Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:54

Ik denk er absoluut niet bij na.

Ik eet nu:
's ochtends: Bakje magere kwark, wil daar Kellogs bij gaan doen om wat voller te raken
's middags: Vaak 3 a 4 boterhamen, afwisselend met kaas, vleeswaren, gekookt eitje
's avonds: Iets van vis/vlees met groenten. Heel soms rijst of aardappels er bij.

Soms tussendoor een koekje of snoepje, of 's avonds een bakje chips. Maar dat is vaak maar 1 keer per week.
Lijkt mij redelijk gezond, maar val amper af :(

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:55

Hmm, misschien wat vaker een tussendoortje? Om je spijsvertering op gang te houden? En dan fruit bijvoorbeeld, of magere yoghurt, een cracker?

Ik heb beetje hetzelfde probleem hoor...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:56

@Britt: ga een week (ofzo) alles afwegen met de keukenweegschaal, en na een tijdje weet je van zelf hoeveel die snee brood ongeveer weegt. Vul alles netjes in op Voedingscentrum (maar wel zelf wegen want hun porties komen vaak niet overeen met wat jij als een portie zal zien). In het begin is het even wat gedoe, maar als je je weegschaaltje op vb. het aanrecht laat staan is het niet veel werk :). Ik plan in feite elke ochtend in wat ik die dag ongeveer ga eten, dan zie ik of ik een tussendoortje extra of minder moet inlassen. Hoeveel je nodig hebt op een dag kan je berekenen via je BMR (ofzoiets :+ )

Het is wel verstandig het even te doen; ik at heel lang veel te weinig en zo kan je zelfs net gaan bijkomen (en op zich is te weinig eten ook niet goed voor je lichaam). Ook de vitamines enzo die je ontbreekt, daar krijg je dan zicht op, en daar kan je dan ook weer aan werken (of vb. misschien eet je, ik zeg maar wat, te veel vet waardoor de shred ook minder goed gaat werken). Succes!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:57

In de biowinkels heb je heeeerlijle vegetarische broodsmeersels, even zoeken hoe ze ook al weer heten, iets met -tex oid :9

Vandaag laatste dag level 2 hier *\o/*

Edit: tartex, dat is het!
Laatst bijgewerkt door Killyenn op 31-01-13 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:58

Monster_tos schreef:

Ik eet nu:
's ochtends: Bakje magere kwark, wil daar Kellogs bij gaan doen om wat voller te raken
's middags: Vaak 3 a 4 boterhamen, afwisselend met kaas, vleeswaren, gekookt eitje
's avonds: Iets van vis/vlees met groenten. Heel soms rijst of aardappels er bij.

Soms tussendoor een koekje of snoepje, of 's avonds een bakje chips. Maar dat is vaak maar 1 keer per week.

Ik denk dat je veel te weinig eet! Probeer tussendoor ook gezonde dingetjes te eten zoals fruit, rauwkost, magere yoghurt, ongebrande noten etc. En als je echt af wilt vallen kun je de koekjes snoepjes en chips natuurlijk ook het beste laten staan...
Laatst bijgewerkt door Laura1589 op 31-01-13 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:59

Ook een goede tip! Ik ga de weegschaal op het aanrecht zetten. :D

Hoeveel gram bij het avond eten eet jij bijvoorbeeld aan groenten, vlees, aardappels/rijst paste etc?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:01

Trouwens, ik merk wel bij mezelf dat de echte 'kick' na het shredden er een beetje af is. Tot ongeveer het einde van level 2 voelde ik me supergoed elke keer nadat ik een workout had gedaan, bijna een beetje euforisch soms. Nu voel ik me over het algemeen wel beter (fitter, enegieker, stabielere stemming), maar die echt kick krijg ik er (helaas) niet meer van. Is dat herkenbaar?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:08

Laura1589 schreef:
Monster_tos schreef:

Ik eet nu:

Ik denk dat je veel te weinig eet! Probeer tussendoor ook gezonde dingetjes te eten zoals fruit, rauwkost, magere yoghurt, ongebrande noten etc. En als je echt af wilt vallen kun je de koekjes snoepjes en chips natuurlijk ook het beste laten staan...

Misschien toch maar eens een dieetiste raadplegen! Eet inderdaad niet veel, maar dat zou je niet zeggen als mij ziet -O-

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:10

Misschien is het voor jou handiger om tussendoor meer te eten, maar dan wel wat gezonds. Denk bijvoorbeeld aan fruit. Zo blijft je stofwisseling lekker op gang.

