Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:04

Tessa hele knappe prestatie! Je vorige HM was een dik PR en dan zat je daar nu alweer heel dichtbij!

Wow Gem, dat is pas op karakter lopen.

En Lisitano ook een mooi loopje en aantal km’s deze maand.

Ik ben de dag begonnen met een rustig loopje. Toch iets meer op hartslag aan het letten. Dus 6km op een gemiddelde hartslag van 153. Kan ik vanavond ook nog met frisse benen bootcampen :D.

Afbeelding
Ik ben nog lang niet op mijn oude niveau maar de stijgende lijn zet wel lekker door *\o/* deze maand voorzichtig aan kijken of mijn voet een derde loopje per week ook nog steeds leuk vindt.

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:11

Nou ja dichtbij.. ik vond het er aardig ver vanaf.
Wil je dan met een bepaalde hartslag rennen Noeps? Of hoe zit dat, ik heb er geen verstand van :') :o?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:16

O oliebol, ik dacht dat je er 50 seconden onder zat maar dat had ik verkeerd onthouden.

Ik wil wat meer variëren in mijn training (ook vanwege m’n blessuregevoeligheid), dus rustige loopjes echt rustig. Zat de laatste trainingen gevoelsmatig vaak tegen m’n max aan te hikken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:23

Heftig gem. Ik weet niet of ik zou uitlopen als mijn lijf zo aan de bel trekt. Niet te veel last vandaag?

SV: pf in dat weer is wel pittig. Toch knappe tijd hoor!!!

Lisitano: jij gaat echt als een speer! Hoe lang loop jij nu al? :)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:30

Hallo iedereen! Het lijkt me erg gezellig om (opnieuw) met jullie mee te praten, als dat mag.
Ik ben een redelijk fanatieke loper, focus me voornamelijk op trailrunning met af en toe een uitspatting op de piste. Ik ben verbonden aan een atletiekvereniging, die me voorziet van trainingsschema's en trainingen in groep. Door mijn werk moet ik soms wat creatief zijn om alle loopjes te kunnen doen, maar ik word er zo gelukkig van dat dat meestal wel lukt.
Mijn grootste uitdaging is eigenlijk om het hardlopen te zien als ontspanning en niet als iets waarin ik MOET presteren. En dat lukt de laatste tijd steeds beter! Gisteren een duurloopje gedaan van 20km, heerlijk crossen door het bos.

Nog een tipje; de kwaliteit van de loopkledij bij H&M heeft mij oprecht verbaasd! Ik heb een aantal shirtjes, tights en shorts die eigenlijk bijna kunnen tippen aan Nike.
Decathlon vind ik wat dat betreft een stuk minder, hou echt niet van de stoffen die zij gebruiken. Hun looprugzak en loopsokken vind ik wel erg goed.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:25

Ik ben sinds deze week eindelijk terug aan het lopen. Groen licht van de kine om heel rustig terug op te bouwen. Moet nu om de drie dagen lopen, pezen hebben 72u nodig om te herstellen dus die tijd moet ik het echt elke keer geven. Ben gestart met 10 minuten, en mag er elke keer 1 à 2 minuten bij doen.

Conditie valt me wel tegen, een paar maanden geleden haalde ik nog zonder veel problemen 8 km, nu was ik na 12 minuten best wel buiten adem. Gisteren ook wel in de regen gelopen, op het einde begon het echt te gieten en heb ik toch maar een klein spurtje ingezet.

Zie zo'n knappe resultaten voorbij komen, wow!

Ik ga binnen twee weken meedoen met de Muddy Angel Run, hoop dat mijn heup zich blijft gedragen en dat ik tegen dan de 5 km toch terug ga aankunnen.

Ik ben best tevreden met mijn Decathlon kleding. Enkel mijn lange winterbroek zit wat te los aan mijn taille, die zakt soms af. Schoenen heb ik wel bij een speciaalzaak gekocht.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:02

Mooie ritme Noeps!

