DemDeempel schreef:Ik weet niet meer wie het allemaal zeiden maar ik wil toch nog even kort inhaken op het zelf doen van je nagels zonder opleiding.
Ik snap heel goed dat jullie zeggen niet zelf gaan knutselen met acryl of gel als je geen opleiding hebt. Toch heb ik er wel voor gekozen om alleen bij mezelf gel te doen, ook omdat de enige ervaring die ik bij een professional had echt verschrikkelijk was en mijn nagels bijna had verpest.
Daarnaast heb ik helaas niet de financiële middelen om elke 3 weken mijn nagels te laten doen.
Ik kies er wel heel bewust voor om het niet bij anderen te doen. Het idee was om elke twee weken bij mijn moeder haar nagels te doen omdat zij zelf niet goed is in lakken en vroeg of ik het dan wilde doen. Nu ik weet hoeveel werk het is om het eraf te halen en op te zetten bij mezelf al begin ik er niet aan. Daarnaast ook alle risico's die erbij komen kijken, te veel eraf vijlen of geknapte nagels. Ik wil er niet verantwoordelijk voor zijn. Helaas wil zij niet naar een professional dus dan houdt het voor nu op.
Toch ga ik in de toekomst misschien overstag. Ik merk hoeveel rust ik krijg als mijn nagels altijd netjes verzorgd zijn, dus dat gun ik haar ook. Maar dan wil ik eerst een korte cursus volgen.
Toch weer ik niet hoe ver ik moet gaan met die cursus omdat ik echt alleen gellak doe bij mezelf en misschien 1 ander persoon, hebben jullie tips?
Maar gel en gellak zijn twee heel verschillende dingen:j
Ik weet dat magnetic een speciale gelpolish cursus heeft, en dat zullen wel meer merken hebben