hernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:05

Cowgirl schreef:
Het gaat nog steeds niet goed met mij.

Ik ben sinds vandaag uitbehandelt bij de fysio....het heeft eigenlijk niks geholpen. Nu gaat de fysio met zijn collega overleggen wat voor andere therapie ik kan gaan doen.

Ben er behoorlijk depri en sjaggie van. Ik was/ben weer volop aan het solliciteren maar ik houd werken nog geen 2 uur vol.
Morgen maar weer een belletje naar het uwv.

Hey...ik dacht dat dit topic al uitgestorven was...maar niet we leven nog steeds.

Mijn update:

Nadat ik gestopt ben met fysio ging het ineens beter Verward Niet die hele erge pijn meer dus weer wat mobieler.
Na een aantal weken twijfelen of ik de behandeling voort zou zetten bij een andere fysiokliniek (die ik had gekregen van mijn 1ste fysio) heb ik toch maar gebeld.
Die konden mij melden dat het met mijn stabiliteit te maken heeft. Kreeg weer oefeningen mee en heb er thuis wat aangedaan.

Echter kan ik geen enkele motivatie meer bedenken om me er volop tegen aan te gooien. Na 5 jaar rotzooien heb ik het min of meer geaccepteert en het ingepland in mijn leven. Zelfs weer kunnen paardrijden is geen motivatie.
Ik heb al 2 gesprekken gehad met mijn fysio...die beurt me dan op...doe ik 1 dag oefeningen en de volgende dag is de motivatie weer weg en zie ik niet meer in hoe het mij zou kunnen helpen. Nu moet ik volgende week toch gaan beslissen of ik ermee doorga en een jaar lang training gaan volgen of dat ik er dus mee stop.(kan het altijd weer aanvragen als de motivatie weer terug komt)

Ik ben gewoon de tegenovergestelde persoon die ik 5 jaar geleden was. Toen lag ik daar zwaar onder de morfine in een ziekhuisbed, kon niet lopen allen maar liggen maar ik moest en zou weer paardrijden, op reis en te werk. Ze lachten me toen allemaal uit maar uiteindelijk heb ik het wel allemaal gedaan.
Nu kan het me eigenlijk niet zoveel meer schelen.

Ik heb misschien wel een baan...ik ga morgen een dagje meedraaien om te kijken of ik het echt leuk vind en het aankan. OK dan!

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:23

Het gaat wel lekker maar die rug blijft gevoelig daar baal ik wel van.
Het liefst was ik er helemaal vanaf geweest maar, ze geven een jaar voor het herstel.
Vandaag weer bij de Fysio geweest voor de krachttraining,ik vertelde dat een plek in mijn rug zo zeurt.
Toen ging hij drukken en voelen en de tranen stonden in mijn ogen het is behoorlijk gevoelig,
de fysio denkt dat het spierenkwestie is,ik hoop dat ie gelijk heb.
Elke keer als ik kom om te trainen gaat hij voolopig die plek masseren.

@Superpony ,die stijfheid in de rug daar heb ik ook nog last van ook,als ik me omdraai in bed,maar dat schijnt normaal te zijn.
Wij gaan eerdaags ook op matrassenjacht ,ik wil in ieder iets zachter matras dan ik nu heb.

@Darwin ,wat vervelend voor je zeg,wil je het nog niet een keer proberen in de alternatieve geneeskunde zoals ceasartherapie?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:29

Tigarida, ik had wel wat trekkerigheid van het litteken in he begin, maar dat heeft de fysio gemasseerd.
Ik heb nu al een tijd geen fysio meer, omdat die heftige keelontsteking en amandelen operatie er tussendoor kwam. En het gaat wel ok.
De stijfheid is vooral bij lang staan, verkeerd op de bank hangen of slenteren achter mijn moeder aan, maar wel goed uit te houden.

Ik heb een nasa matras en vindt het erg fijn. Heb veel info opgezocht eerst en ben gaan uitproberen. Inc goed kussen erbij slaap en lig ik heerlijk. Alleen als ik van het kussen afga heb ik weleens nekpijn, maar dan heb ik idioot gelegen ook.

Ik rij wel volop en echt zonder klachten verder. Ik vraag me eigenlijk wel af of ik straks weer gewoon door mijn rug zal gaan en plat lig, of dat dit het nu zo verder is.

