Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:22

sureido schreef:
Waar zou opeens deze stijging vandaan komen? Is dit echt door de middelbare scholen en mbo? Ik denk het eerlijk gezegd wel..

Je ziet wel echt dat de doden en besmette verpleeghuizen afnemen... dus ik hoop dat er eens doorgeprikt kan worden als in, dat er veel geleverd wordt en dat besmettingen niet per se meer uitmaken, dat het ziekenhuis leger wordt. Het wordt nu wel een strijd tegen de tijd..

Plus britse variant plus mensen nemen de regels steeds minder serieus.

Femke_Tweety

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:23

Is ook niet ineens.

Ik zeg het al ongeveer een week :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:28

Femke_Tweety schreef:
Is ook niet ineens.

Ik zeg het al ongeveer een week :+

Als je het schema bekijkt is het nu écht aan het stijgen, een week geleden niet. Dus ja, wel ineens. Vorige week was er nog een hele lichte stijging.

Britse variant tja, die gaat op de scholen lekker rond. Ik vind scholen open echt onverstandig. Ook al wil ik zo graag naar de uni, maar leraren worden niet gevaccineerd en de kinderen al helemaal niet. Zolang ouders niet gevaccineerd zijn, zitten we zo weer in een dikke piek.

Trouwens, basisscholen voor mijn part wel. Maar bovenbouw en mbo echt niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:35

sureido schreef:
Waar zou opeens deze stijging vandaan komen? Is dit echt door de middelbare scholen en mbo? Ik denk het eerlijk gezegd wel..

Je ziet wel echt dat de doden en besmette verpleeghuizen afnemen... dus ik hoop dat er eens doorgeprikt kan worden als in, dat er veel geleverd wordt en dat besmettingen niet per se meer uitmaken, dat het ziekenhuis leger wordt. Het wordt nu wel een strijd tegen de tijd..

Dit ja. Vaccinatie vs besmettingen.
En ondertussen gaat de horeca er nog steeds vanuit dat ze open mogen eind Maart als ik social media zo volg.

Ondertussen ook nog dit
Citaat:
Leveringen AstraZeneca afhankelijk van goedkeuring Leidse fabriek'
AstraZeneca kan alleen voldoen aan z'n belofte om voor eind maart 30 miljoen doses vaccin aan de EU te leveren als de productielocatie in Leiden wordt goedgekeurd. Dat blijkt uit een document dat persbureau Reuters heeft ingezien. De 30 miljoen doses zijn al minder dan de helft dan AstraZeneca eigenlijk zou leveren.

De 30 miljoen die overeind is gebleven is dus ook niet gegarandeerd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:41

Tja, dat was ook als de besmettingen zo bleven of lager, maar met dit aantal gaat het hem inderdaad niet worden... was al enthousiast maar helaas :+ tenzij het toch weer zakt dadelijk. Maar ook als ik in treinen kijk, ik moest laatst weer staan! Om 15:00 op dinsdag. En vrijdag om 15:00 voor het eerst weer in de file gestaan... mensen blijven niet meer thuis, maar eigenlijk zou het nog een maand zo moeten zijn dat iedereen thuis bleef en dan waren we een stukje verder in de vaccins.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:51

Kappers en andere contact beroepen open, meer mensen in de winkels, scholen meer open, kortom veel meer mensen beweging en meer mensen die met elkaar in contact komen. Een paar terassen die open zijn geweest. Het mooie weer staartje met propvolle parken Kortom meer mensen die vaker bij elkaar komen en minder zich aan de regels houden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:51

bigone schreef:
Pandora2 schreef:
Biden beloofde gister in zijn toespraak dat iedereen vanaf 1mei zich kan laten vaccineren inderdaad.
Maar ze gebruiken enkel Pfizer, Moderna en Johnson vaccins omdat AZ nog niet goedgekeurd werd.

Ondanks AZ al meer dan 100.000.000 spuiten in de arm, ze vaccineren ongeveer 2.5 miljoen mensen per dag.
Biden maakt zijn beloftes waar, ook op andere gebieden dus over een half jaar is iedereen Trump vergeten.