Poes: ik ben op een paar dagen na exact vorig jaar gaan opbouwen met hardlopen. Helaas begin dit jaar 6 weken niet kunnen lopen dankzij een blessure, maar nu gaat het weer fijn :j Ik ben geen snelle loper hoor! Ik hobbel het liefst :))

Wow Moeshie! Wat een afstand. Lekker zeg in het bos! Dat mis ik hier wel, wij hebben niet zulke grote bossen dat je die afstand af kan leggen. Nu krijg ik weer zin in een rondje Chaam! :D

Cowgirl83, wat fijn dat je weer mag lopen! Die conditie komt vast snel weer terug. Hoe lang heb je rust moeten houden?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:03

Leuk Moeshie dat je ook veel aan trailrunning doet, in welke regio zit je?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:44

Wauw wat een doorzetters allemaal zeg!
goed om te lezen dat iedereen zo lekker heeft gelopen :)
Ik heb vanavond de eerste training bij de loopclub, spannend!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:58

Netjes hoor Supervixen! *\o/* Mijn eerste halve komt ook in zicht (3 weken) en ben al een beetje zenuwachtig aan het worden, maar heb er wel erg veel zin in! :D

Las iets over kleding van de Decathlon heb zelf wat shorts en shirts die vind ik opzich wel prima alleen zoek echt nog een goede short die niet afzakt en met een vakje erin voor ruimte voor een gelletje etc.

Heerlijk lijkt me dat lopen samen met je hond Lisitano! Mooie hond ook trouwens. <3
En toch een prima tempo, zeker als je door het mulle zand enzo loopt.

Heb afgelopen zaterdag meegedaan aan de plaatselijke ronde hier en heb mijn tijd met 9 minuten verbeterd op de 6,1KM liep die nu in 28min dus erg blij mee en had mijzelf langzamer verwacht. :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:28

Waar ga je de halve lopen nozidia?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:31

Supervixen schreef:
Leuk Moeshie dat je ook veel aan trailrunning doet, in welke regio zit je?

Ik woon in België. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:11

Dan heb je genoeg mooie plekken om te lopen denk ik!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:22

In Leiden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:49

Goed gedaan Gem!

@cowgirl: waarschijnlijk is jou conditie ook weer snel terug. Ik heb meer als een half jaar niet gelopen en de eerste 2 keer al buiten adem na 2 kilometer. Na nog geen 10 keer hardlopen later liep ik weer met gemak de 5.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:15

Nozidia schreef:
In Leiden. :D

Oh ja dat is waar ook, wist ik eigenlijk al :P

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:00

Supervixen schreef:
Dan heb je genoeg mooie plekken om te lopen denk ik!

Nou, het kan beter maar we kunnen niet klagen. :D

Ik woon dicht bij een groot bos en op een dik uur van de Ardennen. Maar het liefste zou ik in Z-Europa wonen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:19

Vorige week maar 1 keer gelopen, wel naar twee pretparken geweest dus veel stappen gedaan haha.

Vandaag leuk duurloopje! Had nog veel ‘over’. Mijn tweede langste afstand sinds ik gestart ben :)

Afbeelding

Lies hoe was het bij de loopclub?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:26

Noeps schreef:
Wow Gem, dat is pas op karakter lopen.

poes schreef:
Heftig gem. Ik weet niet of ik zou uitlopen als mijn lijf zo aan de bel trekt. Niet te veel last vandaag?

Tja, teruggaan had geen zin :D _O-
Heb gisterenmiddag anderhalf uur in een warm bad gelegen, daarna onder een kleedje op de bank en voordat ik naar bed ging twintig minuutjes wandelen met de hond. Tot nu toe helemaal geen spierpijn, hoewel hoest en snot weer iets zijn toegenomen :x . Rustig aan nog maar even.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:30

Fijn dat je weinig last hebt!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:39

@poes lief dat je t vraagt maar was echt super!
Hele leuke (snelle) groep. Het is de ‘hoogste’ groep en daar hang ik wat onderaan :+
Genoeg mensen om me aan op te t trekken dus!
Hard werken, lig nu gevloerd in bed maar heel voldaan :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:15

Hoe gaat zo’n training in groep? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:17

Ik ben zojuist na 2 weken nog eens naar de sportschool geweest voor krachttraining. Dat viel even tegen zeg. Volgens mij heb ik morgen ontzettend veel spierpijn.

Is in zon groep lopen nu fijn? Ook in verband met verschillende tempo's die iedereen heeft.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:21

Noeps; wat goed zeg! Supermakkelijk dat je kan zien wat je per maand hebt gelopen. Dat kan ik helemaal niet dacht ik.

Rest ook echt super goed bezig respect voor degene die al van die mega einden lopen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:20

Loop je met een app Amado7? Met runkeeper kan ik dat ook zien bvb. Ook hoeveel km per maand en gemiddeld tempo.
Laatst bijgewerkt door Dani op 08-02-20 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek aangepast.