Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-25 15:23

Heb ik ook voorgesteld bij de psycholoog… voor de rust even apart… want hij praat niet en het werd hem te veel… ik zou dan idd naar mijn ouders gaan om hem rust te gunnen maar dat wil ie ook niet… heb zelf gezegd dat we dan nog dingen kunnen doen zoals iets gaan eten, een wandeling, ergens naartoe… maar rust wanneer er rust moet zijn… maar nee… geen goed idee…

Little_Gift

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 15:25

Leg niet alles in zijn handen, soms kan iemand zodanig ver gezakt zijn, dat ze het zelf niet meer zien of weten wat goed is in hun situatie.
En los van hem... Ook jij mag ergens over beslissen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 15:28

Little_Gift schreef:
Ook jij mag ergens over beslissen.

Dit Britt!

Doe waar jij je goed bij voelt.
Indien jij even tot rust wilt komen bij je ouders, dat doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 15:30

Goof schreef:
BeFunny schreef:
Wel lekker makkelijk. Als dat zo is. Hij weet het even niet meer en dan is het ok of acceptabel om je schofterig te gedragen tegen je partner met kanker? En al best een hele tijd. Er is ook al relatie therapie. Brit loopt al op haar tenen en wordt zo alleen maar verder gesloopt.

Dat is precies niet wat ik zeg.

Dat bedoel ik ook niet.
Maar hoe moeilijk die meneer van Brit het ook heeft. Hij heeft geen oog meer of lijkt want we moeten het idd doen met Brit haar verhaal. Voor Brit en ze leven nu ook langs elkaar heen. Het kan zijn dat hij de situatie ontloopt dat kan ik me ergens nog wel voorstellen in deze situatie dat is ook heel heftig voor de partner.
Maar hij gedraagt zich ook schofterig en dat vind ik niet zo begrijpelijk. Hij kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld die pauze in te lassen ipv zich af te reageren op de hondjes en Brit gewoon links te laten liggen.

In een relatie zijn twee mensen
Maar ik heb even niet heel veel compassie met de partner hier.

Misschien hard maar zo ga je gewoon niet met je vrouw om, laat staan met Brit die dit allemaal mee maakt.

Helaas zijn we er allemaal niet bij en alleen Brit en partner weten hoe het echt zit natuurlijk. Maar ik ga wel af op het verhaal van Brit hier. En ik hoop gewoon dat wat ze ook doet dat Brit zichzelf nu eens echt op èèn zet.

Of ze nou bij de partner blijft met of zonder pauze of dat ze zegt zo is het wel genoeg. Die keuze is geheel aan haar.

En op je laatste reactie Brit. Jou man wil het niet zeg je.. maar wat wil jij? Dat is de belangrijkste vraag hier.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 26-12-25 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 15:30

Hij hoeft het niet overal mee eens te zijn hè? Doe wat voor jou goed voelt. Dan is hij maar niet blij.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 16:21

Idd, ook mij lijkt het wijs even afstand te nemen.

En Britt haar man zal idd ook zijn verhaal hebben. Als je zodanig in de knoop zit met jezelf (dan spreek ik voor beiden), is met een ander rekening houden niet meer zo evident en net dat maakt het zo’n cirkeltje waar moeilijk uit te raken is, want morgen is niet alles opgelost qua medische zorgen.

Voor Britt niet evident, maar voor haar man ook niet.

Dus de man afschilderen als de boeman is ook niet correct, ook als partner van is deze situatie verre van eenvoudig en best veel koppels in deze situatie krijgen het op een punt heel moeilijk.

Of jullie er uit zullen raken kan niemand hier voorspellen, maar idd, ook jij kan doen wat goed voelt voor jou en als dat even afstand nemen is, dan moet je dat echt doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 17:09

Ik denk dat het voor allebei goed is om voorlopig een eigen plan te trekken.
Door jezelf steeds te moeten/willen aanpassen aan de wens van de ander, raak je jezelf (een beetje) kwijt.
Hopelijk komt daarna de rust terug om samen weer te ontdekken wat beide past.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 17:58

Idd Britt, je trekt je hondjes weg uit de spanning, doe dat ook een keertje met jezelf. Het heeft voor beiden geen zin om in zulke situatie te blijven hangen, dat is een vicieuze cirkel waar je niet uitkomt. Neem even afstand en zoek de warmte en rust bij je ouders op, het zal je goed doen.

