Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:59

Ninus wat sneu van je kat, hopelijk herstelt ze snel. Wij waren er vandaag eentje kwijt, de hele dag al. Ik begon me al bijna zorgen te maken, blijkt hij bij mijn moeder in haar huisje te zitten terwijl ze niet thuis was…

Kylan balen van je werk zeg… dromen dat de werkstress snel minder is zodat je weer meer kan ontspannen!

Prachtige foto’s weer SV!

Suusje dat klinkt echt heel leuk, tot dat je kan aansluiten bij dat team. Dat verschil in snelheid is vast te overbruggen.

Ik heb nog steeds pauze… voet lijkt nu eindelijk beter te worden. Alleen nu twee dagen ivm werk geen tijd om te lopen. Vrijdag maar weer een rustig rondje beginnen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 23:35

Heb je nog in Mirns gelopen? Of toch overgeslagen vanwege je voet?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 23:49

Kylan schreef:
Mooi SV!

Hier was het ook mooi in de polder vlak voor zonsondergang. Helaas niet echt lekker gelopen, de laatste dagen zijn mijn eet- en slaapgewoonten nogal slecht door wat werkstress en dat is helaas direct te voelen... Als het goed is komt er in de komende weken wat meer duidelijkheid, dan kan ik weer vooruit.

[ [url=m/ZwSjFB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat je even hebt kunnen lopen, jammer dat je er niet helemaal van hebt kunnen genieten. Hopelijk gauw duidelijkheid en minder werkstress...

Sterkte met je kat @Ninus.

Wat een mooie uitdaging @Suusje. Wanneer is de Roparun?

Hier denk ik vrijdag een kort langzaam rondje lopen en dan is zondag de Graef Castricum Trail, 23km.. ben benieuwd :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 07:08

Puera schreef:
Heb je nog in Mirns gelopen? Of toch overgeslagen vanwege je voet?

Over geslagen. Wel jammer maar wou voorkomen dat het erger werd. Het was met minimale belasting thuis al pijnlijk genoeg.

Ninus

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 07:53

Dat is een mooie afstand MuSli! Spannend. Ik heb in januari een 24km trail, ik ben er nog steeds niet van overtuigd := Eerst volgende week de hm hier in de buurt en daarna ga ik weer trail-trainen.

Loop jij dit weekend een RFR Puera? Of gingen jullie nu iets anders doen?

Balen MM. Rustig aan weer opbouwen.

Kat is nog steeds hetzelfde, heb haar wel medicatie kunnen geven vanochtend met wat vloeibaar eten. Mijn man mag zich er vandaag tegenaan bemoeien en ik ben onderweg naar kantoor. Ben blij dat ik vandaag niet hoef te lopen, het is windkracht 7 en regen. De hond en ik waaiden samen bijna weg vanochtend :))

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:05

Ja, Holtingerveld gaan we doen. 18 km. Het schijnt wat kouder te worden dus de winterbroek maar uit de kast.
Goeie reis, er wordt een pittige spits verwacht. Hopelijk heb je er niet al te veel last van

Oh jemig, dan snap ik waarom je niet in Mirns gelopen hebt, MM!

Leuk vooruitzicht, Musli!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:04

De Roparun is een non-stop estafetteloop van ruim 520 km, waarbij elke deelnemer in ongeveer 48 uur 65 km loopt. Begeleid door fietsers. Dit jaar gaat de route vanuit Almelo naar Rotterdam. In het verleden vertrok je uit Parijs of Hamburg. Dit jaar kan je ook vanuit Bremen starten.

Naast de lopers en fietsers bestaat je team uit chauffeurs, verzorgers, cateraars, masseurs etc.

Het is zo ontzettend gaaf om met je team de Coolsingel op te lopen. Het is echt een teamprestatie en mensen die je eerst nog niet zo goed kent zijn ineens hele dierbare mensen geworden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:06

Heel gaaf!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:04

Ik zie mooie foto's voorbij komen van prachtige bossen <3

@Mizzmontana, balen dat je voet nog niet echt opklaart! Hopelijk lukt een rustig loopje morgen.
@suusje, knap hoor de Ropa run! Hele toffe ervaring denk ik.

