Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 18:49

Die styliste een s niet goed wijs imo....
dus als ik met een klant in m’n keuken Gazetten is het ineens wel ik, en twee meter verder in de salon niet :?
Daarnaast riskeert ze ook nog een boete van €4000....

Ik heb ook al de vraag gehad of ik niet een uitzondering kon maken...
Nee.... gewoon nee... :n

Tatyana

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:34

Tuurlijk baal ik ervan dat ik nu niet kan gaan, maar volgens mij gaat de gezondheid van Nederland voor op mijn nagels.

Ik sprint alleen wel gelijk naar haar toe als 't weer mag. Pas voor de derde keer geweest, maar als ik dit 3 jaar eerder had geweten wat voor zegen goede nagels zijn...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:24

Uiteindelijk zijn mooie nagels alleen maar luxe.
Al ben ik wel blij dat ik zelf nu een gellakje kan doen. Vond het ook best leuk! Nu al van alles aan het op zoeken voor ideetjes.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:13

Ik weet niet meer wie het allemaal zeiden maar ik wil toch nog even kort inhaken op het zelf doen van je nagels zonder opleiding.

Ik snap heel goed dat jullie zeggen niet zelf gaan knutselen met acryl of gel als je geen opleiding hebt. Toch heb ik er wel voor gekozen om alleen bij mezelf gel te doen, ook omdat de enige ervaring die ik bij een professional had echt verschrikkelijk was en mijn nagels bijna had verpest.
Daarnaast heb ik helaas niet de financiële middelen om elke 3 weken mijn nagels te laten doen.

Ik kies er wel heel bewust voor om het niet bij anderen te doen. Het idee was om elke twee weken bij mijn moeder haar nagels te doen omdat zij zelf niet goed is in lakken en vroeg of ik het dan wilde doen. Nu ik weet hoeveel werk het is om het eraf te halen en op te zetten bij mezelf al begin ik er niet aan. Daarnaast ook alle risico's die erbij komen kijken, te veel eraf vijlen of geknapte nagels. Ik wil er niet verantwoordelijk voor zijn. Helaas wil zij niet naar een professional dus dan houdt het voor nu op.
Toch ga ik in de toekomst misschien overstag. Ik merk hoeveel rust ik krijg als mijn nagels altijd netjes verzorgd zijn, dus dat gun ik haar ook. Maar dan wil ik eerst een korte cursus volgen.

Toch weer ik niet hoe ver ik moet gaan met die cursus omdat ik echt alleen gellak doe bij mezelf en misschien 1 ander persoon, hebben jullie tips?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:16

Gewoon doen en dan zeggen voor eigen risico haha

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:23

Hallo, ik wil gelnagels met tipjes zetten. Alleen heb ik de vraag: als het tipje gezet is, wat moet ik er dan op doen? Mvg

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:38

Photograph schreef:
Hallo, ik wil gelnagels met tipjes zetten. Alleen heb ik de vraag: als het tipje gezet is, wat moet ik er dan op doen? Mvg

als je je dat al afvraagt, betekent dat dat je je niet goed hebt ingelezen...niet zomaar gaan knutselen met gel of acryl, het kan gewoon serieuze schade aanbrengen op je nagels.
lees je goed in, volg een cursus, etc.

en ja ik word op dit moment een beetje kriebelig van de doe het zelvers met de coronacrisis. de stylisten hebben jarenlange cursussen en opleidingen gevolgd, en men denkt dat het wel even in 1 avondje te leren valt.

koop een gellak set als je mooie nagels wilt, maar ga gewoon niet zomaar lopen klooien met g3l en acryl 'omdat het zo makkelijk lijkt.

en dit is even jou als voorbeeld photograph,maar dit komt in de laatste weken mij iets te vaak voorbij.

Goed, dat moest ik even kwijt, nu wat minder geïrriteerd:
heb de rubberbase van PG nog steeds ongebruikt liggen, heb er elke keer geen zin in om te beginnen.
ga het morgen echt een keer doen, ben zo benieuwd!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:47

Photograph schreef:

Daar heb je in je andere topic ook al antwoord op gehad, niet doen dus

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:52

DemDeempel schreef:
Ik weet niet meer wie het allemaal zeiden maar ik wil toch nog even kort inhaken op het zelf doen van je nagels zonder opleiding.

Ik snap heel goed dat jullie zeggen niet zelf gaan knutselen met acryl of gel als je geen opleiding hebt. Toch heb ik er wel voor gekozen om alleen bij mezelf gel te doen, ook omdat de enige ervaring die ik bij een professional had echt verschrikkelijk was en mijn nagels bijna had verpest.
Daarnaast heb ik helaas niet de financiële middelen om elke 3 weken mijn nagels te laten doen.

Ik kies er wel heel bewust voor om het niet bij anderen te doen. Het idee was om elke twee weken bij mijn moeder haar nagels te doen omdat zij zelf niet goed is in lakken en vroeg of ik het dan wilde doen. Nu ik weet hoeveel werk het is om het eraf te halen en op te zetten bij mezelf al begin ik er niet aan. Daarnaast ook alle risico's die erbij komen kijken, te veel eraf vijlen of geknapte nagels. Ik wil er niet verantwoordelijk voor zijn. Helaas wil zij niet naar een professional dus dan houdt het voor nu op.
Toch ga ik in de toekomst misschien overstag. Ik merk hoeveel rust ik krijg als mijn nagels altijd netjes verzorgd zijn, dus dat gun ik haar ook. Maar dan wil ik eerst een korte cursus volgen.

Toch weer ik niet hoe ver ik moet gaan met die cursus omdat ik echt alleen gellak doe bij mezelf en misschien 1 ander persoon, hebben jullie tips?

Maar gel en gellak zijn twee heel verschillende dingen:j

Ik weet dat magnetic een speciale gelpolish cursus heeft, en dat zullen wel meer merken hebben

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:55

Het advies geven om niet zelf aan te klooien met gel, acryl of acrygel ga ik niet meer geven.
Mensen willen toch niet luisteren als het advies niet leuk genoeg is om te horen.
Dus bij deze, leuk doen joh! Maar niet komen jammeren als je eigen nagels, of die van je moeder, straks helemaal naar de vaantjes zijn :(:)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:56

dat dus. gellak doe ik ook, dat is toch wel te doen als je je goed inblaast en de handleidingen volgt. maar gelnagels, daar zitten zoveel extra risico's aan..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:34

Eens, gellak is laagdrempeliger en als je aanleg hebt voor de fijne motoriek en je goed inleest dan is dat wel te realiseren. Net als DemDeempel zet ik het alleen bij mijzelf en ga ik het niet bij een ander doen. Omdat ik niet die verantwoordelijkheid wil dragen en diegene maar naar een salon moet gaan.

Overigens heb ik mijn set wel een keer uitgeleend en diegene is mij gelijk voorbij gestoomd :D en daarna gelijk in opleiding gegaan en heeft nu een goedlopende salon en doet ook gel en acryl en wenkbrauwen, wimpers etcetera.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:36

overigens voor de geïnteresseerde, ik heb hier een doos met tipjes staan, tijdschaal, en spullen om gelnagels te maken met oefenvingers. heb het alleen daarop ooit geprobeerd, maar het staat nu een beetje te versloffen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:09

:wave: mag ik meepraten?

Ik ben een enorme nagelfan, heb zelf 100+ lakjes (gewone) staan. Maar laat sinds een paar jaar mijn nagels trouw doen door mijn styliste. Ik heb gelnagels die ik elke 4 weken laat opvullen. Ene keer laat ik er een kleur overheen doen, andere keer houd ik ze blank zodat ik zelf eroverheen kan lakken. Ik heb een bindweefselafwijking en helaas kan ik natuurlijke nagels niet sterk houden, ze zijn heel zacht van zichzelf en scheuren al als ik mijn hand door het haar haal bij wijze van.

Helaas zijn mijn gelnagels er door het coronavirus allemaal afgevallen. Lieten gewoon los.. maar anderzijds: nu mag mijn styliste bij openen weer een hele nieuwe set zetten en verdient ze er ook gewoon meer aan dan bij alleen opvullen!

Dankzij LadyMadonna heb ik nu dadi-oil en nieuwe fijne vijlen en ik zie mijn nagels met de dag opknappen nu. :+:

Foto van mijn op een na laatste setje, waren ze net gezet en ging ik gelijk door naar de kapper:
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:12

Ik heb dus ooit eens acrylnagels op mijn voeten gehad en vond dat zo chill. Gewoon french manicure, dat stond zo netjes verzorgd. Maar de meeste salons doen dat niet, waarom is dat eigenlijk? Is dat zoveel moeilijker of toch gewoon voetenhaat haha

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:16

LadyMadonna schreef:
Maar gel en gellak zijn twee heel verschillende dingen:j

Ik weet dat magnetic een speciale gelpolish cursus heeft, en dat zullen wel meer merken hebben

Ik heb het dan echt alleen over gellak, daar heb ik een set van gekocht bij PinkGellac.

