GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:16

Wat ik trouwens ook merk is dat ik veel beter tegen minder slaap kan. Ik heb afgelopen nacht slecht geslapen en moest werken maar sinds ik mounjaro gebruik kan ik er veel beter tegen!

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:15

Wat fijn fjordjes!
Dat zijn mooie bijkomende voordelen :)

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:38

Voor mij vandaag m’n eerste doel gehaald en dat is onder de 95 kilo *\o/*
Ik woog vanochtend 94.8 dus super blij mee

Nog steeds natuurlijk veel te zwaar maar ik krijg nu echt vertrouwen in de werking van de ozempic en dat geeft heel veel motivatie
Op naar <90!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-25 15:39

Lekker!! **\O/**

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:43

Wat fijn Ennasuus!! Vandaag fijn gesprek gehad bij huisarts en zij gaan me begeleiden. Gelijk ook foto's laten maken van mijn knieën om te kijken naar slijtage. Als je dat hebt, met andere punten heb je mogelijk recht op vergoeding. Anders ga ik het zelf betalen. Hoor woensdag meer

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 19:11

Bonnelover schreef:
Wat fijn Ennasuus!! Vandaag fijn gesprek gehad bij huisarts en zij gaan me begeleiden. Gelijk ook foto's laten maken van mijn knieën om te kijken naar slijtage. Als je dat hebt, met andere punten heb je mogelijk recht op vergoeding. Anders ga ik het zelf betalen. Hoor woensdag meer

Ik wist niet dat dat er onder zou vallen! Krijg je mounjaro of wat anders? Mijn rug is nl goed versleten.. op mijn 14de al helaas. zou fijn zijn als ik er dan in iedergeval een deel van terug krijg :o

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:53

Mounjaro waarschijnlijk. Er zijn ook nog andere punten waar je aan moet voldoen, maar dat was bij wel duidelijk. Dacht hoge bmi, leeftijd en nog wat dingen. Je moet dan binnen een maand zoveel % afvallen. En na een jaar kijken ze nogmaals anders stopt de vergoeding.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:26

Bonnelover schreef:
Mounjaro waarschijnlijk. Er zijn ook nog andere punten waar je aan moet voldoen, maar dat was bij wel duidelijk. Dacht hoge bmi, leeftijd en nog wat dingen. Je moet dan binnen een maand zoveel % afvallen. En na een jaar kijken ze nogmaals anders stopt de vergoeding.

En je moet dan minimaal een jaar GLI gevolgd hebben en de vergoeding telt alleen voor mysimba en saxenda. Tirzepatide wordt voor de indicatie overgewicht (nog) niet vergoed.

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:42

gomir schreef:
Bonnelover schreef:

En je moet dan minimaal een jaar GLI gevolgd hebben en de vergoeding telt alleen voor mysimba en saxenda. Tirzepatide wordt voor de indicatie overgewicht (nog) niet vergoed.

En als je al een GBP hebt. Welke wordt dan alleen vergoed na een jaar GLI gevolgd te hebben? Weet jij dat @gomir?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:10

fjordjes schreef:
Wat ik trouwens ook merk is dat ik veel beter tegen minder slaap kan. Ik heb afgelopen nacht slecht geslapen en moest werken maar sinds ik mounjaro gebruik kan ik er veel beter tegen!

Ik gebruik ozempic, maar ik droom ineens echt heel ineens en "echt". Ik weet ze de volgende dag ook nog. Ik word er vaak wakker van, als ik dan weer in slaap val, droom ik weer heel erg. Vaak niet echt leuke dingen :(

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:18

Vulina schreef:
fjordjes schreef:

Ik gebruik ozempic, maar ik droom ineens echt heel ineens en "echt". Ik weet ze de volgende dag ook nog. Ik word er vaak wakker van, als ik dan weer in slaap val, droom ik weer heel erg. Vaak niet echt leuke dingen :(

Dit heb ik op vakantie een paar dagen achter elkaar gehad. Heftige en heel realistische dromen, helaas geen leuke onderwerpen. Ik weet het eraan dat ik gewoon nog te druk was met afschakelen van het werk. De link met ozempic had ik niet zo 123 gelegd.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 19:10

novita13 schreef:

En je moet dan minimaal een jaar GLI gevolgd hebben en de vergoeding telt alleen voor mysimba en saxenda. Tirzepatide wordt voor de indicatie overgewicht (nog) niet vergoed.[/quote]

En als je al een GBP hebt. Welke wordt dan alleen vergoed na een jaar GLI gevolgd te hebben? Weet jij dat @gomir?[/quote]

Huisarts had het hier echt over. Ook dat onlangs er van alles is veranderd. Ik wacht het af.

Wat bedoel je met GBP?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 19:23

Gastric Bypas

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:59

Vulina schreef:
fjordjes schreef:

Ik heb dat ook!! 3 weken gehad en nu deze week lijkt het weer af te zwakken. Idd ook hele realistische dromen en veel dromen Ik gebruik Mounjaro en heb het ook bij meerdere fb groepen gelezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:28

Ik heb eigenlijk altijd realistische dromen dus merk geen verschil nu met Ozempic.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:58

Ik droom altijd van alles en vaak realistisch. Dat is niet erger door de mounjaro.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:28

Welke weegschaal gebruiken jullie?
Wij hebben thuis een ouderwetse weegschaal, dus tijd voor een goede.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:36

Vanmorgen weer een geluksmomentje

Ging de stad in op zoek naar een nieuwe winterjas. Zag een gave ,de verkoopster zei gelijk; ze vallen klein hoor mevrouw, pak gerust 1 of 2 maten groter. Ik grijp naar de maat 44/46. Nou, zegt ze , zo klein vallen ze nou ook niet uit hoor! Liep ik uiteindelijk met een maatje 40 naar buiten.

Ik kan nog niet wennen aan mijn nieuwe kledingmaat

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

Ik heb een FITAGE @ikkeniet

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:47

Ik ga geen ozempic meer gebruiken. Reageer er niet goed op. Maanden geprobeerd en te veel bijwerkingen.
Vind het zonde en is best duur. Er ligt een nieuwe spuit in de koelkas durf het niet meer aan. Getwellis zegt dat over het algemeen mounjaro beter verdragen wordt. Zit te twijfelen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Hoelang heb je het gebruikt? Ik heb de eerste 3 maanden ook veel bijwerkingen gehad.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:59

Vanaf 20 juni. Het doet niks meer. Altijd moe. Mijn darmen zitten verstopt. Duizelingen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

Dan zou ik overstappen naar mounjaro

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:14

Mounjaro is heel erg duur toch?
Ik vond afvallen leuker dan betalen voor niet aan te komen.
Ik heb nu al wel meer dan een half jaar echt veel prednison.
Dus vraag me af of Mounjaro dan zoveel verschil gaat maken.

Op zich ben ik blij dat ik nu geen vollemaansgezicht heb, dat vind ik 1 van de ergste bijwerkingen.

Ik heb eerst nog een opname op de planning om medicatie te testen voor mijn longen. En daarna wil ik misschien overstappen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:45

Bij mij doet mounjaro ook nog helemaal niks hoor. Hoeft niet persee beter te zijn dan een ander middel