GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 21:13

Vulina schreef:
Hoe doen jullie dat met uit eten gaan? Ik ga zondag met de familie naar een all you can eat..

Ik neem normaal gesproken een bakje mee waar ik de restjes/helft in doe. Maar bij een all you can eat is dat niet zo netjes. Dan eet ik gewoon wat ik opkan.

Deri

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 21:18

Als het een all you can eat is met meerdere rondes zoals sushi oid dan bestel ik de een stuks gerechtjes ipv rolletjes.
Dan eet ik toch op hetzelfde tempo mee zonder meteen na de eerste ronde vol te zitten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 21:23

Gewoon kleine porties en vooral wel redelijk gezond eten.
En ik had mijn prikdag een dag verplaatst, kon net mooi

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 14:32

All you can eat is voor mij zelfs zonde van het geld maar ik eet dan kleine beetjes. Gaat prima. In een restaurant geen voor gerecht meer en niet te groot hoofdgerecht, ik vraag om een doggy bag :D ik ben nu 2 maten kwijt van 44 naar 40 ik wil echt heel graag nog naar 38. Dus we gaan vrolijk door met ozempic. Ik spuit nu sinds kort de volle dosis want stond al 3 weken stil. Dan wel iets meer last van misselijkheid. Dus als de boel weer loopt bouw ik weer wat af.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 07:49

Ik ben gisteravond voor 't eerst vergeten te prikken.. En nu ben ik richting werk.. Kan ik gewoon vanavond prikken?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 07:56

Jazeker. Geen enkel probleem.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 08:07

Thanks!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 08:50

Stel hier, nogmaals, mijn vraag. Wat doen jullie qua sport erbij. En gaan jullie ook naar een diëtist? En heb je ook een bepaald voedingsschema?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 08:55

Bonnelover schreef:
Stel hier, nogmaals, mijn vraag. Wat doen jullie qua sport erbij. En gaan jullie ook naar een diëtist? En heb je ook een bepaald voedingsschema?

Niks. Ik sport niet. Geen schema. Geen diëtist.
De zin in zoet is veel minder dus ik eet automatisch minder suiker. Ik neem bewust meer vezels, eiwitten en elke dag een multivitamine en ik drink meer water. Dus iets bewuster bezig met mijn voeding, meer niet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:06

Ik sport inmiddels wel, maar meer in de hoop dat het allemaal wat strakker wordt ipv dat ik verwacht daar meer gewicht mee te verliezen. Afvallen begint bij een negatieve energiebalans. Als je teveel eet is daar bijna niet tegenop te sporten.
Ik (en veel anderen hier) gebruikte MyFitnessPal om calorie inname te tracken. Zo krijg je een beter beeld van wat je binnenkrijgt op een dag. Ik ben daar na een paar weken mee gestopt omdat ik toen op gevoel vrij makkelijk binnen mijn caloriedoel kon blijven. Qua voeding doe ik weinig speciaals, ‘gewoon’ gezond eten. Meer groente en fruit, voldoende eiwitten, minder vet en koolhydraten, minder vlees.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:08

Bonnelover schreef:

Ja, zo’n 2 a 3x per week krachttraining in de sportschool. En probeer thuis 2x per week op de smartbike (indoor racefiets) te zitten. En met goed weer af en toe rondje van 6km wandelen.
Geen voedingsschema, wel gewoon 3x per dag eten en beetje inschatten aan calorieën en zorgen voor voldoende eiwitten. Als ik te kort kom, dan eet ik in de avond nog een bakje kwark.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:21

Ik fiets naar stal ipv de auto te pakken, dat is 5 keer per week 1,5 uur fietsen. Verder dans ik nog een uur per week. Hier 25kg verloren op bijna 40 jarige leeftijd na 3 zwangerschappen maar alles is super strak geworden zonder sporten. Geen overtollige huid, zonder de vetlaag zijn mijn buikspieren ook genoeg zichtbaar. Heb nu een maat 36. Enkel borsten zijn minder mooi geworden. Slap van het uitrekken tijdens borstvoedingstijden en nu geheel leeg. Ik blijf op mounjaro 2,5 als onderhoudsdosis. Koop nog steeds 15mg pennen voor £299 dus qua kosten is dit ook blijvend prima te doen voor mij.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:17

Bonnelover schreef:

Ik ga niet naar een sportschool, echt zo niet mijn ding. Ik zwem wel 2x per week en haal elke dag minimaal 12000 stappen, ik wandel dus veel.

Verder hou ik in de Yazio app bij wat ik eet en hou me aan max 1750 kilocalorieën per dag. Ik wil ook naar max 1 kilo per maand afvallen,omdat (naar mij mening) harder afvallen niet goed is

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:53

Ik sport 2x per week, zowel cardio als krachttraining bij de Basic-Fit.

Ik hou in de myfitnesspal app bij wat ik eet. Ik heb een caloriedoel maar die haal ik zelden, zit er altijd onder. Ik ga niet naar een diëtist, ik eet nog steeds wat ik lekker vind maar binnen m'n calorieën. Alhoewel ik wel veel minder behoefte heb aan alle lekkere dingen. Ben nu een half jaar ermee bezig en in dat half jaar heb ik 2x een koek gepakt, dus zo weinig geef ik erom

Verder wandel ik veel met m'n hond en op m'n werk sta ik ook niet stil, werk in de zorg dus genoeg lopen, bukken, draaien etc.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:17

Bonnelover schreef:

