2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:14

Ik zit in een baalmomentje

Afvallen gaat hier juist te goed. Mn lichaam zegt eigenlijk heel duidelijk. Stop. op dit moment moet je niet meer afvallen. Maar ik wil zo graag nog 10 kilo. Ik ben vanaf avandaag dan ook gestopt met alle Cardio bij de Fysiofitniss. Ik ga alleen nog heen voor kracht. maar ik baal er wel stevig van.

Oja, en ik kan heel goed afvallen en ik kan heel goed aankomen, maar stabiel blijven is een kunst die ik niet snap. Mailtje naar de diettist is al gestuurd. Nu nog antwoord :=

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:24

kon ik maar afvallen ben nog zoekend qua goed ontbijt..

kwark met vers fruit krijg ik nirt op gegeten wordt beroerd ervan
van brinta gelijk weer honger.

brood mrt kipfilet probeer ik nu

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:27

Ik eet als ontbijt bij rusitge ochtend 2 crackers met Kipfilet/casselerib/ham/bacon-iets
bij drukke ochtenden 2 boterhammen met het vlees van hierboven

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:30

Ik ontbijt altijd met havermout en amandelmelk. Wat noten en vers fruit erin en je zit uren vol! Ik krijg juist van brood weer snel honger.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:33

vind lastig indeling voor het eten te maken. net 2 broodjes met kipfilet en nu nog thee zonder suiker.
heb qua water literfles gepakt kon het met de andere kleinere niet meer bijhouden hoeveel ik had en wil min 3liter per dag aanhouden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:39

Ik eet geen ontbijt en dat bevalt me heel veel beter. :j
Geen honger meer en veel rust in mijn hoofd.

Wel gewoon drinken uiteraard, water of thee zonder suiker/honing.

Operatie van vandaag is verzet naar volgende week. Maar ondanks niet zo'n hele goede week qua eten toch 0,7kg afgevallen. *\o/*

Heeft iemand nog een lekkere manier/recept om appelmoes te maken? Heb hier een gigantische boom vol appels staan, maar appelmoes van maken. Alleen gaat er altijd zo enorm veel suiker in... Dat liever dus niet.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:40

Ik doe eigenlijk nooit suiker in mijn zelfgemaakte appelmoes. Alleen kaneel. Of zijn je appels heel zuur?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:48

wauw goed bezig!
niet ontbijten lukt me vast ook prima hoelaat eet je dan?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:52

Ze zijn nu nog redelijk zuur, maar misschien is het sowieso nog wat te vroeg. Maar door de extreme droogte gooit ie er al van alles uit. Mijn andere appelboom is zelfs al helemaal leeg.

Appels zijn in ieder geval te zuur om ze zo op te eten, beetje Granny Smith zuur en daar hou ik niet zo van haha.

Ga gewoon eens kijken hoe het smaakt als ik er geen suiker in doe. Als het te zuur is heb ik hier wel een paar dames staan die het wel graag eten haha.

SecretLIN schreef:
wauw goed bezig!
niet ontbijten lukt me vast ook prima hoelaat eet je dan?

Ik eet alleen tussen 12 en 20. In het begin even lastig, maar nu gaat het erg makkelijk. Eet gewoon twee goede maaltijden (lunch en avondeten) en omdat je wel net zoveel kcal eet als je met 3 of meer eet. Zit je dus wel goed vol en geen honger gevoel meer. Daarnaast altijd nog een tussendoor en dat is ook regelmatig gewoon wat lekkers. :))

Maar ik vind het echt een opluchting om geen honger gevoel meer te hebben. Dat had ik met 3 (kleinere) maaltijden wel altijd en dat lokte ook snaaien uit en daardoor heel snel mijn motivatie kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:18

In een drukke baan is dat niet te doen.
Op n vrije dag zoals vandaag ontbijt ik soms ook echt laat.
Maar als ik om 7.15 in de auto stap en m’n die st on 8 uur rennend begin moet ik n goede bodem hebben.
Kwark en een geprakte banaan.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:22

Ceffyl schreef:
Oh jongens help, het is nog geen 9 uur en er staan hier alweer chocolate chip cookies en cake klaar voor iedereen :') Dit is toch niet normaal of ligt dat aan mij? Hoe gezonder ik word hoe meer het (vr)eetgedrag van mensen om me heen me opvalt.

Ja precies dit! Ik vind het zo erg! Het is mij vroeger dus nooit opgevallen. Maar afgelopen weekend ging ik met een vriend weg sinds een heel erg lange tijd geleden. Gingen (natuurlijk) lekker uit eten. Zat vol verbazing te kijken hoe meneer zat te schransen...
En ik dacht, oh wow... deed ik dat ook zo???
Niet eerst je mond leeg eten, nee. Hoppa nog een stuk vlees erin of een paar patatten.
Flink in de pindasaus en de mayo te plonsen met het voedsel.
Zit ik erbij met mijn (overigens iets royaler dan geplande) salade. Relax te eten om ervan te genieten.
En binnen 8 minuten zit meneer het eten uit mijn bakkes te staren omdat zijn bord leeg was...
Dan schaam ik mij dood, dat ik ook ooit zo was?!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:17

Anoniem schreef:
In een drukke baan is dat niet te doen.
Op n vrije dag zoals vandaag ontbijt ik soms ook echt laat.
Maar als ik om 7.15 in de auto stap en m’n die st on 8 uur rennend begin moet ik n goede bodem hebben.
Kwark en een geprakte banaan.

