Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 13:29

Daar denk ik anders over, maar hee, ieder z'n ding! :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:33

_sharonnn schreef:
Daar denk ik anders over, maar hee, ieder z'n ding! :j

Waar denk je anders over?

Oh zie dat ik een hele zin ben vergeten... :') De bruine broodjes waren op, dus het was of dit of een broodje kroket...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 13:35

Oh haha dat maakt het al anders :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:36

Ja dacht al dat je daarop doelde :j Dus ging mijn stukje nog eens doorlezen :+

Hoop dat, nu ik afgestudeerd ben, en dadelijk een beetje een vast ritme krijg ook een betere leefstijl krijg en wat vastere sportdagen.. Heb gelukkig weer mijn sportschool opgepakt (of naja ben alvast weer 1 keer geweest :') ) Nu het hardlopen nog en dan komt het goed! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:37

Ik denk als je wil afkicken van het gesnaai je het prima doet Barbabientje. Sommige kicken liever stap voor stap af, anderen liever cold turkey. Dat is maar net waar je voorkeur naar uitgaat :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:38

Oh nee, ik heb al 100x stap voor stap gedaan.. maar dat werkt niet :') Moet gewoon cold turkey! Moet zeggen dat ik nog wel een beetje smokkel met mijn colaverslaving, maar he, Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd :+

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:53

Barbabientje schreef:
Oh nee, ik heb al 100x stap voor stap gedaan.. maar dat werkt niet :') Moet gewoon cold turkey! Moet zeggen dat ik nog wel een beetje smokkel met mijn colaverslaving, maar he, Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd :+

Ik moest ook heel erg afkicken van cola. Nu drink ik eigenlijk steeds gemakkelijker water :). Je moet er even doorheen! Als ik heel erg dorst heb en het is warm heb ik wel zin in een koud colaatje en doe ik het nog wel eens.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:54

Hahah ja ik weet het, maar ik kan niet en coldturkey snoep/suiker afkicken en dan ook nog eens mijn cola moeten laten staan.. Moet zeggen dat ik het meestal nu wel bij max 0,5 liter per dag hou (ipv de gebruikelijke 1,5 _O- )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:57

De knop moet gewoon om. Is dat eenmaal zover dan is het makkelijk.

Ik val momenteel af met fatsecret.nl
Dat is voor het bijhouden van calorieën. Heb mezelf op maximaal 1450 calorieën per dag gezet. Makkelijk vol te houden.

Ik moest gewoon even weer pas op de plaats maken, want het werd echt weer te gek met wat ik allemaal naar binnen werkte.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:28

Ja ik werd echt heel erg bewust van wat ik allemaal naar binnen werkte toen ik myfitnesspal ging gebruiken. Echt wauw ik at als een monster haha. :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:32

Ja echt he? Je gaat er heel bewust van eten. Ik ben een dag van tevoren al aan het puzzelen 'als ik dat wil eten, wat kan er nog bij, en oh ontbijt is wel veel calorieën waar kan ik dan weer wat minderen' enzenz. Maar dat maakt het ook wel leuk om daar zo mee bezig te zijn.

En eigenlijk moet ik als ik ben afgevallen hier niet mee stoppen, maar de calorieënwaarde op een 'niet afvallen/niet aankomen' stand zetten en het gewoon bij blijven houden. Voor mij de enige manier om me bewust te blijven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:41

Pfoe, ik ga momenteel iets te hard. Inmiddels is er 3,5 kilo af in 2 weken en ik beweeg nieteens extra. Ik ben gewoon wederom (net als vorig jaar) cold turkey afgekickt van de geraffineerde suikers.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 14:47

Even in de gaten houden :)

Ik heb m'n banaantje met pindakaas weer achter de kiezen en ga over anderhalf uur lekker een stukkie hardlopen!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:51

xNathaliee schreef:
Gister ontzettend genoten van de heerlijke biefstuk, de jus en het toetje :j Vandaag weer meer opletten, morgen weer een weegmoment bij de diëtist.
O: banaan
T: appel
L: 4 volkoren knackebrod met tonijnsalade zonder mayo (even opmaken, weggooien is zo zonde!)
T: 2 kiwi's
A: Hollandse aardappelschotel van Aviko en een slavink
T: whey shake
B: halve dag zittend werk en een uurtje steps op de sportschool
D: water en thee zonder suiker

Even wat veranderingen. Zonder het avondeten afgewogen te hebben ga ik wel boven de 'toegestane' 1415 kcal zitten. Maar ik denk dat het uurtje steps vanavond wel iets zal helpen :j