Hier afgelopen dinsdag 4,2km gelopen na een weekje niet. Mn kinderen werden 1 voor 1 getroffen door een buikgriep terwijl man in buitenland zat dus was even overleven :Y)
Was koud en nat maar liep wel lekker. Beetje jammer dat ik op het eind in het donker in een grote plas stampte en kletsnat was :Y)
Hoop morgen voor mn werkdag begint even een rondje te lopen :)

Ik heb mij samen met 2 vriendinnen ingeschreven voor de Villa Pardoes Winterrun op 17 december: 6km. Toch wel zin in :D

Heb voor kerst aan mijn man een loopanalyse en nieuwe schoenen gevraagd en ben ook aan het rondkijken naar nieuwe hardloopkleding. De garderobe is wel aan vervanging toe, en nu gun ik het mezelf ook nu ik het leuk vindt en doorzet :D

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:05

Sterkte met je kat Ninus. Hopelijk gaat het snel beter.

Leuk de roparun Suusje! Een vriendin van mij heeft jaren als fysio meegereden met een team. En ik kom hier in de omgeving vaak teams tegen die de route aan het verkennen zijn met hardlopers en fietsers :) Volgens mij een super mooi en gezellig evenement.

Mizzmontana fijn dat je voet nu wel wat vooruit gaat. Iets langer rust kan geen kwaad, vrijdag weer rustig beginnen!

Leuk Musli, flinke afstand die trail! En Puera van het weekend op pad op Holtingerveld. Mooie plannen!

Hier staat voor zondag de Zevenheuvelenloop op de planning. Maar of ik daar met windkracht 7, kou en regen heel veel zin in heb vraag ik me af :x Hopelijk knapt de weersvoorspelling nog wat op anders weet ik niet of ik ga, het moet wel leuk blijven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:07

Heel tof die roparun, ik volg veel mensen die hem meelopen. Ik zou zelf gek worden van het slaapgebrek.

Ninus niet zo onzeker over die trail, die kun jij.

MM wat vervelend van je voet zeg. Slim om even rust te nemen.

Leuk de RFR holtingerveld, Drenthe is prachtig en lekker rustig.

Ik twijfel ook over de 7H loop, er is zulk slecht weer voorspeld! Een beetje regen vind ik echt niet erg, maar het wordt ook erg fris. En dan lang wachten in een startvak, dan doorweekt zijn na de finish in de kou. Dan met de trein terug. Ik weet het nog niet. Even de exacte weersvoorspelling afwachten.

Karin dat moet je jezelf zeker gunnen. Nieuwe kleding en goede schoenen motiveert ook.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:37

Nieuwe spullen motiveren inderdaad!

Wat jammer dat er zulk slecht weer wordt voorspeld voor de Zevenheuvelenloop!

Dinsdag alweer regen gehad met de training, dat motiveert niet echt. := Maar… ik kon mooi m’n nieuwe regenjasje van de Decathlon testen (toch die groene, Ninus ;)).
Ik kwam er droog onder vandaan maar de binnenkant was wel vochtig? :?
Heb al wel een groot nadeel ontdekt… alle water loopt bij de jas neer dus ik had een natte kont en een nat kruis. :+ :') Ik heb nog een winterrokje liggen, eens kijken of die het water wat meer naar beneden geleidt. :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:09

Even tussendoor voor de liefhebbers: Stox heeft 40% black friday korting.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:23

Puera logisch dat zo'n regenjas vochtig is, je zweet tijdens het lopen. Het lijkt mij dat als er geen water naar binnen kan komen, er ook geen water uit kan? Is mijn theorie althans.
Ik loop nooit met een regenjasje, veel te zweterig en heb een hekel aan een capuchon aan een jasje.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:30

Ik hou ook niet van lopen met een regenjas of iets met een capuchon... Ik werk met laagjes waardoor ik meestal mijn romp wel goed warm/droog kan houden. Regen kan ik ook heerlijk in lopen, vind alleen een nare wind erbij dan wel vervelend. Die maakt je dan echt tot op het bot toe koud.

