Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:38

Je krijgt genoeg op je bord momenteel befunny en bij zo'n gesprek hoor je niet alleen te zitten. Ik woon al jaren alleen maar bij zulke gesprekken zou ik ook niet alleen willen zitten. Dus goed dat we het zo doen vrijdag.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:55

Heel lief Faringo!

BeFunny, ik snap wel dat ze de vraag niet zomaar beantwoorden omdat het heel genuanceerd kan liggen (en sowieso de arts moet antwoorden ipv een verpleegkundige). Maar daarom vind ik het ook zo stom dat ze wel de uitslag zo online knallen. Gelukkig kan je er in ieder geval deze week heen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 19:07

Tiggs schreef:
Heel lief Faringo!

BeFunny, ik snap wel dat ze de vraag niet zomaar beantwoorden omdat het heel genuanceerd kan liggen (en sowieso de arts moet antwoorden ipv een verpleegkundige). Maar daarom vind ik het ook zo stom dat ze wel de uitslag zo online knallen. Gelukkig kan je er in ieder geval deze week heen.

Ze had een telefonisch consult met chirurg of oncoloog in kunnen plannen.

In het portaal verschijnen dus verslagen bij beeldvorming o.a en bij pathologie. Dat zijn verslagen van de radioloog of de chirurg, die verslagen zijn gericht aan artsen. Dus verslag van de radioloog aan chirurg maar de patiënt kan dat terug lezen. Daarom krijgt een patiënt een gesprek in het zh of telefonisch om die uitslag te bespreken maar die uitslag was niet compleet dus wilde het verslag lezen.

Er staat wel dat verslagen soms onduidelijk kunnen zijn en de officiële uitslag dus via internet dit geval de chirurg gaat. Alleen na bellen is vaak lastig zoals nu dan moet ik toch weer wachten tot gesprek na oncoloog, dat kan volgens mij wel anders als een patiënt in mijn positie zit en daar onrustig door is.

Ook kan ik de brieven lezen die van zkh naar de huisarts gaan bijv dus een behoorlijk compleet dossier.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:12

Faringo schreef:
Je krijgt genoeg op je bord momenteel befunny en bij zo'n gesprek hoor je niet alleen te zitten. Ik woon al jaren alleen maar bij zulke gesprekken zou ik ook niet alleen willen zitten. Dus goed dat we het zo doen vrijdag.

Wat een lief aanbod!
2 horen meer dan 1 en de steun is superfijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 21:04

Faringo schreef:

Heel fijn dat je dit wil doen. Ben daar blij mee!!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 21:51

Dat is lief faringo!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 21:52

Faringo schreef:

Ik weet nog niet hoe ik je kan bedanken maar echt fijn dat je dit wil doen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 22:20

Wat ontzettend lief <3

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 22:31

Lieve BeFunny. Pfoeh, ik zit de posts van een paar dagen bij te lezen en schrik van al het nieuws

Maar wat ontzettend fijn en geruststellend dat je steun krijgt van lieve Bokkers. Ik blijf veel aan je denken, kan me niet voorstellen hoe jij je wel niet moet voelen. Heel veel sterkte

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 22:38

BeFunny,

Ik ben al enige tijd een onregelmatige meelezer maar wat me op valt is dat je zoveel rekening houdt met anderen. Dit zie je bijvoorbeeld al in de openingspost terug waarin je denkt aan anderen die hiermee te maken hebben op enig manier. Dat is erg lief en dat siert je.

Nu wordt er aan jou gedacht dus goed dat je de hulp van Faringo (hulde) aanpakt. Soms mag je gewoon aan jezelf denken. Voel je daar niet schuldig over.

Heel veel succes en sterkte in ieder geval :knuffel:

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 22:50

Dank je wel.

Ik ben inmiddels alle schaamte voorbij zeg maar en durf ook hulp te accepteren. Maar dat blijft wel moeilijk. Dit is een onwerkelijke situatie geworden. Maar zo merk je ook dat een forum veel kan betekenen. Ik hoop ook dat als er mensen zijn die in de toekomst dit mee maken of iets soort gelijks dat ze ook als ze het vinden er iets uit kunnen halen wat ze kunnen gebruiken. Dingen die ik fout gedaan heb of waar ik tegen aan loop of juist herkenning vinden in bepaalde dingen. Veel van die dingen gaan andere mensen met deze ziekte ook doorheen helaas, en misschien geeft dat een iets minder eenzaam gevoel. Als je ontdekt dat je niet de enige bent. Dat geld dus niet alleen voor mijn type K maar voor alle types. Je hele leven veranderd. Je wordt eerst sterker, kunt dingen waarvan nooit wist ze te kunnen, je komt jezelf tegen. Mensen die je dacht dat ze er voor je zijn waar jij zelf altijd voor zou zijn die zijn in geen velden of wegen meer te bekennen en anderzijds komen andere mensen op je pad waar je ook wat van leert enz.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 23:13

|( :knuffel:

Je raakt me zeer met je post BeFunny

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 02:48

Wat een lieve post BeFunny, en wat ontzettend lief dat Faringo met je mee gaat!
Je hoeft je ook echt nergns voor te schamen. Het is echt verschrikkelijk wat je allemaal moet meemaken en dan is het bijna onmenselijk wanneer je zo'n gesprek ook nog eens alleen aan zou moeten gaan.
Daarmee wil ik absoluut geen kwaad spreken over je vriend hoor. Ik ken jullie relatie verder niet en het zal ongetwijfeld voor hem ook enorm lastig en confronterend zijn.

