Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:00

Hier staat de vlucht koffer+baby tas al klaar.
Heb geboorte pakjes in maat 50 & 56 en van die maten ook beide 2 extra Rompers & boxpakjes mee. Ook heb ik voor de zekerheid Rompers met korte mouwen erin gegooid :o

De box staat inmiddels ook dus hier is alles klaar voor de kleine man <3

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:14

Oh zo leuk al die voorbereidingen. <3 Met een 4e is het allemaal toch wat 'later' en 'praktischer' :')

Ik slaap wel slecht, veel wakker. Maar hoef er nooit uit om te plassen tot nu toe. :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:57

Flying_Angel schreef:
Hier bij de eerste volgens de verloskundige van de 20-wekenecho een ‘ondergemiddeld’ meisje met 3588 gram. (Volgens mij is dit prima), maar had geen 44 nodig. Dus ga dat nu ook niet halen. Eerste pakje in maat 50 en 56 mee in de vluchtkoffer.

Hier houd ik het ook niet echt bij. Nu 21 weken, placenta aan de voorkant. Zit echt nog geen regelmaat in.

@Anouk; sterkte met je koortslip. Heel vervelend.

3588 is toch niet klein? Mijn zoontje was met precies 40 weken 3815 en daarmee net iets boven gemiddeld. Toen ik zijn gewicht hoorde dacht ik echt een dikkertje te gaan zien, maar het gewicht kwam bij hem vooral uit de lengte. 52cm bij geboorte. Inmiddels wordt hij bijna 5 en heeft hij nog steeds geen vetjes maar lang is hij ook niet meer :Y) Wel lange benen, echt een drama om broeken te kopen voor hem. Op zn buik past hij 92, qua lengte heeft hij 110/116 nodig |o
Zn zusje zit qua beenlengte op p97 met de 32 weken echo, dus verwacht daar hetzelfde 'probleem', maar bij meisje makkelijker op te lossen denk ik. Jurkje aan en gaan *\%/*

Bewegingen tellen deed ik dus ook gisteren pas omdat ze onkarakteristiek stil lag. Normaal schopt ze heel de dag dwars door mijn voorliggende placenta heen, er gaan normaal letterlijk geen 5 minuten voorbij dat ik haar niet voel, dus tellen was ook nooit nodig :P

Voor degene die geen koffie/koolzuur drinkt, ik ook niet! Trucje is dan iets heel kouds drinken of iets zoets eten.

Maat 44 heb ik niet gekocht. Gezien haar groeiecho's verwacht ik weer 3400-3800 gram, dus 50 gaat prima zijn. Grote broer heeft 50/56 wel lang aangehad. Nu met de wasjes vind ik 50 er al zo klein uitzien <3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 13:02

@Kimley, heb je 2x het zelfde pakje maar dan in een andere maat of heb je iets in maatje 50 en iets in maatje 56 gekozen? Heerlijk lijkt me dat, als écht alles klaar staat <3

Wat heb jij allemaal in je vluchtkoffer zitten? En wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen (sorry als je het wel gezegd hebt maar ik het niet onthouden heb :o )

Ik ben gisteravond bij Buikbeeld geweest in DenBosch om een 3D scan te laten maken voor een buikbeeldje, nu duurt het nog 16 weken voor hij klaar is :oo vind het zó mooi geworden de scan alleen al <3 kan niet wachten om hem thuis te hebben haha

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 13:25

Oh super leuk!

Onze 2e was 4410 :') Maar alsnog gewoon een klein baby'tje hoor. Heeft ook gewoon eventjes maat 50 aan gehad.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 13:48

Ik ben ook wel benieuwd naar de vluchtkoffer en wat je er in heb zitten!

