Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 21:10

Floortje88 gefeliciteerd met de geboorte van Julia *\o*
Lukt het haar inmiddels beter om op temperatuur te blijven?

Kylan, heerlijk de eerste uitstapjes <3 En logisch dat jullie nog niet helemaal klaar waren
Fijn dat ze zo lekker is aangekokmen! En dat ze zo goed drinkt ennnn dat de sonde er inmiddels uit is! Super knap! Kleine vechter
Lekker ook zo in bad

Carika, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje *\o/* Fijn dat alles goed gaat!

Isabel gefeliciteerd met de geboorte van Lorijn <3 Super fijn ook zo'n fijne bevalling!

Daenerys gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon <3 Heerlijk zo'n relaxte baby en trotse broers
Grappig 3 totaal verschillende bevallingen!

Lorette ook slapeloze nachten :(:)
Hopelijk lukt het nog zonder inleiding!

Mandy :(:) Je lijf is er voor gemaakt, you can do it!

Liv gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Fijn dat het goed gaat <3

Hier zijn de nachten ook een drama. Weet echt niet meer hoe ik moet liggen. Daardoor overdag ook moe. En behoefte aan mijn eigen bubbel. (Beetje lastig met 2 verjaardagen :+ ). Tussendoor nog even mijn teen gebroken.. alsof ik die energie niet voor iets anders kan gebruiken.
Nola heeft het moeilijk dus daar gaat veel energie in zitten. Ik snap haar zo goed maar kan haar ook niet zeggen wanneer Spruitje komt <3 Ze was er van overtuigd dat de kleine op haar verjaardag kwam, maar dat was niet zo. Dus nu dat ze dat ze dan pas volgend jaar op haar verjaardag komt. Ik heb haar verzekerd dat dit niet zo is :))
Gisteren wel een onrustige buik, maar vooralsnog geen echte tekenen van een bevalling.

Qua bevallingsverhaal; Ik vond de vorige bevalling echt een eitje. Dat was het voor de medici niet, maar voor mij wel. Ik zat helemaal in mijn eigen bubbel, heb geen pijn gehad en kwam ook fit eruit. (De herstel tijd erna (16m) vergeten we maar even ;) ). Ik teken voor nog zo'n bevalling :))

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 13:35

Splash wat aandoenlijk die gedachte van je dochter! Gelukkig hoeft ze niet nog een heel jaar te wachten :))
Wat naar van je teen!! Heb je er veel last van?

Hier is de kraamweek voorbij. Ondanks de waarschuwing over drukte/krapte die ik kreeg tijdens de intake hadden we gewoon volledige zorg. En er kwam ook nog een goede stagiaire mee! Ik ben super fit uit de bevalling gekomen en met de baby had ik niet veel ondersteuning nodig. Dus daar hadden ze niet veel werk aan. Nu is mijn huis helemaal aan kant, ze hebben 3x gekookt en ze hadden ook veel aandacht voor de oudste twee, echt super luxe!
Daarbij komt de baby maar 1x per nacht voor een voeding en slaapt daarna direct weer door. Ik slaap gemiddeld 6-7 uur per nacht, dat is een stuk meer dan tijdens de zwangerschap en ik voel me echt top *\o/*
Echt een cadeautje deze baby!

Hoe gaat het verder met iedereen hier?

yvje86

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 16:10

Hier ook weer een teken van leven. Ik lees vooral mee maar reageren vind ik op de een of andere manier te veel moeite kosten iedere keer :x .
Ook ik ben heel goed door de bevalling gekomen, morgen is onze dochter al weer een maand oud. Tijd gaat zó hard.
Dag na de bevalling stond ik alles weer zelf te doen en kon niet wachten om naar buiten te gaan.
Onze dochter kon al snel haar temperatuur op peil houden en een week na de bevalling zijn we naar de markt geweest om boodschappen. Tussendoor ben ik ook al korte wandelingetjes gaan maken want ik hield het niet meer binnen.
Kraamzorg was de eerste 3 dagen fijn , het is ons eerste kindje en we hadden beiden nog nooit een luier verschoond dus we moesten alles leren.
Omdat ik me zo goed voel was naar mijn idee de kraamzorg na dag 3 al overbodig en vond ik het zelfs vervelend worden.
Het was een aardig mens maar verder hadden we niet echt een klik.

Dames die nog moeten bevallen zet 'm op!
Dames die al bevallen zijn, geniet! Tijd gaat heel hard.

