Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:27

Hè, wat balen, Kylan. Dan maar even een stapje terug.

Veel plezier vanavond, Ninus!

Hoe is het gegaan, Lisitano?

De RFR Holtingerveld was genieten met een hoofdletter G! Wel wat koud vooraf maar tijdens het lopen was het prima te doen. Het was geweldig! Heerlijk gelopen!
Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:31

Balen Kylan! Maar goede beslissing dan.

Lekker dat je zo hebt genoten Puera! Zo mooi daar.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:19

Heerlijk zeg Puera, wat een mooi beeld op je foto <3

Kylan, wat jammer! Waarschijnlijk wel goed om dan even een stapje terug te doen :(:)

De cross was leuk! Het is natuurlijk maar kort maar daardoor durfde ik wel het gas even open te draaien. Ik had nog heel even een meningsverschil met de hond welke richting we op zouden gaan, dus daar wat seconden verloren. Maar toch met een tijd van 10:27 min op 2,5 km. Dat is 4:21/km gemiddeld! Het ging echt goed, mijn hond liep fantastisch en ik zelf eigenlijk ook wel ondanks het natte gras. Ik denk dat ik iets verder in de training dus wel nog wat vlotter moet kunnen. Wel leuk om eens te doen, zo kort en echt knallen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:52

Fijn dat je cross zo geslaagd was. Mooi tempo ook!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 23:01

Ik zie net dat ik gewoon tweede was! *\o/* Allereerste keer dat ik eens een leuke plaats haal, haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 23:33

Wat goed! *\o/*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 07:28

Wat vervelend Kylan dat je je niet fit voelt en jammer dat je daarin niet de 7h gaat lopen. Wel de verstandige keuze! Hopelijk knap je snel weer op.

Lisi dat klinkt echt heel gaaf en gefeliciteerd met het resultaat!

Puera wat fijn dat je zo genoten hebt. Het was inderdaad koud gisteren maar met de zon er bij toch een heerlijke dag om buiten te zijn.

Ninus hopelijk knapt Wolfje weer helemaal op.

Karin er zit nog wel wat verschil in die twee apps.

Ik heb vrijdag een rustig rondje gelopen en gisteren geen last gehad van mijn voet. Gisteren alleen gewandeld ook al had ik eigenlijk wel willen lopen. Toch maar weer even rustig opbouwen en er even een dag tussen laten nog in het begin. Een collega van mij zijn dat ik beter geen twee dagen achter elkaar kan lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 08:59

Vast een uitspraak van een niet hardloper.

Twee dagen achter elkaar lopen kan best, maar ik zou het niet doen als ik jou was omdat je last van je voet had.
Ik loop wel eens vier dagen achter elkaar en ik volg iemand die loopt al 13 jaar lang elke dag hard naar en van zijn werk. Ok dat is een top ultrarunner, maar ik volg ook 'normale' mensen die al meer dan 1000 dagen elke dag hardlopen.
Dus kan prima, maar afwisseling in tempo en afstand is dan heel belangrijk.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:25

Gaaf Puera! En mooie foto!

En wat snel Lisitano, ontzettend leuk lijkt me dat.

Wat balen Kylan :knuffel: hoop dat je dit snel achter je kunt later en lekker weer aan een groter evenement kunt meedoen :j

MM fijn dat je geen last had tijdens het lopen. Tijdens het opbouwen zou ik ook geen twee dagen achter elkaar lopen. Mijn man doet dat ook echt nooit, ik doe het wel, maar niet structureel, maar net hoe het in de planning past. Na een 20+ neem ik meestal wel een dagje rust.

Wij hebben net 11km gelopen. Het weer valt alles mee vandaag, het zou bewolkt zijn, maar we hadden het zonnetje. Ben een beetje verkouden, hoop niet dat het doorzet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:02

Hier net terug van de Graef Castricum Trail, 23km. Ik kan ondertussen weer typen :') mijn handen hebben het wel even flink gevoeld, die temperatuurwisseling. Maar verder echt heel lekker gelopen. Door bos/duin en een stukje over het strand.

Ze hadden bij de verzorgingspost winegums, zoals zo vaak bij een trail, die kon ik pas met goed fatsoen eten na een paar kilometer in de zak van m'n broek. Haha...