Morgenochtend dus naar de diëtist ga daarna denk ik gelijk door om weer eens na zoveel weken krachttraining te doen op de sportschool. Misschien een gekke vraag voor de mensen die sporten maar merken jullie verschil tussen cardio en krachttraining wanneer je wilt afvallen. Ik bedoel krachttraining schijnt beter te zijn maar zie je daar ook sneller resultaat in? Ik wil nu even als motivatie 'snel' wat kwijt. Ik sta al zo lang stil en merk dat ik dan soms de motivatie niet kan vinden om door te gaan. Ik zou zo graag eens willen weten hoe het voelt om bijvoorbeeld 3 kilo lichter te zijn (en zo heb ik nog een aantal dingen die ik me gewoon niet kan voorstellen :j ) :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 14:52

Als je snel kwijt wilt moet je niks meer eten en keihard gaan sporten :')

Nee even zonder gekheid, ik weet niet wat "beter" is :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:53

Ik heb een krentenbol extra weg gewerkt! Ik heb mijn tot nu toe eten ingevoerd + mijn avond eten en dan zit ik pas op 1000 kcal.. haha! ach kan ik zo nog wat extra's pakken!

@ nathalie, ik merkte toen ik krachttraining ging doen dat ik strakker werd. Dus dat je het sneller zag in de spiegel maar juist niet op de weegschaal.
Edit:
en even snel drie kilo lichter gebeurt niet zo snel.
Wat je kan doen is je gewoon aan je kcal houden, even een tijd niets meer er overheen (tenzij je sport en je verbrande kcal dan er bij zou mogen) toen ik dat deed was ik iedere week steeds iets lichter. In de eerste week gelijk 1, 5 kilo

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:04

_sharonnn schreef:
Als je snel kwijt wilt moet je niks meer eten en keihard gaan sporten :')

Nee even zonder gekheid, ik weet niet wat "beter" is :D

Haha maar als je/ze dan weer gaat eten zit het er zo weer aan :')

Denk dat zij beter kan beginnen met cardio...

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:07

Britt_Sisi en die krachttraining hoe vaak per week en hoe lang per keer deed je dat? Ik deed ook krachttraining maar niet echt in een patroon dus vandaar dat ik niks merkte in die tijd.
Vanaf juli wil ik elke dag een uurtje naar de sportschool (dan heb ik er de tijd voor) en wil dan vooral groepslessen doen wat vooral cardio is dus :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:10

Gewoon zo vaak mogelijk gaan natuurlijk! Hoeveel kilo wil je kwijt?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:11

Uhm heb niet echt een streefgewicht wil er vooral voor mezelf goed uit zien. Zoals ook eerder in het topic je kan ook zwaarder worden maar er wel slanker uitzien. Maar ik denk om tot dat doel te komen dat er wel 10 kilo af mogen..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:17

Klopt dan bouw je spieren op, ik weet niet hoe je er nu uitziet?
Ik zou beginnen met wat cardio lekker conditie opbouwen en daarna cardio..

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:35

Oeeh Sharon bananen met pindakaas <3
Ik denk dat ik dat ook maar is ga proberen jolien! Maar heb nu toetsweek dus stel het nog even uit (bang dat ik een soort dip krijg aan het begin), ben nu namelijk zielig :P

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:26

Ik had ook niet echt een vast ritme ik deed gewoon maar wat haha! maar ik zag wel verschil!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:44

Hebben jullie ook een doel ingesteld bij mfp? En zo ja hoe komen jullie daaraan? Ik heb nl geen idee hoeveel % van m'n eten eiwitten enzo moet zijn..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:47

Mijn lijstje voor vandaag :)

O: magere yoghurt met Muesli, aarbeien en een glas optimel
T: Banaan
L: kleine beetje van vanalles.. Pasta salade met avocado, tomaat en pesto/ salade van komkommer, feta en tomaat, 5 stukjes wrap met salade, paprika en avocado, half ei, stukje celderij met tonijnsalade en 5 stukjes stokbrood + glas jus dorange (Kinderen van school hadden voor ons gekookt :) )
T: drie rijstenwafels en een appel
A: rijst met gehakt, paprika, maïs en kruiden
T: magere yoghurt met wat aardbeien

B: 1 1/2 uur fitness

Ik zit vaak met mijn tussendoortjes en lunch in de knoei.. Kom vaak op crackers uit want brood ben ik heel snel zat. Tussendoor eet ik voornamelijk fruit. Als ik dit niet neem merk ik dat ik vaak een liga oid pak.. Maar daar zitten weer zoveel suikers in.. lastig!!

Inge gefeliciteerd!! *\o/*