[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IrisW

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:13

Heeft iemand hier ervaring met Kinki Kappers in Zwolle?
Ik wil me haar laten dipdyen daar in koraal/peachroze kleur

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:55

muntdrop schreef:
Ik zal aussie eens proberen :). Hoor er sowieso veel goede dingen over :)

Sowieso is de hoofdhuid een lastige plek. Je kan er niet even snel wat opsmeren zonder dat je hele haar vies word :')

Ben niet zo weg van Aussie.. Merk er in ieder geval niet veel van. Het ruikt lekker en 't verzorgd je haar net als iedere andere shampoo, maar veel speciaals heeft het niet :P

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:34

Ik heb dat wat imandra zegt eigenlijk bij elke shampoo..
De tigi volume shampoo doet wel echt wat en de shampoo bar van tbb ook maar verder..

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:08

Bij mij zit het verschil vooral in "heel pluizig" of "minder pluizig" :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:51

Suus___ schreef:
Ik heb dat wat imandra zegt eigenlijk bij elke shampoo..
De tigi volume shampoo doet wel echt wat en de shampoo bar van tbb ook maar verder..

In Amerika heb ik ook veel (dure) shampoos geprobeerd. Het enige wat ook maar een beetje hielp (qua volume, mijn haar is heel dun en plat) was de Nexxus shampoo en conditioner. Maar dat verschil was te klein om er elke keer 30 dollar aan uit te geven :')

Wil graag naar de kapper, maar weet niet zo goed wat ik ermee moet :).
Mij maakt t niet uit of het een stuk korter wordt of langer (naja, de vriend wil het lang maar die heeft niks te zeggen haha :Y). Heb het al wel eens heel kort laten knippen (boven kaaklijn)). Die colored ombre lijkt me heel tof, in turquoise of rood, maar weet niet hoe dat allemaal zich houdt :P.

Misschien dat jullie wat ideeën hebben, merk dat je er zelf toch niet goed naar kan kijken :)!
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1771_n.jpg

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:22

Ik denk dat een schuine Bob je goed zou staan

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:53

Iemand ervaring met flip in ponytails? ZIt het een beetje en lijkt het een beetje?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:37

Ik vind t zwaar en t lijkt nep in mijn ogen

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:53

Als ik erop google krijg ik een staart met een soort draai een het begin, bedoel je dat?

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:32

ik vind ze er best mooi uit zien! van glamour your hair.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:17

a.s. woensdag afspraak bij de kapper om m'n haar te blonderen (witblond), ben benieuwd! Spannend haha :D
Nog zenuwachtiger dan dat ik van lang naar ontzettend kort ging :P
Ja ik weet dat dat niet gezond is, maar ga 't doen haha

Edit: weet iemand een goede zilvershampoo? Iemand misschien ervaring met Schwarzkopf reflex-silver shampoo?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:21

Ja die gebruik ik nu voor mn blonde ombre, vond hem iets te geel dus heb het nu denk zo'n 5/6 keer ermee gewassen en het is zeker minder geel.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:23

Wilke93 schreef:
a.s. woensdag afspraak bij de kapper om m'n haar te blonderen (witblond), ben benieuwd! Spannend haha :D

Edit: weet iemand een goede zilvershampoo? Iemand misschien ervaring met Schwarzkopf reflex-silver shampoo?

Ondanks dat je weet dat het slecht is, wil ik er nog even op inhaken.
Paar jaar terug, had ik donker haar en wou witblond haar. Heb 5 uur ofzo bij de kapper gezeten, maaaaaar het was witblond.
Ik moest het ELKE dag stylen, anders zag je echt dat het dood was.
Stylde ik het niet, leek het wel stro. Raad het je zoooooo af!! Hoe gaaf het ook is. Je kan wel janken als je haar afbreekt :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:34

briitje schreef:
Wilke93 schreef:

Ondanks dat je weet dat het slecht is, wil ik er nog even op inhaken.
Paar jaar terug, had ik donker haar en wou witblond haar. Heb 5 uur ofzo bij de kapper gezeten, maaaaaar het was witblond.
Ik moest het ELKE dag stylen, anders zag je echt dat het dood was.
Stylde ik het niet, leek het wel stro. Raad het je zoooooo af!! Hoe gaaf het ook is. Je kan wel janken als je haar afbreekt :+

haha thanks voor je reactie, maar toch toch ga ik het doen :oo ik wil het zo graag! Misschien nog erger: ik heb al een stuk gekruld permanent. Maar m'n kapper zegt dat het gewoon nog gezond is (hierna natuurlijk niet meer, maartoch). Maar brak jouw haar uiteindelijk af? :\ Ik wil het of heel heel lichtblond, of heel licht grijs, even kijken :j

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:39

Mijn haar heb ik zelf helemaal kapot geblondeerd. En ja het brak af en ja het was niet eens meer touw maar gewoon spaghetti. Daar heb ik nu helaas nog last van := maar dat komt ook gewoon omdat ik veel te snel ben gegaan en er niet echt verstand van had.

Ik ga het denk ik deze zomer of misschien volgende zomer weer laten blonderen, maar dan wel op een goede betere manier. Ik zou persoonlijk niet naar een kapper gaan die je haar in een beurt witblond kan krijgen, ik raad je er echt per ontkleuring wel een maand tussen te laten zitten, zodat je haar niet elke keer weer een klap krijgt.

