Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zira1994

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 20:34

Ik hoop dat je nog lang kan blijven rijden Solleke noah!

Ik denk inderdaad ook bandenpijn sweetgirl.

Wat leuk een jongen Leonie! Leuk dat je zelf even kan kijken op je werk. Wat doe je voor werk?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:05

xLeoniee schreef:
Wij hebben dinsdag te horen gekregen dat we een jongen krijgen! Was van ons beide ook het eerste gevoel! :D
Vanmiddag zelf nog even weer gespiekt met het echo apparaat op mijn werk en daar liet ie nogmaals duidelijk zien dat het een jongen is :P

Wat leuk nog een jongen, gefeliciteerd! Inderdaad wat voor werk doe je dat je stiekem zelf kan kijken? :D We hebben een hoop jongetjes in de lijst al.

Ik zal mezelf eindelijk eens toevoegen op de lijst

Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:15

XladyX schreef:
xLeoniee schreef:
Wij hebben dinsdag te horen gekregen dat we een jongen krijgen! Was van ons beide ook het eerste gevoel! :D
Vanmiddag zelf nog even weer gespiekt met het echo apparaat op mijn werk en daar liet ie nogmaals duidelijk zien dat het een jongen is :P

Wat leuk nog een jongen, gefeliciteerd! Inderdaad wat voor werk doe je dat je stiekem zelf kan kijken? :D We hebben een hoop jongetjes in de lijst al.

Ik zal mezelf eindelijk eens toevoegen op de lijst

Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Netjuh6- Uitgerekende datum 29 januari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Ik heb mezelf toegevoegd, ik denk dat ik nog niet zoveel mee zal kletsen. Het is hier een onwijs spannende tijd. Dit is mijn vierde zwangerschap in 2 jaar tijd, 3 miskramen gehad. Voor nu lijkt het goed te gaan met medicatie maar blijft onwijs spannend.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:27

Ik kom me hier ook melden. Ben echt pas net zwanger en vind het verschrikkelijk dat ik er nog niet over 'kan/mag' praten met iedereen.
In april heb ik m'n spiraaltje eruit laten halen omdat ik last had van de hormonen en graag eens zonder wilde. We hebben een kinderwens, maar meer van 'ergens volgend jaar gaan we eens proberen'. Tot ik afgelopen weekend niet ongesteld werd en meer voor het idee even snel een test deed terwijl m'n vriend op een festival stond en er een heel licht streepje verscheen. Lichte paniek haha. Het is zeer zeker gewenst, maar ik had me liever iets beter voorbereid van tevoren (ik ben nogal een controlfreak). Maar m'n vriend zei ook: misschien had het wel zo moeten zijn en was het zwanger worden juist minder makkelijk gegaan als we het echt waren gaan proberen, juist doordat ik zo'n controlfreak ben.
Dus vandaar dat ik hier graag al mee kom kletsen, ik vermoed dat de eerste echo nog even duurt en wil graag m'n ei kwijt kunnen.

@netjuh6 wat heftig zeg! Veel succes de komende tijd, kan me goed voorstellen dat je het nu heel spannend vindt.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:05

Leuk Leonie een jongen! En het mannelijke geslacht domineert inderdaad wel onze lijst momenteel.

Jeetje Netjuh drie miskramen. Ik snap dat het een hele spannende tijd is nu. Hopelijk doet de medicatie goed zijn werk en mag je deze keer zwanger blijven. Ik duim voor je!

Welkom Naomi_Jortje, gefeliciteerd! Ik was bij onze vorige ook direct na het verwijderen van mijn spiraaltje zwanger, terwijl ik ervan uit ging dat het nog wel een aantal maanden kon duren. Ik herken de "shock" dus wel enigszins. Gezellig dat je komt meekletsen, hoeveel weken ben je nu ongeveer?

Wij hadden vandaag een goede 20 weken echo <3 . Laatste dagje werken vandaag, morgen nog een halve dag onderzoeken in het ziekenhuis en dan lekker vakantie. Vanavond heb ik ook mijn eerste lesje zwangerschapsyoga en ik vind het rete spannend :')

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 13:15

Welkom netjuh. Jeetje wat moet het spannend zijn voor jullie nu! Ik duim voor jullie mee dat deze zwangerschap goed mag gaan en jullie een prachtig wondertje mogen verwelkomen.

