verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:44

Ik heb heel dik opgezet tandvlees rechts, hij wil er doorheen maar t lukt hem maar niet, ik wil onder gehele narcose (want ze moeten eruit) , ik lig bij de tandarts al te huilen bij een controle, hoe zit dat nou hier? en moet je dat zelf betalen?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:49

Ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat mijn verstandkiezen ook aan het doorkomen zijn! Mijn linkerverstandkies doet pijn, volgens mij beetje ontstoken. Ze gaan ook scheef groeien dus ben bang dat ze er ook uit moeten. Huilen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:51

Mijn afspraak staat vast voor 10 september...(brr das niet meer zo ver) en dan gaan ze er alle vier tegelijk uit onder algehele verdoving... juk

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:57

Onder komen mijn verstandskiezen ook door maar die zitten scheef, dus die zullen er wel uit moeten (weet nog niet wanner). Boven zijn mijn kiezen die voor de verstandskiezen zitten eruit gehaald. Ik had een beugel en had niet genoeg plek in mijn mond. Nu zitten mijn verstandskiezen op die plekken.
Ben wel blij dat ik die heb laten trekken want dat is volgens mij minder ingrijpend dan verstandskiezen weghalen. Als ik het anders mocht doen had ik mijn onderkiezen er ook alvast uitgehaald

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:34

nou ik gister naar de tandarts omdat ik last had van mijn onderkaak, en ik dacht komt vast door de verstandskiezen omdat ze net door zijn.. zegt de tandarts ja dat kan, maar ik kan ze er beide niet uithalen, moet alle 2 bij de kaakchirurg.. heb al zo'n hekel aan t woord chirurg..

16 oktober heb ik een afspraak en 15 november!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:34

vronytopper schreef:
nou ik gister naar de tandarts omdat ik last had van mijn onderkaak, en ik dacht komt vast door de verstandskiezen omdat ze net door zijn.. zegt de tandarts ja dat kan, maar ik kan ze er beide niet uithalen, moet alle 2 bij de kaakchirurg.. heb al zo'n hekel aan t woord chirurg..

16 oktober heb ik een afspraak en 15 november!

Ach stelt niets voor joh! Ik dacht dat het veel enger zou zijn. Als je maar geheel onder narcose gaat. Dan ga je lekker slapen, wordt je wakker met dikke proppen in je mond en kun je weer naar huis. Ja Doei! ()Tenminste, zo ging het hier..

Tis de rekening waar je bang voor moet zijn Lips are sealed

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:52

ik heb gewoon hoofdpijn van me verstandskiezen...

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 22:53

Dat kan heel goed hoor xDramaQueen!
Je kunt er vanalles van krijgen!

Ik laat trouwens mijn verstandskiezen gewoon bij mn tandarts zelf eruit halen, volgens mij is dat ook gewoon verzekeringswerk Knipoog

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:46

Skitter schreef:

Ook niet Haha!
Ik ben niet aanvullend verzekerd, dus alle tandartskosten zijn voor eigen rekening. Maar alle (kaak-)chirurgische ingrepen worden vanuit het basispakket vergoedt.

Sterkte voor degene die nog moeten!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 03:53

Buitenzorg schreef:
Skitter schreef:

Ook niet Haha!
Ik ben niet aanvullend verzekerd, dus alle tandartskosten zijn voor eigen rekening. Maar alle (kaak-)chirurgische ingrepen worden vanuit het basispakket vergoedt.

Mazzelaar Hamer

Haha! Haha! Haha!

Das wel het klote van Amerika, hier is het dus niet verplicht om verzekerd te zijn, prive. Nou mijn werk verzekerd mij HELAAS ook niet. Hier wordt verzekering als 'luxe' gezien als je het prive doet en dus is het meteen weer hartstikke duur Huilen

Ach ja..................

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:52

Ik ga in september weer een afspraak maken, heb er 1 laten verwijderen, nu nog die andere 3...
Ook zonder algehele narcose valt het mee!! De 1e en 2e verdoving zijn even gemeen, maar van de andere verdovingen voel je al niets meer...
En het is zo gebeurd!!
Die van mij zat diep, ze is er 5 á 10 minuutjes mee bezig geweest.
Mijn tandarts doet het niet zelf (ben ik erg blij mee Knipoog )

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:32

Even een vraagje, waarom moeten bij zoveel mensen de verstandskiezen verwijderd worden?
Is dit ivm pijn of scheef groeien ofzo?
Ik ben nu 20, m'n eerste verstandskies heb ik sinds een jaar of 2-3 en ik heb er nooit last van gehad... Geen pijn, geen ontstoken tandvlees ofzo.
Nu komt er een tweede door en ook hiervan voel ik niets...