Succes iig met een matras uitzoeken! Wel echt overal goed een tijd op gaan liggen en goed vertellen wat je wilt. Mijn matras was niet goed meer ook, maar met dat nasa schuim heb je gewoon dat je indrukt o de zware plekken en je bij je holte's zeg maar weer ondersteunt wordt, wat het gewoon minder vermoeiend maakt dan daar zelf altijd kracht nodig hebben om te liggen onbewust zeg maar, snap?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:34

ben twee jaargelden aan hernia geopereerd (kon alleen nog maar strompelen). ceasar therapie, fysio,niets help, wat was de operatie een opluchting!!!

wel even belangrijk om te noemen dat mijn vader en broer,twee maanden ook na mij ondermes gingen. zij zijn alleen veeeel sneller geholpen(duitsland en hebben beide minder napijnen gehad)

zo dubbel allemaal. Pijn was direct weg, kon na 3 maanden weer paardrijden.Kan nu zelfs alles weer op paard en merk dat als ik paar dagen niet rijd,zelfs heel erg last krijg. dat zijn de voordelen...maar,ik kan geen zware dingen meer tillen,hardlopen gaat niet meer,ben ochtends zo ontzettend stijf,lang staan en slenteren is idd ook killing..mijn lichaam lijkt wel een stuk ouder geworden. ach we zullen het ermee moeten doen. mijn tip is om echt in duitsland te gaan kijken (verwijzing via arts in scheveningen,voor info pb)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:39

celticpony, dat zal wel verschillen. Ik had al een hele tijd geen gevoel meer in mijn been en moeite met coordinatie. Ik ben toch vrij vlot geholpen in kliniek klein rosendael en ik ben echt pijnvrij wakker geworden. Heb niks meer genomen ook daarna. Was ik al niet zo van......Je moet je alleen aan hun protocol houden van opbouwen, dat verschilt ook per kliniek/ziekenhuis/arts. Dat was het moeilijkste, geen pijn voelen en toch jezelf moeten sparen........
Ik heb echt nooit last als ik wakker wordt, misschien mede door nieuwe matras.
Wat je zegt, verkeerde houding, lang staan en slenteren word ik stijf van, maar dat is niks vergeleken bij de helse pijnen.
Ik rij veel en heb een zadel van 18kilo wat een beetje lastig is, maar ik was ook heel veelkracht kwijt van lang niks doen.

Nee, geen spijt

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:12

Ik heb ook geen spijt dat ik me heb laten opereren,
het is beter dan wat het eerst was en ik heb niet meer zoveel pijn.

@Superpony,ik snap wat je bedoelt,we gaan op ons gemak een matras uitzoeken.
Ik kan mijn rug nu niet voldoende ontspannen heb nl. al een een hole rug.
Ik heb trouwens nog vaak een dood gevoel in mijn teen en gisteren heeft de fysio gemasseerd op die plek,
nou dat heb ik vannacht geweten zeg. Boos!

.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:56

hallo,
Ik heb ook een dubbele hernia op L4 en L5 gehad. Ze durfden me niet te operen, omdat ik toen 15 was, en het risico dat het fout ging te groot was.
Ik ben bij dr Sikkens in Scheveningen geweest, en wat zij heeft gedaan heeft me zeker geholpen. Je komt krom binnen en loopt rechtop weer naar buiten. Ze heeft een arts hier in Apeldoorn hetzelfde geleerd, dus tegenwoordig zoek ik het dichter bij huis. Ik moet zeggen dat ik nu 22 ben, en ik ben en blijf rugpatient, maar als ik me 1x in de 1,5 jaar weer even laat behandelen, bij die arts in Apeldoorn, die ook in Arnhem zit, dan kan ik er aardig goed mee omgaan, en red me in het dagelijks leven best goed. natuurlijk heb je je slechte dagen, maar ik mag niet klagen. Dankzij mevrouw Sikkens haar behandelingen! en de corticosteroide injecties is een operatie bespaard gebleven

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 00:14

Zal wel verschillen dan, want hernia is een vrij eenvoudige ingreep en heel veel mensen zijn er enorm door geholpen wat het ook echt waard is.
Het zal echt wel per geval verschillen, of per arts wat ze willen en kunnen doen, maar goed dat dit voor jou werkt iig!!!