Het is zo super mooi, maar het is wel echt een gedoe, vergeet ook niet dat je elke millimeter uitgroei eruit ziet of je meteen 5cm uitgroei hebt omdat het zo'n groot contrast is.

Zilvershampoo, ik heb echt zoveel gebruikt, van super duur tot super goedkoop en het beste vind ik toch echt kruidvat huismerk, daar word het tenminste echt wit/grijs van.

Edit: ik zie in je profiel dat je rood haar hebt, heb je dat nu ook nog? Dan echt je kunt het niet in een keer wit krijgen, mijn haar is nu ongeveer dezelfde kleur maar dat gaat ook echt een hel worden.
Wel een heel gaaf kapsel heb je zo te zien!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:47

Oef, rood haar blonderen is een drama ja. Ik ben donkerblond van mezelf, maar met veel roodpigment. Resultaat als er nog geen spoeling overheen gaat: kanariegeel haar.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:51

Ja heb het idd wel donkerrood, al is t wel stuk minder fel dan op die foto in m'n profiel. Het is al flink vervaagd en daar zat een instagram filtertje overheen :P zijkant is bijna zwart (eigen haarkleur) en nu 3/4 cm. Normaal gesproken gemillimeterd maar dat kan natuurlijk niet :P dus laat t dalijk 2/3 cm ofzo? Kan t moeilijk inschatten haha.

M'n kapper had t over max een kwartiertje en dat een paar x overdoen, maar ze houden m'n haar wel in de gaten. Als m'n haar niet meer aankan gaan ze dat ook niet doen. Maar stel ik kom met 'normaal' blond (gelig) thuis.....zilvershampoo erin? Of is dat ook erg heftig spul?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:23

Ik heb dus mijn haar iets lichter geverfd en het is wel iets droger geworden, maar niet iets wat ik niet kan fixen.

Maar stel ik wil het weer terugverven naar mijn originele kleur, hoe kan ik dit het beste doen zonder het meer te beschadigen?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:21

Ja het brak idd echt af.. was echt een aanslag :') .

En wat Micha zegt, al je een donkere uitgroei van 1 cm heb, lijkt het wel 5 cm. Dat weer blonderen, maakt het weer dood.. Doe het echt nooooit meer!

Als het op een betere manier kan, bv in delen zou ik dit echt zo doen. Me haar heeft er jaren van bij moeten komen. Kan geen shampootje tegen op hoor :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:39

Vraagje! :)
Voor de bruiloft ben ik aan het nadenken of ik haarextensions wilt, van die matten. Maar eigenlijk ben ik er een beetje tegen om extensions te dragen, wil het liefste zo dicht bij mezelf blijven. Maar ik wil ook wel erg mooi haar hebben natuurlijk :')
Maar nu mijn vraag, kan je die matten gewoon bij de kapper kopen? En hoe duur zijn ze ongeveer of zit daar veel verschil in?
Wil het sowieso een keer aan de kapper vragen, maar dacht vraag het eerst hier even :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:59

Je bedoelt van die metjes die je met klemmetjes in je haar kan vast klippen neem ik aan ?
Vergis je er niet in als je goede wilt die er niet als barbie/opgetist haar uitzien moet je al snel denken aan rond de 50 euro, en als je van jezelf vrij dik haar heb word het al snel rond de 100 euro. Het goedkoopste waar ik ze tot nu toe heb gezien van goede kwaliteit is ebay, als je dan human hair intypt dan kan je het ook gewoon verven, krullen stijlen etc. Nep haar kan je weinig mee dat smelt namelijk door warmte ;p
Heb ze overgens helaas nog nooit bij een kapper gezien, wel hoor ik van mensen wel eens dat je zo bij een toko soms kan halen moet je alleen zelf de clipjes er vaak opnaaien.
Hoop dat je hier wat aan hebt ^-^
Ps: we hebben hier een kapprs groothandel die ze ook heeft.. maar die vragen doodleuk 50 euro voor een strookje, dus in de breedte van je hooft dus niet eens een heel pakje x9x

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:39

je hebt ook extentions met een touwtje die dus niet slecht voor je haar zijn maar daar betaal je dan wel weer voor..

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:30

hoi allemaal ik ga rond 1 uur naar de kapper maar heb geen flauw idee van wat ik wil :o

normaal zeg ik leef je uit kappers.
heb nu een schuine bob met achter opgeknipt.
hier een niet charmante foto zonder make up maar zo hebben jullie een idee van mijn gezicht wat raden jullie aan qua kleur en kapsel?
normaal staat het boller en na wassen iets lichter maar aangezien er straks geverfd wordt heb ik dus geen mousse en niet gewassen vandaag
http://nl.tinypic.com/r/122ysrb/8

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:56

Ik ben heel slecht in bedenken welke kapsels mensen mooi staan, inclusief mijzelf lol
Maar ik denk dat je haar erg opleeft van wat vellere roode plukjes erin ^-^ maar moet je wel van houden natuurlijk

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:22

Vindt je dit eigenlijk wel leuk staan! Misschien eens een keertje kastanjebruin maar zie dat jij op dit moment waarschijnlijk al bij de kapper zit :D

Pff morgen is het mijn beurt en ik wil niet! Mijn haar is nu eindelijk lekker lang en dan moet het er weer af want mijn punten zijn goed dood.
Heb wederom geen ideetjes voor mijn kapsel, misschien iemand ideeën?
http://i60.tinypic.com/walzwy.jpg
http://i59.tinypic.com/so1n9u.jpg
Sorry voor de kwaliteit, cam is niet zo geweldig