fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:08

Ik ben in afwachting van mijn verwijzing naar de reumatoloog. Ik ben erg onzeker op dit moment.
Ik heb echt al tijden last van erge vermoeidheid en het gevoel hebben als je 's morgens wakker wordt dat je lichaam niet gerust heeft. Ik ben ook dystrofie patiënt en heb altijd die klachten geweten aan de dystrofie. Regelmatig last van vingers, polsen en knieën. Dat laatste werd altijd afgedaan als young girls knee.
Sinds een week of vijf heb ik extreme spierpijnen in mijn romp. Al mijn spieren waren verkrampt en zeer pijnlijk. Naar de HA en die dacht aan een opleving van de dystrofie/dystonie. Heb toen tramal voor de nacht gekregen in combi met baclofen.
Ook heb ik 2x per week fysio. Het is alleen geen opleving, want dystrofie komt eigenlijk niet voor in de romp en dystonie gaat aanvalsgewijs en gepaard met vreemde houdingen.
Mijn fysio denkt aan fibro en ben daarmee opnieuw naar de HA geweest. Die stuurt me door naar de reumatoloog met de verdenking van...
Nu is het wachten op een afspraak.
Ik kan mijn paard niet meer rijden, mijn huishouden is een grote troep. Ik werk alleen nog en verder rust ik.
Ben onzeker, gaat het straks beter, wordt het nog slechter. Wie zal het zeggen?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:02

ankem;

heel erg veel sterkte!

IK word ek van mezelf! mijn fysio had mijn knie heeeeel mooi in de tape gezet, ik kon weer wat lopen.... nu verrek ik al twee dagen vande jeuk, heb ik net in een kleine crisis mijn tape eraf getrokken... conclusie; verschrikkleijke pijn, en een open gekrabte knie... Nagelbijten / Gniffelen
WHAA

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:12

Had je beter een beetje met een breinaald kunnen kriebelen Scheve mond

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:26

kon niet onder de plaktape Boos!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:32

ja die plak tape is ook een ramp! heb ik gehad toen ik mijn enkelbanden verrekte. ik ben toen terug geweest en heb gevraagd voor andere tape, kreeg ik tape voor mensen met een allergie tegen de plak. nou, ik kan je vertellen.. het was alleen maar erger. ik heb het na 2 dagen ook eraf getrokken. met heeel veel pijn en moeite in combi met warm water Knipoog en me verder beholpen met gewoon tape!!! met alsgevolg dat ik nu mijn enkelbanden verkeerd aan elkaar gegroeid heb!

he cyntje jij ook hier Knipoog heb je het topic voor de meeting nog bij gelezen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:34

jep en een antwoord geplaatst dat dat voor mij geen doen is helaas...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:35

daarna niet meer? hhahahaha. had ik al gelezen. ik had erna gevraagd of het niet een optie is om ergens te blijven slapen misschien, zodat je niet 2 uur hoeft te rijden!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:37

Nee maar 1 uur rijden kan ik al niet! Ik kan niet alleen over de snelweg en ik laat mijn vriend ook niet op en neer rijden, ook houdt ik zon dag gewoon niet vol... Scheve mond

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:37

wel jammer hoor!!!! misschien komen we wel een keer naar jou hahaha Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:38

Nagelbijten / Gniffelen ja kan ook, mijn beerse vriendinnen komen ook nog een keertje langs...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:39

hahhaha wie weet wie weet!!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:39

die tape is bij echt een wondermiddel geweest...
als kind en tiener zijnde zat ik elke 2-4 maanden wel een keer in het ziekenhuis met zéér dikke en pijnlijke enkel, omdat ik er weer gigantisch doorheengeklapt was...
elke keer werd ik naar huis gestuurd met 3 dagen rust, daarna rustig belasten en een rekverbandje...
toen ik een keer dichterbij een ander ziekenhuis was, ben ik daarheen gegaan en ben 2 x 6weken in de tape geknalt.... een hoop ellende met douchen gehad, zéér veel jeuk en uiteindelijk pijn, maar het heeft echt retegoed geholpen!!! ben er sinds toen nooit meer zo heftig doorheen gegaan dat ik naar het ziekenhuis moest. wel zwakke uitgelubberde enkelbanden aan over gehouden, maar goed... je kan niet alles hebben;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:41

nou ik werd echt helemaal gek van die tape... dan heb ik liever pijn om eerlijk te zijn!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:42

wordt toch al lichtelijk zenuwachtig voor dinsdag.. gewoon omdat ik bang ben dat ik weer met niks naar huis wordt gestuurd...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:47

die tape was idd heilig, maar er zat een wondje onder, en dát irriteerde! mens wat een jeuk! zit nu helemaal te shaken, mam zoekt zalf Knipoog

Cyntje, ik ga heel erg voor je duimen!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:48

ja ik kan me er wel iets bij voorstellen.
ik moet maandag naar mijn ha! ben benieuwd of er iets uit komt!
ik denk zelf dat er niks in mijn bloed te vinden is, maar dat ik verder zal moeten om een diagnose te stellen! ik weet het echt niet. mijn ha gelooft ook nog niet in fm!!!! asl ik haar niet kan overtuigen, moet ik maar weer een nieuwe arts zoeken!