Allicht heeft je man het ook moeilijk, weet hij niet hoe hij zich moet gedragen. We kunnen niet in zijn hoofd kijken, noch horen we zijn verhaal. Echter dat hij jou met een ev longembolie alleen naar het ziekenhuis laat rijden, is niet goed te keuren. Wat zijn beweegredenen ook zijn, hij zorgt niet voor jou terwijl jij er in jouw situatie wel nood aan hebt. Niet oke!

Ik heb met je te doen meid. Ik wens je zoveel beter :knuffel:

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 20:15

BritHittepit schreef:
Heb ik ook voorgesteld bij de psycholoog… voor de rust even apart… want hij praat niet en het werd hem te veel… ik zou dan idd naar mijn ouders gaan om hem rust te gunnen maar dat wil ie ook niet… heb zelf gezegd dat we dan nog dingen kunnen doen zoals iets gaan eten, een wandeling, ergens naartoe… maar rust wanneer er rust moet zijn… maar nee… geen goed idee…

Volgens mij heeft hij niet zoveel te willen.
Het is een mededeling, geen vraag.
Ga, pak je spullen en laat hem even. Zoals het nu gaat gaat het niet.
Jij bent degene die in beweging moet komen, hij gaat het niet doen.
Laat hem maar even zweten.
Hoppa.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 10:41

Hij heeft gisteren wel wat affectie getoond naar mij toe, de hondjes kwamen ook mee naar huis omwille van een feestje bij mama en hij had ze toch duidelijk gemist… en door de week heen had hij al meerdere keren gevraagd of ze naar huis zouden komen… ik heb dit met mijn ouders besproken, voorwaarden opgelegd en voorlopig zijn ze thuis, ik ben altijd thuis dus ik kan het goed observeren.

Ik voel me nog altijd poedersuiker, denk de hele dag na, heb nachtmerries, daver de hele dag door van de stress en kan mezelf niet tot rust brengen lichamelijk (met je been blijven op en neer gaan of tanden bijten of…)

Ga zo dadelijk nog naar de aquarium winkel voor mijn andere visbak te veranderen. Nieuwe slak,…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 11:08

Britt zelf was ik te gestresst afgelopen weken voor van alles en nog wat. Een kennis van mij zag dit en zij is homeopaat en gaf me iets. Ongelooflijk de hele wereld is weer als vanouds en ik voel me zoals ik me hoor te voelen. Bizar. Tot nu toe 2 korrels genomen binnen twee weken. Gelijk na een uurtje voelde ik het verschil. Ik praat over Gelsemium 200 k.
Misschien is dat nog een tip voor je. Je neemt een korrel voor onder de tong en laat het gewoon smelten als het waren en ik voelde al heel snel gelijk verschil. Het heeft bij mij alles tot rust gebracht en in de juiste proporties gebracht (zit midden in een nieuwe emigratie en dat is erg stressvol maar nu slaap ik weer goed en voel me goed). Ik denk dat je het gewoon kunt bestellen . Ik ben geabonneerd op science en het is wetenschappelijk bewezen dat het helpt bij stress. Bijwerkingen zijn niet bekend.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 11:09

pien_2010 schreef:
Britt zelf was ik te gestresst afgelopen weken voor van alles en nog wat. Een kennis van mij zag dit en zij is homeopaat en gaf me iets. Ongelooflijk de hele wereld is weer als vanouds en ik voel me zoals ik me hoor te voelen. Bizar. Tot nu toe 2 korrels genomen binnen twee weken. Gelijk na een uurtje voelde ik het verschil. Ik praat over Gelsemium 200 k.
Misschien is dat nog een tip voor je. Je neemt een korrel voor onder de tong en laat het gewoon smelten als het waren en ik voelde al heel snel gelijk verschil. Het heeft bij mij alles tot rust gebracht en in de juiste proporties gebracht (zit midden in een nieuwe emigratie en dat is erg stressvol maar nu slaap ik weer goed en voel me goed). Ik denk dat je het gewoon kunt bestellen . Ik ben geabonneerd op science en het is wetenschappelijk bewezen dat het helpt bij stress. Bijwerkingen zijn niet bekend.

