Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3413
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:03

Mag ik even binnen komen vallen met een vraag? Heb wel globaal het vorige topic en deze doorgelezen. Ik ben namelijk op zoek naar fijne korte broek voor het hardlopen waar ook een zak in zit. Op dit moment heb ik sportleggings van Bara die goed blijven zitten en ook high waisted zijn. Maar ik vind die shorts in legging vorm echt verschrikkelijk zitten. Dus eigenlijk zoek ik iets dat wat wijder rondom de benen zit. Als jullie snappen wat ik bedoel. :D

BeFunny

Berichten: 11081
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:15

Dan zoek je geen tight maar een Short.
Ik heb nu tights van Temu die zitten zaaaalig bij mij.

CupCakes_

Berichten: 3413
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:24

BeFunny schreef:
Dan zoek je geen tight maar een Short.
Ik heb nu tights van Temu die zitten zaaaalig bij mij.


Ah, zo heten die dingen dus. Dat googled ook wat makkelijker. Ik heb ook een 'gek' figuur. Brede billen/heupen maar redelijk slanke taille. Dus voor mijn taille is alles wat in de maat voor mijn billen valt eigenlijk te groot. :')

BeFunny

Berichten: 11081
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:26

Ik vond afgelopen jaar de trail shorts van Evadictb heel erg fijn, te koop bij Decathlon. Die kon je strakker doen. Maar nu ik wat dikker ben krijg ik schurende benen en dat gebeurd denk bij elke short bij mij. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Ik heb ook een slanke taille en stevige of laten we zeggen dikke boven benen en Dikke reet :')
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 26-05-24 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Myka

Berichten: 726
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:27

IMAY1990 schreef:
@Myka Die VO2Max scores lopen idd per device heel erg uit elkaar, maar de trend per device kan wel nuttig zijn. De 49 en 54 zelf zijn leuk, maar vooral de stijging laat zien dat je goed bezig bent en fitter wordt.

Dat is waar ja, goed punt. :D

@Sherivey ik gebruik ook Ventolin, toch mooi meegenomen als je er ook nog harder van rent. :')

@xMyrth, ik heb geen ervaringen met een app die wat zegt, ik doe het gewoon met online schema’s en op m’n horloge kijken. Succes met starten!

@Tamara1991 gefeliciteerd met je PR op de 10K! *\o/*

@Goof mooi rondje, knap zo constant gelopen!

@Namiro, sterkte… :(:) Moeilijke periode.

@Goof goed gedaan je run met 4 keer een PR! ;)

@Soepblik klinkt rottig zo’n knie, ik zou inderdaad t/m woensdag even niet te veel intensieve dingen doen..

@Samantha_ Leuk dat het ziekenhuis dat organiseert! Ren je ook door het ziekenhuis of dat niet? :’)

@Befunny jammer van de buitjes. Idee waarom het wat zwaarder ging?

@Supervixen rottig weer inderdaad! Jammer dat die sollicitaties emotioneel zo veel energie kosten. :(:) Mooie fotootjes weer!

@CupCakes_ ik heb ook wat wijdere broekjes van de H&M, maar moet zeggen dat daar geen ruimte voor je telefoon in is. Dus ik kan je eigenlijk niet helpen. :P


Afbeelding
Een PR op de 5k geprobeerd vandaag, was eigenlijk veel te warm en zeker met een lange broek. En toen zei Strava 5.01 km met alleen een PR op de 2 mijl. -O-
Maar gelukkig kon ik online op de website de actuele afstand berekenen en was het 5,15 en toen had ik wel een PR. :P
Moet wel zeggen dat ik daarna kapot was.. Schema zei eigenlijk 35min rennen + 6x een minuut versnellen, dus dat moet ik dan de volgende keer maar doen. :D

BeFunny

Berichten: 11081
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:30

Ja. Het is de tijd van de maand dus had een beetje last van buik en vermoeide benen. Maar zelfs dan ging het zwaarder dan verwacht want ik liep al een echt traag tempo (hield daar rekening mee zeg maar) en hoopte wat meer in zone 3 te lopen. Buitjes vond ik juist heerlijk en die helpen mij vaak juist om makkelijker te lopen maar vandaag veranderde dat niks. Maar ondanks dat het wat zwaarder ging dan ik bedoeld had want ik wilde echt een relax rondje doen. Heb ik toch wel lekker gelopen op zich hoor.

