Ik zit eraan te denken om mijn haar weer te gaan verven. Echt super stom want het is eindelijk de kleur die ik wou, maar ik ben het zat... Ik heb mijn haar heel lang heel donker gehad, mede door het opbouwen van verschillende donkere tinten in mijn haar. Kreeg het niet meer licht, ook niet met ontkleuren + blonde verf en dergelijke. Nou is het eindelijk lichter, nog ietsjes donkerder dan de kleur die ik het wou, maar ik begin best wel pittige uitgroei te krijgen. Daarbuiten is het bovenop mijn hoofd veel lichter dan aan de onderkant. Ziet er niet heel raar uit maar mooi is het ook niet (vind ik zelf). Dus ik wil het nu eigenlijk weer in één kleur verven, maar om het nou super donker te verven vlak voor de zomer vind ik ook niet echt chill ofzo. Iemand tips? Ik heb een rode ondertoon in mijn haar die er niet meer uit gaat.
Emmaa ik zou even goed internet doorspitten en kapsels en kleuren bekijken en bedenken wat je nu echt heel mooi en gaaf lijkt. Ga met dat idee naar de kapper en geef even wat geld uit. Laat je verwennen en adviseren. Ga voor een heel andere kleur dan donker, zet die stap. Heb ik ook gedaan, en ik ben echt ZO blij dat ik het gedaan heb. Heeft me een vermogen gekost, maar die dag was wel heerlijk verwennen met mooie haartjes op het einde van de dag! De zon zal het verder ook natuurlijk voor je op lichten, waardoor het vaak nog mooier wordt
Mexx lady, ik zou het de lengte houden als wat je nu hebt, maar het iets op laten frissen door middel van wat speelse laagjes en een lange schuine pluk/pony. Misschien ook wat high en low lights er door heen, dan kijkt het al zo anders!
Ik ben twee weken geleden nog naar mijn hele dure kapper geweest, elkee Heb het daar alleen toen niet laten verven. Ik kan mijn haar prima thuis verven. Mijn kapster wilt mijn haar niet met peroxide behandelen (echt ontkleuren dus) omdat ze weet dat mijn haar daar echt dood van gaat. Ik heb al heel gevoelig haar van mezelf en als ik dat ga behandelen met blondeer-middel ben ik echt de sjaak. Dan kan ik smeren en wassen wat ik wil maar dan kan ik het eigenlijk net zo goed helemaal afknippen. Thuis werk ik dus ook niet met peroxide. Ik zou het in principe wel weer wat roder willen hebben, dus zit erover na te denken om een honingblonde verf er overheen te doen om te kijken wat dat voor mijn ondertint doet
Ik heb er een heel gesprek met mijn kapster over gehad laatst toevallig. Ik ga echt wel naar een dure kapper en ben keer op keer tevreden over hoe ze me knippen, maar voor wat ik wil met mijn haar geeft zij zelf aan dat het de moeite en vooral het geld niet waard is om het door een kapster te laten doen. Ik ben bij mijn kapper zo ergens tussen de 100-120 euro kwijt voor een verfbeurt, al helemaal met mijn dikte. Ik heb een lijstje met merken meegekregen die volgens haar nog goed te doen zijn. Ze zegt zelf ook dat het natuurlijk nooit zo zal uitpakken als hoe je het bij de kapper zult krijgen, en dat het inderdaad een stuk slechter is voor je haar. Maar ze is wel heel eerlijk in het feit dat het nou eenmaal veel te veel geld kost om je haar te laten verven bij de kapper
Ik ben echt heeeeeel pietluttig over mijn haar, en daar komt nog eens bij dat ik het niet zo goed kan hebben als iemand mijn hoofd aanraakt. Ik heb er echt heel erg lang over gedaan om een goede kapper te vinden, in de tussentijd heb ik het altijd zelf geknipt. Nu ben ik terecht gekomen bij Rob Peetoom in Utrecht. Gigantisch duur, betaal voor alleen knippen door een junior stylist en met studentenkorting eraf al 40 euro. Maar het meisje dat mij altijd knipt tolereer ik echt, ik weet dat zij mijn haar goed knipt en dat ze precies weet wat me goed staat. En ze heeft hele zachte handen en geen lange nagels dus ik word niet gek als ze aan mijn hoofd zit haha. Het is een investering, daarom ga ik ook niet heel vaak naar de kapper, maar ik vind het het geld echt dubbel en dwars waard
Een goede kapper is goud waard. Daarom ga ik nog steeds naar mijn vertrouwde kapster bij mijn ouders in de buurt van Rotterdam. Als ik mijn haar op een bepaalde manier wil krijg ik het ook zo. Zij weet ook wat wel en niet kan met mijn haar. Dus ja, ik kan je heel goed begrijpen .
