Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 12:20

Een keizersnede is volgens mij ook inderdaad echt wel heel pittig hoor. Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 12:36

Cabelona schreef:
Ik heb jullie afgelopen dagen niet echt meer bijgehouden.

25-4 ben ik doormiddel van een geplande keizersnede bevallen van een dochter. Dit is erg fijn verlopen (afgezien van het zetten van de ruggenprik #) )
Borstvoeding is erg laat op gang gekomen en daardoor is Daphne meer dan 10% afgevallen. Dit hebben ze in het ziekenhuis niet goed in de gaten gehad. Hierdoor veel moeten nakolven en ook moeten starten met bijvoeding (met kunstvoeding). Na 1 dag konden we gelukkig al steeds meer moedermelk bijgeven en na 2 dagen volledig moedermelk. Laatste dag van de kraamzorg heeft ze geen bijvoeding meer gehad en sindsdien gaat ze ook alleen nog maar aan de borst. Stuwing is ook pas heel laat gekomen (rond dag 9 à dag 10).

Nu is alles goed op gang en groeit ze rustig, maar goed. Kraamzorg was echt een topper! Vanwege de groei hebben we 2 halve dagen extra gehad. Nu rustig ons ritme weer proberen te vinden. Dit vind ik nog erg lastig met de oudste die rondhuppelt.
Hij is dol op zijn zusje, maar je merkt aan hem dat hij de nieuwe situatie nog erg moeilijk vindt.

Ik ben wel heel erg moe. Ondanks dat ik alleen een keizersnede heb gehad. Sta fit op, maar na een paar uur wakker ben ik echt wel weer op. Dus dat is ook iets om in de gaten te houden.

Gefeliciteerd met jullie dochter

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 12:40

Gefeliciteerd Cabelona en fijn dat ze nu goed groeit! En onderschat inderdaad niet de impact van zo’n operatie, doe rustig aan!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 12:41

Cabelona gefeliciteerd!
Azmay :') lekker hoor die spuitpoep
Freekie lief van je oma! Hier zijn ook een aantal cliënten enthousiast aan het haken en breien

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 12:51

Cabelona gefeliciteerd met jullie dochter. <3 Welkom op de wereld Daphne.
Wat slecht van het ziekenhuis dat ze niet door hadden dat ze zoveel afviel. Gelukkig dat het nu weer recht getrokken is. Fijn zo'n goede kraamhulp.
Maar, "alleen" een keizersnede... Zoiets is een grote buik operatie hé? Onderschat het echt niet hoor, je lijf heeft ook nu echt wel een klap gehad. Neem goed je rust als je lijf hierom vraagt. En eigenlijk ook als je lijf hier niet om vraagt.

Jitske spannend dat het bij jou ook rommelt. Wat voel je precies?

Freekieee geweldig die jurkjes. Ook een mooie herinnering. ♡

UK_eef, lekker nuchter die punten. ;) Maar ja, zo is het wel..

Gnome fijn dat het goed gaat. Heb je ook een fijne kraamhulp? Op naar een goed herstel ♡

Azmay oei spuitpoep! Hebben we hier nog niet meegemaakt, maar dat komt vast wel een keer. :D Denk dat ik dan ook eerst helemaal in een deuk lig.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 13:26

Van harte gefeliciteerd Gnome! Wat een prachtig ventje! Ik ben wel benieuwd naar je beval verhaal :j

Cabelona ook gefeliciteerd! Neem de tijd voor je herstel hoor :)

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 13:36

mriek1990 schreef:
Jitske spannend dat het bij jou ook rommelt. Wat voel je precies?

Af en toe druk van onderen. Ene moment wat meer dan de andere. Alsof er wel wat voorbereidingen worden getroffen om naar buiten te komen.
Vorige week al wel een paar keer de hele avond kramp gehad, alsof ik te lang had gewacht met naar de wc gaan, maar dat hield zodra ik in bed ging liggen wel op. Vandaag voelt wel anders trouwens. (Minder onaangenaam gek genoeg)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 13:53

Cabelona, gefeliciteerd!! Neem echt je rust hoor! Een keizersnee is niet niks voor je lichaam. Wel echt naar dat het ziekenhuis laks is geweest en niet goed in de gaten heeft gehouden. Gelukkig dat het nu wel weer goed gaat!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 14:43

Gefeliciteerd met jullie dochter Cabelona! *\o/* zoals hier al wordt gezegd: rustig aan!

