Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:47

Frankrijk begint 4 januari in Haute Viene in de bejaardenhuizen te vaccineren. Als je nagaat dat hier vlakbij 60 ! bejaarden in het tehuis covid hebben. Dan is dat een afschuwelijk hoog getal. Dus ik begrijp die keuze wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:07

Ik hoop inderdaad dat het de meest zinvolle start blijkt.
Toch blijf ik het apart vinden dat covid verpleging niet een soort keuze krijgt om ook vooraan te mogen staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:10

Sizzle schreef:
Ik hoop inderdaad dat het de meest zinvolle start blijkt.
Toch blijf ik het apart vinden dat covid verpleging niet een soort keuze krijgt om ook vooraan te mogen staan.

Daar hebben ze niet genoeg vaccins voor op dit moment.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:13

Desnoods de oudere verpleging en verpleging die zelf een risico factor is? Noem me een zak, maar die moeten nog een stuk langer mee dan iemand van 98 en zetten zich dagelijks met volle kracht in.
Het is heel wisselend per regio. Het ziekenhuis waar mijn man werkt begint in Januari juist wel met de verpleging.
Maar goed ik ga er vanuit dat er slimme mensen over nagedacht hebben dus ik wind me er verder niet over op. Ik sta sowieso achteraan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:16

Sizzle schreef:
Desnoods de oudere verpleging en verpleging die zelf een risico factor is?
Het is heel wisselend per regio. Het ziekenhuis waar mijn man werkt begint in Januari juist wel met de verpleging.

Er zijn in Nederland ongeveer 185.000 verpleegkundigen , komen de medewerkers in thuiszorg , verpleegtehuizen enz nog bij. Dan heb je een keer zoveel vaccins nodig dan er nu voorlopig beschikbaar zijn . En dan hebben we het nog niet over de bewoners van verpleeghuizen gehad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:17

Ik bedoel specifiek de covid-cohord, niet alle verpleging. De front-line zeg maar, die iedere dag mensen dood verklaren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:21

Ik hoop dat het Janssen vaccin ook goedgekeurd word, is maar 1 prik van nodig en dan kunnen ze de boel sneller uitrollen. Op het moment dat de kwetsbaren gevaccineerd zijn neemt de druk op de zorg af. Maar je hebt volkomen gelijk om ook die mensen in de covid zorg te vaccineren . Minder ziekteverzuim geeft ook lucht. Onderstaand hoeveel vaccins er verwacht worden:
https://www.parool.nl/cs-b11cca3c

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:59

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:34

Das lief!!!
Ik zie nu wel heel veel gezellige foto’s van kerstdiners voorbij komen op fb.
Hoop zo dat de getallen na kerst mee gaan vallen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:42

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:01

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:25

Er zaten in Verbier 400 Engelse touristen in Quarantaine en onder controle (mochten kamer niet verlaten), echter zijn er blijkbaar vannacht de helft daarvan stiekum weggelopen en verdwenen.
Sneue actie weer zeg. Ben benieuwd of ze nog een boete kunnen verwachten. Als je quarantaine verbreekt maar wel besmet blijkt te zijn kan de boete namelijk tot 10.000 frank zijn.

https://www.20min.ch/story/200-briten-v ... 6183998060

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:38

Waarom neem je je verantwoordelijkheid niet maar ga je bewust er vandoor met de wetenschap dat je mogelijk mensen ziek maakt? Nee opgesloten zitten zal niet fijn zijn maar zoiets doe je niet. Hopelijk vinden ze ze terug en hopelijk heeft het geen grote gevolgen voor de omgeving. De mensen zelf zetten ze wat mij betreft in de cel ipv een hotelkamer,

Weer veel illegale feestjes vannacht kennelijk. En opvallend in de meeste berichten staat de politie greep niet in, of geen boetes uitgeschreven. -O- dan geef je toch ook niet het signaal dat het niet mag. :n

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:10

Sizzle schreef:
Er zaten in Verbier 400 Engelse touristen in Quarantaine en onder controle (mochten kamer niet verlaten), echter zijn er blijkbaar vannacht de helft daarvan stiekum weggelopen en verdwenen.
Sneue actie weer zeg. Ben benieuwd of ze nog een boete kunnen verwachten. Als je quarantaine verbreekt maar wel besmet blijkt te zijn kan de boete namelijk tot 10.000 frank zijn.

https://www.20min.ch/story/200-briten-v ... 6183998060

Dat wordt wederom zoeken naar spelden in de sneeuwberg :7

Hier ook nog een paar lockdownfeestjes stilgelegd las ik.
Er wordt meestal geen minnelijke schikking meer getroffen, het gaat meteen naar de rechtbank }> ~~}>

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:14

Sizzle schreef:
Desnoods de oudere verpleging en verpleging die zelf een risico factor is? Noem me een zak, maar die moeten nog een stuk langer mee dan iemand van 98 en zetten zich dagelijks met volle kracht in.
Maar goed ik ga er vanuit dat er slimme mensen over nagedacht hebben dus ik wind me er verder niet over op. Ik sta sowieso achteraan.

