[Centraal] Het piercingtopic, deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissie

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:18

Van mijn tragus voelde ik niet zoveel pijn.. hoorde alleen dat die er door heen ging Clown

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:28

Ilzjuh schreef:
Maar wat ik dus even wilde vragen, heeft iemand hier een navelpiercing die ontzettend snel ontsteekt? En zoja; wat doe je daar tegen? Want elke keer weer allerlei dingen op smeren enzo, dat werkt ook niet. Dus ik heb hem er maar uitgehaald. Maar nu loop ik met een gat in m'n navel en dat vind ik toch eigenlijk wel een beetje zonde. Clown

Zeezout gebruiken. 1 tot 2 keer per week in je navel gieten en zo'n 5 tot 10 minuten laten zitten. Daarna even goed droog deppen met keukenrol. Heb je trouwens een ringetje of een staafje?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:56

Whaa ik heb voor me navelpiercing ook sterilon gebruikt.. nooit problemen mee gehad eerlijk gezegd Clown Maar bij mij ontsteekt er ook never nooit iets haha geloof dat ik een heel krachtig lichaam heb ofzo Cool

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:00

Bij mij ontsteekt er nooit wat maar ik heb wel 2 keer een piercing eruit moeten halen omdat die niet wilde genezen en uitgroeide. 1 daarvan was mijn navelpiercing. Sterilon is echt ongelooflijk slecht! Ik zou het zelfs niet eens voor oren gebruiken. Het dood gewoon alle slechte maar ook alle goede bacterieen in de wond en dus geneest het niet goed en duurt het lang voordat het genezen is. Mensen zeggen vaak dat kraakbeen lang duurt om te genezen, ik ben het daar niet mee eens. De mensen waarbij het lang duurt gebruiken meestal sterilon Knipoog

Mijn advies: Heb je een nieuwe of ontstoken piercing?
Niet aan zitten,alleen spoelen met water en gebruik absoluut GEEN sterilon!!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:33

Ohh dan laat ik em nu lekker doen Lachen gwoon elke dag onder de douche ff schoonmaken!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:37

mijn kraakbeen piercingings waren ruim binnen de geschatte termijnen genezen.Ik heb bij mijn oorbellen altijd sterilon gebruikt...stinkspul was dat zeg.Maar gebruik eigenlijk alleen druppels die ik van de piercer mee krijg : solutio chlorrhexidine staat er op het flesje.Dat had ik gekregen voor mijn tragus(flesje moet trouwens nodig weggegooit worden tgt 26.02.2005 Bloos )

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:40

Ik gebruik liever wél sterilon. Mijn industrial zit nog steeds te irriteren soms, vaker niet dan wel maar toch, en die zit er al bijna 2 jaar in. Het heeft ook zéker een half jaar geduurd voordat het niet meer zeer deed als ik er langs ging. Doe ik er sterilon op, dan houd ie op met irriteren. Zelfde geldt voor m'n sternum. Spul van de piercer kan ik erop smeren wat ik wil maar wordt het niet minder van (moet ik bovendien ook voor onder de douche staan), even sterilon erop en 't is weer OK. Natuurlijk niet elke dag dan... alleen als 't irriteerd.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:50

Omdat een tongpiercing natuurlijk wel opvalt en mijn clithood niet heb ik hier maar thuis even een balletje opgegooid. En zoals ik al wel verwachtte werd dat niet bepaald positief ontvangen. Je lichaam verminken en dat anderen er maar tegenaan moeten kijken.... Zit dus nog in dilemma

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:53

al van heel vroeger worden piercings gezien als lichaamsversiering.Zelfs de romeinen hadden piercings.Mijn ouders vinden het ook verminking.En als iemand het niet mooi vindt moet ie er maar niet naar kijken.Waarschijnlijk was dat ook de reden dat ik al mijn piercings stiekem heb laten zetten....

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:56

Evelyne schreef:
Zeezout gebruiken. 1 tot 2 keer per week in je navel gieten en zo'n 5 tot 10 minuten laten zitten. Daarna even goed droog deppen met keukenrol. Heb je trouwens een ringetje of een staafje?