Afbeelding

Afbeelding
Leuke medaille erbij! :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:01

MuSLi wat gaaf zeg! Mooie prestatie. En ja, wat kou ineens.
Ik ga er wel sneller door lopen :D
Een bescheiden 7 km op de weg, gemiddeld 6:04. De weken ervoor 6:20 of langzamer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:12

De zevenheuvelenloop zit erop. Lekker gelopen! En gelukkig begon het pas na de finish harder te regenen.

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:13

Super Musli, mooie medaille! De winegums waren gisteren ook behoorlijk taai. :))

Lekker bezig, Morris!

Toch wel gegaan, SV? Stoer!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:13

Mooi resultaat en dito medaille MuSLi. Haha die winegums waren dus mooi taai door de kou.

Morris lekker gelopen en nog harder ook door de kou. Dat belooft wat deze winter!

Wat fijn SV. Viel het mee of tegen met de drukte bij de start?

Ninus het was inderdaad weer lekker hardloop weer.

De collega die nooit twee dagen na elkaar loopt, loopt maar sporadisch hard, verder wel een sporter. Ik ga het met opbouwen even aanhouden en daarna weer verder in mijn eigen schema als dat goed voelt. Vandaag heerlijk gelopen, 3 x 8 min. Veters van mijn schoenen ook wat strakker gedaan en dat liep wel fijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:54

Ik vind het echt heel druk, want ik loop het liefst kleinschalige trails, dus dan is het met 15000 mensen nogal veel van het goede.
Maar heb wel aardig mijn eigen tempo kunnen lopen, wel heeeeel veel mensen ingehaald omdat we in een langzaam startvak stonden. Daar was gelukkig ook wel ruimte voor.

Fijn dat het lopen bij jou ook weer goed ging.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:46

Goed dat je naar je lichaam luistert Kylan, hopelijk is de rust snel weer terug voor je! :knuffel:

Ninus voor jou ook beterschap, hopelijk voel jij je vandaag alweer wat beter. Hoe is het met wolfje? Zit er vooruitgang in? Fijn dat je nog een lekker rondje hebt kunnen lopen vandaag.

Gave foto Puera, heerlijk dit weer.

Wauw, gefeliciteerd met je 2e plek. Je ging ook echt snel. Knap hoor op dat natte gras.

Fijn dat je voet wat beter gaat MizzMontana. Hier loop ik ook wel eens 2 of 3 dagen achter elkaar. Luister naar je lichaam is mijn advies. Voor iedereen werkt wat anders.

Haha, bevroren wingums Musli. Fijn dat het zo goed ging. Je bent een topper *\o/* Mooie foto's.

Toch nog lekker gelopen SV. Ik vond het qua drukte goed te doen. Alleen bij de 11 werd het wat smaller.

Morgen een wat uitgebreider verslag van mijn 7HL. Ik ga nu eerst lekker aan de lasagne. :Y)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:02

Wat een mooi rondje MuSli! Goed gedaan :)) En bevroren winegums :=

Dapper dat je toch bent gegaan SV! Hier was het prachtig weer, had gehoopt dat het bij jullie ook mee zou vallen. Jammer van de drukte, houd ik ook absoluut niet van.

Lekker rondje Morris!

Eet smakelijk Suusje :D Ben ben benieuwd naar je verslag.

We zaten gisteren met Wolf bij de dierenarts, haar temperatuur was ineens 41,5 :oo Ook nu weer lastig te bepalen wat er aan de hand is, ze hebben een maagbeschermer, koortsremmer en extra pijnstilling toegediend met de boodschap dat we het per dag moesten bekijken. Ze hebben al wel twee keer gebeld, fijne service.
Toen ik vanmiddag thuiskwam zei mijn man dat ze aan de diarree was, maar toen ik beter keek zag ik allemaal viezigheid. Er heeft waarschijnlijk toch een ontsteking of iets dergelijks bij de staart gezeten en dat is opengebarsten. Opluchting alom, wel vies :+ Ze is er nog niet, maar ik ben blij dat er een oorzaak lijkt te zijn, anders was het wel heel zorgelijk. Morgen weer naar de dierenarts.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:49

Ik kom (weer eens) even binnenvallen met een vraag; zijn er hier mensen die wel eens lopen op een loopband? Of loopt iedereen altijd buiten?

