Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:14

Paroxetine....ja volgens mij was het dat. Nee een gewone apothee..nou zal morgen doosje maar ff goed lezen want vond het maar raar Vork...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:37

Het is hier maar stil! Hoe is het met jullie?

Mariek hoe is het met jou? Weet niet of je de gelegenheid tot internet hebt maar ben wel heel benieuwd hoe het met je is.

Ik ben verder giga moe en duizelig..niks aan. Zopas maar begonnen met de medicijnen..ben benieuwd.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:26

Ben ook heel erg benieuwd hoe het met Mariek gaat...

@Pinacolada: de medicijnen werken pas na 2 weken ofzo dus verwacht niet meteen een verschil.

Met mij gaat het slecht, ik word echt letterlijk gek van de verveling. Maar heb nergens zin in, lig maar in bed met mijn ogen open, helemaal apatisch.

Ik heb dinsdag een intakegesprek gehad bij de Rembrandthof in Hilversum. Dat is een psychiatrische instelling. Ze hebben er redelijk spoed achter gezet, woensdag heb ik een gesprek over wat er gaat gebeuren. Kom in ieder geval in aanmerking voor dagbehandeling.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:27

zo ben ik ook weer even
het gaat super!!!!!!!
ben weer 32 uur aan het werk
niet meer moe en heeeeeeeel af en toe een beetje licht in mijn hoofd
ik weet zeker dat het aan die homeopatische middelen ligt

intussen heb ik mijn paard ook door deze homeopaat laten behandelen en ook die gaat met sprongen vooruit
die hield zijn hele bovenlijn vast na een ongeluk 3 jaar geleden

dus ik ga nog wel even door met die homeopatie

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:50

Hier gaat alles goed, maar ook hier slaat de verveling toe.
Ik ben bezig met mijn scriptie maar kan me er absoluut niet toe aanzetten, maar het zou zonde zijn als ik later afstudeer.

Binnekort heb ik ook geen school en stage meer dan zit ik 5 dagen alleen thuis. BAH daar kan ik dus absoluut niet tegen!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:12

Mooi dat het zo super gaat Gijs!! Bij mij hielpen de homeopath.middelen niks helaas..maar tis wel een veilige methode.

Ben gigantisch duizelig..lijk wel dronken..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:31

Bij mij hielp het ook niet, ik begon toen met valeriaan.
Wat ik heb gedaan is lekker de eerste drie dagen niet veel gedaan toen ik begon met de medicijnen. Maarja ik had mezelf ook een beetje bang gemaakt. Ik had nooit op internet moeten gaan neuzen naar bijwerkingen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:54

Fijn hoor Gijs, dat het zo super gaat met jou en ook met je paard, zelf heb ik nooit gedacht aan de homeopathie, ben ook benieuwd hoe het Mariek is gegaan de afgelopen tijd, maar ze zal de tijd wel nodig hebben voor zichzelf. Momenteel heb ik behoorlijke hoofdpijn en voel me draaierig het ruist in mijn oren als ik ergens op kauw. De beoordeling van afgelopen maandag van de arbeidsdeskundige blijkt te zijn, dat ik 35 % arbeidsongeschikt te zijn bevonden in 2006, nou ik zag er uit als een geest, leefde als een zombie, volgens mij moet je op sterven na dood zijn willen ze je arbeidsongeschikt vinden want vanaf oktober 2006 ben ik weer gaan opbouwen en proberen fulltime te gaan werken om in februari weer compleet in te storten maar nu blijkt, dat daar ook nog een keuring voor moet volgen, ik denk dat het daarom weer niet goed met me gaat omdat ik er weer erg mee bezig ben. Morgen ga ik naar een meeting van een forum waar ik lid van ben en heb pas afgelopen week gemeld, dat ik ook wil komen.
Gisteren heb ik alle frustratie eruit gegooid waarschijnlijk bij de verkeerden. Er zijn 2 meisjes die rijden op 2 van onze Haflingers en in begin lopen ze de deur plat en later als het winter is of plenst dan verschijnt er niemand en nu ineens komt de loop er weer in, maar niet op vaste afspraak maar te hooi en te gras. Ik had al aangegeven dat ze altijd welkom zijn maar dat er ook een afspraak moet zijn voor een vaste dag(en), wij moeten de dieren ook elke dag verzorgen, dan is slecht weer geen excuus, ze rijden gratis. Blijkt er een 3e meisje gisteren bij te zijn, die op mijn haflinger reed, ik werd woest, zo zonder vragen. Nou is de rijkunstigheid van de 2 meisjes al nihil en dat vind ik heel vervelend maar het probleem is dat ik niemand anders kan krijgen, paarden zat hier. Ik vroeg wie het meisje was: een vriendin, oh en hoe kan ze dan zonder vragen op A. zitten? Tsja een rood hoofd ook van de berijdster, vraag ik kan je rijden: een beetje, jaja ik antwoord: jij een beetje, zij een beetje en zij ook een beetje, dat is bijelkaar een heleboel maar p p dus niet, wou niet te banketstaaf doen dus liet haar rijden: goede been, nooit van gehoord en ze reed als een krant. Ppfft heb nog gezegd dat ze bij mij rijden zonder les te nemen en als iemand dan wil rijden dan moeten ze maar gaan lessen bij de rijvereniging en nog veel meer, wie weet komen ze niet meer terug maar ik moet de 1e nog tegenkomen die zegt stijg maar op, ik betaalde er voor. Kortom een hele hoop frustratie op het verkeerde moment maar ik denk ook onmacht omdat ik mijn haflinger nog niet kan rijden en bang ben dat ze door het brandhout rijden van me af gaat, zie vaak genoeg dingen die mij niet aanstaan maar het taalprobleem geeft ook een barriëre en dan nemen ze altijd het fijnst rijdende dier, het probleem dier daar durven ze niet op en als je met gemak 3 weken wegblijft en dan ineens een week lang 7 dgn achter ekaar komt rijden om dan weer weg te blijven en ik maar moet afwachten, heb ook gezegd dat zij zich aan mij behoren aan te passen en ik niet aan hen, want het gaat met een gesloten beurs, daar mag wel wat t/o staan. Poeh, poeh ik moet het ff kwijt.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:45

