Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamara_85

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:47

Heel erg bedankt, vind ik zelf natuurlijk ook Haha!

Ik heb weer even in je profiel gekeken, en krijg er iedere keer weer kippenvel van als ik die gedichtjes over jullie joey lees Ach gut

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:01

Ik ben meestal tegen abortus !!Je neemt ook de verantwoording voor het sex doe het dan ook bij je kind.In miss leeftijd is het anders natuurlijk.Ik was zelf 17 toen ik zwanger werd en was 2 week met mijn vriend we zijn inmiddels 5 jaar verder en hebben 2 pracht van een kinderen.over abortus zijn bij de ouders na gedacht maar omdat ik 18 werdt voor de bevalling konden ze me niks maken.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:03

Tsja, maar niet iedereen blijft bij zijn jeugdliefde. Meestal zijn jeugdliefdes maar kortstondig.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:04

tamorka schreef:
Tsja, maar niet iedereen blijft bij zijn jeugdliefde. Meestal zijn jeugdliefdes maar kortstondig.

Niet alleen jeugdliefdes Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:40

Nee, kun je nagaan. MAar als je dan ook nog te jong bent, nog in opleiding, moet nog een baan krijgen en ervaring op doen....... Ik kan me voorstellen dat velen dat niet zien zitten, want dat kan alleen als je een hoop back up krijgt. En niet iedereen beschikt daar over.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 23:53

tamara_85 schreef:
Heel erg bedankt, vind ik zelf natuurlijk ook Haha!

Ik heb weer even in je profiel gekeken, en krijg er iedere keer weer kippenvel van als ik die gedichtjes over jullie joey lees Ach gut

we hebben thuis een heel album voor hem gemaakt, vol met de kaarten die ik van vrienden en familie kreeg.
ook de gegevens van het ziekenhuis etc staan er allemaal in.
en natuurlijk héél veel gedichten, vooral ik uit mezelf over Joey door het van me af te schrijven en natuurlijk praat ik er veel over als iets mij dwars zit...
want ik heb één ding geleerd in het afgelopen jaar...
praten helpt echt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:29

tamorka schreef:

Ik vind dat echt maf eigenlijk. Ik denk dat dat écht te maken heeft met stoerdoenerij of zo... Vroeger was het héél normaal om op die leeftijd al je levenspartner te hebben.

Mijn man en ik waren elkaars eerste liefde, en het is gewoon goed!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:46

Breitling schreef:
Er zijn ook mensen die graag het kind willen houden maar het gewoon weg niet kan.

Dat gaat met wat pech ook voor mij op, dankzij die k*tziekte die ervelijk is...
Als ik nu een kleine krijg is de kans minimaal 60% maar wsl zelfs stukken groter dat het kanker heeft/krijgt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:51

lor1_1984 schreef:
Breitling schreef:
Er zijn ook mensen die graag het kind willen houden maar het gewoon weg niet kan.

Dat gaat met wat pech ook voor mij op, dankzij die k*tziekte die ervelijk is...
Als ik nu een kleine krijg is de kans minimaal 60% maar wsl zelfs stukken groter dat het kanker heeft/krijgt...

Dat is heel heftig. Is er geen genetisch onderzoek te doen tijdens de zwangerschap?

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:22

Rock schreef:
Ik vind dat echt maf eigenlijk. Ik denk dat dat écht te maken heeft met stoerdoenerij of zo... Vroeger was het héél normaal om op die leeftijd al je levenspartner te hebben.

Ik denk dat het heel moeilijk is om de ware tegen te komen. Vooral als je jong bent, dan ben je erg veranderlijk nog als persoon. Degene die je bent als puber ben je lang niet meer na je 20e. Je verandert en ontwikkelt juist op die leeftijd het meest. En als je dus al een relatie begint op die leeftijd, dan kun je wel eens rigoureus uit elkaar groeien. De ene kan bijvoorbeeld groeien in bepaalde ontwikkeling en de ander blijft daarin achter.

Toch nemen mensen op die jonge leeftijd hun relaties al erg serieus, ook met serieuze bedoelingen. MAar uiteindelijk loopt alles heel anders.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:26

Rock schreef:
tamorka schreef:

Nou vind ik dit wel erg kort door de bocht, de vader van mijn kind is iemand met geestelijke problemen, iemand die je zowel geestelijk als lichamelijk mishandeld moet ik daar dan maar bij blijven omdat het stoerdoenerij is om bij hem weg te gaan?

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:29

Ik denk niet dat mensen er voor kiezen om veel partners te hebben. Je hebt gewoon heel veel mazzel als je gelijk in het begin al tegen de ware aanloopt. En lang niet iedereen heeft dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:41

MISTRAL94 schreef:
Rock schreef:

Nou vind ik dit wel erg kort door de bocht, de vader van mijn kind is iemand met geestelijke problemen, iemand die je zowel geestelijk als lichamelijk mishandeld moet ik daar dan maar bij blijven omdat het stoerdoenerij is om bij hem weg te gaan?