Mwah, je went er aan. Ik heb ook een drukke baan en dat lukt prima zonder ontbijten. Ook als ik 's morgens al ga paardrijden of hardlopen, geen probleem. Als je dan gaat lunchen, je eerste maaltijd dus, heb je ook echt honger. Heerlijk vind ik het. Omdat je de vaste tijdstippen hebt ben je in je hoofd ook helemaal niet met eten bezig, en gaat het veel makkelijker. Ben er sinds februari al zes kilo mee afgevallen. Elke maand gestaag een kilo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:07

Ieder zn ding.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:25

Ik lees nog steeds mee! Ben alleen erg druk, daarom reageer ik niet overal op

Morgen weer naar mijn coach om het plan te bespreken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:28

Ieder moet het idd op z'n eigen manier doen :j Moet wel zeggen dat het voornamelijk een kwestie van wennen is. Normaal had ik binnen een uur dat ik wakker was al honger (ben meestal rond 08:00 wel wakker als ik niet werk), maar ik kan dat nu makkelijk rekken naar 12:00/13:00.
Maar met bijv. mijn ochtenddiensten, als ik om 04:00 opsta, dan rek ik het "maar" tot 10:00. Ga ik wel ook eerder naar bed etc. en is mijn avondmaaltijd dus ook in de middag, dus dan doe ik er in principe nog steeds aan. :j

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn balans tussen eten en bewegen een beetje verstoord blijft op een of andere manier :o Vind dat onwijs lastig.
Hebben meer mensen dit? Mag ook via PB, wil er ook niet al te diep op in gaan openbaar.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:04

ik heb smorgens ook geen trek eet verplicht brood omdat ikdacht dat het beter is

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:19

Ik werk ook onregelmatig. En zeker met vroege diensten na avond of nachtdienst vond ik het lastig om te eten. Ik ontbijt nu met een banaan. Dat werkt voor mij.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:47

SecretLIN schreef:
ik heb smorgens ook geen trek eet verplicht brood omdat ikdacht dat het beter is

Beter voor wat?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:48

Anoniem schreef:
Ieder zn ding.

Zeker! Ken ook genoeg mensen die echt ontbijt nodig hebben, anders zelfs helemaal trillerig worden. Dan moet je het niet doen. Maar ik ben nooit een ontbijter geweest, als kind al niet. Krijg pas na 11.00 uur trek.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:21

Ik hou van ontbijt! Heb ook echt wel trek als ik wakker word. Maar ik stel het uit tot 10.00 omdat ik anders tussen ontbijt en lunch honger krijg. Ik heb gemerkt dat ik makkelijker overbrug tot tien uur op een lege maag dan ontbijten en dan tot lunch niks. Scheelt toch weer 1 tussendoortje!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:50

Ik kan prima mijn ontbijt uitstellen tot 12 uur, maar heb dan vanaf het moment dat ik begin met eten constant honger en denk ik veel meer aan eten dan normaal 'want straks mag het niet meer', eet dan uiteindelijk veel meer dan wanneer ik wél ontbijt. Heb ooit een week intermittent fasting gedaan op deze manier en merkte dat ik veel meer snoepte dan ik normaal zou doen. 's Avonds heb ik daarentegen vaak weinig honger, dus ik eet soms al mijn maaltijden vroeg (ontbijt om 7, lunch om 11/12, avondeten rond 16) en daar ga ik eigenlijk best goed op, heb dan 's avonds ook weinig trek (wel soms zin in smaakje dus dan drink ik thee).
Maar doe dit maar af en toe omdat het praktisch gewoon heel onhandig is, vooral het sociale aspect van eten mis ik dan (hier op kantoor is een magnetron, grill, waterkoker etc dus eten opwarmen hier is geen probleem, heb ook een enorme set aan bakjes en warmhoud dingen etc). Ook vind ik het leuk om uitgebreid te koken en dat komt er toch minder van als je zo weinig thuis eet.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:47

Ik heb echt ontbijt nodig, wel pas nadat ik een uur wakker ben en rond 10 ook iets, anders ga ik inderdaad ook trillen. :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:53

Ik ontbijt ook.
Als ik vroeg moet beginnen pak ik meestal wat kwark.
Anders 2 sneetjes brood.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:56

Ik ben ook totaal geen goede ontbijter. Toch probeer ik dat weer op te bouwen, omdat ik ongezond ga snaaien als ik ‘s ochtends niet ontbijt.

Hier vanochtend voor het plan van aanpak naar de coach geweest. Het is eerst echt terug naar de basis. 3xper dag ‘gewoon’ eten en 3x een tussendoortje. Dat twee weken lang en dan weer een afspraak.
(Dit is niet voor iedereen de manier om af te vallen, maar bij mij gaat het er eerst om dat ik van het emotie eten af kom, ook daar geeft ze handvatten voor omdat de kop in te drukken)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:05

Gewoon een serieus bedoelde vraag hoor, geen kritiek of zo, maar waarom moet er dan eigenlijk een tussendoortje gegeten worden? Dat zie ik ook in veel dieetprogramma's. 3 x per dag eten en 3 x een tussendoortje. Ik vind dat echt heel veel. Maar wat is daar de reden voor?