Dat is ook wel beetje aso ja, wel de mooie kanten van de paarden..maar niet de minder mooiere kanten. En nu dan?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:09

verzorgsters/bijrijders pppppfffffff praat me er niet van Boos!

maar ik rij ook weer
2 a 3 keer in de week
ben echt stukken minder duizelig, soms alleen een beetje licht in mijn hoofd
maar zodra ik dan opstap voel ik het wel, maar zeg ik tegen mezelf, doorzetten en niet zeuren
zodra ik dan lekker aan het rijden ben gaat het goed
zodra ik ga stappen dan gaat het weer mis en voel ik het weer Huilen
maar ik probeer mijn rijden toch echt als afleiding en ontspanning te gebruiken

nu ben ik van mezelf uit een ontzettende doorzetter dus dat zal er ook wel mee te maken hebben

ik heb trouwens op mijn werk een enorme trap in mijn rug gehad Boos!
(lang verhaal, maar ik wil het wel vertellen als jullie daar behoefte aan hebben)
maar ook daar sla ik mezelf letterlijk/figuurlijk doorheen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:01

Staroo...wat een lef Boos! ...of er nu wel of geen mensen te krijgen zijn...weg met dat soort gasten.Die ben je beter kwijt dan rijk.Bij dieren horen nu eenmaal verantwoordelijkheden en gezette tijden,in weer en wind.
Lekker makkelijk om langs te komen met mooi weer en dan ook nog vriendinnetjes te laten rijden zonder het te vragen.Laat ze maar lekker opwaaien Knipoog Dan weet je tenminste wat er wanneer moet gebeuren zonder dat er brandhout op je paarden hobbeld.Met lekker weer rijden kunnen we zelf ook wel...

Bij ons kwam er op een gegeven moment een die wilde wel rijden maar toen diegene opbelde om te vragen wanneer ik tijd had en of ze mee kon vertelde ik dat ik op weg was naar stal.Als ze zin had kon ze komen...gingen we eerst even uitmesten en dan rijden.Hmmm...toen had ze niet direct tijd...wel over 2 uur.Die had nog geen vinger uitgestoken maar wel met haar kont in een gezadeld paard.Toen ook maar verteld dat het bij ons niet werkt zo...beurs blijft gesloten maar wil wel zweetdruppels voor....anders gaan ze maar lekker naar een manege Bloos
Of afspreken en niet op komen dagen als het pestweer is Clown
Mijn huidige bijrijder staat hoog op een voetstuk bij mij en iedereen die eraan komt Hamer Bloos

Sorry...moest er even uit Tong uitsteken

Ik ben overigens vandaag voor de 2e keer op mijn werk geweest...en heb weinig maar wel lichte werkzaamheden,toch vind ik het best pittig en ben dan ook weer mijn bed ingekropen en ben nog steeds doodmoe.Maandag maar weer paar uurtjes proberen.

Gijs...fijn dat het goed met je gaat,mag ik vragen wat je gebruikt aan homeopatie? Ben zelf ook op zoek naar een beetje"nitro" voor in mijn motor Knipoog

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:02

Nou dat verhaal wil zeker wel weten Gijs, want als je in de zorg werkt san kan ik me er iets bij voorstellen maar volgens mij heb jij een administratieve baan en dan schoppen in je rug? Brand maar los!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:04

hallo allemaal,

ik heb idd alleen in het weekend internet. En vorig weekend was mega druk.....

Het is erg wennen allemaal. je moet alles met je groep doen en melden waar je heen gaat met wie. Dat is best wel vermoeiend. Verder erg wennen in zo'n groep, ik wil dan weer te snet te veel waardoor ik dus met een rotgevoel zit omdat ik dan het idee heb niet goed in de groep te liggen.