Ho-ho! Dit gaat over de meeste jeugdliefdes die kortstondig zijn, niet het beëindigen van een relatie op zich! Jij hebt groot gelijk dat je met je kindje bij hem weg bent gegaan. Super knap dat je dat hebt aangedurft, want ik snap dat dat moed kan kosten!

Maar ik ken een heleboel mensen die zo losjes omgaan met een relatie... Dat snap ik niet zo goed, alsof het allemaal niks waard is of zo. Eerst zijn ze het dan hélemaal, en zodra het een tikje moeilijk wordt is het meteen 'hij is een eikel! Boos! '.

Dat vind ik dus wel een soort stoerdoenerij... Maar goed, misschien dat dat soort mensen dan ook inderdaad nog niet volwassen in een relatie staan, en dus ook maar beter geen kindje kunnen krijgen.

Mijn dochters zouden wel de wind van voren krijgen als ze respectloos met hun lichaam om zouden gaan. Ik zal niet boos worden als ze zwanger raken van iemand om wie ze geven, maar wel als het door een domme actie is gebeurd en ze er dan 'vanaf' willen. Ik hoop ze meer verantwoordelijkheid bij te kunnen gaan brengen dan dat.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:43

Hm, in dit geval ben ik het helemaal met je eens! Zomaar met iemand het bed in duiken zonder dat er diepere gevoelens mee gepaard gaan, dat getuigt niet van respect. Nog voor jezelf, nog voor de ander. Het is alleen maar bezig zijn met 1 bepaald ding hoewel er nog zoveel meer is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:44

Ik ben niet tegen of voor abortus.
Het is een uitvinding dat het bestaat.
Persoonlijk zou ik geen abortus laten plegen, ik was er bij en mijn vriend was erbij... Laat maar komen dan Lachen We zijn oud en wijs genoeg om pluutjes te gebruiken
Zou ik verkracht worden dan zou ik zeker abortus laten plegen. Ik denk niet dat ik er mee zou kunnen leven, het blijft je toch herinneren naar dat nare voorval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:49

tamorka schreef:
Hm, in dit geval ben ik het helemaal met je eens! Zomaar met iemand het bed in duiken zonder dat er diepere gevoelens mee gepaard gaan, dat getuigt niet van respect. Nog voor jezelf, nog voor de ander. Het is alleen maar bezig zijn met 1 bepaald ding hoewel er nog zoveel meer is.

Ik kan niet zeggen of seks met iemand waar je niet om geeft slechter is, want dat ken ik dus niet.. Haha!
Maar in mijn ogen is het zó mooi, het hele plaatje!

Vroeger (voor ik zelf een relatie kreeg) veroordeelde ik altijd vriendinnetjes die snel met hun eerste vriendje het bed in doken. "Je moet wel 3 maanden wachten, anders gaat het hem niet met jou maar om de seks!!"

Was ik echt heilig van overtuigd, en niet omdat me dat zo geleerd was, maar gewoon... Dat was écht mijn mening.

En toen leerde ik [***] kennen... Ik was 17 en hij 22... Eerst heel langzaam aan gedaan... Pas een week nadat we iets 'kregen' onze eerste zoen, etc... Maar na 2,5 week lagen we al met elkaar in bed! Haha!

We hadden het er toen al uitgebreid over gehad trouwens: Als ik zwanger mocht raken zouden we de verantwoordelijkheid nemen. We vonden het allebei heel belangrijk om daarover op één lijn te zitten.

Tja, na een maand riepen we al 'ik hou van je', en regelmatig kwam er een 'wil je met me trouwen?' voorbij... Haha!

Binnen een jaar woonden we samen, en een half jaar later waren we zwanger.

God, wat heb ik mijn moeder op de kast gejaagd daarmee zeg! Bloos!

En nu ben ik 22, hij 27 en zijn we zwanger van onze derde...

Maar ik weet ook heel goed dat niet iedereen zo gek is als wij hoor Knipoog

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 08:31

ik was net 14 toen ik met mijn ex (hij was 18) kreeg en het is een half jaar geleden door mij verbroken. hij bleef inderdaad hangen in zijn pubertijd en ik groeide door en
doordat mijn ex ongeveer 6500 euro van mij gestolen had... was ik het zat..(we hebben 6 1/2 jaar wat gehad) kwam er toen later achter dat ik zwanger was van hem (na 9 weken) maar had al wel een nieuwe vriend.... mijn ventje heeft mij super gesteund, laat het kindje maar komen, ik zal voor hem zorgen alsof het van mij is... was wat hij zei...

we hebben het mijn ex wel verteld, maar die had er geen oog voor... hij is drugsverslaafde en dealer dus had alleen maar oog voor zijn zaakjes...
zelfs toen mijn ex de foto's zou komen bekijken van dus eigenlijk zijn overleden zoon...
liep mijn moeder even weg en zat hij al met zijn hand in de spaarpot van mijn kleine zusje....
hoe ziek kun je wezen, en hoe zielig kan je zijn... toen ben ik echt met mijn voeten op de grond gezet! als er ook mensen zijn die mij niet goed kennen en ik heb geen zin om het uit te leggen, zeggen we dus vaak dat mijn ventje de vader is van Joey... hij is immers 10x meer vader geweest dan mijn ex... mijn ventje is bij de bevalling geweest, heeft de navelstreng doorgeknipt, en heeft hem in zijn armen gehad... en het allerbelangrijkste, hij heeft mij gesteund in alles beslissingen die ik heb gemaakt...