Precies. Ik ga gewoon niet heel erg vaak, denk 3/4 keer in het jaar? En dan vind ik het de rekening echt wel waard, het is gewoon even een kadootje voor mezelf
Vind je 40 duur? Ik ga elke 2 maanden, slecht voor mn portemonnee.
Maar mijn kapster kan met krullen omgaan, daar betaal ik met liefde voor.
Anoniem
Geplaatst: 10-03-14 23:27
Ik vind 40 euro voor zo'n goede knipbeurt als ik nu krijg zeker niet duur nee. Maar dit is wel met studentenkorting eraf, en ik word ook nog eens geknipt door een junior stylist. Heb een poosje niet geweten dat er studentenkorting was en liet me elke keer knippen door een "gewone" styliste. Toen was ik wel even wat meer kwijt
Edit: 40 euro voor een slechte knipbeurt zoals ik die altijd kreeg toen ik nog bij mijn ouders woonde vind ik wel echt heel veel geld. Dus het is heel afhankelijk van de kwaliteit
Ik heb het tegenovergestelde, heel dik en heel veel haar. Ook hier heb ik wel echt een kapster voor nodig die weet wat ze doet, anders gaat het heel snel hangen en krijg ik een soort lijstje om mijn gezicht
Lous
Geplaatst: 10-03-14 23:36
Hihi dat laatste heb ik ook als ik na het wassen niks doe met mijn haar dan alleen uitborstelen.
Na het douchen heb ik een hoop volume en slag,na het uitborstelen is daar echt niks van over
Kappersverf, dus die je ook zelf kunt kopen bij een kapperspeciaalzaak, bevat minder waterstofperoxide omdat je dit zelf mengt. Bij gewone verf want even licht of donkerder is als je eigen haarkleur gebruik je een waterstofperoxide percentage van ongeveer 3 tot 6 %. De verf van de drogisterij bevat 12% of nog meer (?) omdat het voor ieder haartype moet pakken (dus ook grijs). Dat is dus onnodig beschadigen. Heb het idee dat er sowieso meer zooi in de drogisterij verf zit, waardoor het veel sterker ruikt. Ik gebruik kappersverf
Welke kappersverf gebruiken jullie? Ik ben heel erg tevreden over majirel van L'Oreal, merk een wereld van verschil tussen die soort en pakjessoort verf ik merk trouwens ook echt verschil tussen de shampoo van de kapper en van de drogist.. niet om reclame te maken maar wij bestellen altijd via kapperskorting.nl. Ik heb erg fijne ervaringen met deze site en een stuk goedkoper dan de kapperswinkel in de stad
Is er iemand die een beknopte uitleg heeft qua zelf verven met kappersverf, met aanrader van welke merken fijn zijn en hoe het allemaal in zijn werking gaat? Ik heb er in principe wel interesse in, maar ben pas net gewend aan het zelf verven met pakjes dus vind het een beetje spannend haha
Je neemt een tube verf en waterstofperoxide. Afhankelijk van wat je wilt berijken moet he een ander percentage waterstofperoixde kiezen. Dat kun je op infernet vinden. Dit moet je dan vaak 1:1 of 1:2 mengen. Vaak zit er bij de verf ook gewoon een handleiding dus gewoon die aanhouden
Ik heb makkelijk haar denk ik? Ik laat het altijd knippen door een kapper van 12,50
Anoniem
Geplaatst: 11-03-14 13:21
Ik betaal bijna 80 euro voor knippen. Ook Rob Peetoom. Als je toch al zoveel geld uitgeeft neem ik liever iemand die echt goed is ipv een junior stylist.
Knippen ze met een gouden schaar dan? Hoe lang zijn ze bezig met je haar knippen dan? 2 uur?
Anoniem
Geplaatst: 11-03-14 14:03
Anthea schreef:
Ik betaal bijna 80 euro voor knippen. Ook Rob Peetoom. Als je toch al zoveel geld uitgeeft neem ik liever iemand die echt goed is ipv een junior stylist.
Ja ik ben juist super tevreden over "mijn" junior stylist. Hele aardige meid en ze knipt m'n haar super goed. Als ik niet tevreden over haar was geweest was ik ook naar een gewone stylist gegaan bij Rob Peetoom, vind het niet zo erg om daar meer aan uit te geven