Dus ja loop al in valkuilen genoeg, en volgende week hebben we een themaweek over seksualiteit/intimiteit toch wel een heftig onderwerp om te bespreken met 'vreemden' .

Maar de sessies maken al wel dingen los bij me, dus dat is wel goed....

Ik hoop dat het met jullie naar omstandigheden ook goed gaat!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:39

.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-12-23 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:44

ik heb nu een werknemer......... die geen zin meer heeft in haar werk en gooit het op haar psyge...........

baal ik van, want ik weet dat ze gewoonweg geen zin meer heeft om te poetsen bij mensen.....

maarja het meiske werkt al een jaar of 5, net een kindje gekregen...... zucht.

kost mij als werkgever elke maand een dikke 2 duizend euro........ en ik kan er niks mee aan, moet het gewoon betalen.

ach tja, kan wel bij de rest Lachen

ik mag dinsdag weer naar Yvonne, ga ik weer onder hypnose Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:05

Werkt dat goed, hypnose?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:07

voor mij werkt het heel goed, ik praat heel veel......... ben een open boek, maar niet over wat IK werkelijk vind........

en dat komt er in de sessies heel goed uit.

het is wel heftig, heel ingrijpend........... en zwaar Lachen maar ik heb er veel aan

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:08

ik ga er eens even wat over zoeken op internet, ben wel benieuwd wat het allemaal precies inhoud namelijk!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:10

Lijkt mij verrekte eng....om de touwtjes uit handen te geven!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:11

is het ook Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:30

Ja tenminste als je controlfreakje bent...maar weet je die dingen dan als je weer bij bent? Heb er helemaal geen verstand van hoor, maar op wat voor manier helpt dit jou dan?

Volg je gevoel Barbalala..wil je niet dan zou ik niet gaan..maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:28

naah je maakt het wel mee Haha! in die zin dat IK wel in grote lijnen weet wat er gebeurd is Lachen maar het wordt allemaal opgenomen en als je weer bij bent ga je het hebben over wat er allemaal gezegd is Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:56

Oeh..confronterend!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:51

oke luister
ik werk op kantoor
als personal assistent van twee account managers
juni 2006 roept de general manager me bij zich en vraag of ik hem uit de brand wil helpen want op de finance zijn allebei de meiden vertrokken
dus ik zeg oke
volgende dag krijgen we te horen dat het voor altijd is
dus ik zeg duhhhh
ik zat in de verkoop en werkte met bonussen
die kreeg ik nu niet meer, jammer voor me
maar die baan op de finance was veeeeeeeeel te druk, ik vond het wel erg leuk, echt mijn ding, en werd dus ook de hemel in geprezen omdat het allemaal zo super ging
ik al 100x aangegeven dat dit echt te veel was voor 1 persoon, maar luisteren???? nope
dus eind januari 2008 werd ik dus overspannen/burn-out
ik was drie weken thuis toen ik eigenlijk al een heel eind opgeknapt was, vond de arbo ook
dus ik belde dat ik wel weer wilde proberen wat uurtjes te komen
werd afgewimpeld en moest nog maar even thuis blijven
na een week weer gebeld, moest weer thuisblijven
ik vond het echt idioot, een baas die je zelf thuis houd
toen na 3 weken (inmiddels 6 weken thuis) moest ik op gesprek
en wat werd me verteld
hij vond dat ik niet meer terugkon op die plek want ik was niet goed in mijn hoofd!!!!!!!! dus ik kon het niet aan
ik ben erg nijdig geworden en het is verder geen leuk gesprek meer geworden
ik kreeg een functie aangeboden op een andere afdeling of ik daar mee akkoord ging en anders doeidoei

ik heb die andere fundtie toch maar aangenomen, en mijn vaste baan en goede salaris gesafed
heb het toch wel naar mijn zin
ik zat eerst met zijn tweeen, erg ongezellig
en zit nu met vijr vrouwen en we hebben de grootste lol

maar ik kwam er dus achter dat hij na 1,5 weeek al iemand anders op mijn plek had zitten
helaas voor hem stopte zij er van de week ineens mee, ze vond het niet leuk hahahahah
ik had lol, hun paniek want ze zaten ineens met de handen in het haar
dus ik zeg, ik ga het niet doen, ik ben niet goed in mijn hoofd

maar zo zie je maar
ik was eigenlijk na 3 weken echt goed opgeknapt
ik had hem uit de oliebol gehaald toen hij zonder zat
ik werd de hemel in gesprezen omdat het allemaal zo super ging
en ik kreeg een lendeschop toen ik ziek werd

pppffff lang verhaal he

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:12

Jeetje...dat is inderdaad niet netjes van die lui! Maar jij werkt er nog steed?

Wanneer beginnen bijwerkingen? Ik weet niet of dit van die zooi komt (vind het gewoon eng spul), maar voel me gewoon dronken..rechtuit lopen lukt niet meer..