dat is pas een man met ballen Bloos

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:42

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 10:51

vikki schreef:
Tsja... dit blijft een beladen onderwerp, maar ik (vrouw, 34) ben voor. Ik vind dat er meerdere geldige redenen zijn en de meeste zijn al wel genoemd, hoef ik dus vast niet nog een keer te doen. Ik moet er zelf ook echt niet aan denken om zwanger te zijn / kinderen te hebben... ik heb er wel eens over gedroomd en toen werd ik letterlijk badend in het zweet wakker, ik was overvallen door paniek. Wat was ik blij toen ik wakker werd en me besefte dat het maar een droom was... Haha! Gelukkig ben ik nog nooit zwanger geweest en ik hoop het ook nooit te worden, maar goed... en ongeluk kan helaas echt in een klein hoekje zitten en ik ben blij dat ik iig mijn eigen keuze zou mogen maken mocht het per ongeluk toch ooit gebeuren *ik klop het maar even af*... Haha!

heb hem even voor je gequote, dat topic ligt namelijk al 2 weken stil en kon niet meer gereageerd worden daar Knipoog

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:39

Rock schreef:
Dat is heel heftig. Is er geen genetisch onderzoek te doen tijdens de zwangerschap?

Ik zal eerst aan de FSH moeten om te zorgen voor meer rijpe eicellen.
Dan halen ze het defecte gen ertussen uit en word het eitje va IVF oid bevrucht en terug geplaatst.
Maar...
Wsl kan dat ook niet omdat het toedienen van hormonen er ook voor kan zorgen dat de kanker terug komt bij mij.
Maar ik ga binnenkort om de tafel met mijn internist om te vertelen dat er een grote kinderwens is en dan de mogelijkhede en risico's afwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:18

lor1_1984 schreef:
Rock schreef:

Ik zal eerst aan de FSH moeten om te zorgen voor meer rijpe eicellen.
Dan halen ze het defecte gen ertussen uit en word het eitje va IVF oid bevrucht en terug geplaatst.
Maar...
Wsl kan dat ook niet omdat het toedienen van hormonen er ook voor kan zorgen dat de kanker terug komt bij mij.
Maar ik ga binnenkort om de tafel met mijn internist om te vertelen dat er een grote kinderwens is en dan de mogelijkhede en risico's afwegen.

Fijn dat het bespreekbaar is. Ik hoop voor je dat er een manier komt waarop je toch nog een kindje zou kunnen krijgen. Veel succes met het gesprek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:19

Djoena schreef:
ik was net 14 toen ik met mijn ex (hij was 18) kreeg en het is een half jaar geleden door mij verbroken. hij bleef inderdaad hangen in zijn pubertijd en ik groeide door en
doordat mijn ex ongeveer 6500 euro van mij gestolen had... was ik het zat..(we hebben 6 1/2 jaar wat gehad) kwam er toen later achter dat ik zwanger was van hem (na 9 weken) maar had al wel een nieuwe vriend.... mijn ventje heeft mij super gesteund, laat het kindje maar komen, ik zal voor hem zorgen alsof het van mij is... was wat hij zei...

we hebben het mijn ex wel verteld, maar die had er geen oog voor... hij is drugsverslaafde en dealer dus had alleen maar oog voor zijn zaakjes...
zelfs toen mijn ex de foto's zou komen bekijken van dus eigenlijk zijn overleden zoon...
liep mijn moeder even weg en zat hij al met zijn hand in de spaarpot van mijn kleine zusje....
hoe ziek kun je wezen, en hoe zielig kan je zijn... toen ben ik echt met mijn voeten op de grond gezet! als er ook mensen zijn die mij niet goed kennen en ik heb geen zin om het uit te leggen, zeggen we dus vaak dat mijn ventje de vader is van Joey... hij is immers 10x meer vader geweest dan mijn ex... mijn ventje is bij de bevalling geweest, heeft de navelstreng doorgeknipt, en heeft hem in zijn armen gehad... en het allerbelangrijkste, hij heeft mij gesteund in alles beslissingen die ik heb gemaakt...

dat is pas een man met ballen Bloos

Goh Djoena, dat wist ik helemaal niet. Wat een eikel je ex, en wat ontzettend fijn dat je huidige vent zo'n ontzettend lieve papa is voor Joey, ondanks alles. Echt een kanjer!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 13:58

ja ik had het in het zwangersschaps topic één keer gemeld, en vragen daarover ook niet beantwoord... Bloos lag nogal gevoelig toen der tijd... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:20

Djoena schreef:
ja ik had het in het zwangersschaps topic één keer gemeld, en vragen daarover ook niet beantwoord... Bloos lag nogal gevoelig toen der tijd... Clown

Dat lijkt me heel logisch. Ik vind het al super knap met hoeveel gemak je er nu over lijkt te kunnen praten.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:17

ja erover praten doet echt wonderen, de eerste maanden was dat nog wel een probleem... Bloos