Ik mag dit allemaal niet vanuit de studie helaas

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 17:37

Ach ja natuurlijk. Dat was ik even vergeten.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 18:01

BritHittepit schreef:
Hij heeft gisteren wel wat affectie getoond naar mij toe, de hondjes kwamen ook mee naar huis omwille van een feestje bij mama en hij had ze toch duidelijk gemist… en door de week heen had hij al meerdere keren gevraagd of ze naar huis zouden komen… ik heb dit met mijn ouders besproken, voorwaarden opgelegd en voorlopig zijn ze thuis, ik ben altijd thuis dus ik kan het goed observeren.

Ik voel me nog altijd poedersuiker, denk de hele dag na, heb nachtmerries, daver de hele dag door van de stress en kan mezelf niet tot rust brengen lichamelijk (met je been blijven op en neer gaan of tanden bijten of…)

Ga zo dadelijk nog naar de aquarium winkel voor mijn andere visbak te veranderen. Nieuwe slak,…

Heel eerlijk… je staat al heeeeeeeel lang onder continue stress… hij ook.. en dat verklaard een hoop, al praat het het niet goed hoe je behandeld wordt…

Jij staat continu aan… en hebt in feite daardoor je zenuwstelsel continu op standje overbelast staan… ik zou als ik jou was inderdaad eens voor jezelf kiezen en inclusief honden eens een weekje naar je ouders gaan… je hebt rust nodig… en die ga je niet krijgen (ook niet bij je ouders… want er is te veel aan de hand) maar een weekje niet op je tenen lopen en eens even niet op elkaars lip zitten kan wel degelijk helpen om net wat beter in je vel te komen. Ook gaat je man dan wellicht even kunnen afschakelen en inzicht krijgen in wat er nu gebeurd… wat nu gebeurd kan namelijk echt niet…

Je hoeft hem zijn mening even niet te vragen en al zeker geen toestemming te vragen… je mag zelf een beslissing nemen om de rust op te zoeken… en wellicht dat het helend is voor jullie allebei… maar door blijven gaan met deze stress signalen en op je tenen blijven lopen… gaat sowieso geen oplossing bieden…

Ik wens jou heel veel wijsheid toe… je zit in een ontzettend lastige situatie :(

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:49

Waarom idd niet even tijdje naar je ouders, samen even een adem pauze, apart van elkaar?

Het is voor een partner ook niet niks.. (ik praat niets goed, we kennen alleen een kant van het verhaal..)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 10:16

Dat is nu al een aantal keer gezegd, ik denk dat we ook moeten respecteren dat Britt niet haar spullen pakt en naar haar ouders gaat.

Het lijkt me voor beide partijen een hele lastige situatie en het is heel naar dat haar partner niet zo begripvol en lief is als gehoopt, Britt is de enige die in deze situatie kan beslissen wat voor haar helpt.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 15:08

Hoe is het Britt?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 19:14

Hij doet normaal, het gaat ook allemaal terug iets ‘smoother’ maarja er zijn veel dingen gebeurd, gezegd,… ik moet beslissen wat het hardste doorweegt maar dat is vooral het punt dat hij geen zorg voor mij kan bieden als het nodig is… en helaas heb ik dat op sommige momenten wel nodig….

Ik hou zoveel van hem maar ik denk dat hij niet beseft hoeveel dat is en gewoon zijn koppigheid blijft doordrammen met het idee dat ik toch niet wegga…

We hebben nog afspraken staan bij de psycholoog.

Maar ik denk ook als ik echt die stap zet dat het echt met ruzie gaat zijn en ik wil het gewoon zo netjes mogelijk want zoals ik net zei, ik hou van hem maar er is veel gebeurd… misschien is dat ook waar ik bang van ben… en vooral het idee dat hij zo weer een andere vrouw heeft, dat gaat echt pijn doen… omdat ik echt zielsveel van hem hou en ik denk dat ik snel vergeten zal zijn en ook nog de slechterik

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:22

Mooi opgeschreven Britt

En je hoeft niet weg he.

Als ik naar mijn partner kijkt gaan we met dit soort dingen heel anders om. En dat weten we van elkaar en we respecteren elkaar daarin. Ookal doet zijn benadering mij pijn en snapt hij mijn benadering niet.

