[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:08

Geryon schreef:
Zertab schreef:
Hee,
Ik wil graag in de vakantie mijn ongesteldheid overslaan. Dat betekent dat ik de pil 4 weken extra moet slikken, dus in totaal 7 weken voor mijn eerste ongesteldheid. Vanaf aankomende vrijdag. (zit nu in de stopweek)
Mag ik dit zomaar doen, of moet ik daarvoor de huisarts bellen? Ik heb die levongestrol/micro nog wat haha.

Dat is toch zo'n normale pil? Dan kan je dat gewoon 'zomaar' doen hoor. Maar je kan wel doorbraakbloedingen krijgen. Die houden vaak aan tot je toch maar stopt met je strip (waarna je ongesteld wordt).

Ja de normale.
Maar krijg je die ook al zo snel als je 7 weken door slikt? Ik dacht echt pas na 3 maanden ofzo.

Geryon

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:10

Sommigen kunnen hem een jaar doorslikken, sommigen krijgen na een paar weken al doorbraakbloedingen. Verschilt echt per persoon!

Ik kon eerst maar 2 strips achter elkaar doen, nu 3! Na mijn stopweek ga ik er 4 achter elkaar proberen :P

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:49

Ik moet het toch maar voor de zekerheid vragen :Y) Maar volgensmij is er niks aan de hand :)

Ik slik de pil altijd tussen 9-12 uur 's avonds, nu was ik hem donderdagavond vergeten en kwam daar achter toen ik terug kwam van school, heb hem gelijk geslikt om 2 uur, vrijdagmiddag. Dagen daarna heb ik hem weer gewoon tussen 10-12 uur geslikt.
Toen sliep ik van het weekend bij m'n vriend, op zaterdag -> zondag, toen hebben we seks gehad, en nu had ik gelezen dat een nieuwe strip moest pakken en m'n stopweek overslaan.
Het probleem is dus, dat er stond dat er niks aan de hand was als je de pil altijd op hetzelfde moment tijd slikt. Nu zat ik ineens te denken dat het altijd een beetje wisselt wanneer ik hem slik.. Ben ik nu gewoon wel veilig?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:59

Bedoel je met dat wisselen die 9-12 uur?

Zo ja, dan heb je je vergeten pil binnen nog binnen 12 uur geslikt en is er niets aan de hand! Die pil geldt niet eens als vergeten :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:06

Nee toch Geryon?

Ze slikt de pil altijd tussen 21.00-0.00 uur. Die is ze vergeten en heeft ze pas de volgende middag om 14.00 uur geslikt. Dat is meer dan 12 uur en dus is het een vergeten pil. Dus moet je even in je bijsluiter lezen wat er staat.

Heb je de pil vrijdagavond wel gewoon geslikt Joey?

Dat het altijd een beetje wisselt is geen probleem. Tussen 21.00 en 0.00 uur is gewoon prima hoor :j.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:12

Geryon schreef:
Bedoel je met dat wisselen die 9-12 uur?

Zo ja, dan heb je je vergeten pil binnen nog binnen 12 uur geslikt en is er niets aan de hand! Die pil geldt niet eens als vergeten :)

Ja! ik slikte hem die dag ervoor rond 10 uur en als ik dan tel kom ik niet op 12 uur uit :+ 16 uur namelijk :)

zap schreef:
Nee toch Geryon?

Ze slikt de pil altijd tussen 21.00-0.00 uur. Die is ze vergeten en heeft ze pas de volgende middag om 14.00 uur geslikt. Dat is meer dan 12 uur en dus is het een vergeten pil. Dus moet je even in je bijsluiter lezen wat er staat.

Dat het altijd een beetje wisselt is geen probleem. Tussen 21.00 en 0.00 uur is gewoon prima hoor :j.

Precies :) Op de bijsluiter staat of gelijk een stopweek inlassen óf stopweek overslaan en doorslikken. Maar op internet stond dat je de 7 dagen ervoor wel regelmatig de pil moest geslikt hebben.. Dus daarom mijn twijfels.

