Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moowsy

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:34

Ik ga me alvast melden als stok achter de deur. Lees al een tijdje mee.
Ik ben sinds een paar weken serieus bezig met afvallen.
Let erg op eten en ben naast paardrijden wekelijks gaan baantjes zwemmen. Ik zie al wel resultaat maar zou graag meer sporten. Dit is een mooie oplossing aangezien het grootste probleem tijdgebrek is.

Volgende week hebben we carnaval en we zullen de dagen daarvoor ook nog druk met de kar zijn dus ik begin direct na de carnaval zodat ik serieus kan starten en in de tussentijd de benodigdheden kan verzamelen.

Top om te lezen dat het zo goed gaat bij veel van jullie, dat is een goede motivatie!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:36

Bzoem schreef:
Maar als je lijnzaad ongebroken koopt, moet je die zelf weer eerst gaan pletten (oid stond op de verpakking) en daar heb ik helemaal geen zin in. Zijn het omega's/vetten die ook in andere voedingsmiddelen zitten?

Een lepel echt goede visolie (bv van Fundamentals)!

Gefeli met je meetresultaten :j
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 31-01-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:40

Chanen schreef:
Wauw, er worden al mooie resultaten geboekt! :D Wie weet moet ik toch ook maar gaan meten in de hoop dat ik ook zoveel centimeters kwijtraak. O:)

Zoveel eet ik al niet, dus qua eetpatroon kan ik volgens mij weinig veranderen. Al zijn suggesties natuurlijk altijd welkom, als iemand die voor mij heeft. ;)

Ochtend: 2 vk boterhammen met kaas of appelstroop.
Tussendoor: fruit
Middag: 3vk boterhammen met pindakaas en chocoladepasta.
Tussendoor: Soms niks, anders fruit of een cracker/rijstwafel.
Avond: Afwisselend rijst, pasta of aardappelen met groente en vleesvervangers/kazen/noten.
Tussendoor: Vaak niks, soms fruit of een cracker/rijstwafel.

1 simpel bruin boterhammetje chocopasta is rond de 235 kcal. Dat soort dingen tellen snel op.
Ik eet nu meer magere yoghurt of kwark als ontbijt met crackers of cracottes. Veel minder calorieen en zeker yoghurt/kwak vult toch best wel.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:49

Bzoem schreef:
Ik heb nog eens opgelet bij die zij-plank op je onderarm, ik voel het net boven/op m'n heup, klopt dat?

Toevallig vanochtend gevoeld, je gebruikt je schuine buikspier aan de onderkant.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:07

zo dag 4 zit erop.
mijn linkerschouder doet behoorlijk zeer als ik eerst al stallen etc heb gedaan. doe dan wel de oefening maar zonder gewicht in die hand. dan gaat het goed

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:08

Oei, zitten er zoveel calorieën in boterham met chocopasta? Hm... Zijn boterhammen trouwens niet belangrijk voor de nodige granen? Yoghurt zit natuurlijk weer in een heel andere categorie voedingsmiddelen en door toevoeging van zoiets als muesli schieten de calorieën weer gelijk zo'n eind de lucht in.

Je hebt de rijst, pasta en aardappelen ook gemarkeerd zie ik, maar waar kan ik die dan door vervangen? Ze gewoon maar weglaten is namelijk geen optie, want dan mis je gelijk weer de nodige bouwstoffen. Als vegetariër val ik trouwens veel terug op kaas, want iedere dag een andere vega schijf gaat mij snel vervelen. En daardoor is hartig broodbeleg ook wel weer lastig. Wie weet maar eens wat meer eieren gaan eten ofzo... Want qua calorieën moet je ook echt niet met noten aankomen!

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:14

Bzoem schreef:
Ik heb deze http://www.kijkshop.nl/product/131632/bestfitness-dumbell-set/.
Voordeel is dat je ze stapsgewijs kan verhogen van 1 kilo naar 2,5 kilo.
Voordeel twee is dat je er goed op kan steunen (ik zet ze op mijn matje ivm gladde tegels).
Nadeel is dat je dat niet tussen oefeningen door kan doen omdat dat net te veel tijd kost, ik doe alles dus met dezelfde gewichten.