Welkom Naomi Jortje! Oeps haha dat was iets sneller dan verwacht, maar wie weet heeft het inderdaad zo moeten zijn.

Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo Marlou! Haha waarom vind je de yoga zo spannend ?! Fijne vakantie alvast! Lekker genieten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:43

Hoihoi, ik lees al een tijdje mee en kom nu ook mee kletsen. Gefeliciteerd allemaal en fijn alle goede echo's.

Wij hebben het nog niet bekend gemaakt, wachten de 13 weken echo af 13 juni.
Dus mochten er bekende meelezers zijn, mondje dicht haha.

Nu 12+1 en 1 dag na mijn dochter haar verjaardag uitgerekend. 16 december.
Totaal geen kwaaltjes, voel me prima.

15 juni de geslachts echo met 13+5.
Zelf een voorgevoel dat het weer een meid is.

Voor dochtertje houden we het ook nog even stil want anders weet iedereen het.
Ze is 2,5 en vraagt regelmatig om een broertje of zusje.

Gelijk een vraag, gebruikt een van jullie ascal?
Ik begreep dat dit dan altijd in een dosering van 80 mg was, echter heb ik nu 160 voorgeschreven gekregen.
Dit ivm spontane bevalling met 36+1 door wat later bleek pre eclampsie.
Had hoop op een thuis bevalling maar helaas, negatief advies van de gynaecoloog gekregen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:02

@Marlou 4 weken pas, dus echt nog heel pril. De shock was nog groter omdat we het eigenlijk de hele tijd veilig hebben gedaan, op 1x na. Die was dus wel direct raak :+
En fijn dat je een goede 20 weken echo had! Ik kan me voorstellen dat je je eerste lesje spannend vind, ik vind sowieso alles spannend wat nieuw is haha.

@horsii welkom! Wat toevallig dat je zo dicht op de verjaardag van je dochter uitgerekend bent :D

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 14:04

Welkom Horsii!
Knap dat je het zo lang geheim kan houden haha ! Leuk dat jullie dochtertje zo graag een broertje of zusje wil en deze nu onderweg is.

Ik gebruik ook ascal ivm verhoogde kans op een groeiachterstand door mijn ziekte van Crohn. Ik heb inderdaad de dosering 80 mg. Begreep wel van de gynaecoloog dat dit een lage dosering is en dat ze soms wel tot 500 mg geven. Weet alleen niet of dat ook bij zwangeren is of bij een heel andere patientencategorie

Zo! Dat was dan echt een powershot haha Naomi jortje

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:11

Naomi, ja echt heel toevallig.
Benieuwd of ze dalijk niet beide op dezelfde dag jarig zijn.

Zira, een vriendin, mijn tweeling zus en een oud collega weten het wel dus kan het nog wel een beetje delen.

Bedankt voor je reactie, ga het denk ik toch eens navragen.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:20

@Naomi Jortje, Ja ik vind ook alles spannend haha en ik voel me meestal niet zo comfortabel in (vreemde) groepen. Maar ik wil het wel heel graag dus ik moet van mezelf maar even over die drempel heen.

Welkom horsii! Ik slik ook Ascal ivm pre eclampsie in de voorgeschiedenis (maar dan een stuk eerder, met 29 weken). Ook 160 mg net zoals jij. Het wisselt volgens mij een beetje per ziekenhuis wat ze voorschrijven, 80 of 160 mg. Wat jammer dat je niet thuis kunt bevallen als dat je wens is! Heeft dat ook te maken met je voorgeschiedenis en eventuele medicatie? Want ik heb ook wel eens gehoord dat er later toch meer mogelijk bleek als het verloop van de zwangerschap verder goed is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:30

Jeetje dat is wel erg vroeg.

Door een Fluxus, manuele placenta verwijdering en het ontbreken van weeën na volledige ontsluiting en geen reactie op de oxytocine vinden ze het niet verantwoord.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:34

Netjuh ik kan me voorstellen dat je enorm in spanning zit! Hier ook een miskraam gehad (vroeg) twee jaar geleden, het is echt naar en snap dat het helemaal spannend is als het al 3 keer is gebeurd. Ik ga voor je duimen!!

Naomi_Jortje wat leuk welkom! Zo kan het snel gaan haha, maar fijn dat het welkom is en hoe verder je komt in de zwangerschap hoe leuker het wordt (hopelijk).

