Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:03

Gefeliciteerd Gnome en Cabelona!! Nu lekker genieten!

Melanie_D

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:07

Cabelona, van harte gefeliciteerd!!

Ben vandaag de hele dag op pad geweest en er is veel gekletst in het topic. Dus ik laat vandaag een bijleespost even aan me voorbij gaan ;)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:15

Jitske spannend zeg! Misschien oefenweeën?

Nicje rot zeg die maagzuur. Hopelijk kun je iets vinden wat wel helpt.

Freekieee oei dat klinkt inderdaad alsof je iets te veel hebt gedaan. Soms best vervelend toch, dat je niet meer kan inschatten wat je wel en niet kan doen...

QueenE heerlijk zeg een loungeset. Dat wordt straks vast genieten!

Marlis ai, dat is wel zonde inderdaad. Was je misselijk?

Azmay haha ze had goed gemikt dus. ;)

Lisette zo'n stoel is ook heerlijk ja.

Melanie waar ben je heen geweest? :)

Hier een heftig middagje met Hidde. Meneer heeft van 14 tot 19 weer enorm lopen dreinen en constant willen drinken. Iedere keer weer slaapjes van 5 minuten... Gelukkig ligt hij nu al 2 uur te slapen, hoop dat hij het nog een uurtje volhoudt. Gaan we dan gewoon lekker naar bed.
Ik besefte mij vandaag dat Hidde gisteren 6 weken oud was. Wat dus betekent dat ik alles weer mag doen! :D Ook weer legaal auto rijden. Stiekem wel alweer kleine stukjes gereden in de auto, naar de supermarkt ofzo.
Ik heb 10 mei een telefonische afspraak met het ziekenhuis, hoop dat ik vanaf dan weer rustig mag gaan sporten/paardrijden... :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:21

Aah drukke dagen zo dan mriek.
Fijn dat je alles weer legaal mag doen. Hopelijk binnenkort weer starten met paardrijden

Nee niet misselijk of iets gewoon echt niet weg krijgen en mega vol gevoel hebben

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:22

Pittige middag zo Marieke!

Ik was zo trots dat ik vanmiddag 140 cc kolfde (de kleine drinkt meestal 90 cc dus lekker wat voorraad aanleggen).. wil hij ineens ook maar meteen 125 drinken := :') Wel weer lekker samen gedoucht vandaag. <3

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:34

Gefeliciteerd Gnome en Cabelona!

Ik ben vooral stilletjes aan het meelezen, omdat ik het te druk heb om veel te posten :o

Inmiddels heb ik de diabetes aardig onder controle met het aanpassen van mijn voeding. Maandag gaan we beginnen met het behangen van de babykamer.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 07:32

Ik ga ook even in meeleesmodus :o

Misschien de bevallen dames even apart in het lijstje zetten met de werkelijke bevaldatum en naam van de kleine ??

De appgroep ben ik momenteel te druk voor, ik wil er uiteindelijk wel graag in maar ik ben het wel met Gnome eens, misschien even wachten tot iedereen is bevallen voordat het hier helemaal stil valt? :o

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 07:45

Vivian, wat fijn dat je het nu onder controle hebt!

Gnome, hoe is jullie eerste nacht thuis gegaan?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:25

De appgroep is er al voor degene die dat willen en is geen verplichting he.
De laatste uit de groep is half augustus aan de beurt.

Hier weinig slaap laatste dagen. Lig gewoon wakker te liggen in bed, slapen lukt gewoon weg niet.

Vandaag dagje westen toe. Dus zo vertrekken

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:50

Fijn dat de diabetes goed onder controle is Vivian :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:58

Kiwi samen douchen is zo heerlijk. Geniet die kleine van jou er ook zo van?

Vivian fijn dat de diabetes onder controle lijkt. Moet je er veel voor laten?

Linda druk met van alles dus.

Marlis rot dat je zo slecht geslapen hebt. Heb ik ook een tijd gehad in de laatste weken. Noemde dat altijd plafond dienst.

Hier echt een drama nacht gehad. Eerst van half 11 tot half 2 bezig geweest om hem in bed te krijgen.. Hij wilde alleen maar drinken, kreeg 'ie dat niet was hij hysterisch aan het krijsen.
Toen geslapen van half 2 tot kwart over 4. Met hem bezig geweest tot 5 uur.
6 uur, 7 uur, kwart voor 8 en net kwart over 9 weer wakker. En alleen maar willen drinken, anders breekt de pleuris uit...
Ik dacht nog dat er ouders zijn die dit elke nacht hebben. Hoe die dat vol houden is mij echt een raadsel!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:28

Jeetje wat is er veel gekletst!

Wil wel Gnome en Cabelona feliciteren. Welkom op de wereld Boris en Daphne!