Samantha_

Berichten: 10857
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:31

Ja het eerste gedeelte ga je door het ziekenhuis, ik dacht even erin en eruit maar was nog een hele toer, ong 1-1.2 km.

BeFunny

Berichten: 11081
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:33

@Myka jij hebt wel een mooie tijd gelopen :j Gefeliciteerd met je PR.

Myka

Berichten: 726
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:38

BeFunny schreef:
Ja. Het is de tijd van de maand dus had een beetje last van buik en vermoeide benen. Maar zelfs dan ging het zwaarder dan verwacht want ik liep al een echt traag tempo (hield daar rekening mee zeg maar) en hoopte wat meer in zone 3 te lopen. Buitjes vond ik juist heerlijk en die helpen mij vaak juist om makkelijker te lopen maar vandaag veranderde dat niks. Maar ondanks dat het wat zwaarder ging dan ik bedoeld had want ik wilde echt een relax rondje doen. Heb ik toch wel lekker gelopen op zich hoor.

O ja, ook wel herkenbaar hoor. Met dit weer is sowieso een beetje regen niet erg. Maar fijn dat het wel lekker ging, dat is het wel het belangrijkste. :D

Samantha_ schreef:
Ja het eerste gedeelte ga je door het ziekenhuis, ik dacht even erin en eruit maar was nog een hele toer, ong 1-1.2 km.

O wat grappig zeg! Echt leuk initiatief. :D

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 16:10

CupCakes_ schreef:
Mag ik even binnen komen vallen met een vraag? Heb wel globaal het vorige topic en deze doorgelezen. Ik ben namelijk op zoek naar fijne korte broek voor het hardlopen waar ook een zak in zit. Op dit moment heb ik sportleggings van Bara die goed blijven zitten en ook high waisted zijn. Maar ik vind die shorts in legging vorm echt verschrikkelijk zitten. Dus eigenlijk zoek ik iets dat wat wijder rondom de benen zit. Als jullie snappen wat ik bedoel. :D


Pas eens een fusion C3 tight. Ik heb ook aardige heupen en een smalle taille. Geen probleem met deze tight. En zakken heeft ie ook. Ik heb ze op alle foto's in dit topic aan. Er zit ook een touwtje in en hij kruipt niet omhoog.

BeFunny dit was inderdaad richting Apeldoorn.

Mooi pr Myka!

EmmaVZ

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:21

Samantha_ schreef:
Net andersom dus. Ik had m op wedstrijd gezet, dan pakt hij de verstreken tijd. Bij activiteit kan je dus pauzeren en kiest hij de beweeg tijd.
Maar aangepast dus :')
M’n halve marathon is wel gek, heb 21,35 gelopen in 2:15. Staat er bij PR halve marathon 2:18

Oh oeps haha :D Maar goed gelopen!

BeFunny

Berichten: 11081
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:29

Ik heb o.a deze in twee kleuren.
12,03 bij TEMU.

Afbeelding

En deze kost nog geen 10 euro, maar heeft ook geen zakken op en klein zakje achterin. Maar wel heel fijn.

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 17:22

Kruipen die niet enorm omhoog?

Samantha_

Berichten: 10857
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:33

Ik draag meestal een korter broekje, heb er 2. Eentje heeft een zakje achter waar je tel in past. De ander heeft helemaal geen zakken helaas.

BeFunny

Berichten: 11081
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:50

Supervixen schreef:
Kruipen die niet enorm omhoog?