Naar een diëtiste gaan is nooit verkeerd, of je nou wilt afvallen of niet ;)

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:15

Te weinig eten is ook niet goed.
Ik merk dat ik nu weer wat afval, sinds ik genoeg (1800kcal) binnen krijg
Zorg ervoor dat er 500 kcal tussen zit, wat je eet en wat je verbruikt op een dag.

Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik afgelopen week 1kg kwijt ben.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:17

Laura1589 schreef:
Trouwens, ik merk wel bij mezelf dat de echte 'kick' na het shredden er een beetje af is. Tot ongeveer het einde van level 2 voelde ik me supergoed elke keer nadat ik een workout had gedaan, bijna een beetje euforisch soms. Nu voel ik me over het algemeen wel beter (fitter, enegieker, stabielere stemming), maar die echt kick krijg ik er (helaas) niet meer van. Is dat herkenbaar?

Ik heb die kick ook niet meer en ben zelfs blij als ik klaar ben, maar of dat komt door de gewenning of dat ik momenteel niet helemaal fit ben weet ik niet.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:18

Wie volgen er naast de 30 day shred nog een ander trainingsprogramma? Want ik zie het zo vaak voorbij komen dat iemand er nog iets naast doet. Straks vallen mijn resultaten hartstikke tegen in vergelijking met de rest, omdat blijkt dat ik gewoon niet zoveel train als iedereen hier. O:)

Voor voedingswaarden van etenswaren is de voedingswaardentabel een uitkomst. Overigens zie ik daar geen verschil tussen gesmolten kaas en gewone kaas, terwijl er wel onderscheid wordt gemaakt tussen gekookte en ongekookte rijst. Zal dus wel meevallen?
Overigens blijkt de chocopasta hazelnootpasta te zijn, dus wat calorieën betreft kan ik dan beter de pindakaas de deur uit doen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:19

Ik ben 11 cm kwijt met alleen maar shredden. Wil er wel bij naar de sportschool, maar red dat qua tijd nu echt even niet! Als de paarden straks 's nachts weer buiten blijven hoop ik dat op te kunnen pakken. Maar dat duurt nog wel even...

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:22

Sinds ik mijn bmr heb (laten :D ) uitgerekend, en ik braaf een paar dagen mijn eten ben gaan wegen en in heb gevoerd op zo'n calorie meter (ik schrok ervan wat ik een hoeveelheid gezonde tussendoortjes naar binnen werkte.. En door het gesport even wat extra's want ik had meer trek en ik was zo goed bezig en ik kwam alleen maar aan!)
Nu heb ik er meer zicht op en plan ik veel meer wat ik eet op een dag en ik ben weer aan het afvallen!
Britt, jouw schattingen zitten denk ik veel te laag qua calorieën en stel dat je systematisch te weinig naar binnen krijgt kan je lijf op de spaarstand staan.
Dat dacht ik van mijzelf ook, want zoveel at ik niet (dacht ik) en zoo gezond ( dat was wel zo, maar echt te veel)

Ik shred alleen, geen andere workout, let wel op mijn voeding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:22

Het enige wat ik naast het shredden doe is paardrijden. En dat momenteel ook niet, want die muts van mij is dinsdag onderuit gegaan met d'r box in lopen en heeft daarbij d'r schoft open gehaald. Daar kan dus even geen zadel op.

Hoeveel cm's ik ben kwijt geraakt weet ik zo niet, ben vergeten de cijfers van vandaag mee naar de PC te nemen dus kan het nog niet vergelijken en uitrekenen.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:26

Chanen, niet iedereen zal ook echt resultaat behalen en bedenk ook dat niet iedereen dat hier ook zal posten;-) Ik doe naast het shredden niks en eet normaal (ik eet altijd veel en nu zo mogelijk nog meer, edit: wel redelijk gezond, al snoep ik elke dag wel iets, maar ik eet dan weer nauwelijks vet) en ben in ieder geval niets afgevallen. (Nu op dag 20.) Dat lijkt me ook logisch, zo'n zwaar programma is het shredden nou ook weer niet. Wel voel ik me fitter en sterker, en daar was het me ook om te doen. Mijn buik lijkt ook ietsie strakker, maar ik denk dat zich dat niet echt vertaalt in cm's. (Ga ik na dag 30 wel meten.)
Laatst bijgewerkt door Visitor op 31-01-13 17:29, in het totaal 2 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:26

Ik doe naast het shredden nog aan paardrijden en fietsen [echt fanatiek fietsen, denk hierbij aan 30 tot 65 km per keer] Oh en af en toe ook nog mountainbiken.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:31

