2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 15:07

raket schreef:
Oh mooi. Dat vind ik lekker.
Volgens mij maakte mijn oma brandnetelsoep.

Brandnetelthee helpt ook Raket. En ik vind het nog lekker ook. Dus wie weet jij ook wel.

Ik heb gisteren een enorm slechte dag gehad <<) Heb gewoon 1 dagje nergens op gelet. Heb ‘s middags dropjes gegeten :9 ‘s avonds uit eten geweest. Heb naast de heerlijke gerechten ook frietjes gehad en ijs toe <3 ooh had echt al zeker anderhalve maand niks, maar dan ook niks slechts gegeten en het was zo heerlijk één dagje niet te tellen. Merkte wel dat ik vrij snel vol zat. Toetje kreeg ik niet eens op. Vandaag heb ik alweer gesport en vul ik al het eten weer keurig in. Voor de rest van de week allemaal sla voor lunch gehaald, dus ik kan er weer tegen aan. Maar toch, zo’n dagje zondigen geeft weer moed om verder te gaan.

ElizeVdS

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:52

Oeps.. vandaag jarig. Ribeye gegeten. Geen flauw benul dat daar zoveel calorieën in zitten. Ook nog een McSundae gehad. Ach ja. Moet een keer kunnen. Morgen weer sporten :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:53

Gefeliciteerd Elize! Mag best toch, op je verjaardag? :j

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:54

Thanks. Enige waar ik spijt van heb is de cola. Die vind ik gewoon niet lekker meer :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:57

Gefeliciteerd!
Ik heb brandnetelthee gekocht!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:02

Gefeliciteeerd :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:11

Gefeliciteerd Elize! Ach soms moet je gewoon even genieten en niet elke calorie tellen :D

@Raket: ik hoop dat de thee gaat werken!

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:37

Nog gefeliciteerd, Elize!

Ik hoop dat ik vanaf deze week hier weer iets actiever kan worden. Vakantie en te druk met werk. Daardoor vorige week ook niet aangegeven dat ik deze week weer een lijstje wil/kan maken. Dus ik ontvang graag van degene die dit wil hun gewicht/tussenstand van vorige week om woensdag weer een lijstje online te kunnen zetten.

Ik ben ondanks m'n vakantie nu wel weer iets afgevallen. Ik heb echt ff niets geteld o.i.d. tijdens m'n vakantie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:49

Hier weer terug van vakantie, 0,5 erbij, wat me erg meeviel.
Nu weer de draad oppakken :).
Vanaf 1-9 kan ik weer naar de sportschool, nu nog even thuis oefeningen doen.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:45

Vakantie !!! 1 weekje. Ga me niet wegen en niet bij houden. Kijken of het al een beetje in mijn systeem zit.
Vandaag coole skeelers gescoord met mijn tante in Groningen :-)

Morgen naar de huisarts bellen voor een afspraak/doorverwijzing naar een goede diëtist die alles op meet enzo. Afbeelding

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:03

Nu ik niet meer snoep heb ik steeds vaker een honger gevoel. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:08

Bambi1995 schreef:
Nu ik niet meer snoep heb ik steeds vaker een honger gevoel. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.

Eet je wel vullende maaltijden en snacks ?
Even gaan uitzoeken waar je het goed op doet. Kwark (magere) met fruit als tussendoortje wil nog wel eens goed vullen en is gezond:j

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:21

Goed bezig iedereen! :D

Wanneer mogen we ons gewicht weer doorgeven?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:04

Als ik honger heb neem ik inderdaad ook magere yoghurt/kwark/skyr naturel (vooral laatste vult echt enorm) met fruit. Erg lekker vindt ik trouwens met geraspte appel met kaneel. Doet toch beetje aan appeltaart denken :').

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:33

Zo ik kom mij ook weer melden. O:)
Vakanties weer voorbij op naar het normale ritme en weer vol er tegen aan.
Ben wel weer wat kilo's aangekomen. :=
Heb nu ook echt lekkere trek, dus ga maar gauw mijn tanden poetsen en naar bed, in bed nog even Netflix kijken en dan slapen.

Ik moet echt van het snoepen en snaaien af, en dat vind ik heel moeilijk.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:44

amber15 schreef:

Per direct :+ Zoals ik al schreef in m'n vorige post wil ik aankomende woensdag weer een lijstje van de tussenstand online zetten. Gaat dus om gewichten van week 33!

