Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:25

Super goed! :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:11

Wat goed Eline! Ik zag jullie rijden gister! Ik was net aan het opzadelen voor een rondje jullie kant op.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:08

Klinkt alsof je supergoed bezig bent Eline! :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:10

Na even een wat mindere periode heb ik het weer opgepakt en inmiddels 2 kg kwijt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:44

Ik was best goed bezig deze week, dus dacht laat ik maar weer eens wegen. Vergeten wat medicatie en zwelling doet _O- Was juist een stuk zwaarder ondanks 2 trainingen van 900 kcal deze week >;)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:45

fjordjes schreef:
Na even een wat mindere periode heb ik het weer opgepakt en inmiddels 2 kg kwijt.

Lekker bezig! :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:20

Ik heb nu vakantie gekregen, een weekje. Dus wil op de dagen dat ik wat leuks ga doen, ook lekker genieten. En na mijn vakantie weer strenger zijn en toch maar maximaal 1700 kcal binnenkrijgen. Maar ook minimaal, anders ga ik te laag.

En ik moet mijzelf echt gaan wegen...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:19

Ik ga trouwens ook wat actiever posten. Twee maanden geleden of zo mijn streef gewicht bereikt maar daarna ben ik steeds slechter en slechter in mijn vel gaan zitten waardoor er een paar kilo's weer bij zitten. Gelukkig passen al mijn nieuwe kleren nog, maar er moet nu echt een handrem op. :+

Als ik niet lekker in mijn vel zit dan ga ik over-eten, en dat is dus wat ik de afgelopen weken zeker 5 dagen per week deed. -O- Maakte trouwens niet uit of het gezond of ongezond was, ik bleef maar eten om die leegte op te vullen.

Dus... Vanaf nu weer opletten. Ik heb zojuist het allerlaatste ongezonde naar binnen gewerkt (ipv weggegooid want het was te lekker :')) en nu ga ik weer knallen! *\o/*

Kcal tellen doe ik niet, ik wil gewoon weer gezonder en wat minder eten. Het moet op zich snel kunnen gaan aangezien ik 7 a 8 keer in de week sport. Maar aangezien ik veel sport heb ik ook altijd veel honger en ben ik geneigd om toch te veel eten dan me goed is. Ik stop namelijk niet wanneer ik geen honger meer heb maar wanneer ik propje vol zit, en dat moet stoppen. :)

Dus..... We can do it! *\%/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:33

Gaat je lukken Neverland, je bent er al eens gekomen, dus nu ook weer :) Ook heel herkenbaar, emotie eten.

Ik heb nu een week vakantie en laat het los. Maandag ga ik mijzelf wegen en beginnen. Ik ben heel bang dat het niet gaat lukken, maar we gaan het zien.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:54

@Neverland ik heb er vertrouwen in dat je het weer kan! *\o/*
Het is maar een paar kilo; ik denk dat je er al bent als je weer wat beter in je vel zit, wat makkelijker gezegd is dan gedaan helaas.
Wat je trouwens eerder zei over sporten, dat je je erna zoveel beter voelt, dat is lang niet voor iedereen het geval helaas. Ik voel me per definitie slechter na sporten/bewegen en dat maakt het ook erg lastig om het vol te houden. Nu zit er bij mij ook medisch wat achter hoor maar daarom vind ik het soms wel vervelend als iemand roept van hup gewoon sporten, want zo simpel ligt het niet altijd :o

@Zertab jij kan het ook! Je bent echt goed bezig qua beweging en je hebt ook genoeg dagen dat je qua calorieën goed zit :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:24

Lijkt me dan inderdaad heel vervelend om na het sporten een rot gevoel te hebben... En lukt gewoon wandelen wel?

Mijn rug voelt alweer alsof deze is overleden. Straks fysio, kijken of er niet iets onder ligt. Want dan moet ik qua gewichten voor de rug wat minderen.

Sporten is ook niet mijn grootste uitdaging. Maar niet snoepen :P

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:52

Nog meer mensen die hier trouwens wel een maat kunnen verschillen vergeleken met 's morgens en 's avonds? Ik heb eens voor de grap foto's genomen en het is echt niet normaal hoe erg mijn buik opzwelt in een dag. :') Misschien dat ik me daarom beter over mezelf voel 's ochtends dan 's avonds. _O-

Ik heb me voor volgende week opgegeven voor een lesje bodypump! Ben erg benieuwd! Hoe ik dat ga doen met een fulltime baan, huishouden en al 7 a 8 keer in de week sporten weet ik niet, maar waar een wil is, is een weg. :')
Laatst bijgewerkt door Neverland op 25-08-20 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:53

Ik voel me sowieso niet goed over mijzelf, te veel vet :P. Dus kan je helaas niet antwoorden.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:02

Neverland schreef:
Nog meer mensen die hier trouwens wel een maat kunnen verschillen vergeleken met 's morgens en 's avonds? Ik heb eens voor de grap foto's genomen en het is echt niet normaal hoe erg mijn buik opzwelt in een dag. :') Misschien dat ik me daarom beter over mezelf voel 's ochtends dan 's avonds. _O-

Ik heb me voor volgende week opgegeven voor een lesje bodypump! Ben erg benieuwd! Hoe ik dat ga doen met een fulltime baan, huishouden en al 7 a 8 keer in de week sporten weet ik niet, maar waar een wil is, is een weg. :')

Ik heb hier al een hele tijd niet meer gepost maar ik heb precies hetzelfde. Mijn buik ziet er zoveel anders savonds. Sochtends ziet het er prima uit en savonds lijk ik wel 3 maanden zwanger :’)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:10

Hoe gaat het hier?

