[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milka

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:48

Fijn om te horen :j
De recensies op internet zijn ook overwegend goed dus heb er een goed gevoel bij

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:51

Lous schreef:
Mijn conch laat ik binnenkort ook bij QoR zetten. :j

Cool! Heb ik 1,5 maand geleden laten zetten bij ze en echt een van mijn favorieten die ik nu heb, bij mij was die wel de naarste met zetten, maar heb die samen met een rook laten zetten en de tweede doet altijd meer zeer :D Maar met genezen is hij echt super lief! Tot nu toe het minst last van

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:57

Scheelt dat ik al een rook heb :') dan zal dit wel niet veel anders voelen.
Mijn zus gaat de laatste van haar TFH laten zetten, dus kunnen we gezellig samen. :D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:02

Ik heb mijn daith nu ook een week geleden laten zetten. Echt mijn makkelijkste piercing ooit <3

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:19

Ik heb mijn daith morgen 3 weken en ik moet zeggen dat mijn hoofdpijn echt zo verminderd is. Nu is het alleen zo dat alle migraine aan vallen eerst rechts zaten, maar nu dus aan de linkerkant zitten. Over een paar maanden nog een afspraak voor links maken. En ik vrees nog meer, het is inderdaad verslavend haha :') .

Verder jeukt deze daith echt verschrikkelijk. Heb geen buitje, tis niet ontstoken, geen allergische reactie op het ringetje en überhaupt geen zwelling. Het ziet er allemaal erg rustig uit. De afgelopen weken keurig 2x met schoonmaakspul van de piercer gewerkt/ gedraaid/ korstjes verwijderd. Hebben jullie ervaring met jeuk bij net gezette piercings?

Edit, zelf zat ik eerst aan het genezingsproces te denken, want jeuk = genezen. Maar dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen want er staat juist minimaal 6 maanden voor..

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:25

Hier ook soms jeuk aan de daith, is normaal een goed teken dat het aan het genezen is.

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:26

Ja hoor jeuken is hartstikke normaal, voor het kraakbeen staat zo'n 6 maanden maar de huid er omheen gaat al wel eerder genezen, anders zou je bijvoorbeeld na 4 maanden nog steeds telkens bloeden :+ De jeuk die je hebt zal dus hoogstwaarschijnlijk gewoon genezengsproces zijn. Draaien met je ring kan je eigenlijk beter niet doen, dan trek je het elke keer weer open en dat bevordert het genezen niet echt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:32

Justme_Lisaa schreef:
Ik heb mijn daith morgen 3 weken en ik moet zeggen dat mijn hoofdpijn echt zo verminderd is. Nu is het alleen zo dat alle migraine aan vallen eerst rechts zaten, maar nu dus aan de linkerkant zitten. Over een paar maanden nog een afspraak voor links maken. En ik vrees nog meer, het is inderdaad verslavend haha :') .

Verder jeukt deze daith echt verschrikkelijk. Heb geen buitje, tis niet ontstoken, geen allergische reactie op het ringetje en überhaupt geen zwelling. Het ziet er allemaal erg rustig uit. De afgelopen weken keurig 2x met schoonmaakspul van de piercer gewerkt/ gedraaid/ korstjes verwijderd. Hebben jullie ervaring met jeuk bij net gezette piercings?

Edit, zelf zat ik eerst aan het genezingsproces te denken, want jeuk = genezen. Maar dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen want er staat juist minimaal 6 maanden voor..

Ik zou als ik jou was aan andere kant ook laten doen
Wat jij omschrijft was bij mij ook het geval. En tot heden mag ik afkloppen! :)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:37

Banyu schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Ik zou als ik jou was aan andere kant ook laten doen
Wat jij omschrijft was bij mij ook het geval. En tot heden mag ik afkloppen! :)

De ander staat ook zeker op de planning, voor over een maand of 4 denk ik. Eerst deze maar even goed laten genezen :).

xjanabananax schreef:
Ja hoor jeuken is hartstikke normaal, voor het kraakbeen staat zo'n 6 maanden maar de huid er omheen gaat al wel eerder genezen, anders zou je bijvoorbeeld na 4 maanden nog steeds telkens bloeden :+ De jeuk die je hebt zal dus hoogstwaarschijnlijk gewoon genezengsproces zijn. Draaien met je ring kan je eigenlijk beter niet doen, dan trek je het elke keer weer open en dat bevordert het genezen niet echt.

Oh serieus, is draaien niet goed?! Dan stop ik daarmee, wil de problemen ook niet opzoeken. Dan ga ik maar op deze voet verder wat betreft korstjes weghalen ed en dan maar even door de jeuk heen bijten haha.

