[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:03

caj2008 schreef:
Dame23 schreef:
Ben nu aan het middag eten, varkens haas met veel champignons en een klein vanille toetje na en ik kan het niet op... betekend dat me maag al aan het krimpen is en aan kleinere porties begint te wennen.

Je maag kan niet krimpen :)

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon- ... and.113752

Je heb gelijk! Wat ik bedoel is dat me maag aan het wennen is aan kleine porties!. :)

Hoe gaat het trouwens bij jou met afvallen? jij bent ook al een tijdje bezig toch....

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:07

Heb me even niet goed gevoeld en dan lukt het me echt niet om op men te reageren, maar ik wil nu weer meekletsen. :)
Vandaag gegeten: twee kaasbollen met niks, een mandarijn, een tosti (ham en kaas) met curry, en een zakje chips. :o
Van die weetjes over je maag en zo, die vind ik echt interessant. Ik zoek ook altijd op wat het betekend als ''je maag'' ''knort''.
15 kilo in 8 weken afvallen via cambridge, wow. Heb je geen last van slappe huid en spierverlies Bonjoy?

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:08

Nee hoor, geen slappe huid en ik doe gewoon alles wat ik voorheen ook deed ;)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:12

Goed zeg. MOet er zelf niet aan denken om alleen soep en dranken te drinken haha :P Heb je al een voor/na foto?

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:36

Dame23 schreef:
Ben nu aan het middag eten, varkens haas met veel champignons en een klein vanille toetje na en ik kan het niet op... betekend dat me maag al aan het krimpen is en aan kleinere porties begint te wennen.

Je maag kan niet krimpen :)

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon- ... and.113752[/quote]

Je heb gelijk! Wat ik bedoel is dat me maag aan het wennen is aan kleine porties!. :)

Hoe gaat het trouwens bij jou met afvallen? jij bent ook al een tijdje bezig toch....[/quote]

Ja het gaat goed. Ik ben weer begonnen op 1 januari. Ik woog rond na de kerst dagen 64,5 kilo.
Vorig jaar heb ik me hier ook gemeld toen deed ik ducan. Toen woog ik 60 kilo na het afvallen. Ik ben begonnen toen ik 72 kilo woog.

Ik moest toen naar het ziekenhuis voor mijn amandelen. Toen zij de zuster weet je hoeveel je weegt toen zij ik Ja dat zal wel rond de 70 wezen. Nee zij ze je weegt 72 en ze keek niet blij. Dit was op een lege maag.

6 jan woog ik 62,8

Gister woog ik 59,5

Ik weeg mij savonds.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:48

Wat knap om er al 3 kilo af te hebben. :) Volgens mij zit je nu wel op een goed gewicht toch.
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 07-02-13 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:48

Heb eergisteren wat producten van http://www.voordeeldieet.nl besteld om uit te proberen. Ze komen qua voedingswaarde overeen met die van CB, maar zijn een heel stuk goedkoper. Heb allerlei dingen uitgerekend en de ingrediëntenlijsten uitgeplozen :) Heb voor mezelf een lijstje gemaakt met hoe ik de producten kan passen in mijn CBdieet, dus als het bevalt en ik af blijf vallen ga ik deze erbij gebruiken. Is toch net effe wat goedkoper.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:51

Hannahaapje Ik zit nu idd op een gezond gewicht, maar ik pas nog steeds mijn oude broek niet :(
Ik wil eigenlijk door gaan tot 55 kilo. Of nog wat vet om zetten in spier. Mijn boven benen zijn behoorlijk slap.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:54

Bonjoy schreef:
Heb eergisteren wat producten van http://www.voordeeldieet.nl besteld om uit te proberen. Ze komen qua voedingswaarde overeen met die van CB, maar zijn een heel stuk goedkoper. Heb allerlei dingen uitgerekend en de ingrediëntenlijsten uitgeplozen :) Heb voor mezelf een lijstje gemaakt met hoe ik de producten kan passen in mijn CBdieet, dus als het bevalt en ik af blijf vallen ga ik deze erbij gebruiken. Is toch net effe wat goedkoper.