Ik loop gemiddeld 10 kilometer per dag. Probeer met de gewone fiets naar mijn werk te gaan ipv de e-bike thuis te laten. Daarbij ga ik ook regelmatig een keer met de trap naar boven ( 17 verdiepingen). Ik probeer er nu een beetje bij te zwemmen maar dat komt nog niet echt van de grond. Iets met motivatie. Vanuit Yazen heb ik wel voedings advies gekregen. let op mijn eiwitten en vezels. ik heb een hele tijd de voedingsapp van het voedingscentrum gebruikt. Dat heeft mij wel inzicht gegeven in wat ik at en waar het een beetje mis ging. In de begeleiding zit ook wel ruimte voor een voedings schema.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 12:35

Ik ben sinds een maar maanden aan het sporten, doe 2x per week een uur krachttraining. Eten tel ik niet, let gewoon beetje op met wat en hoeveel.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 12:48

Ik sport niet. Bij goed weer ga ik met de fiets naar het werk (1,3 km :') ), maar hé, het is bewegen.
Ik heb de paarden aan huis. Dus elke dag 5 stallen mesten, kruiwagens legen enz enz.
Diëtiste ga ik ook niet naartoe. Ik weet zelf wel wat goed of fout is. En met de Mounjaro is dat een heel stuk makkelijk om vol te houden.

Gisteren naar een All you can eat geweest. Vandaag is mijn prikdag, dus gister kon ik wel wat eten. Maar sla ook rustig een ronde over. Vanmorgen gewogen en niks afgevallen, maar ook niet aangekomen. Straks even prikken en dan hoop ik deze week onder de 58 kg te komen (nu 58,35). Mijn streefgewicht was 55 kg, maar ik vind 57 ook een mooi getal. Ik wil wel wat verder van de 60 kg af, want als ik daar in de buurt kom is dat weer zo'n grens over.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:23

Ik wandel 2x per week flink (in de bergen dus meerdere uren en kilometers+ hoogtemeters) maar dat gaat binnenkort naar 2x per week skiën, dan wordt het veel minder inspannend (voetproblemen dus ik Ski maar mild en kort).
Ik doe ongeveer 3x per week een milde YouTube training, waarbij ik net van 10 naar 20 minuten ben gegaan.
Die doe ik om even het hele lichaam te doen, in de hoop dat de huid een beetje meekrimpt :+

Verder eet ik gewoon veel minder en maak gezondere keuzes en snack nog nauwelijks.

Je komt er vanzelf achter wat voor jou werkt Bonnelover :j

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:40

Ik sport sinds ik ben begonnen met ozempic 1 a 2x per week bij de sportschool combinatie van stairwalker en kracht training
In het begin deed ik 3x per week maar konden mijn blessure/ zwakke plekken niet aan (hielspoor en heup impingement).
Verder paardrijden en wandelen (probeer 6.5 km per dag af te leggen)

Geen diëtist
Maar merk wel dat het afblijven van ongezonde dingen nog steeds lastig is (snoepjes pepernoten etc) dus daar valt voor mij echt winst te behalen

Zit met normaal eten wel een stuk sneller vol dus met name daar haal ik het energie tekort vandaan
Maar idealer zou zijn dat ik stop met snoepen en dat ik in plaats daarvan zou kiezen voor gezonde snacks & eiwitten

Ben nu een week niet fit waardoor ik niet aan mijn beweging kom, ik hoop het snel weer op te pakken want het voelde echt supergoed om zo met m’n lichaam bezig te zijn

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 15:11

Ik had trouwens vanmorgen weer een kleine mijlpaal..69.9 kg. Voor het eerst sinds weet ook hoe lang onder de 70 kg. *\%/* Ik kwam van 93 dus echt heel blij mee! Omdat ik zo goed als op mijn streefgewicht zit gun ik mijzelf wel iets meer lekkers, weeg gewoon elke dag en zodra hij boven de 71 komt moet ik weer wat strenger zijn voor mijzelf. Maar voor nu dus zelfs weer iets lager.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:16

Ik blijf ook nog steeds op gewicht maar vind het zo spannend om verder af te bouwen. Misschien doe ik dat gewoon niet. Blijf ik hierop. Kosten zijn 60 euro per maand nu, dat is geen probleem. En voel me goed.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:17

Wat goed, Mariska!
Dat had je bij het openen van dit topic vast niet durven dromen :D

Ik ben zon 21% van mijn startgewicht kwijt inmiddels. Ben er nog niet over uit of ik nog een paar kilo door wil gaan of toch maar ga afbouwen. Het gaat iig niet snel meer.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:48

Fijn Mariska!

Ennasuus, gewoon niet in huis halen dan? Of anders gelijk in kleine porties verdelen, of alleen in het weekend bijvoorbeeld?

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:42

Mariska_28 schreef:
Ik had trouwens vanmorgen weer een kleine mijlpaal..69.9 kg. Voor het eerst sinds weet ook hoe lang onder de 70 kg. *\%/* Ik kwam van 93 dus echt heel blij mee! Omdat ik zo goed als op mijn streefgewicht zit gun ik mijzelf wel iets meer lekkers, weeg gewoon elke dag en zodra hij boven de 71 komt moet ik weer wat strenger zijn voor mijzelf. Maar voor nu dus zelfs weer iets lager.

Wow dat is echt geweldig *\o/*
Gefeliciteerd met dit prachtige gewicht
ik hoop dat over een jaar ofzo ook te kunnen zeggen

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:47

opisop_shop schreef:
Fijn Mariska!

Ennasuus, gewoon niet in huis halen dan? Of anders gelijk in kleine porties verdelen, of alleen in het weekend bijvoorbeeld?

Dankjewel voor het meedenken
Kleine porties lukken gelukkig wel
… meestal ongeveer 10 pepernoten per dag (bij m’n kopje koffie :9