Ik realiseer me nu dat ik het steeds gel noem, maar dat is dus totaal iets anders lees in nu online. Vanaf nu zal ik het netjes gellak noemen om verwarring te voorkomen.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:21

Yellowbird schreef:
Het advies geven om niet zelf aan te klooien met gel, acryl of acrygel ga ik niet meer geven.
Mensen willen toch niet luisteren als het advies niet leuk genoeg is om te horen.
Dus bij deze, leuk doen joh! Maar niet komen jammeren als je eigen nagels, of die van je moeder, straks helemaal naar de vaantjes zijn :(:)

Ik denk dat je mij verkeerd begreep, ik noemde het steeds gel maar ik lees net dat gel en gellak niet hetzelfde zijn. Ik gebruik dus echt alleen gellak met een set van PinkGellac, geen andere versteviging of verlenging.

Ik kan dus begrijpen dat je wat aanvallend reageerd omdat het advies om acryl en acrylgel niet zelf te doen vaker is gegeven. Ik dacht alleen dat gel en gellak hetzelfde waren.
Ja dom dat ik het verschil niet weet maar omdat ik niets anders wil doen dan alleen gellak heb ik mij ook niet verdiept in alle andere opties.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:46

@LadyMadonna, zou ik jou een privé berichtje mogen sturen om eventueel een potje Dadi Oil en vijlen te bestellen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 13:02

Dat mag altijd :j

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:17

Dendeempel, het was ook niet persoonlijk naar iemand. Maar de een na de ander vraagt hetzelfde, met dezelfde reacties ;)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:33

Yellowbird schreef:
Dendeempel, het was ook niet persoonlijk naar iemand. Maar de een na de ander vraagt hetzelfde, met dezelfde reacties ;)

Snap ik, maar ik dacht omdat die van mij over gellak gaat en niet over zelf acryl en verlengingen zetten dacht ik dat het even een miscommunicatie was. Maar dan weet ik dat jij ook voor het doen van gellak minimaal een cursus aanraad of liever gewoon niet.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:34

Ik snap de verwarring bij gel en gellak. Komt denk ik vaker voor dat men gel zegt, maar gellak bedoeld en de mensen die hier het verschil wel weten er dan gelukkig bovenop springen.
Ik doe nu de opleiding nagelstyliste. Ligt nu natuurlijk even stil. Maar er komt zoveel bij kijken bij het goed gereed maken van de nagels voordat er iets op gezet wordt en bij verlenging. Daar kan serieus veel mis gaan als je niet weet hoe dit gedaan moet worden. Op youtube ziet het er heel anders uit als in het echt, net zoals foto's die uit een verkeerde hoek genomen zijn. Vandaar dat hier vaak gevraagd wordt om andere foto's. De stylisten hier zeggen het echt niet voor niets. Je kan levenslange ellende houden bij verkeerd behandelde nagels. Vind het top dat ze steeds weer waarschuwen, want het komt hier echt heel vaak voor, dat men zelf wat erop wil zetten en iedere keer is er gelukkig iemand die dan waarschuwd. Wees blij dat ze dat doen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:37

Ik heb naar jullie geluisterd en uiteindelijk “gewoon” een gellac set besteld (à €133,-, o my god).
Nu lees ik veel over een rubber base waar je je nagel mee kan versterken. Is dit wel veilig voor een leek? En hoe gebruik je dit? Dat kan ik niet goed vinden.

Dank alvast! :)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:13

Afbeelding

Gelukt! Me moeder heeft me geholpen, die heeft er verstand van. Eerst nagelriem naar achttet geduwd, met dat schuurachtig ding over me nagel, nail clean, tipje erop geplakt, gelijk vijlen, base coat, de kleur, top coat en de finishing wipe. Tada! De rest doe k wel een keer als k écht de tijd heb ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:50

De profs hier moeten hier maar een oordeel over geven, dat ga ik niet doen.. :o

Mijn nagels matchen met mijn auto :D
Afbeelding