Honger dronk ik weg met water en/of ik eet rijstwafels, maar dat heb ik alleen de eerste paar maanden hoeven doen. Nu heb ik nagenoeg geen last meer van honger

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:05

NoTwixLeft schreef:
amber15 schreef:

Per direct :+ Zoals ik al schreef in m'n vorige post wil ik aankomende woensdag weer een lijstje van de tussenstand online zetten. Gaat dus om gewichten van week 33!

Helemaal overheen gelezen!
Maar je hebt pb :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:35

Ik ben weer thuis na een lekker lesje pilates. Veel aan mijn hoofd en dat voel ik in mijn lichaam. Des te fijner om even bewogen te hebben. Kijk vooral ook uit naar woensdag BKick, even alles er uit mikken :)

Qua eten een nette dag gehad vandaag.

Honger gevoel heb ik soms ook, waar ik vroeger snoepte probeer ik nu een glas water te nemen, even te bewegen of een gezonde snack (snoeptomaatjes, komkommer, droog Lu toastje) te nemen. Ik zelf probeer bewust zo min mogelijk snack momenten echt te vervangen en vooral mijn maaltijden gewoon goed op orde te hebben.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:49

Oh jongens help, het is nog geen 9 uur en er staan hier alweer chocolate chip cookies en cake klaar voor iedereen :') Dit is toch niet normaal of ligt dat aan mij? Hoe gezonder ik word hoe meer het (vr)eetgedrag van mensen om me heen me opvalt.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:50

Nog gefeliciteerd Elise :)F

Ik ben weer terug in Nederland maar ik heb nog wel vakantie. Maandag moet ik weer aan het werk. Dan wil ik ook weer goed letten op mn eten. Vandaag is mijn dochter jarig en ze wil vanavond Nachos eten :9 Toch probeer ik nu wel een beetje op te letten want ik ben 2 kg aangekomen :oo

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:17

Gefeliciteerd met je dochter Onpaard! Lekker, nacho's! :9

Ik ben anderhalve kilo aangekomen in de vakantie en het wil er nog niet echt af. -O- Baal er zo van. Ik heb er ook moeite mee om weer in het gareel te komen. Nu wel twee goeie dagen gehad wat eten en bewegen betreft, nu nog volhouden... Het helpt dat ik weer aan het werk ben, dan heb ik wat meer discipline wat eten betreft. Maar als ik vrij ben beweeg ik veel meer, dus dat moet ik in de avonden gaan compenseren. Komt goed, maar heb even een baalmomentje.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:39

Ik heb vaak meer moeite met in het gareel blijven op werk :=. Verveel me er snel en tja dan ga je snaaien.... Gelukkig nu niet veel verjaardagen met lekkers :P. En dan werk ik ook nog tegenover een digros en ga ik in de pauze vaak even boodschappen doen. Vroeger scoorde ik dan nog wel is een lekker croissantje of chocobroodje of nog beter de kaassuisse :o. Daar ren ik nu maar hard langs. Echt braaf boodschappen halen van mijn lijstje en soms nog wat fruit of worteltjes ofzo. Of als ik echt honger heb een potje 0% vet griekse yoghurt ofzo. Vrijdag ben ik vrij en dat is de dag dat ik huishouden doe en mn zoontje ook thuis is. Dan heb ik het zo druk dat ik er echt aan moet denken om te eten. Zaterdag en zondag zijn ook drukke dagen dus dan moet ik er ook echt aan denken om te eten...

Bijna jarig, en mijn man heeft tony chocolony taart besteld bij mijn favoriete bakker O:). En daarna ook nog uit eten, geloof dat dat echt een hele foute dag gaat worden :+. Ach motto van mijn broertje de sport/food fanaat: Je lichaam kan maar zoveel 'voedingsstoffen' op een dag opnemen dus als je dan slecht doet kan je beter maar alles op 1 dag doen :)).

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:39

Fijne berichten allemaal zeg en goede tips!!

Voor degene die het wat minder heeft : het pak jezelf adem een x diep in en uit en neem de tijd om je doel te bereiken. You can do it!

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:40

En vergeet niet te genieten!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:08

Vandaag weer zo'n saaie dag op werk :+. Krijg dan altijd spontaan trek, net maar braaf mn manderijntjes op en nu zit ik naar de klok te kijken of het al lunch tijd is :x. Ik ga mezelf maar weer even volgieten met water ofzo _O-.