Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jadeleigh263 schreef:Dit is hoe de Chinese overheid nu het coronavirus probeert in te dammen
“China zet nu robots, drones, face-detection en QR codes in om het coronavirus in te dammen.
De bevolking moest een app downloaden en de app schat in of een persoon in quarantaine moet en of een persoon nog in openbare plekken zoals metro’s en winkelcentra mag komen.
Ze kunnen een QR code scannen, en dan krijgen ze een tag (groen, geel of rood). Groen betekent ‘gezond’ en dan mag je rondreizen door de stad/plaats. Geel betekent 7-days quarantaine en rood betekent 14-days quarantaine. Ook checkt de app of een persoon in nauw contact is geweest met mensen die blootgesteld zijn aan het snel verspreidende coronavirus.
De overheid zet drones in om gebieden te desinfecteren, maar ze spreken ook mensen aan die geen mondkapje dragen.
Sommige bedrijven gebruiken drones om medicijnen te brengen
Robots worden gebruikt om na te gaan of een persoom verhoging heeft gekregen, maar worden ook gebuikt voor contactloze bezorging
Ook vliegen er drones rond met een grote QR code, waar mensen de code moeten scannen, om hun gezondheid te registreren. Deze informatie wordt weer gebruikt om van mensen hun beweging na te gaan.
Een ander bedrijf zegt dat zij de eerste zijn die een gezichtsherkenningstechnologie heeft ontwikkeld, die mensen kan herkennen ondanks dat ze een mondkapje dragen”
https://www.facebook.com/ScienceNatureP ... /?vh=e&d=n
Ik denk dat als we dit hier in NL zouden invoeren dat heel veel mensen hier niet aan mee zouden willen werken, vanwege privacy. Dit zou dus betekenen dat als we dit virus mogelijk onder controle willen krijgen, we zouden moeten nadenken over het privacy recht en wat we dan belangrijker zouden vinden. Wat vinden jullie? Zou jij je privacy opgeven om verdere virus verspreiding te voorkomen?
Jadeleigh263 schreef:Dit is hoe de Chinese overheid nu het coronavirus probeert in te dammen
“China zet nu robots, drones, face-detection en QR codes in om het coronavirus in te dammen.
De bevolking moest een app downloaden en de app schat in of een persoon in quarantaine moet en of een persoon nog in openbare plekken zoals metro’s en winkelcentra mag komen.
Ze kunnen een QR code scannen, en dan krijgen ze een tag (groen, geel of rood). Groen betekent ‘gezond’ en dan mag je rondreizen door de stad/plaats. Geel betekent 7-days quarantaine en rood betekent 14-days quarantaine. Ook checkt de app of een persoon in nauw contact is geweest met mensen die blootgesteld zijn aan het snel verspreidende coronavirus.
De overheid zet drones in om gebieden te desinfecteren, maar ze spreken ook mensen aan die geen mondkapje dragen.
Sommige bedrijven gebruiken drones om medicijnen te brengen
Robots worden gebruikt om na te gaan of een persoom verhoging heeft gekregen, maar worden ook gebuikt voor contactloze bezorging
Ook vliegen er drones rond met een grote QR code, waar mensen de code moeten scannen, om hun gezondheid te registreren. Deze informatie wordt weer gebruikt om van mensen hun beweging na te gaan.
Een ander bedrijf zegt dat zij de eerste zijn die een gezichtsherkenningstechnologie heeft ontwikkeld, die mensen kan herkennen ondanks dat ze een mondkapje dragen”
https://www.facebook.com/ScienceNatureP ... /?vh=e&d=n
Ik denk dat als we dit hier in NL zouden invoeren dat heel veel mensen hier niet aan mee zouden willen werken, vanwege privacy. Dit zou dus betekenen dat als we dit virus mogelijk onder controle willen krijgen, we zouden moeten nadenken over het privacy recht en wat we dan belangrijker zouden vinden. Wat vinden jullie? Zou jij je privacy opgeven om verdere virus verspreiding te voorkomen?
