Siersma schreef:Ik ben onderweg, mag om 9.30. Vind t spannend, al is t mn 2e
Spannend succes!! Deel je t resultaat ?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eilleen333 schreef:Hoe komen jullie aan je ontwerpen? Ikheb wel een idee, maar ik kan niet tekenen, dus ik wilde eigenlijk een foto bewerken op mijn iPhone, om gewoon een beetje te prutsen. Maar ik kan niet echt een goeie app vinden voor lijnenwerk.
Ik wil iets doen met het profiel van mijn paard van een foto (omzetten in lijnen) en iets met de Canadese maple leaf. Maar ik wil gewoon een beetje kunnen schuiven met de verschildende onderdelen zeg maar.
Hoe ontwerpen jullie?
Yasmine schreef:eilleen333 schreef:Hoe komen jullie aan je ontwerpen? Ikheb wel een idee, maar ik kan niet tekenen, dus ik wilde eigenlijk een foto bewerken op mijn iPhone, om gewoon een beetje te prutsen. Maar ik kan niet echt een goeie app vinden voor lijnenwerk.
Ik wil iets doen met het profiel van mijn paard van een foto (omzetten in lijnen) en iets met de Canadese maple leaf. Maar ik wil gewoon een beetje kunnen schuiven met de verschildende onderdelen zeg maar.
Hoe ontwerpen jullie?
Een moodboard maken (verzameling van foto's van tattoos die je aanspreken) en daarmee een artist benaderen die de tekening voor jou maakt. Een tattoo ontwerpen is niet hetzelfde als een tekening op papier maken. Je moet rekening houden met de dikte van je lijnen, hoe ver je lijnen uit elkaar moeten staan (ivm dichtlopen) en op welk lichaamsdeel de tattoo komt. Dat kan een artist veel beter inschatten.
Lau schreef:Maar even iets heel anders,
Waarom laat je je familie zo je eigen keuzes beïnvloeden. Als jij dat wil lekker doen, je bent 29.... dan heb je daar toch je eigen stem in?
Anoniem schreef:Wat vind je sneu om mee naar een artiest te gaan?
eilleen333 schreef:Lau schreef:Maar even iets heel anders,
Waarom laat je je familie zo je eigen keuzes beïnvloeden. Als jij dat wil lekker doen, je bent 29.... dan heb je daar toch je eigen stem in?
Jawel, maar ik woon momenteel thuis. En het is best vermoeiend als je altijd commentaar krijgt op wat je doet. Laat staan als het iets is wat 24/7 aanwezig is.
Het is al heel wat dat ik na mijn afstuderen niet ga werken, maar eerst 3 maanden naar het buitenland ga. Familie is niet blij, dat merk ik gewoon, maar dat is gewoon echt iets wat ik zo graag wil. Alleen kunnen ze dat afschuiven op 'persoonlijke ontwikkeling'. Een tattoo associeren ze met asociale en domme mensen. Zo had mijn zus vroeger een helix piercing, en mijn vader heeft haar al die tijd dat dat ding er zat infantiel genoemd.... dan is de lol er vrij snel af
Fem schreef:Louise, misschien een vreemde vraag. Maar is je familie gelovig?
eilleen333 schreef:Fem schreef:Louise, misschien een vreemde vraag. Maar is je familie gelovig?
Nee, niet gelovig. Ouders wel katholiek opgevoed, maar de afgelopen 40 jaar niets meer mee gedaan. Ze hebben gewoon een verkeerd beeld van de maatschappij. Dat is het probleem. Tattoo = asociaal volk in hun ogen. En dat kunnen ze niet loslaten.
Als ze ergens een tattoo zien komt daar meteen een opmerking over: "zag je dat?! Die zat helemaal onder!" Ja dus?!
Maar ze hebben vooral heel veel last van vooroordelen, en we zitten in het 'verkeerde' mileu, waar weinig mensen een tattoo of piercing hebben. En als ze het wel hebben: 'maar hele aardige mensen hoor!'
Ja, want iemand met een tattoo kan niet aardig zijn![]()
Ik ga de discussie altijd wel aan, maar het is een verloren zaak.