Net mijn eerste reepje op, die smaakte erg goed! (Ik doe 1,5 reep, zodat het qua calorieën ongeveer overeenkomt met een CB reep)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:01

Hmmm ik dacht al waar komen die puisten vandaan? Ja hoor, ongi... Misschien daarom wel die 400 gram aangekomen, maar minder wegen dus deze week..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:31

wollie2004 schreef:
N0a schreef:
Pff, ik baal zo. Start gewicht was 73 kilo. Vorige week woensdag gewogen, 72,2 deze week veel gesport, goed op mijn eten gelet (oke gister even niet zo heel goed :+ ) Vandaag gewogen, nog steeds 72.2 :(
Niet leuk! Ik moet wel deze week ongesteld worden, maar dan baal ik zo als ik zo hard m'n best doe en dan geen resultaat zie. Bah!

:(:)

Welke sport doe je? Als je vetmassa verliest, maar je krijgt er spiermassa voor terug kan het zijn dat je in gewicht niet veranderd of juist aankomt, omdat spiermassa zwaarder weegt dan vet (is mij verteld)

Ik probeer echt goed naar mezelf te kijken en vaak voel ik het beter aan mn kleren en hoe ik er in de spiegel uitzie dan op de weegschaal.

Kan inderdaad zo zijn. Ik rijd 5/6x per week mijn paard waarvan sowieso 2x echt intensief. (dat ik zo ongeveer van mijn paard af kom alsof ik onder de douche heb gestaan :') ) en doe om de dag hardlopen (ongeveer 3/4km). Soms verwissel ik het hardlopen met zo'n 30 day shred video of doe ik 's avonds een zelf bedachte workout }:0

Mijn buik is voor m'n gevoel wel platter, en mijn broeken zitten ook wat wijder. Maar dat verdomde nummertje op de weegschaal.

Zou iemand eens naar mijn eetpatroon willen kijken, of die zo goed is of dat er meer of juist minder bij moet?

O: 1 pompoenboterham met halva jam en 1 kom yoghurt van optimel + groene thee
T: niks
L: 3 boterhammen kruidenkaas, sandwichspread en kipfilet + glas optimel drink
T: 1 appel en een pakje crackers
A: roerbak groente met risotto en een stukje kipfilet
T: Glas cola light

Ik moet zeggen dat ik vandaag in behoorlijk in de stress was en daardoor 2 uur na mijn lunch alweer honger had. Pff, hoe hou ik dat hongergevoel toch weg?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:43

Hier slecht gedaan vandaag.
Ongi geworden dus ook zin in lekkere dingen.. Halve appeltaart puntje gehad en net een toetje gehad, die lekkere, hihihi

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:56

Toch weer 200 gram kwijt ondanks de appeltaart en toetje! Valt me mee. Is vast gewoon vocht van de ongi.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:58

Bij mij was het vorige week raak. Gelijk 1kg zwaarder :=

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:05

Hier 400 gram dus dat valt dan nog mee, hihi.
Nu 71,8kg. Nog 0,8kg voor het snoepje en 1,8kg voor mijn eerste streekgewicht!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:16

Ik mag straks weer wegen, ben erg benieuwd! :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:21

Goed bezig iedereen hier hoor!
Noa: ik denk dat als je indd intensief sport ernaast dat je rekening moet houden met spieraanmaak (maar zolang je het maar merkt in je kleren ben je ook al een heel eind toch?)
Als je snel weer honger hebt zou dat kunnen komen omdat je toch wat zoete dingetjes tot je neemt, zoals de halva jam en de optimel (als ik spreek van wat ik vanuit de diëtiste heb geleerd) Er zitten dan weinig calloriën in en weinig vet. maar er zit toch suikers of suikervervangers in en deze spreken toch weer je suikerspiegel aan, waardoor er vanalles in je lichaam gebeurd, waardoor je suikerspiegel snel daalt na zoete dingen gegeten te hebben en daardoor heb je sneller weer honger.

Grappig, ik hoor allemaal dingen langskomen waar ik nog nooit van gehoord heb, kaasbollen, pompoenboterhammen :') Volgens mij heb ik in een holletje geleefd, hihi.
Bonjoy: ik heb een tijdje Atkins gedaan, anderhalf jaar terug en toen werd ik ook een beetje moe van iedere keer de atkinsproducten te kopen, die waren indd niet erg goedkoop.