Bedankt beide, ik ben weer gerustgesteld! :D

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:22

Ik heb ook lang getwijfeld over een daith, maar heb toch besloten om voor een rook te gaan. Heb in dat oor ook een conch dus was bang dat het te dicht op elkaar komt te zitten. Vanmiddag eventjes de stad in dus :D

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:17

Hij zit, ben super blij :D
Afbeelding

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:10

Heel mooi zo! Denk inderdaad ook mooier dan een daith was geweest.

Ik wil ook nog wel een daith zetten maar het is zulk dik kraakbeen dat het me toch wel een beetje bang maakt hahah

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:53

Mooi die rook zo hierboven!

Ik ga wss morgen een tweede paar oorbellen laten piercen. Niet super spectaculair, maar wil het al een tijdje en morgen ben ik toch in de stad dus dan kan ik gelijk langs QoR gaan.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:08

Mooi die rook :j

Pfff nou toch wel zenuwachtig aan het worden voor het laten zetten van de daith :=
Het is inderdaad zulk dik kraakbeen

Kan je trouwens bij QoR ook kiezen voor een goudkleurig sierraad?
Mijn andere oorbellen zijn allemaal goudkleurig

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:45

Milka schreef:
Mooi die rook :j

Pfff nou toch wel zenuwachtig aan het worden voor het laten zetten van de daith :=
Het is inderdaad zulk dik kraakbeen

Kan je trouwens bij QoR ook kiezen voor een goudkleurig sierraad?
Mijn andere oorbellen zijn allemaal goudkleurig

Daith valt echt reuze mee, die tang die ze erin proppen is een stuk vervelender :o de prik is zo voorbij bij queen zijn sowieso altijd heel snel met prikken.

Tegenwoordig kan je ook voor goud kiezen voor een kleine meerprijs dat wel.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:21

Dankjulliewel! :D ik ben voor mijn helixen ook naar QoR geweest, vond het een super fijne shop. Hele vriendelijke dames en het was echt 2 tellen werk. Laat je wel een foto zien van je daith als hij zit? Ik vond de rook ook spannend ivm het dikke kraakbeen maar achteraf is het 2 vingers in de neus.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:37

Hij zit <3
Afbeelding

Heel blij mee en het zetten viel echt heel erg mee :j

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:32

Mooi! Hij staat goed bij je!

Zijn er hier mensen met een daith die daar septum clickers in dragen? Ik ben benieuwd hoe dat staat, ik bedoel dan die clickers met zo'n recht staafje. Ik vind die namelijk vaak mooier dan ringetjes.
Fotootje als voorbeeld van wat ik bedoel en welke ik graag zou willen.
Afbeelding

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:14

Vraagje; hoe doen jullie het met je piercings schoonmaken wanneer je op reis bent? Ik heb een spray met een oplossing die ik gebruik voor t schoonmaken. Maar die flacon is vrij groot en neem die liever niet mee. Ik heb een klein flesje sterilon, maar heb gehoord dat dat niet goed is voor verse piercings. Ik heb een creme die ik wel mee ga nemen, tegen ontstekingen. Verder iemand nog tips?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:18

Gewoon met zoutoplossing? Weet niet of je daar een waterkoker hebt maar warm water en zout moet wel te vinden zijn?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:44

Ik zou een zakje zout mee kunnen nemen dan misschien. Ik weet ook niet of ik een waterkoker ga hebben haha. Ga rond trekken, maar water koken moet vast lukken. Maakt t nog uit wat voor zout?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:30

Heb maandag allebei mn tepels laten doen, pijn viel me toch vies tegen maar wel heel blij mee!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:57

Ik had gewoon potje zout mee genomen, bijna overal stond er wel een waterkoker.
Nu maak ik ze schoon met sterilon, poedersuiker vochtbult...

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:00

Soort zout maakt inderdaad uit, moet keukenzout zijn? Kan je het zoutwater thuis niet al maken en meenemen in een klein flesje oid?

Vriendin liet onlangs beide tepels doen en vond die prik veel beter meevallen dan de daith die we eind december lieten zetten.

Ik voel niets meer van mijn daith, ik kan er op slapen en alles. Zal maar niet te rap roepen maar is denk ik 1 van de gemakkelijkste wat genezing betreft als ik dat zo bekijk tov de rest die ik heb.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:03

Hebben jullie ook dat de piercings gaan ontsteken als je ze na het douchen niet droogmaakt?

Ik moet ze echt helemaal droog maken en tea tree er op doen, anders gaan ze meha ontsteken -O- daardoor nu een bloedende piercing terwijl hij al 2 jaar zit :=