Qua gezond eten gaat het prima. Maar merk dat ik wel nog te veel eet. := En ook al eet je alleen gezond, te veel is nog altijd te veel. :+

Nu heb ik vandaag ook een doos met chocolade gekregen van een collega die wist dat ik door een moeilijke periode ging en morgen heb ik de allerlaatste bbq. Dus zondag proberen te compenseren.

Zijn er hier mensen die Weight Watchers hebben? Ik vind het hele punten systeem erg interessant. :)

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:12

Hier toch weer in een dipje, merk dat ik moeite heb tijdens de examen periode om gezond/gevarieerd te eten.

Ik ben ook benieuwd naar Weight Watchers ervaringen! Ik vind het lastig te bepalen wat ik wel en niet mag op een dag en hoeveel. Heb een paar recepten van ze geprobeerd en die bevielen goed.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:40

Hier gaat het gewoon slecht :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:24

Ik sta stil.
Kom niet aan, val niet af.
Komt omdat ik de laatste 2 weken niet heel netjes gegeten heb.
Niet heel ongezond maar elke keer wel iets boven m'n doel en te weinig beweging.
Maar we gaan gewoon rustig verder en hopen dat ik eind van het jaar wel m'n doel gehaald heb

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:26

Kom op meiden, jullie kunnen het!

Neverland, dan van de buik herken ik wel, de mijne kan ook groeien op een dag, soms ook wel wat opgeblazen.

Ik ben een paar dagen weg. Lekker eten telkens. Zal wel niet heel goed voor me zijn deze dagen. Maar maak me er niet druk om, komt thuis wel weer.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:32

ik had vorige week gewoon en die week ervoor zo'n week dat ik zin had in alles!!
Er aan toe gegeven en dat betekende dus: 1 dag bbq, 1 dag sushi, 1 dag Chinees, 1 dag pizza, 1 keer 2 dikke kaasbroodjes. :9 overigens at ik dan de rest van de dag wel netjes en gezond :))
Nu heb ik momenteel ook geen keuken dus dat werkt ook niet mee en is een beetje behelpen

Afbeelding

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:17

Hai allemaal, hier gaat het wel ok, niet super, maar eigenlijk ook niet super slecht.

Ik heb wel ervaring ermee ja en ben ook best heel positief erover. Ik ben er nu 16 kilo mee afgevallen. Inmiddels merk ik dat ik er klaar mee ben. Ik open de app bijna niet meer en haal mijn motivatie nu blijkbaar ergens anders vandaan, maar vooral als start werkte het heel erg goed en het gaf ook vooral veel inzicht! Denkende dat dat gezonde keuzes waren, maar dat bleek dus tegen te vallen. Maar vraag gerust raak, wie weet kan ik de antwoorden geven :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:40

Heb hier ook al heel lang niet meer gepost... had even een soort bokt pauze. Teveel gedoe irl. Maar wel gewoon gezond blijven eten gelukkig! En met resultaat, vandaag precies 20kg eraf! <3

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:12

Ik weet wel wat gezond is en wat niet maar ik heb een stok achter de deur nodig. Maar kcal tellen wil ik niet meer want werd er geobsedeerde door en vind het fijn dat sommige dingen 0 punten zijn. Motiveert me om meer van dat te gaan eten. :D Alleen ik hoef dus nog maar een paar (inmiddels weer 6 dus de helft zit er weer aan :=) kilo en weet niet of het waard is aangezien je er een paar maanden aan vast zit.

Libera wat fantastisch goed! *\o/*

Hier is het weer mis gegaan. Erg foute dag gehad op het werk qua stress en direct naar de chocolade gegrepen die ik van mijn collega heb gekregen. 500gr chocolade heb ik me naar binnen gewerkt. -O-

Nu lig ik in bed zodat ik me niet naar eten kan grijpen. Inmiddels passen mijn nieuwe broeken me ook niet meer dus ik baal echt. Emotie eten is zo verschrikkelijk poedersuiker. Ik ga me morgen gewoon inschrijven bij WW en dan MOET ik wel want anders vind ik het zonde van de centen. :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:43

:(:)

Herkenbaar, helaas. Ik ben deze week ook weer caloriën aan het tellen en dat wil ik helemaal, want dan ontstaat er ook bij mij een obsessie voor eten. En ik weet echt wel wat ik wel en niet kan eten en hoeveel. Maar de discipline opbrengen is het grote probleem.

Deze week dus wel een goede week, op zich. Vanavond of morgen wel een wijntje en wat toastjes met brie, maar met mate.

Wat goed Libera! En Anke ook al 16 kilo, wauw!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:12

Neverland schreef:
Ik weet wel wat gezond is en wat niet maar ik heb een stok achter de deur nodig. Maar kcal tellen wil ik niet meer want werd er geobsedeerde door en vind het fijn dat sommige dingen 0 punten zijn. Motiveert me om meer van dat te gaan eten. :D Alleen ik hoef dus nog maar een paar (inmiddels weer 6 dus de helft zit er weer aan :=) kilo en weet niet of het waard is aangezien je er een paar maanden aan vast zit.

Libera wat fantastisch goed! *\o/*

Hier is het weer mis gegaan. Erg foute dag gehad op het werk qua stress en direct naar de chocolade gegrepen die ik van mijn collega heb gekregen. 500gr chocolade heb ik me naar binnen gewerkt. -O-

Nu lig ik in bed zodat ik me niet naar eten kan grijpen. Inmiddels passen mijn nieuwe broeken me ook niet meer dus ik baal echt. Emotie eten is zo verschrikkelijk poedersuiker. Ik ga me morgen gewoon inschrijven bij WW en dan MOET ik wel want anders vind ik het zonde van de centen. :+

Komop! Ook jij kunt het!
Jij gaat weer in die broeken passen! :D