Ooeee dat is wel een mooi setje zeg, en de prijs valt me ook alles mee! Bedankt voor de tip!
Gelukkig hoeft voor mij ook teveel gewicht niet, mijn armen/schouders raken te snel buffed up, vind ik niet zo mooi :')

@Chanen;
Tja.. chocopasta hé.
Als vegetarier is het natuurlijk best lastig, maar neem dan light kaas of van die light smeerkaas. Pak dan niet teveel kaas per broodje en leuk het op met een stukje tomaat/komkommer?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:21

Oké oké, de boodschap is overgekomen. Scheelt dat de pot chocopasta toch bijna leeg is, dus die komt daarna de deur niet meer in. :P
Op de boterham eet ik trouwens niet zoveel kaas, maar vooral door de warme maaltijd. Ik had toevallig net een blok in huis. ;)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:25

Brrr lightkaas... En zo bizar veel scheelt het niet eens qua vet en caloriën. Zou dan eerder je porties eens afwegen zodat je weer weet dat je niet teveel neemt. En neem dan een lekkere oude brokkelkaas en leuk de boel op met sla, mosterd en komkommer. Hou je het veel langer op vol dan op een cracker met een hapje synthetisch rubber :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:31

Slankie smeerkaas is wel te doen, maar gewone plakken kaas: Lekker van genieten maar met mate.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:38

@Bzoem: knappe resultaten zeg! Gefeliciteerd!

@ CCCCC: nou jij hebt zeker een leuke nieuwe outfit verdiend! You go girl :D

Ik merk dat ik redelijk snel last heb van mijn rug/schouders; ik had het zowel bij shredden+yoga als nu bij shredden + 6w6p. We gaan wel dapper door, maar toen ik vandaag aan de hoefjes van mijn jaarling aan het vijlen was voelde ik het wel. Misschien moet ik maar eens wat extra stretch oefeningen zoeken.

Ik heb net geluncht, nu wat Masterproef-dingen doen en dan shredden en 6w6p! Ik heb er eigenlijk wel zin in vandaag. Overigens kan ik me bij jullie aansluiten: ik word meer en meer tevreden over mijn lijf! Mijn vormen zijn vrouwelijk maar wel strak en mijn kont lijkt nog boller dan ze was := Ik merk ook bewonderende blikken van mijn vriendje op als ik voor het slapengaan in een kort broekje rondhuppel, en dat maakt al dat afzien helemaal waard. Ik hoop dat ik met ripped mijn buikvetjes helemaal wegkrijg; ik vind ze nu echt al veel minder maar in bikini zou ik me nog niet volledig op mijn gemak voelen. Maar het gaat allemaal ontzettend snel, dus ik heb er goede moed in!

Gisteravond had ik ont-zet-ten-de zin in paprikachips (terwijl ik daar normaal nooit zin in heb), dus ik dacht: waarom niet, een keertje zeuren kan geen kwaad. Na twee handjes voelde ik me echter kotsmisselijk, dus het is herkenbaar :')

(eens de lessen weer beginnen vrees ik dat ik toch op tijd en stond als ontbijt een volkoren boterhammetje met nutella zal moeten verorberen; ik kijk er nu al naar uit :Y) )

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:42

Bzoem, mooi lijstje zo! CCCCC lekker shoppen, wil ik ook! maar dan moeten er eerst minimaal 3cm van m'n kont/heupen af, en het liefst ook >1cm taille.

Ik schrijf regelmatig op wat ik gegeten heb, en vul dit ook in op de site van het voedingscentrum. Ik heb heel vaak te weinig calorieën (rond de 1300-1500), maar al snel een te hoog % aan verzadigde vetten (algemeen vetten is meestal prima). Heeft iemand nog een goede tip op meer calorieën binnen te krijgen?

Ik heb net dag 5 gehad, heerlijk :D Nu naar de winkels, sportbh kopen :Y)
ik probeer ook buiten het trainen extra goed op te letten dat ik met bijvoorbeeld wandelen mijn buikspieren aanspan, mn rug netjes recht houd met lopen en zitten (ik zit altijd als een zoutzak op de bank :o ). Ik heb me vanochtend ook gemeten, op dag 10 ga ik eens vergelijken :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:48

Tammy: Ik heb er ook wel wat problemen mee om elke dag tot 1700 te raken (en nadien meer), maar als ik echt niets meer kan bedenken eet ik noten. Heel gezond en toch veel gezonde kcal :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:49

vanochtend dag drie alweer gehad, voor het eerst met mijn 1,5 kg gewichtjes. Ging lekker. Vind het wel tien keer fijner om het sochtends te doen dan savonds, savonds heb ik gewoon geen tijd.

