[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:33

samirah schreef:
soloro schreef:
Ik heb 5 jaar de pil geslikt, maar omdat ik doorbraakbloedingen kreeg etc. ben ik hiermee gestopt. Toen overgestapt naar de yasmin pil, maar dat ging helemaal fout. Ontzettend veel last van bijwerkingen, overgeven, buikpijn,hoofdpijn, etc. Vervolgens 1 maand niks gebruikt, ging ook niet best verging van de menstruatiepijn.. Vervolgens weer gestart met mijn oude, 3x raden ging ook fout met bijwerkingen. 3 maanden niks gebruikt, wat een hel. Vervolgens in mei de prikpil laten zetten. Punt is alleen dat ik 3,5 week ongesteld ben geweest, vervolgens 1 week niet en nu al weer een paar dagen. Mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben gehad? Ik ben sowieso van plan om binnenkort maar weer eens naar de huisarts te gaan. Moet wel zeggen dat ik weinig pijn heb en niet meer last heb van de bijwerkingen. Enige is dus dat die ontzettend lange menstruatie. Ik heb echter ook gehoord dat dit vrij normaal schijnt te zijn en pas na de 2e prik schijn je minder ongesteld te worden of zelfs helemaal te verdwijnen. Zijn er mensen die de prikpil gebruiken en dit herkennen?

Met de prikpil duurt het vaak even voor het minder wordt. Sommigen hebben op gegeven moment ook helemaal geen bloedverlies meer. Dit kan een paar maanden duren voor het zich regelt. En dat kan knap vervelend zijn. Ik was in elk geval blij er vanaf te zijn toen het zich "geregeld" had.
Hier bevalt de Sayana prima. Niks geen gedoe meer en geen bijwerkingen.

Hopen dat het snel weer beter word dan, ben sowieso wel van plan om die 2e prik te halen :) Hoop alleen dat tijdens mijn vakantie niet ongesteld ben.. dat word dan echt een ramp xD (ik heb een hekel aan tampons, vandaar xd)

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:37

Ik heb ook een vraagje. Ik slik nu al ongeveer 3 jaar de pil. Ik heb een tijdje geleden wel eens doorgeslikt (maar nooit vaker dan 1 keer doorslikken). Op een gegeven moment werd ik maar 1/2 dagen ongesteld. Dit was nooit veel. Nu slik ik dus ook minder vaak door. Ik werd meteen meer dagen ongesteld. Nu heb ik deze week stopweek (die vandaag eindigt), maar ik ben maar 1 dag ongesteld geweest? Dit begon en eindigde met bruin bloed, tussendoor was er ook rood bloed bij.. Ik heb de pil gewoon ingenomen, niet vergeten ofzo. Wat betekent dit? Kan iemand mij helpen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:06

Aniek93 schreef:
Ik heb ook een vraagje. Ik slik nu al ongeveer 3 jaar de pil. Ik heb een tijdje geleden wel eens doorgeslikt (maar nooit vaker dan 1 keer doorslikken). Op een gegeven moment werd ik maar 1/2 dagen ongesteld. Dit was nooit veel. Nu slik ik dus ook minder vaak door. Ik werd meteen meer dagen ongesteld. Nu heb ik deze week stopweek (die vandaag eindigt), maar ik ben maar 1 dag ongesteld geweest? Dit begon en eindigde met bruin bloed, tussendoor was er ook rood bloed bij.. Ik heb de pil gewoon ingenomen, niet vergeten ofzo. Wat betekent dit? Kan iemand mij helpen?

Als je de pil goed geslikt hebt, dan kan er niets mis gaan. En ik heb dat ook wel eens. Dat het soms meer is, dan andere keren. Je lichaam kan niet alles perfect doen. ;)

nafnaf

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:10

Ik slik sinds gister ethinylestradiol levonorgestrel 0 03/0 15, nu voel ik me echt klote.. Misselijk ik tril alsmaar. Zit dit tussen mijn oren of hebben meerdere mensen hier last van?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:22

@nafnaf ik slikte die in het begin ook, 5 jaar geen problemen gehad. Tot ik van pil veranderd wat dus niet goed ging. Weer terug naar deze pil en toen kreeg ik hetzelfde wat jij ook had. Misselijk,trillen,hoofdpijn,buikpijn,overgeven. Ben weer naar Huisarts gegaan en ben er mee gestopt :)
Ik zou het even een weekje proberen, nog steeds last ga dan even langs huisarts, omdat het niet helemaal goed is :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:43

Ik heb die pil 1,5 jaar geslikt en sinds gister een nieuwe (omdat ik deze pil niet door kon slikken ivm doorbraakbloedingen) maar heb nog nooit last gehad van de klachten die jij op noemt!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:48

Die pil was mijn eerste pil ever en na 2 weken slikken herkende ik mezelf niet meer. Ik was een emotioneel wrak, wisselende stemmingen, huilbuien, etc... Ben er toen na een maand ofzo ook mee gestopt.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:06

Ik val hier even binnen :o

Sinds kort slik ik de microgynon 20, voorheen 30. Ik kreeg aan het einde van mijn eerste strip, 2 dagen voor stoppen, een doorrbraakbloeding/spotting (4e keer in nog geen jaar tijd, 2 verschillende pillen). Nu heb ik toen maar netjes een week stopweek ingelast (terwijl ik voor die strip ook al ongesteld ben geweest) en daarna weer begonnen. Ik ben echter bang dat hetzelfde nu weer gaat gebeuren, wat betekend dat ik weer een stopweek moet inlassen in de week dat ik op vakantie ga. Hier sta ik natuurlijk niet op te wachten dus ik twijfel een beetje met wat ik het beste kan doen. Als ik gewoon maandag de 14e stop dan ben ik woensdags ongesteld en dan een week later er vanaf en dan hoef ik niet bang te zijn voor mijn vakantie. Ik stop dan een week eerder dan volgens de strip moet. Enige wat ik dus niet weet is of ik dan veilig ben tegen eventuele zwangerschappen. En, mocht ik wel doorslikken, en ik krijg een doorbraak, kan ik dan wel gewoon verder slikken? Ik stop normaal voor de zekerheid dan, maar ik twijfel nogal :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:11

Limitless schreef:
Ik val hier even binnen :o

Sinds kort slik ik de microgynon 20, voorheen 30. Ik kreeg aan het einde van mijn eerste strip, 2 dagen voor stoppen, een doorrbraakbloeding/spotting (4e keer in nog geen jaar tijd, 2 verschillende pillen). Nu heb ik toen maar netjes een week stopweek ingelast (terwijl ik voor die strip ook al ongesteld ben geweest) en daarna weer begonnen. Ik ben echter bang dat hetzelfde nu weer gaat gebeuren, wat betekend dat ik weer een stopweek moet inlassen in de week dat ik op vakantie ga. Hier sta ik natuurlijk niet op te wachten dus ik twijfel een beetje met wat ik het beste kan doen. Als ik gewoon maandag de 14e stop dan ben ik woensdags ongesteld en dan een week later er vanaf en dan hoef ik niet bang te zijn voor mijn vakantie. Ik stop dan een week eerder dan volgens de strip moet. Enige wat ik dus niet weet is of ik dan veilig ben tegen eventuele zwangerschappen. En, mocht ik wel doorslikken, en ik krijg een doorbraak, kan ik dan wel gewoon verder slikken? Ik stop normaal voor de zekerheid dan, maar ik twijfel nogal :)

Volgens mij ben je niet veilig tegen eventuele zwangerschappen als je 1 week eerder stopt. Je zult toch echt de hele strip af moeten maken voordat je kan stoppen, anders mis je belangrijke hormonen :) Ik zou even met je huisarts overleggen wat je het beste kan doen :) Als je weinig bloedverlies hebt bij doorbraakbloeding zou ik gewoon doorslikken :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:55

Hm, oke. Maar verder? Ik vind het niet erg om een weekje condooms te gebruiken op vakantie. Kan het over het algemeen wel dan? De ene keer zijn de doorbraak bloedingen heftiger dan de andere keer, dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar wil gewoon écht niet op vakantie daarmee zitten, word namelijk vrij ziek in stopweek.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:35

Ik ben zelf ook wel eens eerder gestopt, kan wel. Alleen soms word je dan alsnog pas vrij laat ongesteld en soms vrij snel al :) (ik slikte de pil alleen omdat ik ontzettend veel pijn had rond mijn menstruatie en met pil de pijn minder is)

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:37

Ik ben sinds een maand helemaal gestopt met de pil, ik slikte mycrogynon 50mg en ik was totaal me zelf niet meer. Voelde me vaak misselijk, geen zin in sex veel chagrijnig..

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:54

Ik heb even een vrij dringend vraagje..

Ik heb vorige week een koperspiraaltje laten plaatsen en de gyn heeft me verzekerd dat het ding tot mijn volgende menstruatie sowieso op zijn plek blijft zitten (en daarna wordt ie weer gecheckt), maar ik heb sinds 2 dagen opeens weer krampen (het bloeden is nu wel min of meer gestopt) en ben bang dat hij misschien toch niet meer goed zit oid.. Ik moet over 1,5 week pas weer ongesteld worden. Wie kan ervaringen met mij delen?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:07

Krampen kan altijd wel, als het je eerste spiraal is kan dat zowiezo wel.