Als de weersvoorspellingen zo slecht zijn voor zondag is het wellicht ook een stuk rustiger en hoef je niet zo lang te wachten in het startvak. :Y) Hopelijk hebben we dan wel wind mee. Ik denk dat ik wel ga, heb er echt naar toe gewerkt en daar ook afgesproken met team genootjes van de roparun vorig jaar.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:28

Leuk Suusje, dat je weer bij een team aangesloten zit voor de roparun! Top zeg dat je meedoet.
Mijn moeder heeft het jaren terug gedaan, vanuit Parijs naar Rotterdam, ze hadden erg korte nachten, slecht geslapen, maar het was ontzettend gezellig geweest, en ook nog eens voor een goed doel.
Hoe gaat het nu eigenlijk met geld inzamelen? Kunnen mensen jou team sponsoren, of hoe gaat dat precies?

Sv, Kylan en Suusje, hoop echt dat jullie zondag niet al te slecht weer hebben.
Ik zag ook dat het zaterdagavond erg koud word, dan doet Ollie, mijn zoontje met zijn vriendje mee aan de zevenheuvelen mini loop. Ik zal me dan ook maar warm aankleden.

Puera, succes dit weekend, gaaf dat je een trail gaat doen!

Ninus, gaat vast goedkomen, met die halve marathon onder de 2 uur, als ik jou tijden zo zie van je loopjes, moet dat makkelijk lukken!
Hoe is het nu met je kat?

Karin de b, goed bezig! Ga zo door.

Musli, veel succes op je trail zondag!
Flinke afstand, tof dat je meedoet.

Mizz Montana betershap met je voet!
Hopelijk komt het snel weer goed.

Hier gaat het gelukkig ook weer goed!
Ben zo blij dat ik nergens last meer van heb.
Ik denk dat het een combinatie was van intensief trainen, plus nog het advies gehad van de dierenarts om veel rechtuit te stappen met mijn paard, na blessure.
Ik liep dan eerst een wandeling met paard, en dan zelf nog trainen, zat ik soms op meer dan 40.000 stappen per dag.
Nu doe ik wat minder, en gaat veel beter, vandaag in de regen gelopen, ging prima zonder regenjas, heb het niet koud gekregen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:50

Ik snap helemaal dat jullie de 7H niet zo zien zitten met dit weer. We zijn allemaal bikkels, maar er is wel een grens aan wat leuk is.... Maar misschien trekt het nog wat bij!

Wat een bijzonder evenement is de Roparun! Eerlijk gezegd had ik er wel eens van gehoord, maar nooit in verdiept, ga het zeker volgen!

Nieuw hardloopspullen motiveren zeker, altijd doen :))

De kat gaat beter, medicatie gaat er goed in en ze eet ook met enige regelmaat. Ze is nog lang niet de oude, ga voor het weekend nog wel even langs de dierenarts voor een korte check, maar het ziet er minder ernstig uit dan gisteren gelukkig.

Hier even puzzelen op de planning morgen. Ben nu nog onderweg naar huis en heb morgen om 8 uur mijn eerste overleg en moet daarna even langs de huisarts. Hoop dat ik halverwege de middag nog even bij daglicht kan lopen. Heb een korte interval op de planning, dat past wat makkelijker tussendoor.

Mijn man was wel de lachende derde met zijn regenjas haha, ik heb hem niet over een natte kont gehoord, maar die zal hij ook vast gehad hebben :D Ik weet nooit zo goed wat ik prettig vind, dat is een kwestie van uitproberen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:02

@Ninus, fijn dat het de goede kant op gaat met de kat!

Ik ben net terug van lopen. Kon eigenlijk wel allerlei smoesjes verzinnen om niet te gaan (lange werkdag, moe, koud en nat buiten etc).
Maar toch gegaan en mn hoogst gemiddelde snelheid tot nu toe gelopen :D
Het ging echt lekker.