Heerlijk dat alles klaar staat, dan is het alleen nog maar wachten op de kleine tot die komt :)

@Anouk_H Ik heb even gegoogled maar dat is gaaf zeg! Wel balen dat je er zo lang op moet wachten.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:35

Nee, ik dacht ook dat 3588 heel gemiddeld is voor een meisje. Was de verloskundige van het ziekenhuis, m’n eigen doet de 20-weken echo niet zelf.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:33

Geeft niks hoor je mag alles vragen maar ik word ook maar 1e keer mama dus geen idee of ik t goed doe :')

Ik heb voor mezelf:
Sokken (dikke & normale)
Bikini topje (zou het liefst in bad bevallen)
2x pyjama
Jogging broek
Zwangerschaps legging
Shirt lange en korte mouwen
Slippers
Toilet artikelen
2 volle powerbanks
2x grote boxers en 2 normale onderbroeken (waarschijnlijk krijg je toch van het ziekenhuis maarja)
Cordring
En mijn zorgverzekeringspasje

Voor de baby hadden jullie dus hierboven gezien :D
Ik heb 2 verschillende geboorte pakjes, elke maat een andere :o
Verder zit er in zijn tas nog voeding, flesjes, speentjes, dekentje & zijn geboorte knuffeltje met naam

Ik wil inderdaad in het ziekenhuis bevallen :)

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:22

Ik krijg kleine/lichte babys. Mijn 1e werd geboren met 42 weken en 1 dag en ze was 2810 gram.
2e en 3e ongeveer net zoveel.

Daarom willen ze mij eigenlijk aan de bloedverdunners hebben, dat schijnt effect te hebben op de grootte van de baby. Maar dat heb ik geweigerd, zie het nut er niet zo van in.

Gisteren weer een controle gehad. Kleine meid was goed aan het bewegen <3 ze zit iets onder het gemiddelde maar dat geeft niet. Nu 23 week zwanger en krijg elke keer weer een echo om de groei in de gaten te houden.
Afbeelding
Haar handje kwam ook mooi voorbij <3

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 13:16

@Kimley: klinkt als goed voorbereid!
@Wpaard: och dat handje <3

Is dit typisch? We hadden een kinderwagen getest bij babypark. Dus wij op marktplaats gezocht, hele mooie nette gevonden. Dus op naar op pad gister dik 2 uur heen en 2 uur terug. Die vrouw alles laten zien. Dus wij naar de auto. Past het onderstel niet in de kofferbak. Dan maar op de achterbank, maar dan kan straks de baby niet mee. Ik zat maar te denken ‘hoe kan zo’n gerenomeerd merk dit ding niet praktisch en klein ingeklapt krijgen?’ Vanochtend weer even gekeken, toen bedacht misschien kunnen de grote wielen eraf, toen konden ook de kleine eraf. Nu is het een eitje. Maar waarom bedenk ik dit niet vooraf :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:16

Dus nu moet je elke keer je kinderwagen in en uit elkaar halen als je met de baby weg wil? :')
Als wij zelf weg gaan hoeven we hem helemaal niet in te klappen maar wij hebben een mega werk bus haha! Autostoeltje is gepast en past in de auto waar we hem willen gelukkig.. moet alleen nog even kijken hoe die precies vast moet met de gordel

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 17:23

Hmm geen idee of het typisch is. Ik heb er tijdens mijn zoektocht wel rekening mee gehouden dat de kinderwagen makkelijk in de kofferbak paste (ook bij de aanschaf van mijn huidige auto naar gekeken, want toen ik deze kocht, was ik al zwanger).
Het lijkt me best irritant om elke keer de wielen er helemaal af te moeten halen |o

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:43

Ja, maar die klik je er zo af. 1 druk op de knop en ze zijn los! :)) dus achteraf goede aankoop geweest!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:55

Er met 35,5 week achter komen dat je meubels te groot zijn voor de babykamer _O-
Morgen komt mn moeder nog puzzelen en dan zal het uiteindelijk vast allemaal net passen, maar het kamertje is echt nog kleiner dan we al dachten 8)7

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:35

Owww BabiiVeeraa dat is wel even een ding! Waren het nieuwe meubels (aka kan je evt ruilen) of 2e hands gescoord? Hopelijk lukt het met je moeder om alles toch een logisch en fijn plekje te geven.

Oeps Flying_Angel daar zou ik toch geen zin in hebben om telkens te doen, maar gelukkig heb jij er geen probleem mee :) Fijn dat jullie er blij mee zijn! Dubatti was het toch? Kan je daar beide kinderen in kwijt of is het een solo wagen?