Als je het echt niet vertrouwd gewoon vragen of je je afspraak kan vervroegen :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:53

Kramp is heel normaal :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:05

Even een vraagje, na mijn stopweek heb ik gister weer mijn eerste pil ingenomen. Vandaag ben ik echter nog steeds (een beetje) ongesteld.normaal heb ik dit niet (ik slik hem nu 3 maanden en de laatste keer heb ik hem 1 week extra doorgeslikt) is dit normaal?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:15

Volgens mij is het wel normaal :) Je bent nog niet heel lang aan de pil en je hebt hem tevens ook nog eens 1 week extra doorgeslikt ;) Ik zou me nergens druk over maken als ik jou was ;) Mocht je over een week nog ongesteld zijn zou ik even de huisarts bellen en de vraag neerleggen, maar waarschijnlijk is je lichaam nog aan het wennen aan de pil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:41

Ik heb soms een week nadat ik weer begonnen ben met mijn pil af en toe nog wat donkere afscheiding/bruin bloed. Ligt eraan wanneer in je stopweek je ongesteld wordt (aan het begin gelijk of op de vijfde dag pas) en ook aan wat voor pil je slikt. Niks om je zorgen over te maken!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:16

Dankjullie wel voor jullie reacties!
Ik ben toch zo blij met dit soort topics :)
Inderdaad Emmaa_ ik wordt zelf pas op de 4e dag ongesteld, dus dat kan goed kloppen :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:53

Na 17 jaar de zelfde pil ben ik ermee gestopt (middenin een strip) maar omdat ik regelmatig doorslikte ben ik nu ongesteld. Daarvoor al 2 dagen klachten zoals migraine en pijn in onderbuik.
Zou ik nu langer of heftiger ongesteld worden? Zijn de klachten (afkickverschijnselen? ) over als ik niet meer ongesteld ben? Voel me echt beroerd.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:06

friesam schreef:
Na 17 jaar de zelfde pil ben ik ermee gestopt (middenin een strip) maar omdat ik regelmatig doorslikte ben ik nu ongesteld. Daarvoor al 2 dagen klachten zoals migraine en pijn in onderbuik.
Zou ik nu langer of heftiger ongesteld worden? Zijn de klachten (afkickverschijnselen? ) over als ik niet meer ongesteld ben? Voel me echt beroerd.

Het is normaal dat je ongesteld bent als je halverwege de strip ophoudt ;) Heb ik ook last van gehad. Ik zou niet weten of de klachten over zijn als je niet meer ongesteld bent, ik neem aan van wel :) Maar dat is per persoon ook verschillend, het is net hoe je lichaam erop reageert ;) Mijn tip is om een warme kruik op je buik te leggen, vaak scheelt dat al iets.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:09

soloro schreef:
friesam schreef:

Het is normaal dat je ongesteld bent als je halverwege de strip ophoudt ;) Heb ik ook last van gehad. Ik zou niet weten of de klachten over zijn als je niet meer ongesteld bent, ik neem aan van wel :) Maar dat is per persoon ook verschillend, het is net hoe je lichaam erop reageert ;) Mijn tip is om een warme kruik op je buik te leggen, vaak scheelt dat al iets.

Dank je! Alleen is het niet echt weer voor een warme kruik. Moet gewoon maar even tanden op elkaar en doorzetten denk ik.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:50

Wat bij mij ook helpt tegen menstruatiepijn is Alive Feminax, mijn buikpijn word dan dragelijk tot zelfs bijna geen pijn meer, misschien dat dat bij jou ook helpt?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:55

soloro schreef:
Wat bij mij ook helpt tegen menstruatiepijn is Alive Feminax, mijn buikpijn word dan dragelijk tot zelfs bijna geen pijn meer, misschien dat dat bij jou ook helpt?

Dank je ga ik vanmiddag na het werk halen. Ibuprofen is nu niet voldoende.

Tril ook helemaal.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:58

friesam schreef:
soloro schreef:

Dank je ga ik vanmiddag na het werk halen. Ibuprofen is nu niet voldoende.

Tril ook helemaal.

Hopen dat alive feminax ook bij jou helpt :) (het is dat doosje waar ook menstruatiepijn op staat) Ken meerdere mensen waarbij hij erg goed helpt, dus ik duim mee dat ie bij jou ook gaat werken :)