Heeft het er niet ook mee te maken dat de ouderen de verpleging dan niet aan kunnen steken? Volgens mij is het vaccin niet heel zinvol als de verpleging hem wel krijgt, maar degenen waarmee ze werken niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:23

Ik ben gelukkig niet degene die moet beslissen maar laatst was er in een tehuis het hele personeel besmet. Dit had als gevolg dat alle bejaarden (ook de niet zieke) naar een ziekenhuis moesten omdat er domweg geen personeel beschikbaar was. Maar hopelijk is het sowieso nog een kwestie van korte tijd als JJ ook goedgekeurd wordt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:53

Wie wil er straks nog in de zorg werken? Het zorgpersoneel krijgt de ene klap na de andere in het gezicht en vervolgens nog een dolksteek in de rug van Jaap van Dissel.

https://nos.nl/artikel/2362215-verzorge ... issel.html

Wel weer lekker makkelijk. Tijdens de eerste golf beschikte het personeel van verzorgingstehuizen niet eens over voldoende beschermingsmiddelen. Nu krijgen ze nog eens verwijten dat ze niet goed genoeg zouden zijn.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 27-12-20 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:59

Ik vind het een arrogante man, eerst met de boeren en vanaf de winter/voorjaar dat hij corona maar afdeed als iets wat Nederland nooit zou treffen.
Imo is hij iemand die zichzelf heel graag hoort praten en erg rigide in zijn mening is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:00

Loretta schreef:
Wie wil er straks nog in de zorg werken?

Het zorgpersoneel krijgt de ene klap na de andere in het gezicht en vervolgens nog een dolksteek in de rug van Jaap van Dissel.

https://nos.nl/artikel/2362215-verzorge ... issel.html

Dit doet pijn... Niet alleen voor zorgpersoneel maar ook voor buitenstaanders

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:00

Ik vond het echt dom. Dat had hij een stuk genuanceerder kunnen brengen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:03

Hoe speelt opleidingsniveau een rol volgens hem? Heeft ie daar ook nog uitleg over gegeven?
Zijn er minder dokters dan verpleging/verzorging besmet? Wat nog logisch zou zijn ook want de dokters staan veel minder vaak binnen 1,5m van de bewoners dan de verzorging.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:06

Zelfs dat laatste klopt zelfs niet, het halve artsenteam van neurologen bij mijn partner op de afdeling die in principe niets met covid patienten doet is al besmet geweest.
Wat een enorm foute opmerking zeg, heel denigrerend.

Ander minder goed nieuws: bij een steekproef van 500 samples in Zürich zijn 2 gevallen van de Zuid-Afrikaanse variant gevonden. Dat zullen dan wel niet toevallig de enige 2 zijn.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-12-20 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:06

Graag zou ik willen horen wat en hoe hij werkelijk deze uitspraak heeft gezegd. MAAR ondanks dat, ik las het een uur geleden, ben ik razend. Wat een ongelooflijke banketstaaf. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Deze man weet dus absoluut niet hoe het in de verzorg en verpleeghuizen aan toen gaat.
De mensen zijn super kwetsbaar, vaak erg ziek. Velen gedragen zich als kleine kinderen in een volwassen lichaam en zijn totaal de weg kwijt. Nabijheid is vaak de enige manier nog om deze mensen te bereiken. Geïsoleerd op de kamer laten verblijven kun je vaak echt vergeten. Ze poorten over de afdeling, de deuren moeten op slot zijn anders lopen ze kwijt.
Ze kunnen zich vaak moeilijk nog zelf verzorgen, begrip van hygiëne bij deze bewoners is vaak moeilijk te handhaven want ze begrijpen het niet.
Echt ik ben razend.

Inderdaad werken in de verzorgingshuizen vaak mensen met een lager opleidingniveau, want er zijn minder medische handelingen nodig en er werken ook verpleegkundige die de medische handelingen doen. Tevens zijn er verpleeghuisartsen verbonden aan de zorginstellingen.
Van Dissel vergeet even dat overal in de EU het probleem in de verzorgingshuizen of in de EPAD's zoals we ze hier noemen de besmettingen huge zijn. Dat heeft niet te maken met lager opgeleid personeel. Maar met heel veel meer zaken. De kwetsbare mensen, wellicht verouderende ventilatie systemen, gebrek aan goed beschermend materiaal voor de verzorgenden zelf etc etc.
Maar dit zo te zeggen, als dit zo gedaan is, dan wil ik met die man echt niets maar dan ook niets meer te maken hebben. Ik hoop stiekem dat de kranten dit bericht expres zo fout hebben opgeschreven, maar ik heb mijn twijfels. Ik vind het een enorme trap na en ik ben razend!!
Van Dissel mag van mij morgen verplicht een maand meedraaien in een verzorg- verpleegtehuis en dan praten we over een maand verder. En dan gewoon de uitvoerende dienst in.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 27-12-20 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:08

verootjoo schreef:
Hoe speelt opleidingsniveau een rol volgens hem? Heeft ie daar ook nog uitleg over gegeven?

Daar ben ik heel erg benieuwd naar. Je kunt beter eens kijken naar de hoge piefen. Tijdens de eerste golf was er gebrek aan alles. Er was geen mondkapje meer te krijgen omdat de productie in China nagenoeg stillag. En op dat moment was er in Nederland niet 1 fabriek dat mondkapjes produceerde. Waar gaat het hier mis?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:09

Ik vind het schandalig. Helemaal nu ik zelf op het werk besmet ben geraakt.