Maar als ik dit zo hoor, valt het allemaal mee en was er dus inderdaad niks aan de hand :j

Edit: Ja ik heb vrijdagavond ook gewoon de pil geslikt trouwens!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:40

Nou als je de bijsluiter opvolgt gaat het goed! Dus wel doorslikken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 02:24

Hoi allemaal! Ik heb even een vraagje mbt de pil. Slik m al zo'n 10 jaar, en het is me nog nooit overkomen.
Op zaterdag 21 juni ben ik na een stopweek weer begonnen met een nieuwe strip. Op zaterdag de 28ste heb ik de pil gewoon genomen en onbeschermde seks gehad met m'n vriend. Zondag en maandag ben ik echter de pil vergeten. Hier kwam ik net pas achter en heb nu gewoon m'n pil voor dinsdag gepakt en zondag+maandag in feite overgeslagen.
Ik snap dat ik nu even beschermde seks zal moeten hebben, maar is er enige kans op zwangerschap nu ik onbeschermde seks heb gehad?

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:50

Ja dat is er zeker...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:27

Er is altijd een kans op zwangerschap bij onbeschermde seks, dus het antwoord is inderdaad ja.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:49

zap schreef:
Nee toch Geryon?

Oeps ja je hebt gelijk! Is niet binnen 12 uur en geldt dus als vergeten.

Volgens de nieuwe informatie mag je 1 pil gewoon vergeten geloof ik. Ben je alsnog veilig. Maar je kan ook voor de zekerheid de bijsluiter opvolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:06

Mars schreef:
Er is altijd een kans op zwangerschap bij onbeschermde seks, dus het antwoord is inderdaad ja.

:Y) oké laat het ik het anders formuleren zodat m'n vraag voor iedereen duidelijk is:
Heb ik nu een grotere kans om zwanger te zijn?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:09

Rowdine schreef:
Hoi allemaal! Ik heb even een vraagje mbt de pil. Slik m al zo'n 10 jaar, en het is me nog nooit overkomen.
Op zaterdag 21 juni ben ik na een stopweek weer begonnen met een nieuwe strip. Op zaterdag de 28ste heb ik de pil gewoon genomen en onbeschermde seks gehad met m'n vriend. Zondag en maandag ben ik echter de pil vergeten. Hier kwam ik net pas achter en heb nu gewoon m'n pil voor dinsdag gepakt en zondag+maandag in feite overgeslagen.
Ik snap dat ik nu even beschermde seks zal moeten hebben, maar is er enige kans op zwangerschap nu ik onbeschermde seks heb gehad?

Bedankt!

2 dagen vergeten + in de 6 dagen eromheen onbeschermde sex is een vrij groot risico. Zou toch echt even wat actie ondernemen :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:16

Wat Azmay zegt, er is best een kans dat je zwanger bent geraakt.
Hoe groot die kans is etc is zo lastig te zeggen... Voor een MAP is het te laat nu, ik zou dus je stopweek afwachten, kijken of je ongesteld wordt en eventueel een test doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:41

Geryon schreef:
Sommigen kunnen hem een jaar doorslikken, sommigen krijgen na een paar weken al doorbraakbloedingen. Verschilt echt per persoon!

Ik kon eerst maar 2 strips achter elkaar doen, nu 3! Na mijn stopweek ga ik er 4 achter elkaar proberen :P

Oké bedankt!
Heb ook de huisarts gebeld, en die zegt ook dat dat per persoon verschilt. Maar die zegt dat ik juist moet blijven slikken, ook al heb ik doorbraakbloeding. Die gaat vanzelf wel weer over.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:49

Zertab schreef:
Geryon schreef:

Oké bedankt!
Heb ook de huisarts gebeld, en die zegt ook dat dat per persoon verschilt. Maar die zegt dat ik juist moet blijven slikken, ook al heb ik doorbraakbloeding. Die gaat vanzelf wel weer over.