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:34

ik ben bijna 22 en nu pas komt de eerste verstandskies door maar ik heb er nog geen last van gelukkig

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:35

Bij mij moeten ze eruit, omdat ze dwars liggen...
Ze zullen dus nooit doorkomen bij mij, maar de verwachting van de tandarts is dat ze gaan ontsteken.
Ik heb 29 juni mn eerste kies eruit laten halen, omdat deze zwáár ontstoken was!
Zo erg ontstoken, dat mn speekselklier ook ontstoken was.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 16:09

karenski schreef:
Even een vraagje, waarom moeten bij zoveel mensen de verstandskiezen verwijderd worden?
Ik ben nu 20, m'n eerste verstandskies heb ik sinds een jaar of 2-3 en ik heb er nooit last van gehad... Geen pijn, geen ontstoken tandvlees ofzo.

Dan heb je heel erg veel geluk dat je er niks van voelt!
Ze kunnen eruit worden gehaald bijv;
Gaatjes erin,verkeerd groeien, last van tandvlees krijgen,ontstoien, kan in botsing komen met andere kiezen.
Ook zei mijn tandarts dat voor een bepaalde leeftijd de wortels nog niet aan het (kaakbeen?) zijn gegroeid dus het dan minder zeer doet om er uit te halen. Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:18

karenski schreef:

Meestal moeten vrouwen ze eruit laten halen omdat wij nu eenmaal kleiner zijn qua bouw. Veel mannen kunnen ze wel laten zitten, mn vader heeft nog en mn stiefmoeder heeft uit laten halen. Tis net hoe ze groeien.

Die van mij zaten al tegen mn andere tanden aan dus gelukkig op tijd uit laten halen voor ze mn mooie gebit vern*ukt hadden Haha!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 16:22

Ik moet morgen al.. om 8:35!!!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:36

Sterkte racheltjj morgen..

Mijn verstandskies linksboven heeft een groeispurt, echt balen. Het doet ongelovelijk veel pijn en ik kan mijn mond niet meer verder open doen dan 2 centimeter, omdat mijn kaak een soort van 'op slot' zit.

Ik ga morgen met de tandarts bellen, en hoewel ik als de dood ben voor trekken, hoop ik toch dat ik snel van die kies af ben. Dat is het voordeel van de pijn nu, want anders was ik nooooit gegaan.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:05

Brrrr klinkt verschrikkelijk pijnlijk! Ik ken iemand waarvan haar verstandskiezen operatief moesten worden verwijderd en ze liep daarna een week lang met dikke kaken, precies een hamstertje!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:28

Overmorgen is het zover Verdrietig .
Kan je de dag erna weer normaal eten enzo? Wat hebben jullie gegeten toen ze er net uit waren?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:41

Misser schreef:
Overmorgen is het zover Verdrietig .
Kan je de dag erna weer normaal eten enzo? Wat hebben jullie gegeten toen ze er net uit waren?

Niets wat je echt moet kauwen, tenminste eerst niet. Ik was ff aan de soep Ja
Als het verder gaat kun je wel proberen om te kauwen maar ik heb van die gaten achter en daar komt van alles in van dat eten en dat moet ik dus telkens na alles wat ik eet naspoelen. Das wel kl*ten Bloos

Ik eet inmiddels ook weer spul wat ik moet kauwen (Eergisteren was het een weekgeleden dat mn verstandskiezen eruit gesneden zijn) maar moet nog steeds naspoelen.

Op mn werk eet ik gewoon yoghurt trouwens, heb nooit zin om op mn werk boven de wasbak te staan spoelen Huilen van het lachen Yoghurt kan je volgens mij prima eten na die tijd. Of soep, iets in die richting.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 11:54

Nou ik ben geweest!
Het viel echt reuze mee!
Ik had de vorige keer heel veel zenuwen, ook tranen van de prikken etc. Dit keer was ik heel relaxt en geen 1 traan gelaten Haha! !
Het leek wel alsof die man ook een stuk rustiger was..
Net al heel de tijd gekoeld en nu ligt die weer even in de vriezer zodat k straks ook nog even kan koelen!
Goh het lucht wel op!!

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:09

Ik lig over een uurtje of twee in de stoel van de kaakchirurg.......Spannend ! Rechts onder wilde hij paar weken terug doorkomen, maar dat wil niet lukken... Ondanks dat hij nu alweer weken rustig is......Laat ik de afspraak die ik 10 weken terug al maakte, dus doorgaan...

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 15:08

En hoe is het gegaan ? Lachen
Mijn verdoving is nu gelukkig uit gewerkt, nu een advil nemen en dan ben ik er weer helemaal klaar mee Haha!!
Alleen over een week nog de hechting eruit laten halen,maar dat is geen probleem gezien ze dat gewoon er makkelijk uit knippen!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:13

hoe is t gegaan?

ik moet in okt.

Bij mij moeten ze eruit om dat de rechter onder kies scheef groeit, en de tandarts wou dat die andere er oook gelijk uit werd gehaad bij de chirurg, ik krijg last van mijn kaken erdoor!