iig zal ik heel erg voor je duimen cyntje!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:08

Hallo mensen Lachen

Jeetj wat klinkt dit allemaal akelig bekent Nagelbijten / Gniffelen Ik kom al tijden bij de huisarts met klachten, maar dachten dat het aan mijn scheve voeten lag. Nu blijk dat helemaal niet zo erg te zijn, en de laatste maanden heb ik echt rottig veel last. Mijn vader heeft eht ook, en sinds een aantal diepe gesprekken emt hem ebgint er een lichtje te dagen... Heb al 2 keer bloedgeprikt en ga volgende week dinsdag naar de HA voor een doorverwijskaart en no way dat ik me deze keer laat afschepen, desnoods bind k me vast aan zn bureau Clown
Ik heb vooral last van enkels, knieën, bekken, rug, schouders en nek, handen worden snel dik, onverdraagbare pijn in rug en benen, trappen op lopen, fietsen, tanden poetsen allemaal zwaar pijnlijk, heel erg vermoeid, smorgens soms echt down of geprikkeld, spastische darm, hartkloppingen, hyperventilatie, niet lang kunnen zitten, staan of liggen en al helemaal neit in 1 houding, Hyper sensitive, slechte concentratie, geheugenverlies (al kunnen die laatste 3 met mijn ADHD te maken hebben) heftige onregelmatige menstruatie, vreemde hormonenen Clown. En zo kan k nog wel even door gaan...
Ben benieuwd Dinsdag!
Iig voor de mensen met Fibro, heel veel sterkte!! Heb enorm veel respect voor jullie, hoe jullie je door eht leven heen slaan OK dan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 01:04

yep dat zijn de dingen
zegt niet dat het fybro is helaas of gelukkig
hopelijk voor jou is het iets anders , iets wat grotendeels met een simpel pilletje opgelost kan worden

moet wel erbij zeggen dat ik al die klachten ook in het begin al had maar ik niet net als jij nu zegt dat heb ik en dat hoort allemaal bij elkaar

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:40

Ik hoop ook voor bowena dat het wat anders is als fybro iets, zoals Nickyu al aangaf, waar een oplossing voor is.

Met fybro is er eigenlijk geen oplossing, pijnstillers en hopen dat ze werken.. (tenminste in mijn geval dan toch maar volgens mij is dat voor velen zo)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:49

ja maat (proberen te ) houden en indien nodig pijstiller
met de hoop dat het iets doet totdat die het nietmeer doet en dan weer op naar de volgende ..

denk dat dat voor meerdere zo is

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:51

Ja, ik kan al niet meer bij houden wat ik allemaal al gehad heb en die het voor mij niet meer doen...

Kreeg laatst een tip van iemand; als je last hebt moet je een paracetamol pakken, moest toch wel even lachen, was het maar zo simpel. Het was iig goed bedoeld Knipoog

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:09

ja dat is idd goed bedoel Knipoog

pfff ik moet vandaag bij mijn schoonouders ál het hooi wat dor de tuin heen waait eruit halen! we hebben eergisteren hooibalen op de zolder geladen, en aangezien het nogal waaide, ligt nu alles door de tuin heen!!! ik ben benieuwd!!!

verder "mag" ik het hele huis opruimen. omdat ik heel de week zéér rustig aan heb moeten doen *lees: ik verrekte van de pijn in me lijf* ligt er nu een pokke zooi overal!!!
ben al blij dat vriendje lief morgen als ik naar therapie ben de afwas wil doen!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:43

ik ben vanmorgen bij de dokter geweest voor de uitslag van het
bloed prikken! het enige wat mis was was dat de bizinking iets te hoog was! ik had haar fm voor gelegd, en ze heeft me idd door gestuurd naar een reumatoloog omdat ik er zo door gehinderd word! ik ben eens benieuwd! ze waarschuwde me er wel voor dat ik rekening moest houden met een wacht tijd van misschien wel enkele maanden :S

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:00

Ik hoor hier zoveel herkenbare verhalen, mijn moeder en mijn oma hebben beide fybro.
Nu vroeg ik mij af of er voor jullie een soort pre-symptomen waren. Ik ben nu 22, en het zit echt in de familie (er zijn ook ooms en tantes ed die het hebben).

Ik had een lijstje met symptomen gevonden, van de 54 in het lijstje heb ik er (als ik heel streng reken en de 'half en half' symptomen weg laat) 27 die op het lijstje staan. Naja...vroeg me af hoe het begonnen is bij jullie?

Ik heb ook een verhoogde bezinking en verhoogd aantal trombocyten ed. Er is dus een ontstekingsreactie in mijn lichaam. Maar verder dus geen andere afwijkingen (als voorhoofdsholte ontsteking of blaasontsteking ed)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:13

Morgen is het zo ver... kijken wat we nu weer allemaal vinden, wat de plannen voor de komende tijd zijn e.d... oh ff mijn polipasje opzoeken want anders vergeet ik het weer Tong uitsteken