App groepje wil ik tzt ook wel in.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:28

Jaaaaa douchen vind ie super. Badje of in het grote bad minder. Omkleden vind ie ook niks en sok uit = kind hysterisch -O-

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:30

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, Cabelona!

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 16:18

Het is af en toe nog wel zoeken. Voor een liefhebber van koek, snoep en chips is het af en toe wel een uitdaging -O-

Inmiddels heb ik al diverse suikervrije (of suikerarme) koekjes en dropjes geprobeerd en het suikervrije ijs van de ijssalon is ook een groot succes. Daarnaast van brood en pasta de volkoren variant en bij rijst de zilvervliesrijst.
Verder laat ik aardappelen zo veel mogelijk staan, daar reageer ik nogal op.
Maar ik ben blij dat ik er best veel suikervrije en koolhydraatarme producten bestaan als alternatief.
En ook blij met vriendlief, die geen zak chips voor mijn neus open trekt :Y)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 16:34

mriek1990 schreef:
Jitske spannend zeg! Misschien oefenweeën?

Nicje rot zeg die maagzuur. Hopelijk kun je iets vinden wat wel helpt.

Freekieee oei dat klinkt inderdaad alsof je iets te veel hebt gedaan. Soms best vervelend toch, dat je niet meer kan inschatten wat je wel en niet kan doen...

QueenE heerlijk zeg een loungeset. Dat wordt straks vast genieten!

Marlis ai, dat is wel zonde inderdaad. Was je misselijk?

Azmay haha ze had goed gemikt dus. ;)

Lisette zo'n stoel is ook heerlijk ja.

Melanie waar ben je heen geweest? :)

Hier een heftig middagje met Hidde. Meneer heeft van 14 tot 19 weer enorm lopen dreinen en constant willen drinken. Iedere keer weer slaapjes van 5 minuten... Gelukkig ligt hij nu al 2 uur te slapen, hoop dat hij het nog een uurtje volhoudt. Gaan we dan gewoon lekker naar bed.
Ik besefte mij vandaag dat Hidde gisteren 6 weken oud was. Wat dus betekent dat ik alles weer mag doen! :D Ook weer legaal auto rijden. Stiekem wel alweer kleine stukjes gereden in de auto, naar de supermarkt ofzo.
Ik heb 10 mei een telefonische afspraak met het ziekenhuis, hoop dat ik vanaf dan weer rustig mag gaan sporten/paardrijden... :)

Hopelijk kan je snel weer paardrijden :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:03

VivianHesen schreef:
Het is af en toe nog wel zoeken. Voor een liefhebber van koek, snoep en chips is het af en toe wel een uitdaging -O-

Inmiddels heb ik al diverse suikervrije (of suikerarme) koekjes en dropjes geprobeerd en het suikervrije ijs van de ijssalon is ook een groot succes. Daarnaast van brood en pasta de volkoren variant en bij rijst de zilvervliesrijst.
Maar ik ben blij dat ik er best veel suikervrije en koolhydraatarme producten bestaan als alternatief.

Fijn dat je het op deze manier onder controle heb. Lijkt me idd lastig.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:41

VivianHesen schreef:

Moet je ook je glucose meten met prikken?
Ik ben normaal ook een enorme snoeper, zowel hartig als zoet. Maar probeer er bewust niet aan toe te geven.
Kwam erachter dat er in veel suikervrije producten alsnog veel koolhydraten kunnen zitten.
Ik reageer ook behoorlijk op rijst en deegwaren. En van volkoren brood kan ik maar 1 boterham eten, dus eet koolhydraat verlaagd brood. Heb mijn porties ook echt wel moeten aanpassen.
Niet voor niks dat ik nu 2kg minder weeg dan voor ik zwanger was, en inmiddels 36 weken :+.

Ben wel benieuwd hoe het er bij jou een beetje uitziet, of het te vergelijken is of helemaal niet :)).
Weet jij je waardes na de glucosetest?

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:10

Ik meet idd mijn glucose waardes. Bij nieuwe producten wil ik nog wel eens extra testen, zodat ik een beter idee heb wat het doet met de suiker.
Brood reageer ik ook wat meer op, en pak daarom ook het koolhydraatarm brood.
Ik moet trouwens ook heel erg opletten wat ik 's avonds als tussendoortje pak. Ik heb vaak nog behoorlijk honger, dus niks pakken is voor mij geen optie.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:54

Volgens mij best nog wel een dag taak om elke x te meten enzo.

Na de zwangerschap ben je er wel vanaf toch?

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 19:09

Vivian, fijn dat je er op die manier uitkomt. Gelukkig is er tegenwoordig meer keuze voor dat soort dingen en allergieën enzo!