We hebben dit naar elkaar uitgesproken en accepteren dit van elkaar, je kan gevoel niet opdringen
We hebben dan wel een soort codewoord afgesproken voor als we elkaar echt nodig hebben ondanks dat een ander het misschien anders ziet. Gelukkig nog nooit nodig gehad maar wel fijn dat het er is. Verder laten we elkaar vrij in hoe we met situaties omgaan, ookal is dat heel anders dan hoe je het zelf zou doen.
Soms ben je gewoon verschillend op bepaalde punten en als je daarmee verder wil zal je een compromis moeten vinden, of niet en ga je uit elkaar.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:23

Dat is volgens mij nooit een goede reden om bij iemand te blijven. De angst dat hij toch snel een andere vrouw heeft en jou vergeet. Dat zegt denk ik genoeg over je positie en visie op deze relatie.
En je bent veel meer waard en verdiend bovendien rust en warmte en liefde. Niet extra stress.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:00

Hutcherson schreef:
Dat is volgens mij nooit een goede reden om bij iemand te blijven. De angst dat hij toch snel een andere vrouw heeft en jou vergeet. Dat zegt denk ik genoeg over je positie en visie op deze relatie.
En je bent veel meer waard en verdiend bovendien rust en warmte en liefde. Niet extra stress.

Hier ben ik het mee eens.

Voel jij je nog veilig bij hem Britt? Want ik denk dat dat een goede vraag is om jezelf nu te stellen. Als er echt iets gebeurd waarbij hij je moet wegbrengen of een ambu voor je moet bellen, zal hij dat voor je doen?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 20:12

Siers83 schreef:
Hutcherson schreef:

Hier ben ik het mee eens.

Voel jij je nog veilig bij hem Britt? Want ik denk dat dat een goede vraag is om jezelf nu te stellen. Als er echt iets gebeurd waarbij hij je moet wegbrengen of een ambu voor je moet bellen, zal hij dat voor je doen?

Hij zal het wel doen als het ‘zichtbaar’ is maar anders weet ik het niet… ik denk dan vooral verder naar later als ik echt in bed moet liggen omdat het niet kan… dan ben ik de last en heeft hij het ook moeilijk om alles te doen want zo ziet hij dat… ipv ik zorg dat alles in orde is voor mijn zieke vrouw… ben ik het slachtoffer door alles wat te veel is…

Goh want klinkt ik nu ook vol zelfmedelijden :D

Tja, het bewijs is er dat ie niet meerijdt of belt, een longembolie is toch ook niet niks… hij geloofde niet eens dat de huisarts effectief zei dat ik naar spoed moest… dit was tijdens de psy sessie… dus hij was kwaad en hij wimpelt vaak gezondheidskwaaltjes van mij weg…

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:21

Heb je concreet uitgesproken wat jij van hem verwacht? Ook voor later?

Ik kan me voorstellen dat het pittig is. Zorgen voor een ander naast je werk (wat ook zorgen voor de ander is) is heftig. Hebben jullie besproken hoe hij zijn eigen tijd kan invullen zodat hij ook kan ontspannen en zijn eigen ding kan doen?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 20:30

Ik heb deze angst al meerdere keren uitgesproken tegen hem.

Hij is eigenlijk invalide maar ‘werkt’ nog voor zijn hobby, structuur,… echt zijn passie! met goedkeuring van de ziekenkas. Dus ook maar beperkte uren…

Hij doet ook nog mountainbiken, hij spreekt met vrienden af die ook motofreaks zijn, gaat ook motorrijden rijden (soms met mij erbij)…

hij gaat in februari zonder mij op vakantie voor de eerste keer (ook met vrienden)

maar we doen ook veel samen. Omdat hij zich vaak schuldig voelt naar mij omdat ik alleen zit (dat dan wel, terwijl dat niet nodig is, wat ik ook al meerdere keren heb gezegd)

Ik probeer mijn paardrijden te doen op de momenten dat hij ‘op zijn werk’ is en verder het huishouden te doen zover ik kan…

Maar vanaf daar iets in veranderd, zoals nu mij ribben, vindt hij die extra taken te veel omdat dat zijn normale structuur overhoop haalt…

Maar als je thuis bent, ziek, stel echt je laatste weken, dan draait alles daar om… wat dan? Ik denk dat hij nog eerder crasht dan ik…

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 08:47

Op emotioneel gebied is het misschien ook een stuk onvermogen vanuit hem? Dus wel willen maar het echt niet kunnen..

Ik hoop dat jullie er samen met de psycholoog uit komen.