@jitske: succes alvast, mocht het doorzetten +:)+

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:21

Gefeliciteerd Cabelona! Fijn dat drinken alweer de goede kant op gaat! En ook een keizersnede is super intensief, je bent nog steeds net bevallen hoor!

Gnome ook gefeliciteerd! Jammer dat het niet allemaal soepel liep maar fijn dat hij er is! Jammer dat de borstvoeding niet direct lukt, maar opzich is dat heel normaal he de eerste dag. Mocht je het willen doorzetten, zorg voor goede hulp van een IBCLC lactatiekundige.

Jitske spannend dat gerommel!

Freekie die jurkjes <3

Rooskleurig beeld van bevallingen. Bevallen is gewoon niet leuk :') De ene heeft mazzel, de andere minder. Als het kindje gezond geboren mag worden, dat is het belangrijkste!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:58

Van harte gefeliciteerd Cabelona met de geboorte van Daphne. Heel veel liefde, geluk en gezondheid toegewenst. Wel slecht van het ziekenhuis hoor.

Ik heb sinds gisteravond echt extreem last van maagzuur. Normaal helpen rennies, maar zelfs dat helpt nu niet. Ben er ook meerdere keren wakker van geworden vannacht. Blehhh

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:01

Gefeliciteerd Gnome en cabelona, geniet er van ookal loopt niet alles perfect :*

Nicje87 schreef:
Van harte gefeliciteerd Cabelona met de geboorte van Daphne. Heel veel liefde, geluk en gezondheid toegewenst. Wel slecht van het ziekenhuis hoor.

Ik heb sinds gisteravond echt extreem last van maagzuur. Normaal helpen rennies, maar zelfs dat helpt nu niet. Ben er ook meerdere keren wakker van geworden vannacht. Blehhh

Probeer antagel of omeprazol, rennies waren bij mij ook niet genoeg :(:)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:24

Nicje87 schreef:

Ik kreeg van sommige de tip en hap blanke vla. Verbaasde mij hoeveel mensen dit tegen mij zeiden.

Maar maagzuur is echt zo bah. Hopelijk is er iets dat gauw werkt!

Hier vanmorgen met schoonmoeder de stal gemest.

Hadden hooi wat de paarden echt niet aten en dus in de inloopstal hadden gegooid. Maar dat stonk nu zo erg. Ik dacht dat ik wel even mee kon helpen scheppen met kleine beetjes elke x. Was daarna kapot.

Toen ik thuis kwam ook even gaan liggen. Maar nu verder niks meer gedaan. Want van down under steekt het heel erg en kramperig alles.. misschien toch iets te veel van het goeie.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:42

Mriek1990 - 24 maart 2023 - jongen :)F
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen :)F 4 april 2023
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Cabelona - 8 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje :)F
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
MissAnnemijn- 23 mei 2023 - meisje
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - jongen
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - jongen
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Smee__ - 21 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 8 juli 2023 - meisje
UK_eef - 10 juli 2023 - jongen
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - meisje
Lisette1987 - 21 juli - jongen
Charlotte446 - 14 augustus - jongen

Misschien leuk om naast de vlaggetjes de geboortedatum toe te voegen?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:56

Azmay schreef:
"Down under" nooit meer hetzelfde lijkt bij mij niet zo te zijn. Nog geen volledige sex kunnen hebben uiteraard maar na 3 weken voelt alles toch weer als voorheen verder hoor :D

Nimue had gisteren een nieuwe ervaring voor me, spuitpoep. En dan bedoel ik tijdens het verschonen, zon anderhalve meter ver _O-
Kon er nog redelijk mee lachen maar handig was het niet :P

Oh nee gatverdamme :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:57

Freekieee schreef:
Oh Azmay, lekker dan _O- Ben echt benieuwd hoe vaak dat hier gaat gebeuren.