Hier een dagje wezen schrijven op de Haflingers/koudbloed wedstrijd van de Haflingers vereniging waar ik in het bestuur zit, leuke paarden gezien en een positieve jury :D

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:18

VivianHesen schreef:
Ik meet idd mijn glucose waardes. Bij nieuwe producten wil ik nog wel eens extra testen, zodat ik een beter idee heb wat het doet met de suiker.
Brood reageer ik ook wat meer op, en pak daarom ook het koolhydraatarm brood.
Ik moet trouwens ook heel erg opletten wat ik 's avonds als tussendoortje pak. Ik heb vaak nog behoorlijk honger, dus niks pakken is voor mij geen optie.

Ik schrok zelf heel erg van bepaalde waardes. Als ik 1 keer een croissantje eet zit ik al te hoog.
Laatst dacht ik, kan bij de MC wel een happy meal nemen toch?! Nope.. Te hoog :+.
Nou ja uiteindelijk ga ik er wel gezonder van eten.

Freeekie, als het goed is wel ja. Maar blijft opletten voor de toekomst. Kans op diabetes is wel groter nu schijnbaar.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:47

Kans op diabetes schijnt idd groter te zijn.
Wel vervelend maar eenmaal je draai gevonden wel te doen denk ik. Maar idd andere keuzes als "vroeger"

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:37

Het meest lastige vind ik voornamelijk dat je het niet red met gewoon gezond eten. Je moet genoeg calorieën eten, maar tegelijkertijd heel weinig koolhydraten en suikers. Waar ik normaal vaak bananen en druiven at op het werk, moet ik nu ander fruit eten ivm de suikers/koolhydraten.
Daarnaast is het echt wel lastig als je ook nog verjaardagen/evenementen/etentjes hebt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 04:49

Zo even bijgelezen! Sorry dames, de dagen vliegen hier voorbij maar ben jullie zeker niet vergeten.

@cabelona jij ook van harte gefeliciteerd! Alles goed daar?

@mriek lastig die dagen met Hidde. Inmiddels meer rust in de tent? Komen die dagen ook overeen met de bekende regeldagen?

@marlis bekend dat volle gevoel. Naar het einde toe at ik ook steeds kleinere porties. Alles verder oké bij jou? Al wat gehoord over een datum voor de keizersnede?

@kiwi heerlijke hoeveelheden zeg. Kan ook niet wachten tot ik over produceer.

@vivian respect dat je de diabetes goed onder controle lijkt te krijgen. Zwanger zijn op zich is al een ding maar als je dan ook nog zo op je eten moet letten. Goed hoor en misschien is het positieve eraan dat je zo wel rap ziet hoeveel troep er in de dagelijkse dingen zit. Niet best.

Hier gaat het echt ontzettend goed. Wolk van een baby. Hij komt perfect op tijd met z'n voedingen en hij zit nu op 35cc per keer. We geven hem wel eerst de fles en daarna verschonen we 'm een half uur later. Anders is ie zo onder de indruk van het verschonen, ook al is het maar 10 minuutjes, dat ie z'n fles niet meer op krijgt en in slaap valt.

Eerste nacht was geen succes. Ledikant was in de middag weer uit elkaar gegaan dus we wilden hem even een nacht in de kinderwagen. Kreng was niet warm te houden dus hij heeft daarna bij ons in bed gelegen in zijn babynestje. Was nog ontzettend zoekende en maar de helft eten van wat ie moest krijgen.

Nu in de tweede nacht echt zo veel beter. Weten nu de trucjes voor volledige voeding en met 45 minuten heb ik 'm gevoed, verschoond en mezelf gekolfd.

Borstvoeding komt nu mooi op gang. Vandaag komt als het goed is m'n kolf binnen. Had nu een enkele gekregen van iemand maar dat duurt me te lang en inmiddels loopt het uit twee borsten tegelijk dus dat is echt zonde.

Deze nacht ook zelf een paar uur kunnen slapen. Mijn man nu zo'n 6 uurtjes zo goed als achter elkaar. Hij neemt de kleine rond half 7 mee naar beneden en dan slaap ik nog even tot 9.

Bezoek is voor nu ook geweest. Even rust in de tent. Wel een tip om dat goed af te stemmen hoor in het begin. De dagen vliegen voorbij en iedereen wil zó graag komen kijken maar dat zorgt ook weer voor veel prikkels en ook simpelweg nog minder kostbare uurtjes slaap of rust met elkaar. Tweede dag dus van te voren al aangegeven dat ze niet lang konden blijven.

Ohja en we hadden al vrij veel hydro doeken, dacht ik maar we hebben er nog eens 12 bijbesteld. Niet aan te slepen joh.

Mijn lifesavers so far:
Hydrofiele doeken
Babynestje
Voedingskussen
Vestjes die niet over het hoofd gaan
Rompertjes en vestjes met drukknoopjes bij het hoofd

Volgens mij ben ik zo wel weer bij. Tot gauw *D
Afbeelding