Heb voor de grap een keer Strava en Evy tegelijk aangezet:
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 02:21

Goed bezig!

Fijn dat het beter gaat met poeks, Ninus.

Ik ben onderweg naar huis vanuit Amsterdam. Ben met een groepje bij de Toppers geweest. Wat een geweldige avond! Bij de hele tijd staan dansen en zingen.
Straks om 9 uur vertrekken naar RFR Holtingerveld.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:32

Müsli, wat leuk dat je de Graef Castricum trail gaat doen. Ik heb die jaren terug gelopen en vond dat echt een heerlijke loop!

Suusje, heel tof dat je de Roparun gaat doen *\o/*

Ninus, die trail kan jij zeker. Lekker geen tijdsdoel maar gewoon om je heen kijken en genieten van de lucht en de omgeving. Dan ben je voor je het weer bij die finish.
Gelukkig gaat het beter met de kat :(:)

Kylan, herkenbaar. Stress kan veel met je lopen doen. Hopelijk neemt het gauw af voor je.

Karin, goed zeg! En vlot gelopen! Strava is wel vaak optimistisch met het tempo omdat de GPS vaak niet helemaal goed blijft. Ik loop weleens met mijn zus die opneemt met Strava en ik met Garmin horloge, en zij heeft dan een veel hoger gemiddeld tempo :)
Evengoed superknap van jou, toen ik begon liep ik zo’n tempo echt lang niet.

MizzMontana, fijn dat je voet beter voelt. Hopelijk ook met lopen.

Ik heb vandaag voor het eerst een canicrosswedstrijd. Ik ben wel een beetje zenuwachtig :D Ik heb iets gedaan met mijn bovenbeen, geen idee wat en ook nog nooit deze spier gevoeld maar het voelt nu beurs. Hopelijk kan ik er gewoon vlot mee lopen en maak ik niks erger. Gelukkig is het maar 2,5 km en als het pijn doet stop ik gewoon. De wedstrijd is op gras en het is nu natuurlijk nat plus dat gras vaak zorgt voor zwikken en laat dat nou net mijn zwakke punt zijn.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:02

Wat gaaf, Lisitano! Heel veel plezier! Hopelijk heb je niet al teveel last van die spier.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:14

Veel plezier vandaag @Lisitano :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:15

Geniet ervan Lisitano!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:58

Succes en veel plezier Puera en Lisitano! Het is hier fris, maar echt prachtig buiten!

Goed gedaan Karin +:)+

Hier gisteren mijn interval overgeslagen, de huisarts had me even flink te pakken, dus ik voelde me niet zo goed := Heb er maar aan toegegeven. Vandaag een lange wandeling met de hond op het programma en wat klussen in huis eindelijk afronden. Daarna met vrienden uit eten, morgen ga ik een lekker rustig rondje lopen. Misschien zoeken we in de buurt wel een leuke route.

Poes Wolfje is nog steeds niet in orde, kunnen er verder vrij weinig aan doen, het kan ook zijn dat haar hart een behoorlijke opdonder heeft gehad. Daar is verder vrij weinig aan te doen naast de medicatie die ze nu al krijgt. Zo lang de medicijnen er nog in gaan en ze blijft eten houden we moed :j

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:17

Gaaf Lisitano! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad met canitrailen!
En Puera op de trail, dat was vast ook heerlijk vandaag. Ik ben benieuwd naar jullie verslagen!

Hier net nog een kort rondje gelopen en besloten de 7h morgen over te slaan -O- precies zoals afgelopen woensdag had ik gelijk na twee kilometer weer zere benen en voeten, maagpijn en algeheel niet lekker. Stomme gedoe dat mijn lichaam doet als ik me te druk gemaakt heb %) Met wat wandel pauzes tussendoor rustig mijn rondje afgemaakt, maar op deze manier is het is geen doen morgen. Echt jammer, ik baal er flink van want ik had juist best zin om weer eens een groter evenement mee te pakken.

Voor degenen die morgen wel op pad gaan: veel plezier!