Het gevoel van oops dat ging wel heel snel is hier herkenbaar, wij besloten dat het "mocht gebeuren" vanaf een bepaald moment met het idee als het dan wat langer duurt zit er nog een niet te groot leeftijdsverschil met onze dochter. Nouja, twee weken later een positieve test in handen ook :+ Dat was even schakelen.

Marlou gefeliciteerd met een goede 20 weken echo! De yogales komt vast wel goed, veel plezier alvast.

Horsii welkom ook en gefeliciteerd! Geen ervaring met ascal hier.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:45

Herkenbaar hoor Marlou! Ik heb hetzelfde en als ik dan eenmaal die drempel over ben, is het meestal wel oke.

Toevallig dat het bij jullie ook zo snel wasXladyX!

Ik merk dat ik echt nog heel erg moet wennen aan het idee, ondanks dat ik het wel heel graag moeder wil worden. Ik heb autisme waar ik prima mee functioneer, werk gewoon 36 uur in een goede baan, maar merk dat ik me daardoor wel snel druk maak. Gelukkig heb ik een hele fijne begeleidster die ik om de week zie en waar ik vooral veel mee spar. Volgende week donderdag weer een afspraak dus dan kan ik het direct bespreken. Zij heeft zelf ook autisme en heeft een paar jaar geleden een dochtertje gekregen, dus kan me daarin ook goed ondersteunen gelukkig :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:10

Hier gaat alles nog wel steeds goed. Volgende week maandag weer een echo. En de 15e weten we eindelijk wst onze kleine spruit wordt.

Gister tijdens het eten kreeg ik ineens enorme kramp hoger in mn buik. Gelukkig is het snel weg getrokken

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:21

Hallo allemaal,

Ik lees al een aantal weken mee. Ben vandaag 16 weken en 3 dagen zwanger. We hebben een zoontje van 2, 2,5 als de baby bij leven en welzijn geboren wordt.

Zwanger worden was geen vanzelfsprekendheid gezien mijn leeftijd. Ben dit jaar 40 geworden. Dus denk een beetje de oudste mama to be hier? Correct me if i'm wrong ;-)

Ik weet niet of er al een app groep is voor deze lichting baby's? Zou graag meepraten of een groep maken. Ik heb nog steeds contact met de mama's die in 2022 mama zijn geworden. Heel waardevol.

Moet zeggen dat deze zwangerschap me zwaarder valt dan bij mijn zoontje. Meer moe en ben best misselijk geweest de eerste 3 maanden.
We weten wat voor geslacht de baby heeft, maar willen dit voor onszelf houden.

Heel erg actief ben ik niet op bokt, maar als ik online ben lees ik graag mee.

We wonen trouwens op Schouwen-Duiveland. Waar komen jullie vandaan?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:42

Welkom :D
Leuk, hier idd ook nog steeds de app groep van 2021.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:06

Welkom horsii, Huni, Naomi_Jortje en netjuh!

Kan me voorstellen dat het mega spannend is na zoveel miskramen netjuh!

Naomi: ik ben ook nog niet zover! 5 weken nu. In onze omgeving weten ook enkel mijn zussen en vader het, maar wou er ook graag over kletsen want die eerste wachtweken zijn zo spannend he.

@horsii: leuk iemand uit het paarden aan huis topic :D lukt de verzorging van de paarden nog vlot? Hier niet bekend met het gebruik van ascal, maar las wel dat je het zonder negatieve bijwerkingen kan gebruiken.

@Marlou: proficiat met de goede 20 weken echo!

Grappig om te lezen dat het bij zoveel mensen ook snel raak was! Bij ons eerste zoontje duurde het 8 maanden, nu al van de 2de keer raak, hadden we ook totaal niet zien aankomen.

@sweetgirl: succes met de komende echo!

@Huni: ik ben ook 'al' 35 jaar en als je soms op internet leest dan ben je quasi 'geriatrisch zwanger' _O- Mijn collega is nu hoogzwanger, 39 jaar, en ze gaf aan dat het toch ook veel zwaarder was dan bij haar vorige zwangerschap.

Een appgroep heeft niet direct mijn voorkeur, dan bloedt het topic zo snel dood.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:16

Solleke, jahoor dat lukt prima.
Heb geen kwaaltjes. Loop nog twee a drie x per week hard, wandel met de honden, twee x daags de paarden klusjes doen, rijd drie x per week en de verbouwing gaat ook door.