Nu zal ik waarschijnlijk weer alleen mee gaan lezen :=

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 19:46

Ik heb het hier nog niet gemeld, maar 16 juli 2025 is onze zoon Rav geboren via een geplande keizersnede <3

Ondanks dat ik erg veel spanning had voor de geplande keizersnede heb ik het dit keer als positief ervaren. Rav heeft bij de geboorte veel vruchtwater binnen gekregen waardoor die 3 dagen erg misselijk is geweest, hij is hierdoor veel afgevallen. Inmiddels zit er weer een stijgende lijn in :)

Vandaag ziet hij erg geel en krijgen we hem niet wakker/alert. De verloskundige is extra langs geweest om bloed te prikken, die waardes zijn gelukkig goed :) We moeten nu even een dagje aankijken of hij weer meer zichzelf wordt.

Hij was echter niet zo groot als ze mijn hele zwangerschap hebben geroepen. Hierdoor heb ik mijn moeder moeten inschakelen om maat 50 kleding en extra maat 1 luiers te kopen :+

Al met al geen hele zorgeloze start gehad, maar we genieten ontzettend van ons mannetje en ook van onze peuter die ineens zo groot lijkt! <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 21:49

SplashIsLief doet je teen nog veel pijn?

Daenerys bij jou klinkt het echt super fijn! <3

Yvje86 bij jou klinkt het ook erg goed!

Kim ik duim dat Rav snel weer zichzelf gaat worden. :(:)

Ik krijg erg veel appjes of de baby er al is/of ik al aan het bevallen ben/wanneer er ingegrepen gaat worden etc. en merk dat ik daar erg onrustig/verdrietig van begin te worden.
Het is allemaal goed bedoeld, maar voor mij nu te veel.
Eerst heb ik me jaren moeten verantwoorden waarom we geen kinderen hebben/waarom het niet lukt om zwanger te worden/waarom we bepaalde keuzes in een traject maken en nu voelt het alsof ik me moet verantwoorden waarom er nog geen baby is.
Ik begrijp dat de omgeving niet kan wachten, maar voor mij begint het als falen te voelen (eerst krijg ik er geen baby in en nu krijg ik er geen baby uit).
Ik heb bewust wat afstand genomen van m'n telefoon en ga dat vanaf nu even blijven doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 22:43

Dat is op geen enkele manier falen. De baby's vinden het gewoon nog erg gezellig in onze buiken. Hoewel ik ook wel ongeduldig begin te worden en mensen inderdaad gaan appen hoe het ervoor staat, heb ik steeds meer het idee dat deze gewoon nog even wat extra tijd nodig had/heeft. Daarom ook nog niet iets van strippen gedaan of gepland. Wel een oriënterend gesprek over een mogelijke inleiding, maar ik hoop echt dat het er niet van hoeft te komen. Het lijkt er nu ook op dat ze alleen willen inleiden bij medische noodzaak, dus dan blijft het afwachten.

Splash, het zou wat zijn als het nog tot haar volgende verjaardag kon duren, haha :P

Daenerys, dat klinkt geweldig <3 Genieten!

Yvje, bij jullie ook al zo voorspoedig. :) En ik zou lekker alleen reageren als je er tijd en zin voor hebt.

Kiimm, van harte!! <3 Hopelijk snel weer een gezond kleurtje. Scheelt dat de waardes wel in orde zijn. Kan het een onschuldig virusje zijn?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 20:10

Goed, als donderslag bij heldere hemel was daar gisteren ineens onze 2e zoon. :+

Verloskundige had bijna de bevalling gemist. Ik dacht eerst dat ik vrij heftige harde buiken had, toen leken het toch wel weeën te zijn. Al snel kwamen ze korter op elkaar en keken we al even op de klok voor het timen. Nog net wat weinig regelmaat en te kort, maar ik merkte dat ik al helemaal in mijn bubbel ging dus vroeg mijn man om te bellen, omdat we ook nog naar het ziekenhuis wilden. Verloskundige kwam eraan, wilde ontsluiting checken, maar de vliezen braken en 5 minuten later kon ik zo kind van onderen pakken. Verloskundige had me mijn eigen gang laten gaan. Mijn man stond bijna nog nog vertwijfeld met de ziekenhuistassen in de gang te wachten tot we zouden gaan. :')

Deze haalde de 11e niet (wij zijn allemaal op de 11e geboren), dus heeft hij er 22 van gemaakt. :P En het is een mini van 3600 gram, waar hij 6 weken geleden al zo ongeveer op geschat werd, dus ik ben echt voor niks bang gemaakt.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 20:14

Wat grappig dat het dan toch zo snel kan gaan. Van harte gefeliciteerd!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 20:30

Zo kan je er wel 100 krijgen, zeg. Wat een verschil met onze eerste. Ik ben ook meteen weer up and running. De kraamhulp heeft me verboden om naar stal te lopen of het huishouden te gaan doen. :+

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 20:57

Gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo ging!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 21:04

Gefeliciteerd Lorette! Fijn dat het allemaal zo snel en soepel verlopen is en dat je je zo goed voelt. Hoe vindt je oudste zoontje het?
Nu lekker genieten samen!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 21:51

Gefeliciteerd Lorette <3 Wat een snelle bevalling en super fijn dat je je zo goed voelt!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 22:07

Klinkt als een soepele en snelle bevalling! Gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet van elkaar!