CCCC: Wat superfijn om te lezen dat ook je zelfbeeld zoveel beter is geworden! Dat is toch wel echt top, eigenlijk nog het allerbelangrijkste! :D

Een broodje met chocopasta is volgens mij: 85 (boterham) + 85 (pasta) = 170 kcal. 235 vind ik een beetje overdreven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds kort ook alleen maar gezondere dingen probeer te eten op brood hoor. Ik pak ook vaak biologische jam zonder suiker. Erg lekker en ook gezond. :)

Het huiskamer topic moet ik helaas voorbij laten gaan, ik kan anders echt niet alles bij blijven lezen. :(

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:36

In het kader van: ik neem een gezond tussendoortje
Even lekker een elstar appel geschild, strooi er kaneel overheen

Mjam mjam mjam

Maar gooi er geen nootmuskaatpoeder overheen, zoals ik net :r
NIET LEKKER!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:39

Afvallen hoeft van mij niet zo nodig. Zou natuurlijk mooi meegenomen zijn, maar op zich heb ik al een gezond gewicht. Waar het mij met name om te doen is, is om wat meer te bewegen en wat strakker in mijn vel te komen zitten. Van een maand lang een half uur per dag sporten verwacht ik uiteraard geen wereldschokkende veranderingen, maar omdat ik zoveel andere trainingsprogramma's voorbij zag komen, was ik benieuwd hoeveel mensen de training uitbreiden. ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:41

Mijn bedoeling is om na de shred een ander programma op te pakken en daarna weer een ander.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:42

@ Britt: groenten weeg ik niet, omdat je die in feite zowat onbeperkt mag eten. Vergeet niet om er dan wel vb. de olijfolie waarin je de groentjes aanstoofde bij te tellen. Ik zal je even mijn eetmeter lijstje van vandaag PB-en, dan heb je een idee wat ik allemaal naar binnen werk :)

Ik doe naast de shred sinds een week ofzo nu altijd of de yoga of de 6w6p, maar dit mede omdat ik een redelijk problematische relatie met voeding heb: ik moet mijn verbranding naar omhoog krijgen en meer eten, maar psychologisch steunt het mij om dan nog iets extra te doen. En ik vind het heel leuk, én ik moet wat extra moeite doen om mijn probleemzone (buikje) aan te pakken, én nu ik nog geen les heb zit ik (behalve bij de paarden) de hele dag op een stoel. Maar na de eerste 11 dagen ofzo van de shred deed ik niets extra en studeerde ik elke dag een hele dag, en was ik ook flink wat cm's kwijt, dus daar zou ik me geen zorgen in maken.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:45

Sall schreef:
In het kader van: ik neem een gezond tussendoortje
Even lekker een elstar appel geschild, strooi er kaneel overheen

Mjam mjam mjam

Maar gooi er geen nootmuskaatpoeder overheen, zoals ik net :r
NIET LEKKER!

En dan het liefst nog die appel in aluminiumfolie in de oven <3
Heerlijk. Liefst nog wel een beetje suiker....Maar ik ben dan ook wel gek op suiker.

Hier ben ik niet zo bezit met afvallen. Woon bij mijn ouders die niet zo gezond eten, dus vind het nogal lastig.
Wil eigenlijk gewoon wat strakker zijn en wat meer condities krijgen.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:59

Dorus schreef:
Laura1589 schreef:

Ik heb die kick ook niet meer en ben zelfs blij als ik klaar ben, maar of dat komt door de gewenning of dat ik momenteel niet helemaal fit ben weet ik niet.

Dat heb ik ook inderdaad, dat ik blij ben als ik klaar ben. Zal misschien dan toch de gewenning zijn...

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:12

Mag ik ook komen binnenvallen?
Vandaag voor de eerste keer meegedaan met het 1e filmpje en ik heb het zowaar gered.
Bij een hardloopschema moest ik op 2/3 al afhaken en vervolgens nooit meer moed gevonden,
dus ik ben er wel wijs mee dat dit wel lukt :+

Even een vraag voordat ik dumbells ga aanschaffen. Er zijn ronde en hoekige aldus google.
Nou gaan we natuurlijk voor low budget, dus de vraag is wat is verstandiger om aan te schaffen?
Dat ik niet straks thuis kom met hoekige van 7euro per set en je vervolgens moet rollen ofzo met die dingen?
Of is het toch verstandiger om zo een opbouwset zoals in dit topic al te zien was aan te schaffen?