Hier ook in een x raak, maar daar konden we natuurlijk niet vanuit gaan. Maar qua uitgerekende datum was een maandje later handiger ivm dochter haar verjaardag.

Lukt het bij jou ook allemaal?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:20

Wow respect dat je nog zo actief bent! Maar je ging altijd al veel hardlopen met de honden he?

Hier gaat het nog wel maar mijn vriend heeft wel al het water geven aan de paarden overgenomen. Dat doen we met zo'n kruiwagen met een 60 liter ton in. Kan die opzich wel tillen maar had gisteren al last van bandenpijn en dat leek me wel erg vroeg.. dus daarom effe rustig aan.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:32

Ja, loop altijd veel.
Loop nu meestal tussen de 5 en 15 km.

Fijn dat hij je daarmee helpt, wel vroeg idd.
Ik heb bij mijn dochter ook tot de dag van de geboorte alles kunnen doen dus ga er gewoon vanuit dat dat weer gaat lukken, optimistisch.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:48

Herkenbaar horsii, hier ook paarden aan huis (maar in het paarden aan huis topic vooral alleen meelezer) en vorige zwangerschap erg fit gebleven tot bevallen en daarna ook vrij snel weer fit. Kunnen we voor elkaar duimen dat het zo blijft! Blijft toch een gok. We proberen hier wel zo efficient mogelijk paarden te houden, automatische waterbak waar kan, hooi wordt gelost etc maar het blijft een fysieke bezigheid.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 17:05

Dat is wel fijn.
Idd duimen dat het zo blijft.

Hier vaak sjouwen met hooi ivm nog weinig opslag. Hopelijk snel de nieuwe stal dan daarvan af.
Verder gooi ik gewoon de tuinslang aan, geen automatische drinkbak.
Staan wel dag en nacht buiten dus 1 a 2 x per dag de netten vullen en poep ruimen.
Maar heb er maar twee staan.

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:12

Jij hebt toch ook IJslandse paarden??

Mocht er interesse zijn in een app groep, ik zal er eentje aanmaken en pb me maar voor de deelname link.

Solleke_Noah schreef:
Welkom horsii, Huni, Naomi_Jortje en netjuh!

Kan me voorstellen dat het mega spannend is na zoveel miskramen netjuh!

Naomi: ik ben ook nog niet zover! 5 weken nu. In onze omgeving weten ook enkel mijn zussen en vader het, maar wou er ook graag over kletsen want die eerste wachtweken zijn zo spannend he.

@horsii: leuk iemand uit het paarden aan huis topic :D lukt de verzorging van de paarden nog vlot? Hier niet bekend met het gebruik van ascal, maar las wel dat je het zonder negatieve bijwerkingen kan gebruiken.

@Marlou: proficiat met de goede 20 weken echo!

Grappig om te lezen dat het bij zoveel mensen ook snel raak was! Bij ons eerste zoontje duurde het 8 maanden, nu al van de 2de keer raak, hadden we ook totaal niet zien aankomen.

@sweetgirl: succes met de komende echo!

@Huni: ik ben ook 'al' 35 jaar en als je soms op internet leest dan ben je quasi 'geriatrisch zwanger' _O- Mijn collega is nu hoogzwanger, 39 jaar, en ze gaf aan dat het toch ook veel zwaarder was dan bij haar vorige zwangerschap.

Een appgroep heeft niet direct mijn voorkeur, dan bloedt het topic zo snel dood.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:17

Wat leuk zoveel nieuwe mensen, gefeliciteerd allemaal!
Hier doe ik ook nog best veel zelf mbt paarden, voor het uitmesten van de paddock heb ik nu m’n vader lief aangekeken, die hobbelt met een trekker achter mij aan zodat ik niet met een kruiwagen hoef te sjouwen. Ook helpt hij/ m’n vriend wel eens met uitmesten, maar met een kleine kruiwagen en kleine schepjes heb ik niet het idee dat ik me snel overbelast.
Op de vraag welke regio: ik kom uit Twente, maar woon nu in de Achterhoek.
Afgelopen weekend een co-sleeper + autostoel gekocht via de Maxi cosi aanbieding op bol. Hebben er nog meer mensen hun slag geslagen?
Een appgroep is voor mij ook niet perse een must