Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:01

Geef eens wat voorbeelden van Willem wat jij een betrouwbare post vind? En dat meen ik serieus hoor!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:02

bigone schreef:
Corine , wat is wel betrouwbaar ? Tisjeboyjay ? Met zijn zogenaamd grappig bedoelde oproep ? Waar onderhuids nogal wat verwijzingen zijn dat het wel meevalt? Op het moment dat jij de mainstream media niet meetelt is het voor mij direct duidelijk in welke groep je zit. Hoe netjes je het ook brengt, jij bent net zo’n schaap. Maar dan helemaal met oogkleppen op, wij lezen beide kanten, jullie maar één en wel die berichten die de algoritmes voor je in beeld brengt .

Behalve Tisjeboyjay vergeet je Lange Frans, Jensen en Menthal Theo :D

Die kan je toch veel beter serieus nemen dan een Gommers of Kuipers ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:04

Om even in te haken op de benaming schaap

Het woord schaap heeft 4 betekenissen waarvan 1 is:

4( domme meeloper
iemand die zich gedraagt als een domme, gedweeë meeloper zonder eigen inzichten of initiatieven.
Meestal voorafgegaan door een adjectief dat domheid, gedweeheid of een aanverwante eigenschap uitdrukt.

Legt dit ook niet een beetje uit hoe de aanhangers van viruswaarheid zich gedragen? Je loopt ook mee in een groep zonder eigen inzichten of initiatieven. Je neemt de mening over van één iemand maar eigen input neem je klakkeloos over , of zoals mensen vaak zeggen in een demonstratie ' waarom we hier precies staan weet ik niet'.

Ik denk als je wat wilt veranderen , doe het dan op een andere manier. Je gaat niks bereiken met fluiten en op pannetjes slaan tijdens een belangrijk gesprek. Dat je dan mensen hebt die zeggen ja hun doen tenminste iets! Iets? hou op zeg als je iets doet pak het dan ook echt aan dit is gewoon zielig om te zien.

Dus sorry hoor maar als je kijkt naar de betekenis schaap ben je net zo goed een schaap als je niet in corona gelooft en maar achter Willem Engel aanloopt. En Willem Engel is niet gek voor hem is dit ook een verdienmodel. Als je dat niet wilt zien ben je pas een schaap.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:11

bigone schreef:
Geef eens wat voorbeelden van Willem wat jij een betrouwbare post vind? En dat meen ik serieus hoor!

Ik probeer hier respectvol te posten. In je vorige post noem je mij een schaap met oogkleppen op en impliceer je dat ik bij de virusgekkies hoor.

Sorry maar daar haak ik af, dat is niet respectvol meer communiceren.

Lange Frans heb ik 1x een filmpje van gezien en heel snel weggeklikt, daar kan ik echt helemaal niets mee. Jensen en Mental Theo heb ik niets van gezien. Tisjeboyjay vind ik hilarisch, maar nee, geen bron.

-ontstip-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:13

Wat is dat toch altijd typisch, dat zodra je om een bron vraagt, men zegt dat je zelf moet zoeken, wakker moet worden of maar gewoon de conversatie stop zetten? JAmmer hoor.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:14

corinep schreef:
bigone schreef:
Corine , wat is wel betrouwbaar ? Tisjeboyjay ? Met zijn zogenaamd grappig bedoelde oproep ? Waar onderhuids nogal wat verwijzingen zijn dat het wel meevalt? Op het moment dat jij de mainstream media niet meetelt is het voor mij direct duidelijk in welke groep je zit. Hoe netjes je het ook brengt, jij bent net zo’n schaap. Maar dan helemaal met oogkleppen op, wij lezen beide kanten, jullie maar één en wel die berichten die de algoritmes voor je in beeld brengt .

Ik neem de mainstream media niet 1 op 1 voor waar aan nee. Ik mag toch hopen dat niemand dat doet...

Ik probeer mijn mening zoveel mogelijk te vormen naar informatie die ik zelf opzoek bij betrouwbare bronnen vandaan.