Is het trouwens misschien niet leuker om 1 jillian topic te openen? gewoon voor alle work outs van haar? ipv allemaal verschillende,

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:05

Daar hebben we het eerder over gehad Sanne, zou voor de gezelligheid inderdaad leuker zijn. Alleen informatief raak je dan alles kwijt. Als je gericht info zoekt voor 1 bepaalde work out is het niet handig als je eerst tig pagina's moet doorspitten voor je de juiste info vind.
Een gezamelijk huiskamer topic voor alle Jillian fans lijkt mij wel heel leuk! En dan verder de work out topics gescheiden houden.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:11

Bhriseis schreef:
Tammy: Ik heb er ook wel wat problemen mee om elke dag tot 1700 te raken (en nadien meer), maar als ik echt niets meer kan bedenken eet ik noten. Heel gezond en toch veel gezonde kcal :)

Een paar handjes rozijnen, tikt ook lekker aan :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:13

Ik weeg ook liever een paar plakjes goede kaas af, dan die rubberen rotzooi..
Dan maar wat minder vaak kaas, maar wel echt lekkere :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:16

Leuk om alle verhalen, vol enthousiasme te lezen!
Veel cm-ers zie ik verdwijnen! Top!
Ik ga ook lekker, voel mij super en voel mijn buikje en rug-vetjes) verdwijnen :):)

Shops ze, ccccc! Ik heb net mijzelf op een heel leuk shirt getrakteerd en moest mij inhouden om niet nog veel meer leuke dingen voor de zomer te kopen!

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:22

Tsjah, ik ben niet zo'n enorme kaaskop, dus light of vol ik merk niet veel van het verschil haha.

En kaas door het avondeten.. ik meen me te herinneren dat gesmolten kaas nog slechter is? =x

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:22

Monster_tos schreef:
Daar hebben we het eerder over gehad Sanne, zou voor de gezelligheid inderdaad leuker zijn. Alleen informatief raak je dan alles kwijt. Als je gericht info zoekt voor 1 bepaalde work out is het niet handig als je eerst tig pagina's moet doorspitten voor je de juiste info vind.
Een gezamelijk huiskamer topic voor alle Jillian fans lijkt mij wel heel leuk! En dan verder de work out topics gescheiden houden.

Zal ik dan maar even een huiskamer topic voor al het Jillian geklets openen? Dan kunnen we de praktische info over de verschillende work outs gescheiden houden en in het huiskamer topic lekker kletsen over alles wat ons verder bezig houdt. Zal de link hier zo even neerzetten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:31

Monster_tos schreef:

Jaa een huiskamer topic lijkt me ook gezellig!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:40

jee meiden wat gaan we snel met kletsen die pagina's schieten voorbij zeg! maar wat een goede resultaten zie ik. Merk dat het echt motiverend werkt.
Ik ga vanavond nr 4 doen van level 1 (ben nu nog aan het werk :o )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:47

mmm, ik ga toch ook maar eens op jacht naar de dvd,..
moet echt weer eens wat gaan doen naast het km's maken met de hond

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:48

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:48

Is er echt een aantal calorieën wat je minimaal moet eten?
Als ik naar een gemiddeld lijstje van mijzelf kijk, kom ik ongeveer op:
Ochtend: 1 bruine boterham kipfilet (ongeveer 110 calorieën?)
Tussendoor: 2 biscuitjes, of een banaan, zeg zo ongeveer 80 calorieën?
Lunch: 1 bruin broodje mager beleg, appel, cup a soup. Ongeveer 230 calorieën.
Tussendoor: Appel, mandarijn, biscuitje o.i.d. Zeg ongeveer maximaal 100 calorieën.
En met avondeten schat ik elke avond niet meer dan 700 calorieën?
Met nog een extra bakje magere yoghurt avonds (100 calorieën?) kom ik op ongeveer... 1320. Hm, dat is minder dan ik dacht.
En toch val ik niks af... Waarschijnlijk toch net dat ene chocolaatje extra, toetje, of alcohol in het weekend. En misschien nog meer bewegen... Planning is nu behalve 1 x in de week fitness, iedere dag shredden. :D

Hoeveel aan calorieën proberen jullie iedere dag ongeveer te eten?