Bij mij vanochtend 2 ons eraf! Ik probeer nu ook meer tussen de maaltijden door te drinken, eerst kwam ik echt niet aan de 2 liter, gisteren toch 3 flesjes van een halve liter ertussendoor kunnen drinken en 3 bekers thee verspreid over de dag! :D

Voor diegene die hier momenteel moeite hebben met afvallen, ik kijk heel veel op kledingsites en bedenk me dan wat ik me over een aantal maanden lekker allemaal cadeau kan gaan doen!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:29

Kaasbolletjes kende ik wel, pompoenbrood nog niet, dus ik leer hier ook heel veel bij! :D

Zijn hier ook mensen die hun eigen (gezonde!) brood bakken in zo'n machine? Wil mijzelf na CB zo'n ding cadeau doen, maar je hebt er zoooooveel :=

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:46

Bonjoy schreef:
Kaasbolletjes kende ik wel, pompoenbrood nog niet, dus ik leer hier ook heel veel bij! :D

Zijn hier ook mensen die hun eigen (gezonde!) brood bakken in zo'n machine? Wil mijzelf na CB zo'n ding cadeau doen, maar je hebt er zoooooveel :=

Wij bakken wel eens zelf brood, moet zeggen dat het erg tegenvalt :') Vindt het brood vaak flauw van smaak en meestal krijg je 1 klompje. Dus je krijgt echt van die MEGA boterhammen :Y) Moet zeggen dat wij hem eerst heel intensief gebruikte. Nu is die al een jaar niet uit de kast geweest :P

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:16

Mijn moeder heeft er ook een. In het begin indd veel gebruikt. Laatste jaren ook minder dacht ik.

Ik mag niets meer aanschaffen voor de keuken, dus hier blijft het gewoon volkoren afbakpistoletjes van de Appie :Y)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:30

pompoenbrood is heerlijk!!! :9

Ik ben eindelijk 2,4 kilo kwijt.
Maar wat een gevechten moet je in hoofd maken tegen al het geen waar je zin ik hebt maar van je zelf niet mag. :')

Hoe doen jullie dat als je een etentje hebt?
Eet je dan gewoon waar je zin in hebt of word het dan een mager gerecht?
En de dag(en) ervoor en erna houden jullie er dan rekening mee?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:35

Ja etentje is lastig he?! Ik heb er zaterdag en zondag eentje, ik kijk of we zaterdag kunnen gaan wokken, dat is goed te doen. Ik denk dat je verder moet kijken naar vlees en vis met groente, dan kun je er rustig wat aardappeltjes ofzo erbij pakken.

Kom ik weer * mij diëtiste zegt dat het niet uit maakt of je de dag ervoor of erna goed oplet, het gaat om de maaltijd zelf en de keuzes die je daarbij maakt. Pak er altijd wat rauwkost of beetgare groente bij dat helpt met de verbranding, ook als er iets vetrijk bij zit *

Als jullie gek worden van mijn diëtiste dan hoor ik het graag hoor! Er zijn natuurlijk 100 wegen die naar Rome leiden. Ik moet wel zeggen, heb al heeeel veel dieten geprobeerd maar dit voelt wel erg goed!

En ja jezelf afleiden wat lekkere dingen betreft: ik zeg dan tegen mezelf, ieder pondje gaat door het mondje, morgen baal je weer van jezelf.... en dat helpt best goed! Met volle maag boodschappen doen werkt ook erg goed! haha zo kan ik nog wel even doorgaan...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:44

Ik vind het wel handig dat je de tips van de diëtiste met ons wilt delen.

Dus als ik het goed begrijp, moet je kijken welk soort vlees je neemt of vis,
dan kan je er ook wat aardappels bij doen als je maar altijd wel rauwkost of beetgare groenten erbij neemt?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:53

Hier is er weer 2,5 kg af!!! :D

Afbeelding

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:55

Jeps! :D

Vlees of vis als het mager is, (dus entrocôte mag best maar dan niet de vetrand natuurlijk) en ong. 100 gr. per portie. Het idee als je nog op je groente moet kauwen dan zitten er nog vezels in en dit is ook weer beter voor je verbranding. (helemaal gaar gekookte groenten hebben dat dus niet meer en daarom kun je ernaast dan nog het beste rauwkost nemen) en koolhydraten is ong. 150-200 gr aardappelen. Rijst en pasta ongekookt 55 gr (als het wit is) en 75 gr (als het volkoren of zilvervlies is) Mie(hoen) en wraps zijn ook suikerarm en vetarm dus ook goede koolhydraat optie. :))

Wauw Bonjoy super! *\o/* _/-\o_

Edit: hoevaak wegen jullie je?
Laatst bijgewerkt door wollie2004 op 08-02-13 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt