Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 11:01

nou jongens, ik zit wéér thuis....
was voordat ik naar school ging al niet echt lekker(ongesteld Sigaar ) en op school zat ik weer veel te hoog 25!
en was ook misselijk enzo terwijl ik met een best goede bloedsuiker ben opgestaan 9,3.
had 4 gebolust maar hliep haast niks, zit nu weer op 22 en heb + ketonen..
ik word er echt niet goed van... heb volgende week vet veel pw's en ik kan me bloedsuiker zo er niet bij hebben want ik zit nog op de riggel of ik over ga....

groetjes Mijke

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:30

balen, ik reageer straks uitgebreider zit em uit een hypo van 2.9 et eten.......

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:42

MI1990 schreef:
nou jongens, ik zit wéér thuis....
was voordat ik naar school ging al niet echt lekker(ongesteld Sigaar ) en op school zat ik weer veel te hoog 25!
en was ook misselijk enzo terwijl ik met een best goede bloedsuiker ben opgestaan 9,3.
had 4 gebolust maar hliep haast niks, zit nu weer op 22 en heb + ketonen..
ik word er echt niet goed van... heb volgende week vet veel pw's en ik kan me bloedsuiker zo er niet bij hebben want ik zit nog op de riggel of ik over ga....

groetjes Mijke

jeetje, wat een suikers, als je een pomp hebt. Zit je naald misschien wel niet goed?
Heb ik ook gehad jeetje wat een dag was dat was op wintersport geweest, helemaal dood.
Deden me batterijen van me pomp t niet meer en me nieuwe deden t ook niet, ik helemaal flippen, zat toen op 20.
En kon dus niks doen, ik weer batterijen ik bolussen, gebeurt niks.
Zat ik daar lekker in de auto naar Nederland met een suiker van 22 durfe niks te eten ghehe.
Toen een nieuw infuus erin gedaan probleem opgelost, voelde me wel poedersuiker.
Ben vandaag opgestaan met een 4.
Maar ben ook pas om half 12 opgestaan, moet echt meer regelmaat in mijn leven gaan aanbrengen.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:43

Carolinef schreef:
balen, ik reageer straks uitgebreider zit em uit een hypo van 2.9 et eten.......

Wat een klote gevoel zijn die hypo´s ook.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 11:45

naaldje zit verder wel goed want gisteravond hebben we nog een nieuwe gedaan omdat ie andere misschien niet goed zat ofzo...

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:53

Oke, wat ik wel is doe, om te kijken of hij goed zit is de pleister een stukje losmaken kijken of hij er wel inzit.
Alleen daarna plakt hij niet meer goed, hehe.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:22

Hallo allemaal!ik ben der ook weer eens. het gaat bij mij nu weer vrij redelijk Lachen
om ff op dat verhaal terug te komen.
ik heb ook weinig insuline nodig maar heb wel type 1.
ik zit nog in de honeymoon fase :S Tong uitsteken
en idd ik begrijp niet wat je met die antistoffen bedoeld, explain!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:10

nou precies om dat geklooi en onzekerheid met die pompnaaldjes en gekke waardes ben ik van de pomp afgestapt en prik ik gewoon, dan wete ik iig zkeer dat ik het binenn krijg.

ja joh die hypo's, had t eigenlijk kunnen weten want gister was t na dagen bewolkt te zijn ineens onwijs warm en zonnig, stond op met 8.9, 2 bth gegegeten ipv 6 eh 4 eh insuline gespoten en toch 2 uur later op 2.9, wieeeeeuuuw daar gingen we weer, even afkloppen maar t is nu nog rustig......

lovebonny heb ik wat gemist, ben je net getrouwd?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:06

Carolinef schreef:
nou precies om dat geklooi en onzekerheid met die pompnaaldjes en gekke waardes ben ik van de pomp afgestapt en prik ik gewoon, dan wete ik iig zkeer dat ik het binenn krijg.

ja joh die hypo's, had t eigenlijk kunnen weten want gister was t na dagen bewolkt te zijn ineens onwijs warm en zonnig, stond op met 8.9, 2 bth gegegeten ipv 6 eh 4 eh insuline gespoten en toch 2 uur later op 2.9, wieeeeeuuuw daar gingen we weer, even afkloppen maar t is nu nog rustig......

lovebonny heb ik wat gemist, ben je net getrouwd?

denk dat ze wat anders bedoeld!
hihi!!! Duivel

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:56

Hahaha, nu vat ik ehm waarschijnlijk dacht jij door de honeymoon fase maar dat is een fase waarin je alvleesklier nog een deel meerwerkt, en dus insuline afgeeft.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:48

haha, was erg leuk om zo te lezen!
heb er toch wel even lekker om moeten lachen hoor!
Geweldig!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:06

Haha!

Nou vraag ik me af wat je beter hebben kunt: de honeymoonfase of een huwelijk Duivel

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:14

hahaha, nou weet niet ligt er natuurlijk aan wat voor huwelijk,

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:51

Hahahah, ligt hier helemaal dubbel! Geweldig Tong uitsteken

Er is ook weinig info te vinden merk ik over de honeymonnfase. Iemand duidelijke en voldoende informatie voor mij? Aangezien veel mensen het niet snappen..

Wat was het weer warm vandaag. ik kan daar zo slecht tegen hier in nederland. ik heb dan totaal geen trek in eten, zo lastig..

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:38

Zal strakjes wel even een uitleg geven ben nu niet thuis.
Maar nu heb ik een vraagje voor jullie, je moet toch een aantal berichten eerst plaatsen voordat je verder mag komen ?
Want een vriendinnetje wil er ook in,,, maar weet dus niet meer hoe t werkt.
Dus wiee helpt mich

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:00

moet je eerst even kijken in t overzichts topic van de algemeen afdeling, daar staan de regels in opgesteld

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:17

Carolinef: danke schon.

Honeymoon fase, kan verschillen kwa tijd, sommige mensen hebben t 3 maanden de andere een jaar.
Het is een fase die begint waneer je opgenomen bent voor suiker, dat zodra je weer op een normaal suikerwaarde zit, je alvleesklier, nog een beetje meewerkt.
Je alvleesklier geeft insuline af, niet zo veel als dat het hoort te doen.
Maar het werkt zeg maar nog wel mee, dus je hebt veel minder insuline nodig.
En je zult ook minder snel omhoog schieten of omlaag omdat je alvleesklier de klappen een beetje opvangt.
Toen ik net 2 maanden suiker had, en ik spoot niks en ik at wel zat ik de hele dag op een 12.
Op een gegeven moment word dat steeds minder, en uit eindelijk geeft je alvleesklier niks meer af waardoor je ook sneller zult pieken en dalen.
Het word volgens mij de honeymoon fase genoemd omdat het makkelijk is om je suikers op 1 lijn te houden.

Oke beetje gare uitleg haha.,

Baah ik moet vanmiddag op controle bij de tandarts en ik scheit nu al in me broek :p
Vind dat echt zo drie keer niks.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:40

oh nou die van mij doet niks nada noppes meer, hebebn ze toen ik in Leuven in t zkh lag getest,maar snap nu wel wat r wordt bedoeld iig met die uitdrukking

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:49

Miiej schreef:
Baah ik moet vanmiddag op controle bij de tandarts en ik scheit nu al in me broek :p
Vind dat echt zo drie keer niks.

Oh ja, de tandarts....dat vind ik wel zo'n drama ieder jaar! En er is bij mij altijd wel íets........
Hoop voor je dat het enigszins meegevallen is!

Mensen: ik ben weer eens wat meer gaan controleren. Vervolgens ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn bloedsuikers toch wel bijzonder zijn. Na het ontbijt zit ik aan de hoge kant (10), dit meet ik dan om half tien. Vervolgens zit ik rond half elf/elf uur vrijwel elke dag tegen een hypo aan. Mijn Insulatard kan eigenlijk niet nog meer naar beneden, omdat ik dan 's ochtends te hoog wakker wordt en 's middags dalen mijn bloedsuikers juist helemaal niet. Dan lunch ik om 13:00 en hoef vervolgens zéker tot het avondeten niets te eten (tussendoor fiets ik sowieso nog een half uur en vaak ga ik zelfs tussendoor nog paardrijden). Zal dit toch eens aankaarten bij de internist volgende maand.
Monique: weet jij dat misschien? Zou andere langdurige insuline kunnen helpen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 01:17

Amulet, van Insulatard is bekend dat hij geen 24 uur werkt. Na 12 tot 16 uur neemt de werking af en daarom heb je vaak aan het eind van de dag (vanaf halverwege de middag) weinig plezier er meer aan. Hoog je op, dan krijg je in de nacht en ochtend hypo's.

Lantus is wat dat betreft veel en veel stabieler, dat zou voor jou absoluut een oplossing kunnen zijn. Wil je bij dezelfde fabrikant blijven (Lantus kan wat branderig zijn, hoeft niet), dan werkt Levemir ook beter dan Insulatard, maar vaak ook geen 24 uur. Insulatard is eigenlijk een vrij ouderwetse insuline.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:56

Ten eerste ik ben geslaagd Haha! ten twee had ik geen gaatjes heb wel steken bij een bepaalde kies maar durfde t niet te zeggen ghehe.
En ten derde :p, ik heb lantus gehad voor de pomp, bij mij deedt wel zeer, maar niet zo, dat ik niet meer wilde gebruiken.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:56

Miiej schreef:
Ten eerste ik ben geslaagd Haha! ten twee had ik geen gaatjes heb wel steken bij een bepaalde kies maar durfde t niet te zeggen ghehe.
En ten derde :p, ik heb lantus gehad voor de pomp, bij mij deedt wel zeer, maar niet zo, dat ik niet meer wilde gebruiken.

1. GEFELICITEERD!!! Waar is de taart?? Haha!
2. Oh, ik had vorig jaar ook van die steken bij een kies en daar zat geen gaatje. Dus dat hoeft niet altijd zo te zijn, gelukkig Clown Bloos
3. Lantus voor in de pomp? Ik had alleen ultra kortwerkende insuline in de pomp (novorapid).

Monique: dank voor de reactie. Ik zal eens vragen bij de internist volgende maand. Of nou ja, in mijn geval zal het meer zo zijn dat ik gewoon meld dat ik overga op een andere insuline Haha! Duivel

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 13:10

gefeliciteerd! Haha!

ik heb ook eerst levermir gehad en later ook nog lantus Knipoog
ik heb lantus gekregen omdat ie langer doorwerkt Lachen
oja en ik moet 2 juli naar het umcg, het duurde zolang omdat ze vergeten waren een afspraak te maken voor me Vork
ik heb vanaf dinsdag me eetpatroon met bolus weer bij gehouden... om te kijken of ze er nog wta aan kunnen doen Lachen
groetjes

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:19

MOet je naar de internist of naar de dieetiste of DVK? Ik ga in juli naar mijn 5e internist Haha! (jahaa, ik ben van alle markten thuis hahaha).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:52

Lantus in een pomp is inderdaad wel heel erg ongewoon ....