Ik ben echt een buitenmens, loop 3x in de week, afgelopen donderdag heb ik nog door de regen en harde wind gelopen. Maar toch, nu het ineens zo koud is, twijfel ik over de winter die nog komen gaat. Vorig jaar heb ik de hele winter doorgelopen buiten, maar ik speel toch wel eens met de gedachte om een loopband te kopen zodat ik op echt slechte dagen toch altijd kan lopen.
Iemand ervaring?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:25

Ik vind dat übersaai. Wel eens in het fitnesscentrum gedaan toen ik daar lid was.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:26

Goof schreef:
Ik kom (weer eens) even binnenvallen met een vraag; zijn er hier mensen die wel eens lopen op een loopband? Of loopt iedereen altijd buiten?

Ik ben echt een buitenmens, loop 3x in de week, afgelopen donderdag heb ik nog door de regen en harde wind gelopen. Maar toch, nu het ineens zo koud is, twijfel ik over de winter die nog komen gaat. Vorig jaar heb ik de hele winter doorgelopen buiten, maar ik speel toch wel eens met de gedachte om een loopband te kopen zodat ik op echt slechte dagen toch altijd kan lopen.
Iemand ervaring?

Ik ben ook aan het oriënteren. Wil het i.v m dat ik dan meer mogelijkheden heb. Heb de "juiste" band alleen nog niet gevonden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:32

Supervixen schreef:
Ik vind dat übersaai. Wel eens in het fitnesscentrum gedaan toen ik daar lid was.

Ja, ik ook. Ben echt een buitenmens.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:37

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:53

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:23

Meelezer hier.
Ik loop (voor nu) alleen maar op een loopband.
Vind het wel fijn. Zeker met afleiding zoals een serie ofzo, dan gaat de tijd lekker snel voorbij.
En voor opbouwen vind ik het ook wel fijn. Net wat meer structuur dan buiten.

Als ik weer een paar km aan een stuk kan lopen, ga ik toch weer liever naar buiten.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:26

Goedemorgen,

Fijn dat het met Wolf wat beter lijkt te gaan nu de ontsteking open is gegaan. Hopelijk knapt ze nu snel verder op.

Gisteren dus de 7HL. Had de auto geparkeerd bij de p+r Noord. In de bus, met een super vrolijke chauffeur naar de start. Werden op 2 minuten lopen er uitgezet. Het was druk maar wel gezellig. Had afgesproken met een vriend van de RR, en hij had een t-shirt besteld dus die gaan halen. Daarna nog even een wc opgezocht, geen wachtrij. Terwijl aan het begin ze rijen dik stonden voor de wc. Rustig richting startvak, hadden de laatste dus wisten dat we moesten wachten. Startvak zou om 13.50 sluiten en wij liepen er rond 13.40 in. Konden rustig blijven doorlopen en liepen dus zo de startlijn over. De eerste 5 km rustig samen gelopen en nog lekker geklets. Toen ging mijn maatje zijn eigen wedstrijd lopen en liep ik dus alleen. Vlak voor de eerste drinkpost was er iemand onwel geworden dus Ambulance moest er langs. Viel me op hoeveel mensen met oordoppen lopen en echt niets mee krijgen van hun omgeving. De eerste echte heuvels zag ik komen en er was daar veel ruimte. Veel mensen hielden in en ik heb de zwaartekracht lekker het werk laten doen en ben naar beneden gesprint :Y) Rustig weer omhoog en had een lekker tempo en goed gevoel. Net voor km 11 stort er een oudere man voor mij neer in het hek (het werd daar ook wat smaller en dus drukker). 2 anderen stopten met mij om die meneer te begeleiden. Hij was erg verward en had het over zijn nieuwe schoenen en dat hij daarom zijn evenwicht verloor. Gelukkig kon hij wel blijven lopen en hebben we hem overhandigd aan de verzorging. Ben benieuwd hoe het afgelopen is, ik ben daarna direct door gelopen. Had toen even moeite met weer opstarten maar de laatste km gaan weer lekker naar beneden. Uiteindelijk lekker gelopen. Helaas begon het bij de finish erg te regenen en reden de bussen terug naar de p+r erg weinig. Dus toen maar een taxi genomen naar de p+r. Al met al een leuke ervaring om deze loop eens te lopen. Organisatie was goed en veel vrolijke mensen langs de kant.

Afbeelding