Dat verschilt ook per persoon. Ik lees vaker dat de doorbraakbloeding door blijft gaan tot ze stoppen, dan dat de bloeding vanzelf stopt terwijl ze blijven slikken. Bij mij blijft de bloeding ook aanhouden tot ik stop.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:03

Oké. Ik ga het gewoon proberen, want anders word ik sowieso ongesteld als ik stop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:12

Bedankt dames! Ik ga mn volgende stopweek even afwachten.

Edit: overigens verlies ik net wat bloed. Is dat normaal nu ik de pil twee dagen ben vergeten aan het begin van mn tweede week? Ben zo'n 1,5 week geleden nog ongesteld geweest.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:27

Rowdine schreef:
Bedankt dames! Ik ga mn volgende stopweek even afwachten.

Edit: overigens verlies ik net wat bloed. Is dat normaal nu ik de pil twee dagen ben vergeten aan het begin van mn tweede week? Ben zo'n 1,5 week geleden nog ongesteld geweest.

Test zou ik sowieso gaan doen, want ongesteld worden in je stopweek zegt niets over het wel of niet zwanger zijn.

Het antwoord op je vraag weet ik niet.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:13

Hoi meiden,
Ik zit een beetje met een 'probleem'. Ik heb dus al jaren de evra pleister, maar ben nu 2 maanden gestopt, en nu toch terug herbegonnen. Ik heb deze voorbije zaterdag geplakt (deed ik vroeger altijd de zaterdag, komt handiger uit) en ik voelde me al een paar dagen shaggy dus dacht + was uitgerekend dat ik deze week mijn regels zou hebben.

Maar, ik krijg ze niet. De pleister plakt dus sinds zaterdag. En ik vroeg mij af of dit daardoor kan komen?? Dus dat ik ze deze maand gewoon niet ga krijgen. Het vreemde is dat ik alle andere 'symptomen' wel heb, last van de darmen, puistjes, moe, buikpijnen, vervelend (heel erg boos zijn enzo :o ), alles wat ik normaal zou hebben als ik mijn regels (bijna) heb, maar geen bloed :o?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:56

Ik heb 5 jaar de pil geslikt, maar omdat ik doorbraakbloedingen kreeg etc. ben ik hiermee gestopt. Toen overgestapt naar de yasmin pil, maar dat ging helemaal fout. Ontzettend veel last van bijwerkingen, overgeven, buikpijn,hoofdpijn, etc. Vervolgens 1 maand niks gebruikt, ging ook niet best verging van de menstruatiepijn.. Vervolgens weer gestart met mijn oude, 3x raden ging ook fout met bijwerkingen. 3 maanden niks gebruikt, wat een hel. Vervolgens in mei de prikpil laten zetten. Punt is alleen dat ik 3,5 week ongesteld ben geweest, vervolgens 1 week niet en nu al weer een paar dagen. Mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben gehad? Ik ben sowieso van plan om binnenkort maar weer eens naar de huisarts te gaan. Moet wel zeggen dat ik weinig pijn heb en niet meer last heb van de bijwerkingen. Enige is dus dat die ontzettend lange menstruatie. Ik heb echter ook gehoord dat dit vrij normaal schijnt te zijn en pas na de 2e prik schijn je minder ongesteld te worden of zelfs helemaal te verdwijnen. Zijn er mensen die de prikpil gebruiken en dit herkennen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:00

Menstruatie pijn is goed op te lossen, maar niet echt met hormonen.
Ik heb er gewoon oefeningen tegen geleerd - en met vitamines gaat het doorgaans ook goed.
(Veel noten eten of andere manieren om omega drieolie binnen te krijgen. Macapoeder ligt tegenwoordig voor een zacht prijsje bij AH, druivenpitten extract en magnesium. En wellicht dat je lever een zetje nodig heeft...)