En elke operatie heeft zijn risico's. Ik heb in 2006 een jaar voor de hernia 2 hele zware buikoperaties gehad en dat doe je ook niet zomaar, maar het is soms het ene of het andere. Ben nu pas geholpen aan mijn keelamandelen en dat was de simpelste, maar voor mij ergste operatie en herstel.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:26

Vandaag niet z'on beste dag qua rug en nog steeds geen nieuw matras.
Ik heb vandaag een vragenlijst over hernia gehad van de de zorgverzekeraar,140 vragen beantwoord. Nagelbijten / Gniffelen
Hebben meer mensen deze gehad?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:42

Nee, eigenlijk niet
Had wel een beetje minder dag ook. Mijn zoontje speelde van 2 tot 5 een toernooi in de regen. Ik had te weinig aan en heb al die tijd gestaan, dus was een beetje stijf, maar is wel weer verdwenen geloof ik.........
Tigarida, een matras is niet alleen voor je rug en als je hele lichaam goed wordt ondersteund geeft dat je hele lichaam rust en een betere houding, of iig dat je verstijfd, dus wel de moeite hoor.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:59

Tigarida schreef:
@Darwin ,wat vervelend voor je zeg,wil je het nog niet een keer proberen in de alternatieve geneeskunde zoals ceasartherapie?

Ik heb Woensdag een afspraak bij een osteopaat, ik ben benieuwd of die wat kan.
Mijn tussenwervelschijf genezen kan niemand, maar als hij de pijn al iets zou kunnen verminderen of ervoor kan zorgen dat ik wat minder moe ben, dan is dat al heel wat.
De pijn zal ik toch mee moeten leren leven.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:38

darwin schreef:
Tigarida schreef:

Ik heb Woensdag een afspraak bij een osteopaat, ik ben benieuwd of die wat kan.
Mijn tussenwervelschijf genezen kan niemand, maar als hij de pijn al iets zou kunnen verminderen of ervoor kan zorgen dat ik wat minder moe ben, dan is dat al heel wat.
De pijn zal ik toch mee moeten leren leven.

Die gedachte heb ik ook ,leren leven met de rugklachten,het kost veel energie en daar wordt je bekaf van.
Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen ,we horen het wel als je geweest bent ,ik ben benieuwd.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:40

iemand nog tips voor mij.
ik heb een fikse hernia,en lig nu bijna 3 weken plat.
pijn schiet door mijn bil heup enkel tintelt onder mijn voet,en ik sta helemaal scheef.
ik had ook al een topic geopend.
ben nu bij een manueel terrapeut(fisioterrapeut)en hij zei dat binnen een week mijn pijn in het been over zou zijn.ik lig dus nu bijna 3 weken,af en toe een stukje lopen,pijn in mijn been is dus nog steeds,ook zei hij dat ik volgende week weer recht moest staan,dat is dus over een paar dagen,en geloof me ben eerder schever geworden dan rechter,een scan maken had nu geen zin,omdat ze er nu toch niks mee doen,en ze weten wel wat ze daarop te zien krijgen,een fikse hernia,ik moet eerst die 2 maanden uit liggen voor ze je doorsturen naar een neuroloog,en dan dus een scan,mits ik uitval krijg of pijn met plassen,of als je het niet meer op kunthouden.
iemand tips,ik geloof niet dat dit met terrapie en rust gewoon overgaat,want alles wat hij tot nu toe heeft gezegt is nog niet gebeurt,ook moet ik de behandelingen zelf betalen,ben niet verzekert voor fiso.
groetjes saskia

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:06

Hoi, ze houden idd die 2 a 3 maanden rust aan en fysio en medicatie voor ze echt iets gaan doen. Ik kreeg veel bende die niks hielp en waar je alleen suf van wordt, dus wil je ook niet. Rust helpt niet genoeg en kan ook gewoon niet volledig. Tenminste ik kan niet maanden plat als alleen staande moeder met dieren etc.
Als je incontinent wordt ben je wel spoed, dus in je broek plassen is een optie. heb ik toen wel aan gedacht.
Ik heb een scan gehad en kon daarna op de wachtlijst. Maar ik heb de verzekering gebeld en ben naar Klein Rosendael gegaan. Ik was binnen een paar dagen geopereerd!
Daarna moet je ook nog wel plat, maar oke. Dan weet je iig waarvoor.
Bij die kliniek vinden ze dat wachten ook niet perfect, maar ze nemen niet iedereen zomaar.
Als enige advies kan ik dus geven; Rusten, je oefeningen doen en wie weet is het daarna weg. Wat wel schijnt te gebeuren. Of heb je nog steeds veel last en kom je in aanmerking voor een operatie.
Ander advies is; die kliniek eens bellen. Ik heb het via de verzekeraar gedaan, maar je kan bij die kliniek iig info vragen of een second opinion. Je kan daarna altijd nog je verzekeraar bellen, want het wordt vergoed. En je kost imo meer als je maanden uit de running bent en daarna pas op de wachtlijst komt en daarna pas weer kan revalideren.........
Succes.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:34

[MW] hernia
Crosspost en ouder topic en dus een slotje.