Gnome, snap indd dat je dan niet je verhaal zo in het topic zet. Als je t kwijt wilt mag je mij pben hoor. Ik wordt nooit zo snel bang van verhalen van andere, vooral omdat het toch ook echt per persoon verschilt .

Gister rondje duiven gedaan. Was best veel uiteindelijk. Smiddags nog de commode ingeruimd en viel daarna echt in slaap.

En mijn oma was los gegaan met jurkjes haken _O- heb er zoveel. Ze zei, het zijn er sws te veel dus dan heb je eventueel iets om cadeau te doen aan iemand.

[ [url=m/KdncH9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/66b2t8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super lief dat jurkje <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:58

Cabelona schreef:
Ik heb jullie afgelopen dagen niet echt meer bijgehouden.

25-4 ben ik doormiddel van een geplande keizersnede bevallen van een dochter. Dit is erg fijn verlopen (afgezien van het zetten van de ruggenprik #) )
Borstvoeding is erg laat op gang gekomen en daardoor is Daphne meer dan 10% afgevallen. Dit hebben ze in het ziekenhuis niet goed in de gaten gehad. Hierdoor veel moeten nakolven en ook moeten starten met bijvoeding (met kunstvoeding). Na 1 dag konden we gelukkig al steeds meer moedermelk bijgeven en na 2 dagen volledig moedermelk. Laatste dag van de kraamzorg heeft ze geen bijvoeding meer gehad en sindsdien gaat ze ook alleen nog maar aan de borst. Stuwing is ook pas heel laat gekomen (rond dag 9 à dag 10).

Nu is alles goed op gang en groeit ze rustig, maar goed. Kraamzorg was echt een topper! Vanwege de groei hebben we 2 halve dagen extra gehad. Nu rustig ons ritme weer proberen te vinden. Dit vind ik nog erg lastig met de oudste die rondhuppelt.
Hij is dol op zijn zusje, maar je merkt aan hem dat hij de nieuwe situatie nog erg moeilijk vindt.

Ik ben wel heel erg moe. Ondanks dat ik alleen een keizersnede heb gehad. Sta fit op, maar na een paar uur wakker ben ik echt wel weer op. Dus dat is ook iets om in de gaten te houden.

Gefeliciteerd!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:02

Wordt straks echt een baby explosie haha zo benieuwd naar iedereen :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:04

Wij hebben vandaag een loungeset gekocht voor onder de nieuwe overkapping, missie geslaagd, straks lekker in de tuin met m'n verlof :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:19

Azmay schreef:
Nimue had gisteren een nieuwe ervaring voor me, spuitpoep. En dan bedoel ik tijdens het verschonen, zon anderhalve meter ver _O-

Krijg je dat nog een beetje van je muur ofzo? :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:33

QueenE schreef:
Wij hebben vandaag een loungeset gekocht voor onder de nieuwe overkapping, missie geslaagd, straks lekker in de tuin met m'n verlof :D

Hier ook laatst. En echt heerlijk onder de overkapping en met baby en uit dr zon straks ook handig. Toch lekker buiten.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:33

Hier in abc restaurant dus ordinaire vreetschuur maar mijn god krijg amper wat weg. Zonde van het geld.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:40

Oh zonde! Wij gaan morgen naar de vreetschuur hier haha maar hier onstilbare honger dus dat komt wel goed :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 20:35

Sting schreef:
Azmay schreef:

Krijg je dat nog een beetje van je muur ofzo? :')

Was moeilijk geweest denk ik gelukkig ligt het kussen zo dat ze met haar kont naar mij toe ligt en bereikte de poep net de drempel niet. Stond ook niet recht achter haar dus had alleen mijn arm en niet mijn kleding vies :')

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 20:47

Queen fijn een nieuwe tuinset! Ik wil graag zo’n ei stoel die een beetje schommelt om lekker in te hangen.