[Info] Tattoo's 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:58

Siersma schreef:
Ik ben onderweg, mag om 9.30. Vind t spannend, al is t mn 2e

Spannend succes!! Deel je t resultaat ?

Joanne1987

Succes!

IK laat vaak iets in de trant zien wat ik mooi vind en verder laat ik artieste vrij. Onderkant van mn sleeve heb ik zelfs alleen gezegd naam, geboorte datum en tijd, verder die het maar
Alleen de initialen op vinger van mn man en mij zijn op 1 weg gelaten lijntje rechtstreeks over genomen van wat ik bij had.

Siers83

Ja doe ik. Heb dr zin in maar zo spannend

Siers83

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:59

Ik heb een plaatje gevonden op pinterest en die doorgestuurd met wat ik wil aanpssen. Zie dus nu okk voor t eerst hie t word

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:13

eilleen333 schreef:
Hoe komen jullie aan je ontwerpen? Ikheb wel een idee, maar ik kan niet tekenen, dus ik wilde eigenlijk een foto bewerken op mijn iPhone, om gewoon een beetje te prutsen. Maar ik kan niet echt een goeie app vinden voor lijnenwerk.

Ik wil iets doen met het profiel van mijn paard van een foto (omzetten in lijnen) en iets met de Canadese maple leaf. Maar ik wil gewoon een beetje kunnen schuiven met de verschildende onderdelen zeg maar.
Hoe ontwerpen jullie?

Een moodboard maken (verzameling van foto's van tattoos die je aanspreken) en daarmee een artist benaderen die de tekening voor jou maakt. Een tattoo ontwerpen is niet hetzelfde als een tekening op papier maken. Je moet rekening houden met de dikte van je lijnen, hoe ver je lijnen uit elkaar moeten staan (ivm dichtlopen) en op welk lichaamsdeel de tattoo komt. Dat kan een artist veel beter inschatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:41

Veel plezier en succes!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:07

Yasmine schreef:
eilleen333 schreef:
Hoe komen jullie aan je ontwerpen? Ikheb wel een idee, maar ik kan niet tekenen, dus ik wilde eigenlijk een foto bewerken op mijn iPhone, om gewoon een beetje te prutsen. Maar ik kan niet echt een goeie app vinden voor lijnenwerk.

Ik wil iets doen met het profiel van mijn paard van een foto (omzetten in lijnen) en iets met de Canadese maple leaf. Maar ik wil gewoon een beetje kunnen schuiven met de verschildende onderdelen zeg maar.
Hoe ontwerpen jullie?

Een moodboard maken (verzameling van foto's van tattoos die je aanspreken) en daarmee een artist benaderen die de tekening voor jou maakt. Een tattoo ontwerpen is niet hetzelfde als een tekening op papier maken. Je moet rekening houden met de dikte van je lijnen, hoe ver je lijnen uit elkaar moeten staan (ivm dichtlopen) en op welk lichaamsdeel de tattoo komt. Dat kan een artist veel beter inschatten.

Ik vind het dus een beetje sneu om naar een artist te gaan. Mijn moeder is te bekrompen om een tattoo ooit goed te keuren, dus voorlopig gaat dat helaas gewoon niet gebeuren. Mijn hele familie eigenlijk. Alles wat niet 'gemiddeld' is, is fout en dan kan je ze ook echt niet van mening veranderen.
Maar nadenken over dingen is wel altijd leuk, haha!
En ach, misschien ooit, als ik bedacht heb hoe ik ga voorkomen dat de familie er ooit achter komt, dat ik ergens wat laat zetten ;) .

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:11

Maar even iets heel anders,
Waarom laat je je familie zo je eigen keuzes beïnvloeden. Als jij dat wil lekker doen, je bent 29.... dan heb je daar toch je eigen stem in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:14

Wat vind je sneu om mee naar een artiest te gaan?

Mijn ouders staan ook niet te springen om mijn tattoo's, trek ik mij geen ene reet van aan. Mijn lijf, mijn geld, mijn keuzes.
Als jij je zo erg naar beïnvloeden door je familie, kan je maar beter stoppen erover na te denken want ik krijg een beetje het idee dat jij hem toch niet gaat laten zetten, want je familie gaat zich niet bedenken en zal dat altijd blijven denken.
Dus of kies voor jezelf, of laat het varen. Ik had mijn keus allang geweten ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-18 11:17, in het totaal 2 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:15

Lau schreef:
Waarom laat je je familie zo je eigen keuzes beïnvloeden. Als jij dat wil lekker doen, je bent 29.... dan heb je daar toch je eigen stem in?