Als Willem Engel wat zegt, neem ik dat niet voor waar aan, ik kijk welke bron hij gebruikt en of ik die betrouwbaar vind en of het idd klopt, zo niet dan neem ik die info niet voor waar aan.

Hoe werkt zoiets? Je hebt twintig wetenschappers die A zeggen en eentje die B zegt. Engel baseert zich op die ene wetenschapper, heeft dus een bron en gelijk. En die twintig wetenschappers, die A zeggen, hebben ongelijk, want die mening wordt in de msm verkondigd en dus mag je dat niet 1 op 1 voor waar aannemen?

Hoe vaak moet de informatie die Engel geeft gedebunked worden, voordat mensen gaan geloven dat het toch niet klopt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:16

Earth schreef:
Wat is dat toch altijd typisch, dat zodra je om een bron vraagt, men zegt dat je zelf moet zoeken, wakker moet worden of maar gewoon de conversatie stop zetten? JAmmer hoor.

Dat noemt men gewoon “door de mand vallen”.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:16

Zolang je geen viroloog o.i.d bent ben je sowieso een schaap, welke standpunten je ook inneemt. Volg je de maatregelen dan ben je een schaap van de overheid, volg je de opvattingen van viruswaanzin dan ben je een schaap van Engel. En alles ertussen ook.
Zelfs virologen zijn schapen van elkaar, want er is niet 1 covid19 expert.

Dankzij het internet kan iedereen posten en opzoeken wat ie wilt. Goede bronnen vinden is een kunst, en zelfs dan kan er nog gesjoemeld zijn (zie bijvoorbeeld de heer Stapel). Daarom is peer review zo belangrijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:23

corinep schreef:
bigone schreef:

Ik probeer hier respectvol te posten. In je vorige post noem je mij een schaap met oogkleppen op en impliceer je dat ik bij de virusgekkies hoor.

Lange Frans heb ik 1x een filmpje van gezien en heel snel weggeklikt, daar kan ik echt helemaal niets mee. Jensen en Mental Theo heb ik niets van gezien. Tisjeboyjay vind ik hilarisch, maar nee, geen bron.

-ontstip-

Het feit dat je mijn post al niet goed leest , ik zei net zo'n schaap en nu overduidelijk op de wappie toer gaat door af te haken wanneer er gewoon netjes om reacties gevraagd word waarop jij een reden zoekt om af te haken, tja. Willem kan ook niet tegen kritische vragen net als sommige van zijn dyhard volgers, blokkeren is standaard bij hem , zal toch wel om het soort zaken gaan die hij zogenaamd verdedigd maar waarvoor geen enkel bewijs is.
Hij doet me altijd denken aan Trump, veel geschreeuw en weinig wol. Die vertelde dat zijn inauguratie de grootste opkomst had ooit. Tot dat er totaal foto's opdoken en het er toch iets anders uit zag.
Narcistische kinderachtige figuren die niet tegen kritiek kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:29

Ik heb nog niemand uit het viruswaanzinhoekje gehoord over een oplossing voor de overbelaste ziekenhuizen. En steeds als ik die vraag stel, wordt hij gemeden als de pest.

Ja, dan krijg je soms nog een verhaal dat het met bezuinigen te maken heeft. Maar los van of dat waar is: daar hebben we nu niks aan.

Dus ik ben zo benieuwd naar antwoord op die vraag. Hoe lossen we dat op? Hoe gaan we zorgen dat op korte termijn iedereen weer de zorg kan krijgen die hij/zij nodig heeft?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:37

Safina, er liggen alleen acteurs en poppen in het ziekenhuis, personeel zit allemaal op zijn kont, corona bestaat niet, mensen die toch doodgaan leefden toch al in geleende tijd. En zo gaan er nog wel meer kreten rond. Wcengel is op instagram flink bezig, er word me een partij onzin geplaatst. Zal wel boos zijn om zijn arrestatie maar ik hoop dat er heel veel mensen zijn account aangeven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:41

safina schreef:
Ik heb nog niemand uit het viruswaanzinhoekje gehoord over een oplossing voor de overbelaste ziekenhuizen. En steeds als ik die vraag stel, wordt hij gemeden als de pest.

Ja, dan krijg je soms nog een verhaal dat het met bezuinigen te maken heeft. Maar los van of dat waar is: daar hebben we nu niks aan.

Dus ik ben zo benieuwd naar antwoord op die vraag. Hoe lossen we dat op? Hoe gaan we zorgen dat op korte termijn iedereen weer de zorg kan krijgen die hij/zij nodig heeft?

Waar ik zo geïrriteerd van wordt is dat mensen roepen er staan ziekenhuizen leeg maak daar dan plek. Snappen nou zoveel mensen niet dat de ruimte er wel is maar er geen mensen zijn? Ik denk ook wat zien ze dan voor zich? een ziekenhuis met bedden en apparatuur maar geen personeel? Denk als je wat wilt veranderen schrijf je vooral in om te helpen , ook al is het maar puur in de schoonmaak of spullen rondbrengen. Want dat doen zoveel mensen ook niet helaas...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:47

Zebrastreep schreef:
safina schreef:

Waar ik zo geïrriteerd van wordt is dat mensen roepen er staan ziekenhuizen leeg maak daar dan plek. Snappen nou zoveel mensen niet dat de ruimte er wel is maar er geen mensen zijn? Ik denk ook wat zien ze dan voor zich? een ziekenhuis met bedden en apparatuur maar geen personeel? Denk als je wat wilt veranderen schrijf je vooral in om te helpen , ook al is het maar puur in de schoonmaak of spullen rondbrengen. Want dat doen zoveel mensen ook niet helaas...

Heb je al die kasten niet gezien dan? Daar staan allemaal blikken vol personeel :7

corinep schreef:
bigone schreef:

-ontstip-

Ik vroeg het ook al eerder, maar heb ook geen antwoord gekregen helaas :( Ik vraag me oprecht af wat je dan betrouwbaar vindt wat hij zegt. Ik heb namelijk uit zijn mond nog helemaal niks kunnen ontdekken waarvan ik dacht; ‘oh, misschien heeft hij wel een beetje gelijk’.
Ik hoor alleen maar onwaarheden die hij zegt.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:01

safina schreef:

Inderdaad, geen oplossingen. Dat je de maatregelen overtrokken vindt dat kan, maar covid19 is pas weer de eerste grote pandemie sinds de Spaanse griep (SARS, Ebola en wat griepgolven deden hun best). Dat dit virus er is is met onze huidige manier van leven niet vreemd en ik zie nergens dat er iets aan wordt gedaan om een volgende te voorkomen. Erger nog, ik zie en lees mensen roepen dat Bill Gates of wie dan ook het virus heeft ontwikkeld.
Dan negeer je toch compleet dat je zelf deel bent van de rede dat dit virus bestaat. Zo makkelijk om het op iemand of een corrupte regering ofzo af te schuiven, zolang je maar niet je eigen makkelijke leventje hoeft aan te passen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:02

verootjoo schreef:
purny schreef:
De bronnen zijn betrouwbaar genoeg om te weten dat het de waarheid is

Nee, dat is youtube.

Nee dit is Patrick!

Het heeft ook helemaal geen zin in om in discussie te gaan met zulke mensen. Er zijn goede vragen en antwoorden gegeven aan Vivana maar ze verdwijnt zodra het moeilijk wordt weer onder d'r steen om later weer op te duiken om diezelfde onzin weer te spuien. Tot het moeilijk wordt natuurlijk, want dan is ze weer weg. And so on, and so on...

@corinep: leg eens uit, waarom zijn die bronnen in jouw ogen niet goed? Al zou je alleen kijken naar wat ze zeggen dat Willem Engel heeft gezegd en gedaan? En als die bronnen niet goed zijn, welke zouden we dan wel moeten bekijken om een objectief beeld te krijgen van Willem?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:08

+ 1 voor de SpongeBob referentie :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:13

Zebrastreep schreef:
safina schreef:

Waarom zou je daar in godsnaam geïrriteerd door zijn er zijn ook terecht veel vragen bij de bevolking en niet iedereen die anders dan jij denkt is een wappie
Er is momenteel een heel groot Corona debat2.0 door de medische wereld bezig op ZKanaal ( Belgie ) en je kan het gewoon volgen
Er is terecht aangedragen ( door gerenomeerde mensen uit de medische wereld geen wappies ) om bvb bij grote rampen /epidemieën een centraal ramphospitaal onder te brengen ( voor de belgen : in het militair hospitaal dat voor 80 % leegstaat bvb ) zodat de andere ziekenhuizen hun reguliere zorg kunnen blijven doen .. voor personeel droegen ze ook enkele oplossingen voor ..in tijden van oorlog ( nu ) kan je dat nu niet over denken maar daar moet in de toekomst echt over nagedacht en gedebateerd worden want het gaat echt niet bij deze pandemie blijven

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:20

Ondertussen op fb de oproep om maar vooral merchandise te kopen van viruswaarheid ter ondersteuning van hun strijd!
En word er één of ander onduidelijk filmpje ban jaren geleden gepost over politieagenten in het nauw die met stenen worden bekogeld. Totaal niets met Corona te maken maar wel enkele reacties er onder : We moeten toch wat om onze kinderen en vrijheid te beschermen. Enkelen geven ook aan dat dit te ver gaat en fake is maar gezien de likes word er gewoon weer opgeroepen tot geweld . Corina Viviana en nog meer aanhangers , indien zoiets gebeurt zijn jullie door achter de waanbeelden van Willem engel te staan indirect medeschuldig !

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:27

Ilse_123 schreef:
Inderdaad, geen oplossingen. Dat je de maatregelen overtrokken vindt dat kan, maar covid19 is pas weer de eerste grote pandemie sinds de Spaanse griep (SARS, Ebola en wat griepgolven deden hun best). Dat dit virus er is is met onze huidige manier van leven niet vreemd en ik zie nergens dat er iets aan wordt gedaan om een volgende te voorkomen. Erger nog, ik zie en lees mensen roepen dat Bill Gates of wie dan ook het virus heeft ontwikkeld.
Dan negeer je toch compleet dat je zelf deel bent van de rede dat dit virus bestaat. Zo makkelijk om het op iemand of een corrupte regering ofzo af te schuiven, zolang je maar niet je eigen makkelijke leventje hoeft aan te passen.

Kwam in het debat ook aan bod
Viroloog zei dus ook dat er al meer dan 10 jaar gewaarschuwd is voor zo'n wereldwijde pandemie maar men heeft er niets mee gedaan .. hij gaf als voorbeeld dat als ie 10 susidieaanvragen doet voor onderzoeken er amper eentje goedgekeurd word en dan nog maar voor de helft vh het gevraagde budget ..er had goed gedegen onderzoek kunnen gedaan worden naar de juiste medicatie ,antivirale middelen zodat minder mensen in het ziekenhuis terecht komen .

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:18

verootjoo schreef:
purny schreef:
De bronnen zijn betrouwbaar genoeg om te weten dat het de waarheid is

Nee, dat is youtube.

Nee hoor. Pas als het op Facebook staat is het waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:27

Nou staat onze Willem-wappie weer tegen vaccinaties te demonstreren in Amsterdam. Heb je eindelijk een kans dat straks alles weer los kan, de kroeg weer open mag en oma niet meer opgehokt hoeft te worden... En je hoeft er niet eens verplicht aan mee te doen, dat kan je aan de mensen overlaten die wel een een ander denken: ook niet goed. :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:48

Moet je eens op zijn insta kijken. Of de facebook site van viruswaarheid, lachwekkend wanneer de situatie niet zo triest was, hoop dat het hard regent in Amsterdam.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:27

Astorga schreef:
Dit wordt mijn lijfspreuk voor de komende tijd denk ik:
"Waarom is het erger als 1 mRNA uit een vaccin in je DNA terecht zou kunnen komen, dan een stuk of 27 mRNAs van het virus als je níet vaccineert?"

Nu nog uit mijn hoofd leren...

Ik vind het dus zo vet, dit type vaccin! Ben echt benieuwd wat voor toepassingen het straks nog meer kan krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:53

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:55

Helaas niet, nee. Maar die zijn wel ver in de meerderheid.