Pocca_Locca schreef:Ja, goed punt Germie. Ik mis ook de zakelijkheid in het hele Corona verhaal. Gewoon even rustig de feiten in een overzicht, zodat men zelf kan zien hoe oud de overleden en de geïnfecteerde personen zijn,welk percentage er binnen welke tijd weer bovenop was, welke mensen er echt ernstig ziek werden, en bij welke mensen is het zeer mild verlopen, wat hebben die gemeen met elkaar ( leeftijd, onderliggende gezondheidsproblemen, en eventueel leefwijzen als roken meenemen) en ik snap wel dat dat niet een twéé allemaal bekend zijn, dat soort gegevens, maar ik waag te betwijfelen OF we überhaupt ooit inzage gaan krijgen hierin. Maar ik hoop dat ik het mis heb.
Cer schreef:Die drones zijn superhandig om te blijven bevoorraden zonder te besmetten bijvoorbeeld. Misschien krijgt de transport sector (en dan dus bevoorrading etc) minder klappen als er op die manier mee omgegaan wordt.
Vwb het naar school gaan, wellicht is virtueel lesgeven een idee voor de toekomst, maar goed, daar hebben de kinderen nu niets aan..
Vwb Italie, ik zat te googlen en ik lees dat er in Italie al sinds oktober 2019 een griep probleem heerst?
"Almost three million cases of flu have been reported in Italy since the start of the winter season, and the number of confirmed cases is rising.
Since the start of flu season in October 2019, 2,768,000 cases across the country have been confirmed by laboratory tests, according to data from InfluNet published on January 19.
A total of 488,000 cases were reported last week alone, signalling that flu season is hitting its peak in January as predicted.
READ ALSO: These are the Italian regions worst hit by the flu outbreak
240 deaths have so far been reported, slightly lower than the expected 258. Most of the fatal cases are elderly patients who suffered complications after contracting the virus."
https://www.thelocal.it/20200123/flu-ou ... -in-a-week
Zouden er mensen bij de Corona slachtoffers zijn, die eerst al griep hadden? Dat het wellicht daardoor 'harder' aankomt?
Tancreda4 schreef:Maar hoe kan het dat alle ICs in Italië prop vol lijken te zijn en er keuzes lijken te moeten worden gemaakt wie wel en niet wordt opgenomen, als het virus allemaal wel mee valt en het vooral milde klachten zijn.
Het gros komt er met thuis isolatie wss goed vanaf. Maar als een uitbraak en overvolle situaties als Italië moet je zo goed mogelijk wilen vermijden.
Iris82 schreef:Bij mijn zoontje op school hebben we gelukkig nog genoeg leerkrachten. Er waren twee kindjes afwezig gister.
janouk schreef:https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -helpt-ons
Hoe scary is dit verhaal. Gatver het zal je overkomen
Chubby schreef:Heftige maatregelen in China en Italië. De lockdown gaan we hier in Brabant ook op af, vrees ik. Al mijn collega's uit Brabant worden nu geacht thuis te werken. Snotterende kinderen mogen niet op school komen, dus halve klasjes die mogelijk verdeeld of naar huis gestuurd worden ivm afwezige leerkrachten.
Wel gek dat snotterende kinderen dan wel meegenomen zouden worden naar andere plaatsen zoals werkafspraken of speeltuinen of supermarkten. Dan snappen die ouders toch nog niet helemaal waarom de kinderen even niet naar school mogen
PSvanLot schreef:Tancreda4 schreef:Maar hoe kan het dat alle ICs in Italië prop vol lijken te zijn en er keuzes lijken te moeten worden gemaakt wie wel en niet wordt opgenomen, als het virus allemaal wel mee valt en het vooral milde klachten zijn.
Het gros komt er met thuis isolatie wss goed vanaf. Maar als een uitbraak en overvolle situaties als Italië moet je zo goed mogelijk wilen vermijden.
Omdat er helemaal niet zoveel plekken op de ic zijn. 'Normaal gesproken' hebben we die helemaal niet zoveel nodig.
In het ziekenhuis liggen ze overigens toch regelmatig op volledige capaciteit en als het even kan kan een patiënt naar de medium care of de gewone afdeling.