Weer goedgekeurd bij de vk vandaag, helaas lijkt mijn HG weer wat in sterkte te winnen dus toch omhoog met medicatie. Maar allang blij dat het met deze medicatie in deze mate 'onder controle' is, zover ben ik met mijn oudste nooit gekomen dus ik klaag niet.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 21:46

Ik lees al een tijdje mee en meld me hier nu ook. Eind december uitgerekend van ons kindje :) Wat het is, is nog een verrassing.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:06

Ach jou kamertje kan vast niet kleiner zijn als de onze Babivera :o

Hier gister ook een goede controle, kereltje is compleet ingedaald en we zijn er dus klaar voor :D
Morgen 38 weken, enorm veel krampen en harde buiken de hele dag door :Y)

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:18

Wauw wat gaat dat snel Kimley! Ik hoop dat je ondanks de harde buiken en krampen toch nog een beetje kan slapen.

Welkom Kiwi, wat leuk dat het een verrassing blijft! Hoeveel weken ben je nu ongeveer? Heb je alle medische echo’s al gehad?

Vervelend Bellex, welke medicijnen slik je? Ik werd alleen maar misselijker en bleef spugen dus ben uiteindelijk na 28 weken gestopt met de acceptatie dat het voorlopig niet zou verbeteren. Gelukkig hoefde ik ook geen infuus. Ik hoop dat bij jou het spugen weer snel onder controle is!

Oeps, die meubels waren hier ook wel een gok! Ik ben benieuwd of het nog gaat lukken babivera. Kan er eventueel iets in jullie eigen kamer komen te staan?

Wij krijgen waarschijnlijk hetzelfde issue met onze nieuwe auto flying angel. Nu met twee kinderen kan de wieg niet meer op de achterbank in mijn auto en zal er één wiel afgehaald moeten worden om het onderstel plat achterin te leggen. Het is niet eens een hele kleine auto (ford fiesta) maar die wagens zijn behoorlijk groot. In onze andere auto past het gelukkig makkelijk. Het is idd heel makkelijk met een klik dus ik verwacht niet dat dit veel meer werk kost. Een kinderwagen in en uit elkaar halen kost sowieso ook tijd.

Wat lief wpaard, die echo’s mis ik nu wel een beetje.

Ik merk echt dat ik nog in de babybubbel moet komen. Afgelopen week ben ik 24/7 ongeveer thuis geweest met de oudste omdat ivm ziekenhuisbezoek midden op de dag het kdv niet handig was en opa en oma op vakantie zijn dus die oppasdag ook kwam te vervallen. Dit zorgt voor veel afleiding en weinig tijd qua voorbereiding. Een vluchtkoffer is iets wat ik maar ga toevoegen op m’n lijstje voor komende weken. Gelukkig heb ik nog even tot mijn uitgerekende datum.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 07:48

@Bellex: ach het is een kleine moeite voor ons hoor en het zal niet heel vaak voorkomen dat we met z’n allen in de auto weg moeten. Ik ga als het goed is binnenkort ook een bakfiets kopen!

Het is inderdaad een Dubatti, voor 1 kindje. Maar m’n oudste wordt bijna 5 als de baby er is, dus even kijken voor een meerijdplankje eventueel en verder kan ze al fietsen, dat scheelt.

Fijn dat het met de medicatie toch aardig onder controle is!

@Kiwi: welkom! Gefeliciteerd! <3
@Kinley: wauw! 38 weken al! Dat kan zomaar gebeuren!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 09:38

Kimley schreef:
Ach jou kamertje kan vast niet kleiner zijn als de onze Babivera :o

Hier gister ook een goede controle, kereltje is compleet ingedaald en we zijn er dus klaar voor :D
Morgen 38 weken, enorm veel krampen en harde buiken de hele dag door :Y)

2.10 x 2.70 met in 1 hoek nog een hap van 60 cm x 40 cm eruit, echt ruim kan ik het niet noemen :+
Meubels zijn van mijn zoontje, die krijgt een nieuwe kamer.