Ondanks het verdrietige onderwerp is dit toch wel Bokt op z'n mooist. Nogmaals heel erg lief van Faringo!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:55

BeFunny schreef:
Tiggs schreef:
Heel lief Faringo!

Ze had een telefonisch consult met chirurg of oncoloog in kunnen plannen.

In het portaal verschijnen dus verslagen bij beeldvorming o.a en bij pathologie. Dat zijn verslagen van de radioloog of de chirurg, die verslagen zijn gericht aan artsen. Dus verslag van de radioloog aan chirurg maar de patiënt kan dat terug lezen. Daarom krijgt een patiënt een gesprek in het zh of telefonisch om die uitslag te bespreken maar die uitslag was niet compleet dus wilde het verslag lezen.

Er staat wel dat verslagen soms onduidelijk kunnen zijn en de officiële uitslag dus via internet dit geval de chirurg gaat. Alleen na bellen is vaak lastig zoals nu dan moet ik toch weer wachten tot gesprek na oncoloog, dat kan volgens mij wel anders als een patiënt in mijn positie zit en daar onrustig door is.

Ook kan ik de brieven lezen die van zkh naar de huisarts gaan bijv dus een behoorlijk compleet dossier.

Ik snap trouwens helemaal dat je het verslag gelezen hebt, dat zou ik ook doen. Maar juist daarom vind ik dat ze er een soort beveiliging op moeten kunnen zetten, dat een arts het als het ware vrij moet geven voor de patiënt.

Heel goed dat je hulp durft te accepteren! :knuffel:

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:55

BeFunny schreef:
Dank je wel.

Ik ben inmiddels alle schaamte voorbij zeg maar en durf ook hulp te accepteren. Maar dat blijft wel moeilijk. Dit is een onwerkelijke situatie geworden. Maar zo merk je ook dat een forum veel kan betekenen. Ik hoop ook dat als er mensen zijn die in de toekomst dit mee maken of iets soort gelijks dat ze ook als ze het vinden er iets uit kunnen halen wat ze kunnen gebruiken. Dingen die ik fout gedaan heb of waar ik tegen aan loop of juist herkenning vinden in bepaalde dingen. Veel van die dingen gaan andere mensen met deze ziekte ook doorheen helaas, en misschien geeft dat een iets minder eenzaam gevoel. Als je ontdekt dat je niet de enige bent. Dat geld dus niet alleen voor mijn type K maar voor alle types. Je hele leven veranderd. Je wordt eerst sterker, kunt dingen waarvan nooit wist ze te kunnen, je komt jezelf tegen. Mensen die je dacht dat ze er voor je zijn waar jij zelf altijd voor zou zijn die zijn in geen velden of wegen meer te bekennen en anderzijds komen andere mensen op je pad waar je ook wat van leert enz.

Je hoeft je niet te schamen voor wat jou overkomt :(:)

Heel goed dat je de hulp accepteert, je hoeft het niet allemaal alleen te doen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:10

Ik heb zonet het hele topic doorgelezen. Meis, wat heb jij veel op je bordje gekregen. Wat ben je een moedig en dapper mens. Ik hoop toch zo voor je dat er duidelijkheid komt en dat het toch , zo verre als het kan, niet zo ernstig is als dat je dacht.

Heel veel sterkte en ook hier zal er veel aan je worden gedacht..... :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:41

Ik vind eigenlijk dat je als patiënt zelf moet kunnen aangeven of je een uitslag meteen wilt inzien of dat de arts deze pas vrijgeeft als het consult is geweest.

Heel veel sterkte voor vrijdag

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 23:20

Het verslag verschijnt altijd 9 dagen nadat de arts het binnen heeft. Dat is zo geregeld bij zh, zou wel kunnen vragen waarschijnlijk om bij de arts ook het verslag in te zien. Dat heb ik wel gedaan met foto's van de scans dan kunnen ze gelijk uitleggen waar en wat. Die verschijnen niet in het portaal maar zou je wel op kunnen vragen. Maar daar zie ik als leek toch niks op dus bekijk die graag met arts inclusief uitleg.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:39

Faringo, je bent een topper! Heel fijn dat jullie samen kunnen gaan. Dit soort gesprekken zou je idd niet alleen moeten (hoeven) doen.

Is vrijdag morgen al? Succes, sterkte en hopelijk vooral heel veel duidelijkheid gewenst.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 12:07

Ja morgen is het gesprek met de oncoloog. Dit is het gesprek waar ik tot nu toe het meest tegenop zie. Ook omdat ik nu in deze situatie zit erbij en er veel onduidelijk is en ik een traject in ga waarbij ik niet weet hoe mijn lichaam gaat reageren etc. Dus het voelt voor mij nu al zwaar om het gesprek uberhoupt aan te gaan.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:21

Heel veel sterkte morgen en weet dat er mensen zijn die aan je denken!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:47

Petpa schreef:
Heel veel sterkte morgen en weet dat er mensen zijn die aan je denken!

Ja, absoluut!
Heb je al je vragen opgeschreven zodat je niets vergeet?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 13:03

Je ik heb de vragen opgeschreven. Vaak ter plekken bedenk ik dan meer dingen. Maar het geen wat ik nu belangrijk vind heb ik opgeschreven.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:24

Heel veel sterkte, hoe laat heb je de afspraak?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:33

Sterkte BeFunny, ik denk aan je.