Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Heel lief Faringo!
BeFunny, ik snap wel dat ze de vraag niet zomaar beantwoorden omdat het heel genuanceerd kan liggen (en sowieso de arts moet antwoorden ipv een verpleegkundige). Maar daarom vind ik het ook zo stom dat ze wel de uitslag zo online knallen. Gelukkig kan je er in ieder geval deze week heen.
Faringo schreef:Je krijgt genoeg op je bord momenteel befunny en bij zo'n gesprek hoor je niet alleen te zitten. Ik woon al jaren alleen maar bij zulke gesprekken zou ik ook niet alleen willen zitten. Dus goed dat we het zo doen vrijdag.
Faringo schreef:Je krijgt genoeg op je bord momenteel befunny en bij zo'n gesprek hoor je niet alleen te zitten. Ik woon al jaren alleen maar bij zulke gesprekken zou ik ook niet alleen willen zitten. Dus goed dat we het zo doen vrijdag.
BeFunny schreef:Tiggs schreef:Heel lief Faringo!
BeFunny, ik snap wel dat ze de vraag niet zomaar beantwoorden omdat het heel genuanceerd kan liggen (en sowieso de arts moet antwoorden ipv een verpleegkundige). Maar daarom vind ik het ook zo stom dat ze wel de uitslag zo online knallen. Gelukkig kan je er in ieder geval deze week heen.
Ze had een telefonisch consult met chirurg of oncoloog in kunnen plannen.
In het portaal verschijnen dus verslagen bij beeldvorming o.a en bij pathologie. Dat zijn verslagen van de radioloog of de chirurg, die verslagen zijn gericht aan artsen. Dus verslag van de radioloog aan chirurg maar de patiënt kan dat terug lezen. Daarom krijgt een patiënt een gesprek in het zh of telefonisch om die uitslag te bespreken maar die uitslag was niet compleet dus wilde het verslag lezen.
Er staat wel dat verslagen soms onduidelijk kunnen zijn en de officiële uitslag dus via internet dit geval de chirurg gaat. Alleen na bellen is vaak lastig zoals nu dan moet ik toch weer wachten tot gesprek na oncoloog, dat kan volgens mij wel anders als een patiënt in mijn positie zit en daar onrustig door is.
Ook kan ik de brieven lezen die van zkh naar de huisarts gaan bijv dus een behoorlijk compleet dossier.
BeFunny schreef:Dank je wel.
Ik ben inmiddels alle schaamte voorbij zeg maar en durf ook hulp te accepteren. Maar dat blijft wel moeilijk. Dit is een onwerkelijke situatie geworden. Maar zo merk je ook dat een forum veel kan betekenen. Ik hoop ook dat als er mensen zijn die in de toekomst dit mee maken of iets soort gelijks dat ze ook als ze het vinden er iets uit kunnen halen wat ze kunnen gebruiken. Dingen die ik fout gedaan heb of waar ik tegen aan loop of juist herkenning vinden in bepaalde dingen. Veel van die dingen gaan andere mensen met deze ziekte ook doorheen helaas, en misschien geeft dat een iets minder eenzaam gevoel. Als je ontdekt dat je niet de enige bent. Dat geld dus niet alleen voor mijn type K maar voor alle types. Je hele leven veranderd. Je wordt eerst sterker, kunt dingen waarvan nooit wist ze te kunnen, je komt jezelf tegen. Mensen die je dacht dat ze er voor je zijn waar jij zelf altijd voor zou zijn die zijn in geen velden of wegen meer te bekennen en anderzijds komen andere mensen op je pad waar je ook wat van leert enz.