Ik hoop het ook dat ze die rosse eekhoorn snel vergeten :D

AZ is brits-zweeds, de rest zijn amerikanen. Daar zit waarschijnlijk de reden. :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:57

Of de andere varianten spelen gewoon op

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:07

Dat er stijging is is logisch, er is versoepeld en mensen houden zich toch minder aan de regels. De lagere scholen zullen veel besmettingen voor hun rekening nemen. Vergeet niet dat nu kinderen onder de 12 heel veel getest worden, bij de vorige golven kwamen ze nauwelijks voor in de cijfers. En er gaan veel meer mensen testen, gelukkig loopt het percentage positieve wel terug. Zolang het niet doorslaat in meer ziekenhuisopnames is het oplopende cijfer niet zo erg. Allemaal mensen die maar één prik hoeven en immuun zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:46

Inderdaad het percentage positieve testen zag ik afgelopen week nog ruim in de 8% en dit is nu 7,9%. Er wordt gewoon enorm veel getest.

Hier net de negatieve uitslag van mijn dochter binnen. Die klas is de 2e die in quarantaine zat/zit. Op de naastgelegen school hebben ook 2 klassen in quarantaine gezeten. Ik hoorde dat veel kinderen hebben laten testen. Dan heb je al rond de 100 testen.

Nu is er in de klas nog een leerling positief getest en diens moeder ook. Beide a-symptomatisch. Veel kinderen hebben nauwelijks klachten en ik heb zelf het idee dat deze besmettingen nu ineens meer aan het licht komen, omdat deze groep eerder nauwelijks getest werd.

IC opnames weer gedaald. Ziekenhuisopnames gedaald. Aantal positief geteste bewoners in de gehandicaptenzorg, verpleeghuiszorg en thuiswonende 70+ers. Rioolwatermeting gedaald.

Op 26 febr ... 2 weken geleden ... waren er 5109 positief geteste mensen.
Nu zijn het er 6446. Best een flinke stijging, maar er worden veel meer jonge kinderen (complete klassen) getest. Deze zijn er vaak amper ziek van en nu weer gezien met een klasgenootje dat ze regelmatig a-symptomatisch zijn. Betreffende kind baalt en stuitert het huis door omdat hij zich kiplekker voelt.

En er worden steeds meer kwetsbare mensen gevaccineerd. Juist de groepen die sneller in het ziekenhuis of op de IC belanden. Ik vraag me echt af of deze toename van positieve testen echt gevolgen heeft voor de ziekenhuiscijfers over 2 weken.

Die forse stijging die werd geschetst ... dat het nog één keer vlamt en dan weer dooft, daar geloof ik persoonlijk niet zo in.
Ik denk dat het wat jojoën blijft en dat de cijfers wel hoog, maar acceptabel blijven. Meer groepsimmuniteit onder de jeugd en meer kwetsbare mensen gevaccineerd. Het wordt gewoon wachten tot het vaccineren een duidelijk kantelpunt laat zien en besmettingen dalen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:05

Ik ben niet heel bang voor die stijging want inderdaad meer immuun, maar ik denk dat de regering daar wel heel erg naar kijkt. Ook al blijft stijging in de ziekenhuizen uit.

Ik hoor veel positieven om mij heen, amper klachten gelukkig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:08

sureido schreef:
Ik ben niet heel bang voor die stijging want inderdaad meer immuun, maar ik denk dat de regering daar wel heel erg naar kijkt. Ook al blijft stijging in de ziekenhuizen uit.

Dat denk ik ook. Ik ben eigenlijk wel toe aan einde avondklok na 30 mrt. Ik denk zelfs dat een hoop mensen zich er dan niet meer aan gaan houden. Ik hoop niet dat die wéér verlengd gaat worden.
Maar terrassen open met Pasen geloof ik nog niet in.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:25

Ik ben inderdaad ook benieuwd wat het doet voor de IC bezetting. Of er echt al voldoende gevaccineerd is om stijging daar te voorkomen. Ik denk zelf nog niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:34

Het is erg afhankelijk hoe groot het aandeel kinderen, jeugd en 20-40 jarigen is denk ik. In deze leeftijdscategorieën is het aantal mensen dat op de IC komt of opgenomen wordt in het ziekenhuis erg laag. Als zij weinig in aanraking zijn gekomen met mensen die meer risico lopen én ze gaan keurig in isolatie dan denk ik dat het nog wel eens mee kan vallen.