Jawel, maar ik woon momenteel thuis. En het is best vermoeiend als je altijd commentaar krijgt op wat je doet ;) . Laat staan als het iets is wat 24/7 aanwezig is.
Het is al heel wat dat ik na mijn afstuderen niet ga werken, maar eerst 3 maanden naar het buitenland ga. Familie is niet blij, dat merk ik gewoon, maar dat is gewoon echt iets wat ik zo graag wil. Alleen kunnen ze dat afschuiven op 'persoonlijke ontwikkeling'. Een tattoo associeren ze met asociale en domme mensen. Zo had mijn zus vroeger een helix piercing, en mijn vader heeft haar al die tijd dat dat ding er zat infantiel genoemd.... dan is de lol er vrij snel af -O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:16

Anoniem schreef:
Wat vind je sneu om mee naar een artiest te gaan?

Omdat er op korte termijn geen tattoo zal komen. Ik vind het alleen leuk om te kijken wat er mogelijk zou zijn, en als het er dan ooit van komt, dan heb ik de brainstromsessie vast gehad zeg maar.
Vind tattoos zelf erg gaaf, en lees hier al geruime tijd mee, maar ik ben serieus thuis niet welkom als ze erachter komen dat ik ergens iets heb laten zetten. Iets met bekrompenheid... :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:26

eilleen333 schreef:
Lau schreef:

Jawel, maar ik woon momenteel thuis. En het is best vermoeiend als je altijd commentaar krijgt op wat je doet ;) . Laat staan als het iets is wat 24/7 aanwezig is.
Het is al heel wat dat ik na mijn afstuderen niet ga werken, maar eerst 3 maanden naar het buitenland ga. Familie is niet blij, dat merk ik gewoon, maar dat is gewoon echt iets wat ik zo graag wil. Alleen kunnen ze dat afschuiven op 'persoonlijke ontwikkeling'. Een tattoo associeren ze met asociale en domme mensen. Zo had mijn zus vroeger een helix piercing, en mijn vader heeft haar al die tijd dat dat ding er zat infantiel genoemd.... dan is de lol er vrij snel af -O-

Oke sorry dat ik het zeg maar wat een kortzichtige lui..... Hebben ze überhaupt enig idee hoe de wereld van nu werkt? Mijn moeder heeft ook niks met tattoos maar ze heeft mij wel altijd vrij gelaten in mijn keuzes. En nu heeft ze er zelf ook een samen met mij.

Ik zou gewoon niks aantrekken wat ze van je vinden. Ik heb liever 2 goede vrienden dan een rotte familie. Maar goed dat ben ik... vind het heel slecht dat je je zo projecteerd op je eigen kind.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:28

Mijn ouders hebben er ook niks mee, maar vinden mijn tattoo wel een mooie gedachten. Als ik het zelf maar 500% weet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:33

Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, maar de hele familie is zo, en zo zijn ze gewoon. Zussen, tantes, ooms, opa en oma. Het is er van twee kanten ingestopt. Je functioneert binnen een bepaald kader, en daar stap je niet buiten. Ik zie ze altijd al met de oogjes rollen als ik met spijkerbroek en cowboylaarzen in de auto stap om ergens mee naar toe te gaan.
Status is belangrijk, je opleiding is belangrijk. Uiterlijk vertoon is belangrijk.

Nou klinkt het wel heel heftig, maar waar het om gaat is dat mijn leven met een tattoo echt verknalt zou worden. Dan blijf je mikpunt van rotopmerkingen... Zo eet ik altijd bij speciale ontbijtjes met familie een hard gekookt ei waar ik een gevuld eitje van maak. Al 20 jaar krijg ik daar dezelfde opmerkingen over. :')
Imagine what life would be like with a tattoo _O-

Maar het gaat ooit wel gebeuren denk ik. Ik ben zelf ook niet zo van de volledige sleeves voor mijzelf. Maar een klein dingetje. Daarom wil ik graag een beetje spelen met ontwerpen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:35

Mijn ouders hebben ook absoluut niets met tattoos en piercings.
Maar toen ik uiteindelijk vorig jaar mijn neuspiercing nam, vond mijn moeder het stiekem nog best mooi.
En nu ik graag 2 tattoos wil, kijkt ze soms mee naar wat ik uitkies en dan zegt ze: Oh, dat is eigenlijk wel mooi, of dat is mooier dan dat.