Met nieuwe indeling kom ik net 1cm te kort, maar denk dat ik dat kan oplossen door een plint van de muur te halen :Y)

Hier ook volledig ingedaald sinds +- 2 weken <3 Gisteren bednest co-sleeper besteld, die komt 1 september binnen en dan ben ik 37 weken :)

@Bellex pfft wat naar zeg :(:) ! Hier is het ook weer 'terug' helaas. Vanaf week 30 niet meer overgegeven en minder misselijk (als in niet meer iedere dag en niet meer de hele dag). Maar sinds week 33 is het weer vaker misselijk en ook weer overgeven. Gyn wilde ook de medicatie weer opstarten (was gestopt toen ik op 3-4x per dag overgeven zat, omdat ik van de medicijnen ook zo ontzettend duf werd dat het eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden was), maar zo lang ik nog onder de 3x per dag zit doe ik het liever zonder.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 10:08

Hier een baby kamer van 1.50 x 2.30 :D

Inderdaad 38 weken vandaag dus het kan nu elk moment.. raar idee hoor :')

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 10:13

Haha, lastig al dat passen en meten met kamertjes & kinderwagens in auto's.
Wij hebben hier flink gepuzzel gehad met een nieuwe auto (want 4e) en dan passend krijgen om zowel 4 kinderen in kinderstoeltjes te vervoeren én een kinderwagen mee te kunnen. Maar we hebben als het goed is de oplossing nu.

Qua kamers past het hier sowieso niet. Gewoon stapelen. :D
En de baby slaapt toch het eerste jaar zo'n beetje bij ons op de kamer.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 10:19

Oef en dan viel het mij al tegen hoeveel ruimte die meubels eigenlijk innamen in de babykamer. En dat is gewoon een kamer van 3 bij 4 of zo :+

Wat vervelend dat bij sommige hier de misselijkheid weer terug is! :(:)

@kiwi_ welkom en nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Ergens in het topic staat nog een lijstje van boktnaam uitgerekende datum geslacht en hoeveelste kindje het voor je is, als je wil kan je jezelf daar nog even aan toevoegen :)

Ik ben er inmiddels ook klaar voor :D box staat beneden, vluchttassen staan klaar, en gisteren de babykamer de kasten opnieuw ingericht en opgeruimd. Enige wat nu nog hoeft te gebeuren is ons bed op klossen, kraammatras erop, en mijn vriend moet de isofixbase nog in zijn auto installeren (ik rijd er al 6 weken mee rond haha). Oh en mijn koortslip is weer dicht dus ook daar kan een vinkje achter, nu hopen dat ik er t komende halfjaar vanaf ben :+

Ik ben nu 36+1 en ik voel me verder erg goed. Als ik geen gekke dingen doe heb ik ook niet zo'n last van mijn lijf maar na het paardenvoeren of thuis echt schoonmaken met veel bukken dan begint mn lichaam wel echt te zeuren daarna. Maar goed sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren.

Ik heb mijn hele zwangerschap nog geen cravings gehad, maar vorige week vond ik een zak ijsklontjes in de diepvries. En nu loop ik hele dagen ijsklontjes te vreten :Y) (voor het idee, er is nu dus al 6kg ijsklontjes op gegaan :') ) Ik vul echt mijn glas tot de rand met ijs, en dan nog aanvullen met ijsthee haha. Jullie nog last van cravings?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 10:33

Onze babykamer is 2.09 bij 4.40 meter. Dus dat is nog wel te doen. Alleen het raampje zit in het midden van de lange muur. Beetje onhandige plek.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 11:10

Oh hier staat alles in die kleine kamer hoor, ledikantje kledingkast en commode :D
Hier ook een raam midden in de muur..

Ik heb niet echt cravings gehad die ik dan persee moest hebben maar ben wel gek op ijs, dan vooral peren ijsjes en mcflurrys :o
Heb een hele tijd gehad dat ik graag zure snoepjes at..

Verder, ijskoude coca cola smaakt ook echt anders als je zwanger bent :')