaat goed :D Ik eet vaak waar ik zin in heb, maar ik ga niet vaak uit eten vandaar.. :) maar kijk de rest van de dag wel goed uit.

BonJoy super om het verschil te zien :D!

Dame23, je gaat lekker! :D In het begin viel ik ook snel/veel af in een korte tijd maar het gaat steeds langzamer helaas..

Hannahaapje, hoe gaat het intussen met je? :(:) Heel veel beterschap gewenst!

Winner, wat super zeg dat het zo lekker ging met je paard.

Devil, wouw wat een mooie presentatie dat je merkt dat je conditie beter wordt, super :)

Danseresje, lekker veel bewogen heerlijk. En ananas, mmm lekker!

Hier gaat het aardig, donderdag en vrijdag wat minder maar vanaf vandaag weer gewoon netjes :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:13

Danseresje, gek genoeg niet nee, alleen als ik een grote hoop gedaan heb :')
ja normaal kun je daar met de lift, en dan met een kar in 1 x alle laptops in een keer, maarja, die was in gebruik, en ik dacht ach, ik moet wat aan mijn conditie doen :Y)

Madeira, gelukkig wel, had er soms echt last van,
mensen kijken je dan heel stom aan als je hijgend aankomt na 2 trappen :o
goedzo trouwens :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:25

Ja, gaat een stuk beter. :)
Iemand ooit magere citroenkwark gegeten? Ik ga het morgen proeven.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:06

@Hannahaapje, ik heb die van optimel geprobeerd maar vond hem niet zo, maar misschien vind jij het heerlijk.
@Madeira, goed dat je jezelf weer heb weten herpakken. Weekenden blijven lastig.
@Deviltje, ik bleef ook 2 weken lang op hetzelfde gewicht staan maar ineens was er 2 kg vanaf. Probeer niet de moet op te geven.

Vandaag weer kickboksen gehad en was weer lekker nat! Wat voelt dat heerlijk daarna zeg.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:18

Wat is het stil. :')
De citroenkwark was wel lekker.
Me vader word steeds geirriteerd als ik het over lijnen heb, ''je bent al dun blabla''. :P Dan til ik me shirt op om me blubber-buik te laten zien en dan vind die toch dat er wel wat af kan. :') :') :')

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:25

ik zou me hier ook graag melden als dat mag..ben 28 en echt veel te zwaar! al veel verschillenden dieten geprobeerd en nu wil ik eens echt blijvend afvallen

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:26

Welkom joda !