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 12:08

Gefeliciteerd Lorette!! Zo kan je er inderdaad wel 100 krijgen. Lekker genieten nu!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:37

Thanks! Houden de wachtenden hier het nog vol?

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:45

Vandaag 40 weken, ik hou het nog vol maar ben er wel klaar mee. :+ vind het vooral pittig nu met nog een kleine die rondloopt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:46

Ja, herken ik wel. Helemaal als je over de 40 weken gaat. Sterkte nog even :(:)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:48

Ik vind het met vandaag 38 weken wel pittig worden. Maar intussen rijd ik wel al sinds het begin van de middag op een scootmobiel door de efteling :+ . Is wel echt de laatste keer tot de kleine er is, en mijn buik is nog heel rustig, anders waren we niet gegaan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:52

Vandaag 41 weken en (op mn omgeving na) ben ik het nog niet zat :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:55

Als je de omgeving enigszins kunt negeren is het fijner dat zij het zat zijn dan jij. :Y)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:57

Hier vandaag ook 40 weken. Gaat eigenlijk wel prima. Slaap wel erg wisselend en merk dat met name mijn vriend erg ongeduldig begint te worden. Ook omdat dingen plannen lastig is. Ik ben wel klaar met die buik die in de weg zit.
En ook voor ons grote meisje zou het goed zijn als haar zusje komt, maar die lijkt nog geen haast te hebben.
Van mijn teen gelukkig geen last meer.

Daenerys wat fijn die volledige hulp en ook het koken en aandacht voor de oudste 2. En woon wat een luxe met de baby <3

Yvje fijn dat je zo goed uit de bevalling bent gekomen en dat het zo goed gaat!

Kimm nogmaals gefeliciteerd met Rav. Fijn dat er weer een stijgende lijn in zijn gewicht zit en het inmiddels weer beter met hem gaat.
Handig met die maat _O-

Mandy even ook een dikke knuffel hier :(:) Lastig hoor. De kleine vindt het gewoon heel fijn zo dicht bij jou <3

Lorette wooow dat is een bijzonder snelle bevalling zo :))
En wat stom dat je voor niks bang bent gemaakt
Gefeliciteerd met de geboorte <3
Fijn ook dat jij je weer goed voelt al!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:00

Gefeliciteerd Lorette!

Wij zijn gisteren trots ouders geworden van ons prinsesje Maeve. Op de uitgerekende datum (dinsdag de 22e) begonnen om 04:45 weeën die ik ging timen, uiteindelijk is ze gisterochtend om 08:50 geboren.
Hele zware en pittige bevalling gehad en zo ongeveer alles wat ik niet wilde, wilde ik op dat moment wel (ziekenhuis, geen bad, wel morfine pomp, wel knip, wel rugligging). Hele fijne communicatie tussen alle zorgverleners en ons gehad, wat echt een hele duidelijke stempel op de bevalling heeft gedrukt. Ik kijk er met een goed gevoel op terug.
We moesten nog wel een nachtje in het ziekenhuis blijven, door beginnende zwangerschapsvergiftiging bij mij, maar sinds vanmiddag zijn we lekker thuis.
Heerlijk genieten dit <3

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 10:02

Gefeliciteerd!!

Voor een heleboel spannend zo de laatste loodjes!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 00:01

Loretta en Claudia van harte gefeliciteerd!
En succes voor de wachtenden

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:23

Vanochtend zijn wij ouders geworden van weer een prachtige dochter <3 het was een mega snelle bevalling. Half 3 vanacht begonnen de weeen en Maud is om 8 over half 6 vanochtend geboren. De verloskundige kwam om 3 over half 6 binnen en was dus net op tijd. Ik vond het wel heftig dat het zo snel ging. Gelukkig alles goed gegaan en ook in bad bevallen wat ik graag wilde. Onze andere dochter Maral is wel verliefd op haar zusje <3 alleen als baby Maud gaat huilen word Maral daar ook erg verdrietig van :knuffel: