Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JorineV

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 07:43

Fijne feestdagen allemaal!

Getty_Maan, jouw kindje is alweer een week geleden geboren, hoe gaat het met jullie?

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 09:25

Helaas is ons mannetje overleden, gisternacht werd hij ziek en bleek een darminfectie te hebben (NEC), omdat hij het telkens zo goed had gedaan, hebben ze hem toch een kans gegeven met een operatie. Alleen was zijn hele dikke darm al aangetast, waardoor hij geen eerlijk leven zou krijgen.

Gisteravond is hij in mijn armen overleden, zijn lichaam had geen enkele kans tegen deze infectie.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 09:37

Oh Getty_maan…. Woorden schieten tekort…
Heel veel sterkte met het verlies van jullie kleine man.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 09:43

ah nee Getty_maan, wat een verschrikkelijk nieuws! Ik wens je heel veel sterkte met dit onmenselijke verdriet.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 09:47

Wat ontzettend erg! Ik heb er echt geen woorden voor, dit is zo oneerlijk! Heel, heel veel sterkte met dit immense verdriet Y;( Y;( Mijn hart gaat uit naar jullie...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 09:55

Oh nee.. wat enorm heftig… geen woorden voor…
Heel veel sterkte en kracht gewenst :knuffel: Y;(

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 10:12

Och wat verdrietig. Gecondoleerd Getty_Maan. Dat jullie maar veel troost en liefde bij elkaar en andere naasten mogen vinden.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-25 10:20

Wat vreselijk.. gecondoleerd en heel veel sterkte :(:)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 10:20

Gecondoleerd Getty_maan, heel veel sterkte toegewenst. Ik heb er geen woorden voor.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 11:21

Getty_Maan, wat verschrikkelijk om te horen. Ik las je bericht over zo vroeg geboren en nu deze update. Veel sterkte gewenst.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 11:44

Wat verdrietig en intens Getty.
Gecondoleerd en heel veel sterkte deze dagen, ik hoop dat jullie omringd worden door veel liefde.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 12:12

Oh wat vreselijk Getty, kippenvel pff.. Heel veel kracht en liefde voor jullie.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 15:23

Wat ontzettend verdrietig Getty_Maan. Y;( Ik wens jou en je partner alle kracht toe. :(:)

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 21:50

Ohh wat enorm verdrietig Getty_Maan. Heel veel kracht en sterkte voor jullie Y;(

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:59

Dag dames,

Hoe gaat het met jullie? Derde trimester is bij de meeste nu begonnen.

Zelf voel ik mij prima. Buik begint in de weg te zitten.
Afgelopen 2 weken vrij gehad en dat was wel prettig. Helaas geen last van nesteldrang

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:47

Hier gaat alles super! Eigenlijk nergens last van en inmiddels 31 weken zwanger, dus hopelijk blijft dit zo. Ook besloten dat we gewoon doorgaan met stijldansen, ook al start het nieuwe seizoen 30 januari pas. We zien wel hoe lang ik het vol ga houden, maar elke les is mooi meegenomen.
Vind het wel spannend met de paardjes nu. Eentje wordt vrij onrustig bij het omdoen van de staartriem en merk dat ik toch wat voorzichtiger ben. Ook met het uitmesten en het lopen op de (zeker nu vrij gladde) loopplank vind ik niet zo chill meer, maar daar moeten we even kijken voor een oplossing.

Het schiet wel op inmiddels, nieuwe jaar betekent nu echt aftellen!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 19:31

De eerste baby´s zitten eraan te komen! Waaronder de mijne haha. Vandaag precies 36 weken en ben inmiddels 1,5 week al vrij. Vanaf morgen officieel ook vrij.

Merk dat de bewegingen anders worden nu. Sowieso een soort klossend gevoel af en toe, ´lightning´ crotch maar de bewegingen lijken ook gedempter.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:44

MaritGalinda
Dat voorzichtige herken ik wel, vandaag met fietsen merkte ik ook dat ik toch wat onzekerder was.

Niniane
Spannend. Nog maximaal 6 weken :P

Ik ben vandaag 33 weken. Nog 3 weken werken en dan mag ik ook met verlof!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:26

Lekker hoor! Ben je er ook aan toe?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:33

Nee nog niet. Ik moet nog wat dingen afronden. Ik moet nog behoorlijk hard aan de slag en hopen dat mijn vervanging nog in kan werken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:58

Lovelys jammer dat je nog hard aan het werk bent. Aftellen denk ik? Al lekker ver 33 weken! Ik vind elke week fijn, steeds een weekje dichterbij :D Misschien komt de nesteldrang nog, hier wel last van. Wil graag alles netjes en aan de kant hebben. Laatst nog een hele muur geverfd, vond dat dat wel kon :+ Ben er ook heel blij mee haha. Al heb ik echt niet elke dag zin in poetsen hoor :+

Niniane het schiet op *\o/* Heerlijk! Geniet je van je verlof? Mag bij jou al bijna komen, nog een weekje en dan maar zien wanneer de kleine zich meld :D Lijkt mij lekker!

Maritgalinda fijn dat alles goed gaat en je nergens last van hebt! :) Knap hoor nog stijldansen. Begrijpelijk hoor met de paarden. Is dat een jong paard? Die loopt voor de wagen?