Ben blij dat ik geen bekrompen ouders heb, die mij in mijn keuzes beperken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:36

Ik blijf het apart vinden dat mensen niet zo openminded zijn -O-
Ik vind het echt niet ok dst je je kind zo beperkt in zijn eigen keuzes. Je kind moet gewoon vrij zijn om zijn eigen leven uit te vinden. En ouders moeten daar in sturen en niet de overhand hebben.
Maar goed weer on topic

Ik ga vanmiddag een kleine tattoo laten zetten.
Laatst bijgewerkt door Lau op 26-02-18 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:37

Louise, misschien een vreemde vraag. Maar is je familie gelovig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:39

Zo zijn mijn ouders ook hoor adem :j Vinden het zelf niks (ook mijn vorige piercings tussen m'n boobs en in m'n keel vonden ze niks), maar helpen dan wel door me te brengen/halen :)
Doen er verder ook niet moeilijk om nu hij zit, ook niet geprobeerd het uit m'n hoofd te praten :) Gewoon hun mening gegeven en mij verder m'n gang laten gaan ;)

Ik snap ook echt niet dat er anno 2018 nog zulke mensen bestaan...

MyChoice

Zien ze je ooit in bikini of ondergoed? Zo nee, dan heb je best wat opties om iets te laten zetten dat zij nooit zullen zien.

friendly

Kan jedan geen plek uitkiezen die ze nooit te zien krijgen en jij ook mooi vind? Dan heb je toch wat jij wilt en komen hun er niet achter.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:41

Ja, maar het is toch eigenlijk belachelijk dat ze het geheim zou moeten houden.

Je bent wie je bent en je mag doen wat je wilt met jouw lichaam.
Daar zou je niet geheimzinnig over hoeven doen.

Uit respect zou je dan inderdaad wel voor een plek kunnen kiezen waar ze het niet de hele tijd hoeven te zien.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:42

Fem schreef:

Nee, niet gelovig. Ouders wel katholiek opgevoed, maar de afgelopen 40 jaar niets meer mee gedaan. Ze hebben gewoon een verkeerd beeld van de maatschappij. Dat is het probleem. Tattoo = asociaal volk in hun ogen. En dat kunnen ze niet loslaten.
Als ze ergens een tattoo zien komt daar meteen een opmerking over: "zag je dat?! Die zat helemaal onder!" Ja dus?!

Maar ze hebben vooral heel veel last van vooroordelen, en we zitten in het 'verkeerde' mileu, waar weinig mensen een tattoo of piercing hebben. En als ze het wel hebben: 'maar hele aardige mensen hoor!'
Ja, want iemand met een tattoo kan niet aardig zijn :+
Ik ga de discussie altijd wel aan, maar het is een verloren zaak.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:45

eilleen333 schreef:
Fem schreef:

Nee, niet gelovig. Ouders wel katholiek opgevoed, maar de afgelopen 40 jaar niets meer mee gedaan. Ze hebben gewoon een verkeerd beeld van de maatschappij. Dat is het probleem. Tattoo = asociaal volk in hun ogen. En dat kunnen ze niet loslaten.
Als ze ergens een tattoo zien komt daar meteen een opmerking over: "zag je dat?! Die zat helemaal onder!" Ja dus?!

Maar ze hebben vooral heel veel last van vooroordelen, en we zitten in het 'verkeerde' mileu, waar weinig mensen een tattoo of piercing hebben. En als ze het wel hebben: 'maar hele aardige mensen hoor!'
Ja, want iemand met een tattoo kan niet aardig zijn :+
Ik ga de discussie altijd wel aan, maar het is een verloren zaak.

Stiekem hoop ik dat ze ooit een dokter met een tattoo krijgen. Dan is het een slim persoon die veel kennis heeft maar toch een tattoo. Misschien veranderd dat hun kijk op tattoos :o

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:45

Ik zou zelf iets op mijn onderarm willen (binnen kant onderarm). Ik ben heel erg dun, dus al het andere aan mijn lijf heeft erg weinig model . En ik draag eigenlijk nooit een bikini, meestal lange broek en t-shirt, en ik vind het op zich wel leuk als het te zien is. Sowieso wil ik hem zelf kunnen zien. dus de hele achterkant valt af. Bovenarm is echt te dun voor een tattoo, dat ziet er niet uit.
Maar met lange mouwen is het dan dus niet te zien, alleen in de zomer.

Ach, ik zal het gesprek eens een keertje aan gaan. En anders ga ik als het goed is komend jaar toch het huis uit, dan zit je alleen nog met verjaardagen :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:46

Lau schreef:
Stiekem hoop ik dat ze ooit een dokter met een tattoo krijgen. Dan is het een slim persoon die veel kennis heeft maar toch een tattoo. Misschien veranderd dat hun kijk op tattoos :o

Ik ben zelf bijna arts :D Nog een maand of 3.