Op het moment helemaal niks dus. Clown Maar eerst altijd een staafje, en als ik er nu weer wat in zou doen zou ik een staafje houden. Maar bij mij ontsteekt het ook echt áltijd, hoe goed ik het ook schoonhoud. Maar moet ik het dan gewoon weer met zeezout schoonhouden en dan twee keer per week? Clown *Zit nog in dilemma of ik dat ding er weer in zal doen, ontstekingen doen zó'n pijn Scheve mond *

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:06

voor mijn helix zweer ik bij sterilon zalf Nagelbijten / Gniffelen

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:26

Ik spoel het iedere dag met zeezout water, doe het in zo'n spa flesje met zo'n drink dopje en dan kan je het er goed over heen spuiten.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:29

ik pak altijd een borrel glaasje Clown
doe daar zeezout in en afgekoeld water wat heeft gekookt en dan houd ik dat glaasje 10min op mn navel of tiet Clown

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:12

woow, bij de zaak waar ik me piercings heb laten zetten, hebben ze nu bijna alles voor 35 euro Bloos! en 25 zelfs als je het laat doen met chirurgisch staal..
Nu wordt het wel heel aantrekkelijk een tongpiercing te laten zetten Clown

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:47

aangezien ik deze maand een piercing kado krijg vriendjelief Haha! , moest ik natuurlijk gaan bedenken waar ik er 1 wou.Ik twijfelde tussen:
-industrial
-coch
-tragus(heb ik al 1)
Ik ben nu voor zo'n 75% zeker dat voor een conch ga.Zijn er bokkers die er 1 hebben of een goede nederlandse site weten met informatie???

Edit: typfoutje

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:03

Sinterklaas is alweer achter de rug en ik mag eindelijk een navelpiercing Haha!

Ik ga hem waarschijnlijk laten zetten bij Dragon Tattoo in Eindhoven (iemand er mee bekend? Lachen )
Ik hoor namelijk van veel mensen dat die heel goed is!

Heb dr echt zin in maar hoe hebben jullie dat gedaan met paardrijden?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:11

Je kan gewoon rijden hoor, alleen beetje op je rijbroek letten, dat ie niet te hoog zit.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 01:33

marlies85 schreef:
aangezien ik deze maand een piercing kado krijg vriendjelief Haha! , moest ik natuurlijk gaan bedenken waar ik er 1 wou.Ik twijfelde tussen:
-industrial
-coch
-tragus(heb ik al 1)
Ik ben nu voor zo'n 75% zeker dat voor een conch ga.Zijn er bokkers die er 1 hebben of een goede nederlandse site weten met informatie???

Edit: typfoutje

Geen website voor je maar ik heb ook sinds kort een conch in mn linker oor Ja Ik heb 'm een maand of 2 nu.

Vind 'm ZO mooi!! Qua pijn is het gewoon wat je verwacht van dat dik stuk kraakbeen Lachen Even met je nagels erin knijpen, zo'n pijn is het. Maar niet pijnlijk genoeg want ik denk er ook over na om 'm ook in mn rechter oor te laten zetten Knipoog
Om te schoonmaken doe ik gewoon met betadine zeep onder de douch. Handen inzepen en ringetje rond draaien, dan weer draaien onder water. En hij is nu al zo'n beetje genezen en ik heb ook geen bultjes of degelijk. Lachen Kwestie van een goede piercer Ja

Verder vind ik een rook erg mooi, maar die lijkt me ontzettend pijnlijk. Heeft iemand die?
foto rook

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 02:02

Ilzjuh schreef:
Evelyne schreef:

Op het moment helemaal niks dus. Clown Maar eerst altijd een staafje, en als ik er nu weer wat in zou doen zou ik een staafje houden. Maar bij mij ontsteekt het ook echt áltijd, hoe goed ik het ook schoonhoud. Maar moet ik het dan gewoon weer met zeezout schoonhouden en dan twee keer per week? Clown *Zit nog in dilemma of ik dat ding er weer in zal doen, ontstekingen doen zó'n pijn Scheve mond *

Weet je zeker dat je een goed passend staafje hebt en dat hij niet een beetje knelt? Dat zou een oorzaak kunnen zijn van het ontsteken. Ik zou het op maandag met zeezout doen en als het nodig is op vrijdag ook nog een keer. Je kunt het ook op andere dagen doen maar zorg dan wel dat er voldoende dagen tussen zitten Lachen Ik weet niet hoelang je die piercing hebt maar een navelpiercing duurt echt lang om te genezen, meestal zo'n 9 maanden.. Je beweegt het natuurlijk altijd dus het is gewoon een moeilijk plekje. Succes ermee! Lachen

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 02:05

heeft er iemand een foto van die conch?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 03:49

nils schreef:

*klik*
Alstu Lachen Mooi he Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 06:39

Mijn navel is toch dik aan het worden nu.
Hij is ook flink gevoelig.
Beter gaat ie niet ontsteken Nagelbijten / Gniffelen

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:46

Skitter schreef:
nils schreef:

*klik*
Alstu Lachen Mooi he Haha!

om eerlijk te zijn is het mijn smaak niet.... Bloos

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:46

dan vind ik die rook mooier....

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:27

Nou de pijn doet mij niks, dat hoor bij het piercen.Maar vroeg me het een en ander af wat verzorgen betreft en genezing.