Hier gaat ook alles goed. Vandaag wel heel erg moe en met die zware diepe sneeuw merk ik dat dat energie vreet. De paarden gaan gewoon door dus vandaag ook 3 uitgemest (doe het samen met m’n moeder) en opgestrooid. M’n moeder heeft de andere 3 uitgemest. 6 boxen is mij te veel. Wel nog sneeuw geschept voor de klanten van de hondenopvang, wat ook gewoon elke dag door gaat. En daarnaast dus nog het huis poetsen en voor m’n dochter zorgen. Ik ga straks ook lekker op bed, moe. Overmorgen ben ik 30 weken. Ik draag nu jassen van mijn man want van 2 jassen heb ik de rits al kapot gemaakt := Ziet er niet uit, maar wel lekker ruim :+

Hebben jullie de bevaltas al klaar staan? Ik moet nog een paar dingetjes er in doen zoals haarshampoo en een haarborstel. Maar verder is die klaar dacht ik. Ook leuke items gekocht zoals een speenkoord en mutsje met naam. Zo leuk! Heb er zin in. Nog 2,5 maanden te gaan.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:57

Kabayo
Ja ik hoef nog maar 9 dagen te werken.
Hahaha vorig keer heb ik inderdaad een wand geverfd in de woonkamer en alles zitten poetsen. Ik hoop dat het poetsen nog komt. Verven ga ik in ieder geval niet doen hahahaha

Bevaltas maak ik pas na 36 weken. Eerst nog mijn pakjes wassen en eens kijken wat er ook alweer in moet. Bij de vorige 2 ben ik thuisbevallen en hebben we dus de bevaltas eigenlijk niet gebruikt.

Vandaag bij de verloskundige geweest. Hartje klonk goed en ze ligt nog overdwars. Dus over 2 weken een liggingsecho, hopelijk is ze dan wel met haar hoofd naar beneden gedoken. Vorige dochter deed er ook wat langer over en de verloskundige was er heel relaxed onder. dus dat doen wij ook maar. Verder bevalling wensen doorgesproken en vooral besproken wat ik allemaal niet wil :+
Zolang er geen medische noodzaak is, wil ik dat ze mij met rust laten en niet controleren. Dus alleen af en toe hartje luisteren en vooral mij in mijn bubbel laten. Bij alletwee de kinderen vrij snelle bevallingen gehad (beide 5 uur en thuis). En stiekem hoop ik gewoon weer 5 uurtjes te doen en in het bevalbad te bevallen in mijn eigen huis.

Hebben jullie nog wensen bij de bevalling?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 13:03

Ohh binnen 5 uur bevallen klinkt wel echt fantastisch! Als in; prima te doen?? Geen vergelijking hier want 1e kind, maar binnen 5 uur is gewoon minder dan een werkdag. :))

Kabayo; door de sneeuw banjeren vreet ook veel energie weg. Denk alleen dat het wel even gaat duren voor het weer weg is. Wat wel leuk is! Maar wel aan huis gekluisterd.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 22:26

Haha ja vond 5 uur prima te doen. Voor de eerste zelfs net ff te snel. Ik heb 2.5 uur weeën gehad en daarna 2.5 uur persfase.

Bij de tweede 1 5/ 2 uur weeën en daarna 1.5 zenuwpijn die continu waren (dat was een hele). Daarna kwamen de weeën weer terug en +- 30 min persfase.

Bij de tweede in bad bevallen en bij de eerste alle standen wel gehad en uiteindelijk op de baarkruk bevallen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 20:42

Lovelys heel netjes 5 uren. Met m’n eerste was ik ook 5,5 uren bezig. Prima te doen alleen die ontsluitingsweeen waren echt wel heftig. Ik verwacht met de tweede dat het nog sneller zal gaan. Ik ben bevallen op het ziekenhuis bed. Bad lijkt mij niks, baarkruk holp niks
Lekker aftellen, nu nog minder dagen! Fijn dat ik niet de enige ben die gaat verven :') Oh spannend pas met 36 een tas haha, ik ben bang dat ik dan te laat ben mocht hij wel eerder komen. Maar ik wil sowieso naar het ziekenhuis ivm bekkenbreuk in het verleden. En vond het daar wel fijn. Wil ook niet al die mensen in mijn kleine stacaravan hebben eigenlijk. Fijn dat hartje het goed doet, wel balen dat ze nog overdwars ligt. Ik sta er wel wat hetzelfde in als jou. Mij gewoon wat laten. Vorige keer werd ik zo vaak inwendig gecontroleerd dat het pijn deed en mijn weeen afgebroken werden steeds. Enorm vervelend en op het laatst was ik boos, blijf van mij af. Zo niet nodig. Daardoor ook oxitocine bij moeten krijgen omdat de weeen niet krachtig genoeg waren. Nu wel andere verloskundige dus hoop dat mens nooit weer te zien :+ Ruggenprik of pijnbestrijding wil ik niet. Vriendin van mij was 2 dagen na de bevalling nog aan het vliegen , dat wil ik niet

Niniane Jaa klopt! Al had ik dat niet verwacht, denk ik huppel zo door de sneeuw :+ Viel dat vies tegen, gewoon buiten adem haha. Ik heb werk en paarden thuis dus het maakt voor mij niks uit.

Vandaag eindelijk naar de verloskundige voor controle. Ik zou maandag, ivm het weer verzet naar woensdag. Nou, ik kwam het erf niet af met die sneeuwduinen. Dus vandaag gegaan. Alles goed en meneer ligt al lekker met hoofdje beneden. Volgende week een 3D echo en week erna laatste echo bij de verloskundige. Schiet alweer op!
Vandaag ook foto’s gemaakt met de paarden. Ik ben nu 30 weken
Afbeelding
Afbeelding