Nu sluit ik niet uit, dat er een hormonale remedie zou kunnen helpen, maar zo te lezen heb je al veel "meer van hetzelfde" geprobeerd.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:49

Ik heb al heel veel geprobeerd, maar ik lig zonder de hormonen gewoon 3 weken plat van de pijn :) Per maand dus 1 week per maand pijnvrij.
Ik heb ook al veel oefeningen geleerd etc. werkt alleen heel even en dan niet meer, daarom ligt mijn focus nu ook op de hormonen, omdat ik gewoon 5 jaar pijnvrij ben geweest doordat ik de pil slikte. Helaas heb ik nu veel te veel last van bijwerkingen etc. Misschien ook wel omdat ik niet tegen lactose kan en dat wel gewoon in de pil zit. In de prikpil zit dit echter niet, dus dat kan wel kloppen dat ik nu geen bijwerkingen meer heb. Heb nu alleen de bijwerking van veel ongesteld en ook lang ongesteld :) Het is niet zo heftig als bij een normale menstruatie, maar moet alsnog wel maatverband gebruiken om het op te vangen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:10

Ik heb eigenlijk een vraagje. Ik heb een onregelmatige cyclus en wordt niet ongesteld. Ik slik de pil om juist er weer regelmaat in te krijgen. Ik slik hem ook(nu de Zoely), omdat ik seksueel actief ben en omdat de vorige pil een trigger was voor Candida en met als preventieve werking tegen de Candida, is er toen gekozen voor de Zoely. Dit is niet gelukt,maar ben verder tevreden over deze pil.

Toch merk ik de laatste tijd dat ik me omtrent dit onderwerp zorgen maak. Ik ben gelukkig met mijn huidige vriend en we zijn ook seksueel actief. We gebruiken geen condoom. Ik ben juist doodsbenauwd om zwanger te raken. Ik besef me wel dat de kansen klein zijn, omdat ik de pil slik en mijn cyclus niet optimaal is. Vooral bij klachten(die ik regelmatig ervaar) zoals misselijkheid, maag/darm klachten, hoofdpijn,veel plassen oid krijg ik het spaans benauwd. Ik heb ook een tijd geleden een test gedaan in paniek, gelukkig negatief.

Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen. De gynaecoloog heeft gezegd er geen reden is voor zorgen en dat de kans klein is,maar die kans is er in mijn beleving wel. Ik wil morgen weer contact opnemen, maar besef me ook dat dit slechts panikeren kan zijn...

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:31

soloro schreef:
Ik heb 5 jaar de pil geslikt, maar omdat ik doorbraakbloedingen kreeg etc. ben ik hiermee gestopt. Toen overgestapt naar de yasmin pil, maar dat ging helemaal fout. Ontzettend veel last van bijwerkingen, overgeven, buikpijn,hoofdpijn, etc. Vervolgens 1 maand niks gebruikt, ging ook niet best verging van de menstruatiepijn.. Vervolgens weer gestart met mijn oude, 3x raden ging ook fout met bijwerkingen. 3 maanden niks gebruikt, wat een hel. Vervolgens in mei de prikpil laten zetten. Punt is alleen dat ik 3,5 week ongesteld ben geweest, vervolgens 1 week niet en nu al weer een paar dagen. Mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben gehad? Ik ben sowieso van plan om binnenkort maar weer eens naar de huisarts te gaan. Moet wel zeggen dat ik weinig pijn heb en niet meer last heb van de bijwerkingen. Enige is dus dat die ontzettend lange menstruatie. Ik heb echter ook gehoord dat dit vrij normaal schijnt te zijn en pas na de 2e prik schijn je minder ongesteld te worden of zelfs helemaal te verdwijnen. Zijn er mensen die de prikpil gebruiken en dit herkennen?

Met de prikpil duurt het vaak even voor het minder wordt. Sommigen hebben op gegeven moment ook helemaal geen bloedverlies meer. Dit kan een paar maanden duren voor het zich regelt. En dat kan knap vervelend zijn. Ik was in elk geval blij er vanaf te zijn toen het zich "geregeld" had.
Hier bevalt de Sayana prima. Niks geen gedoe meer en geen bijwerkingen.