PortRoyal schreef:Joolien schreef:
Hier zeg je al dat de kans groot is dat het psychisch is, en daarnaast je bent in dit topic belandt
En niet zo streng zijn voor jezelf, je hebt geen falende psyche en je hoeft je niet schuldig te voelen, maar dat is natuurlijk juist het 'probleem' denk ik. Jezelf zwak opstellen kan niet want dat deed je nooit. Maar wat als je je wel zwak op moet stellen, als je nee moet zeggen, wat gebeurt er dan? Stort de wereld dan in? Gaan er mensen dood? Hoe erg is het als je even niet sterk bent. Even zegt 'jongens ik neem een stap terug, ik kan het even niet.' Wat verwacht jij dat mensen over jou zeggen of denken als jij een stap terug doet?
Het punt is eigenlijk nog steeds dat ik stiekem bang ben dat ik iets engs in mijn hoofd heb. Ik kan niet geloven dat mijn lichamelijke klachten door overspannenheid komen, ik denk nog steeds andersom. Nu ik op dit topic zit zie ik wel dat jullie ook veel lichamelijke klachten hebben. Maar die druk in mijn hoofd voelt zo eng! En die lamme ongecontroleerde armen...ik heb dit nog nooit ervaren, maakt me bang. Net bij de fysio geweest, hij voelde erg veel spanning in mijn nekspieren, en mijn schouders. Hij vond me heel realistisch dat ik eerst alle lichamelijke aspecten wil uitsluiten. Hij gaat morgen direct met me aan de slag, als mijn rare hoofddruk dan zal verbeteren lijkt het me wel duidelijk, dan kan ik er niet omheen.
Heel logisch hoor, ik had de meest rare klachten, ze hebben mij zelfs op darmkanker onderzocht...
Ik had en heb nog steeds vaak hoofdpijn, soms echt heel nare druk op gekke plekken dat ik ook dacht, dit is niet goed. Ik heb darmonderzoeken gehad, echo´s van de maag, MRI-scan van mijn schouder en zo'n 7 bloedonderzoejken in 10 jaar. Ik was er ook van overtuigd dat het lichamelijk was. Zelfs vorig jaar, toen had ik weer allerlei klachten en heb ik bijna ruzie gehad met de huisarts omdat hij ervan overtuigd was dat het weer door spanning kwam en ik niet. Wat dus wel zo bleek te zijn

Ik kon ook echt ziek uit bed komen, griepklachten, dat ik zo slecht te pas was dat ik thuis bleef. Maar dan smiddags ging het eigenlijk wel weer. En was ik eigenbijk in de middag weer beter.
Ik ben ook 10 jaar moe geweest, soms zo moe dat ik mn arm niet meer op kon tillen of dat de trap oplopen al bijna te zwaar was.