Nee zitten beter dan de duurdere merken die ik heb en enorm veel betere kwaliteit (ik weet dat dat ongeloofwaardig klinkt maar dat witte broekje met opdruk is hele dikke stof nog nergens anders zo'n fijn broekje gevonden en de groene is dezelfde kwaliteit als een fiets broekje die ik ooit via Vinted heb kunnen kopen van een italians merk maar die pas ik even niet meer :') ) En God dank geen schurende benen meer want daarom was ik even bij Temu wat gaan bestellen en dacht dan kijk ik nog voor beter. Maar dit is beter dan ik tot nu toe heb gehad.

De sokjes zijn ook heel fijn

Afbeelding



Ik heb er nog meer besteld ook nog kortere en een met een blauwe print maar die heb ik nog niet gedragen. Die nog korter vind ik minder fijn maar die ik hier heb gedeeld zitten fantastisch de driekwart heb ik deze in twee kleuren en deze zitten ook fantastisch die kruipt tot aan de knie een beetje maar daar heb ik geen last van verder ik draag die naar Burn nu. Maar soms ook savonds naar hardlopen en als het weer frisser wordt ook.
Nog geen 7 euro. Sinds ik Temu tights ontdekt heb koop ik geen duurdere merken meer want ik vind ze beter zitten. Ik had ook al lange tights maar die draag ik nu niet. Ik heb dezelfde maat als de tights die ik o.a van craft heb.


Afbeelding

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:18

BeFunny schreef:
Ik heb o.a deze in twee kleuren.
12,03 bij TEMU.

[ [url=m/XZEoil.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je hier ook een link van?
Mijn temu toont heel andere hardloopbroekjes. En ik neem aan dat ze deze ook wel in een andere kleur hebben?

Het liefst heb ik gewoon een wat wijdere korte broek met zakken, maar bij dames zitten er allemaal van die rare binnenbroekjes in en dat wil ik weer niet. Heren hardloopbroeken vallen vaak raar op de heupen.

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 18:27

Die binnenbroekjes kun je er ook uit knippen :)*

Fijn dat die broekjes dan goed zitten. Ik zal zelf echter nooit wat bij Temu bestellen ivm ethische bezwaren.

BeFunny

Berichten: 11081
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:31

Link
https://share.temu.com/p9GBUBffN5A

Snap ik SV.
Zo dacht ik er ook eerst over.
Maar veel spullen en ook kleding in NL komt ook uit China dus ik heb dat ergens wel los gelaten.

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:11

Supervixen schreef:
Die binnenbroekjes kun je er ook uit knippen :)*

Fijn dat die broekjes dan goed zitten. Ik zal zelf echter nooit wat bij Temu bestellen ivm ethische bezwaren.

Ik bestel ook niet bij Temu idd.

Krijg wel echt ontzettend veel reclame op FB ervan :=

BeFunny

Berichten: 11081
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:03

Het merk Evadict wordt bijvoorbeeld ook geproduceerd in Vietnam. Slechts een voorbeeld. Maar wat maakt dat het Ethisch beter is om dat wel bij Decathlon te bestellen en niet bijvoorbeeld sportkleding bij Temu? Dat is iets wat ik probeer te snappen. Voor mij maakt dat dus weinig verschil.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:10

Mooie plaatjes zie ik voorbij komen. En verschillende net wel/net niet PR's ;) goed bezig allemaal.

Ik had afgelopen vrijdag een mooie route gelopen door de polders en langs een watertje hier in de omgeving.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag stond een volgende run op de planning. 8x1km, met na elke kilometer 15 seconden sprint. Was een fijn loopje, maar wel al vroeg flink warm. Het levert wel altijd leuke grafiekjes op, dat soort loopjes :')

Afbeelding

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:12

Dank voor alle sterktewensen en felicitaties! Beetje dubbel allemaal..

Mooie loopjes zie ik voorbij komen weer! Zelf ook een uurtje op pad geweest en 10km gelopen.. ik vind het ontzettend benauwd..

Ik zweer net als SV bij Fusion.
Heb een tight en een short (en een lange broek en een 3/4 (deze is te koop overigens))

leonie87

Berichten: 4488
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:30

Ik heb wel ooit met Evy gelopen maar ik vind dat niet echt wat. Doe liever zelf mijn eigen ding :o
Schema's gebruik ik wel! Maar ook daar maak ik mijn eigen versier van.

Hoe ging je run Samantha?
Edit zie dat je hem al gelopen hebt. Nette tijd.

Omg Sherivey zo vroeg en dan zo slecht weer. Het stopt ook gewoon niet he.
Handig die dixie op je route hahha.

Mooi rondje goof!

Sterkte -Namiro- en ook gefeliciteerd...

Goed bezig Germie

Klinkt niet goed Soepblik. Ik zou idd langs de fysio gaan. Evt de dag van te voren kleine run doen zodat je echt bewust kan aanwijzen hoe/wat/waar zonder het echt te zwaar te belasten.

Mooi uitzicht befunny! ALleen dus niet helemaal je doel gehaald maar wel lekker gelopen!
Echt nog nooit wat Temu besteld maar goed. Welke maat draag jij?

Knap doorgezet SV en weer heerlijke plaatjes.

Toch een goede poging dan Mayke!

Lekker bezig musli, grappig dat grafiekje zo idd!

Zelf gister weer gelopen. Het wil gewoon allemaal niet zo lekker momenteel maar iig weer wat meters in de benen. Over 2 weken 16km mudmastersfun. Hoop deze week ergens de moed te vinden om er een wat langere run in te gooien ter voorbereiding.
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 21:31

Gefeliciteerd met je verjaardag Namiro!

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:54

Gefeliciteerd Namiro, hoe dubbel het ook is inderdaad.

Mooie loopjes allemaal, en welkom aan de nieuwelingen!

Balen van je knie, Soepblik. Hopelijk kan de fysio je helpen.

Leuk vooruitzicht, Leonie. Lijkt me wel pittig, zo’n mudrun. Hopelijk vind je de moed om nog wat kilometers te maken.

Evy ben ik ook ooit mee begonnen, heb een halfjaar over de 5 km gedaan. Kon in het laatst die liedjes niet meer horen. :=
Schema’s doe ik normaliter ook niet aan, die standaardschema’s kan ik niet matchen met mijn eigen loopdagen en de invulling ervan.
Loop nu volgens een gepersonaliseerd schema, dat is prima te doen. Moet ‘m nog eens overschrijven, misschien kan ik ‘m nog eens gebruiken, zei ze heel dapper. :+

Hier ook fan van Fusion. Heb twee zwarte shorts en verder nog 5 lange broeken. Twee winterbroeken en 3 gewone lange waarvan een grijze. Er staat ook nog een blauwe op m’n lijstje maar ik wacht even een leuke aanbieding af.

Vorige week zondag was de laatste lange duurloop, afgeklokt op 27 km. Na afloop koffie bij ons thuis gedaan met de groep, erg gezellig!
Dinsdag leuk met de loopgroep getraind, donderdag met m’n collega gelopen. Moest op lage hartslag maar het was warm en het graspad halverwege was ook niet heel lekker. :=
Vrijdag weer naar de sportschool en naar huis gehobbeld. Toen vond ik het maar vies benauwd.

Vandaag stond een testloop op het programma. 20 minuten langzaam inlopen, dan 16 km knallen (zo snel mogelijk) en dan weer 20 á 30 minuten uitlopen.
Ik keek er wel een beetje tegenop. Ik kan de afstanden op zich wel halen maar die blessure blijft op de loer liggen, zeker als ik op tempo ga lopen.
Het viel me uiteindelijk alleszins mee. Gemiddeld liep ik zo tussen de 5:40 en 6:00 per km in het tempoblok. Tussendoor twee keer gewandeld om een gelletje te nemen. Daarna was de koek wel op en besloten om af te snijden. Liep met m’n partner mee die voor de halve traint. 20 km vond ik wel prima voor vandaag.
De komende dagen even afwachten of m’n blessure ook weer gaat zeuren.