Ik hoop gewoon echt dat ze met man en macht zoveel mogelijk gaan vaccineren. En dat het gewoon eens goed opschiet met de leveringen van de vaccins.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:38

In heel Europa stijgt het nu, ook in landen waar de regels nog streng waren en ook in landen waar de scholen helemaal niet dicht waren.
Ik heb langzaam het gevoel dat het gewoon niet uitmaakt welke maatregelen er zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:46

Vayo schreef:
sureido schreef:

Dat denk ik ook. Ik ben eigenlijk wel toe aan einde avondklok na 30 mrt. Ik denk zelfs dat een hoop mensen zich er dan niet meer aan gaan houden. Ik hoop niet dat die wéér verlengd gaat worden.
Maar terrassen open met Pasen geloof ik nog niet in.

Jawel hoor, die wordt verlengd. Vind ik ook niet leuk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:46

Sizzle schreef:
In heel Europa stijgt het nu, ook in landen waar de regels nog streng waren en ook in landen waar de scholen helemaal niet dicht waren.
Ik heb langzaam het gevoel dat het gewoon niet uitmaakt welke maatregelen er zijn.

Dat zie je in USA.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:33

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:41

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:45

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:48

Van Rossum had deze week de uitnodiging in de bus gekregen, hij valt in de groep die vanaf vorige week de brieven krijgen. En wees eerlijk, op veel gebieden is het een zooitje bij de ggd, die zijn helemaal niet toegerust voor deze situatie en veel te versnipperd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:50

elnienjo schreef:
purny schreef:
Volgens mij heeft de stapel van Rutte zich op miraculeuze wijze omgedraaid :+

https://nos.nl/artikel/2372437-minister-de-jonge-boos-op-vaccinvoordringer-maarten-van-rossem.html

Zo zie je maar wat voor een zooitje het bij de GGD is. Maarten van Rossum heeft zelf een afspraak geregeld.

Goed aangepakt van hem! Zo heb ik 't ook voor mijn moeder geregeld. Die krijgt morgen al haar 2e.

Als varkens die rennen naar de trog om als eerste ad beurt te zijn ipv netjes als mensen die de beurt af wachten hetgeen normaal is .
Wij, hier in Frankrijk, de 62 jarigen zijn in april ad beurt, en mogen ons op de lijst laten zetten hetgeen ik gedaan heb. Verder wacht ik rustig af. En natuurlijk wil ik ook zsm ,maar zonder anderen te kort te doen door met mijn ellebogen te pushen.
Ik vind het dus behoorlijk onsympathiek van je moeder Elnienjo, want ik zou niet willen dat mijn dochter dit zou doen voor mij.

Als van Rossem ad beurt was prima, maar zo komt het niet over ih artikel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:53

pien_2010 schreef:
Als varkens die rennen naar de trog om als eerste ad beurt te zijn ipv netjes als mensen die de beurt af wachten hetgeen normaal is .
Wij, hier in Frankrijk, de 62 jarigen zijn in april ad beurt, en mogen ons op de lijst laten zetten hetgeen ik gedaan heb. Verder wacht ik rustig af. En natuurlijk wil ik ook zsm ,maar zonder anderen te kort te doen door met mijn ellebogen te pushen.
Ik vind het dus behoorlijk onsympathiek van je moeder Elnienjo, want ik zou niet willen dat mijn dochter dit zou doen voor mij.

Mijn moeder viel gewoon in de doelgroep die op dat moment werd uitgenodigd én op het AD live blog stond eind januari gewoon een oproep om te bellen ondanks dat je nog geen uitnodiging in de bus had. Dat ze daar daarna weer op terug kwamen soms wel soms niet, is niet mijn schuld. Ik heb een kans voorbij zien komen en die heb ik gewoon gegrepen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:54

Hij was wel aan de beurt Pien want vanaf vorige week worden de brieven van 75/79 verzonden dus grote kans dat hij hem al in de bus heeft. Maar hij had al eerder kritiek op hoe het vaccineren geregeld was. Maar er zijn ook flinke flaters, verschillen in tehuizen, oudere bewoners die nog steeds niet gevaccineerd zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:58

pien_2010 schreef:
elnienjo schreef:

Goed aangepakt van hem! Zo heb ik 't ook voor mijn moeder geregeld. Die krijgt morgen al haar 2e.

Zo verschrikkelijk met je eens Pien...
Maar altijd de grootste roeptoeters staan vooraan...
Mensen kunnen niet meer wachten terwijl.als.je een jaar geleden had gezegd dat er een vaccin was, laat staan 4 hadden ze je uit gelachen

En nu....iedereen.wil.als eerste, wil.kiezen welk vaccin enz enz