Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:23

Heb ik ook voorgesteld bij de psycholoog… voor de rust even apart… want hij praat niet en het werd hem te veel… ik zou dan idd naar mijn ouders gaan om hem rust te gunnen maar dat wil ie ook niet… heb zelf gezegd dat we dan nog dingen kunnen doen zoals iets gaan eten, een wandeling, ergens naartoe… maar rust wanneer er rust moet zijn… maar nee… geen goed idee…

Little_Gift

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:25

Leg niet alles in zijn handen, soms kan iemand zodanig ver gezakt zijn, dat ze het zelf niet meer zien of weten wat goed is in hun situatie.
En los van hem... Ook jij mag ergens over beslissen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:28

Little_Gift schreef:
Ook jij mag ergens over beslissen.

Dit Britt!

Doe waar jij je goed bij voelt.
Indien jij even tot rust wilt komen bij je ouders, dat doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:30

Goof schreef:
BeFunny schreef:
Wel lekker makkelijk. Als dat zo is. Hij weet het even niet meer en dan is het ok of acceptabel om je schofterig te gedragen tegen je partner met kanker? En al best een hele tijd. Er is ook al relatie therapie. Brit loopt al op haar tenen en wordt zo alleen maar verder gesloopt.

Dat is precies niet wat ik zeg.

Dat bedoel ik ook niet.
Maar hoe moeilijk die meneer van Brit het ook heeft. Hij heeft geen oog meer of lijkt want we moeten het idd doen met Brit haar verhaal. Voor Brit en ze leven nu ook langs elkaar heen. Het kan zijn dat hij de situatie ontloopt dat kan ik me ergens nog wel voorstellen in deze situatie dat is ook heel heftig voor de partner.
Maar hij gedraagt zich ook schofterig en dat vind ik niet zo begrijpelijk. Hij kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld die pauze in te lassen ipv zich af te reageren op de hondjes en Brit gewoon links te laten liggen.

In een relatie zijn twee mensen
Maar ik heb even niet heel veel compassie met de partner hier.

Misschien hard maar zo ga je gewoon niet met je vrouw om, laat staan met Brit die dit allemaal mee maakt.

Helaas zijn we er allemaal niet bij en alleen Brit en partner weten hoe het echt zit natuurlijk. Maar ik ga wel af op het verhaal van Brit hier. En ik hoop gewoon dat wat ze ook doet dat Brit zichzelf nu eens echt op èèn zet.

Of ze nou bij de partner blijft met of zonder pauze of dat ze zegt zo is het wel genoeg. Die keuze is geheel aan haar.

En op je laatste reactie Brit. Jou man wil het niet zeg je.. maar wat wil jij? Dat is de belangrijkste vraag hier.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op Vandaag, 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:30

Hij hoeft het niet overal mee eens te zijn hè? Doe wat voor jou goed voelt. Dan is hij maar niet blij.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:21

Idd, ook mij lijkt het wijs even afstand te nemen.

En Britt haar man zal idd ook zijn verhaal hebben. Als je zodanig in de knoop zit met jezelf (dan spreek ik voor beiden), is met een ander rekening houden niet meer zo evident en net dat maakt het zo’n cirkeltje waar moeilijk uit te raken is, want morgen is niet alles opgelost qua medische zorgen.

Voor Britt niet evident, maar voor haar man ook niet.

Dus de man afschilderen als de boeman is ook niet correct, ook als partner van is deze situatie verre van eenvoudig en best veel koppels in deze situatie krijgen het op een punt heel moeilijk.

Of jullie er uit zullen raken kan niemand hier voorspellen, maar idd, ook jij kan doen wat goed voelt voor jou en als dat even afstand nemen is, dan moet je dat echt doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:09

Ik denk dat het voor allebei goed is om voorlopig een eigen plan te trekken.
Door jezelf steeds te moeten/willen aanpassen aan de wens van de ander, raak je jezelf (een beetje) kwijt.
Hopelijk komt daarna de rust terug om samen weer te ontdekken wat beide past.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:58

Idd Britt, je trekt je hondjes weg uit de spanning, doe dat ook een keertje met jezelf. Het heeft voor beiden geen zin om in zulke situatie te blijven hangen, dat is een vicieuze cirkel waar je niet uitkomt. Neem even afstand en zoek de warmte en rust bij je ouders op, het zal je goed doen.

Allicht heeft je man het ook moeilijk, weet hij niet hoe hij zich moet gedragen. We kunnen niet in zijn hoofd kijken, noch horen we zijn verhaal. Echter dat hij jou met een ev longembolie alleen naar het ziekenhuis laat rijden, is niet goed te keuren. Wat zijn beweegredenen ook zijn, hij zorgt niet voor jou terwijl jij er in jouw situatie wel nood aan hebt. Niet oke!

Ik heb met je te doen meid. Ik wens je zoveel beter :knuffel:

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22 min geleden

BritHittepit schreef:
Heb ik ook voorgesteld bij de psycholoog… voor de rust even apart… want hij praat niet en het werd hem te veel… ik zou dan idd naar mijn ouders gaan om hem rust te gunnen maar dat wil ie ook niet… heb zelf gezegd dat we dan nog dingen kunnen doen zoals iets gaan eten, een wandeling, ergens naartoe… maar rust wanneer er rust moet zijn… maar nee… geen goed idee…

Volgens mij heeft hij niet zoveel te willen.
Het is een mededeling, geen vraag.
Ga, pak je spullen en laat hem even. Zoals het nu gaat gaat het niet.
Jij bent degene die in beweging moet komen, hij gaat het niet doen.
Laat hem maar even zweten.
Hoppa.