Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 08:13

Goedemorgen ladies! Jullie zijn allemaal goed bezig zeg! :D EW, gefeliciteerd met je kleintje! :)

Ik val ook af, gestaag. Ik weet vanmiddag hoeveel ik kwijt ben, dan ga ik weer naar mijn diëtiste. :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 08:19

8nnemiek schreef:
Tirza, jee wat lastig zeg. Maar fijn dat je eindelijk serieus wordt genomen!

EW, fijn dat je al een paar keer zo'n lekker lange wandeling hebt kunnen maken. Met het weer van de afgelopen week nog best een uitdaging denk ik.

Ik ben sinds een tijdje aardig goed op weg met calorie arm eten, minder cheat days haha. Maar sinds ik elke week op de weegschaal ga staan zie ik wel dat mijn gewicht alle kanten op schiet := Hebben jullie dat ook wel eens, of ben ik een geval apart? :))
Eind April 69 kilo.. toen ben ik extra goed gaan opletten, geen snacks meer en extra veel groente ipv pasta/brood/aardappel.. En twee weken later stond de weegschaal op 71,6 ^)
En een week later, vergelijkbaar verder maar wel nog een cheat day, en toen woog ik ineens 67,8 kg.. :roll:
Heel apart!

Wel dezelfde weegschaal? Anders misschien de invloeden van je cyclus. Rondom de eisprong en tegen de menstruatie kun je zwaarder zijn dan gedurende de rest van je cyclus.. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 08:27

Zelfde weegschaal, zelfde tijd van de dag.. Cyclus zou misschien kunnen inderdaad, maar ik vond het verschil wel behoorlijk groot!
Ach, het gaat uiteindelijk om de lange termijn, en als ik er elke maand een paar kilo af krijg ben ik blij :Y)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:12

Tallie1979 schreef:
Goedemorgen ladies! Jullie zijn allemaal goed bezig zeg! :D EW, gefeliciteerd met je kleintje! :)

Ik val ook af, gestaag. Ik weet vanmiddag hoeveel ik kwijt ben, dan ga ik weer naar mijn diëtiste. :D

Spannend weer! Hoe was t gegaan?

EW: van harte gefeliciteerd met de kleine. Gaat t verder goed met jou en de baby? Lijkt me zwaar om met van die gebroken nachten nog met afvallen bezig te zijn dus diep respect. Kleine aanpassingen en rustig aan dan kom je er wel.

@Annemiek; ik heb ook wel van die schommelingen op de weegschaal gehad. 1x moest er een nieuw batterijtje in :D maar verder niet achter gekomen waar t van kwam. Maar wat je zegt; als t over meerdere weken maar afneemt is t super toch?

Ik had na de vakantie de eerste dagen flink moeite om van ‘t vakantie gevoel weer naar t afval regime om te schakelen maar de laatste dagen gaat t weer de goede kant op; netjes gegeten, op de fiets naar stal en paardlief actief gereden. Vanavond ook volhouden en dan morgen kijken hoe t er voor staat. Hoop niet teveel aangekomen, m’n kleren zitten echt strakker dan ik wil dus moet echt wat af :o

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:07

Hoi allemaal! Vinden jullie het goed als ik (probeer) mee te praten? Ik vind het soms lastig om topics waar veel in gepraat wordt goed bij te houden, maar ik zal zeker mijn best doen!

Ik zal me even netjes voorstellen. Evelien, 31 jaar jong en denk al vanaf m'n 12e aan het 'vechten' met mijn gewicht. Echt alles qua diëten heb ik geprobeerd, van Cambridge, tot Sonja Bakker, van KHA tot Herballife. Maar die stomme dieetgedachtes wil ik niet meer. Ik wil een gezonde relatie met eten. Niet alleen voor mezelf, ik wil dat ook voor mijn dochtertje (2 jaar) zodat zij niet ook dezelfde strubbelingen krijgt. En daarnaast eigenlijk zo'n 25-30 kilo afvallen, maar kleine stapjes tegelijk!

Al lang volg ik Lot Beukers, maar nu ben ik er klaar voor en klaar mee. Ik ga niet meer diëten. Ik ga wel wat doen aan mijn eetstijl. Mede dankzij alle informatie die ik kreeg bij Lot ben ik begonnen met al mijn eten tracken en wat een inzichten krijg ik daar van haha!

En nu op naar een gezonde relatie met eten, wat kilo's eraf zodat ik weer het ICSI traject mag starten.

Ik ben sinds 2 weken begonnen, dus eten tracken en ook meer lopen. Echt sporten zit er momenteel nog niet echt in, maar daar zijn mijn calorieën ook op aangepast. Mochten jullie vragen hebben hoor ik ze graag en kom dus graag mee kletsen :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:49

Welkom Eefsel! Wat een mooi uitgangspunt om naast het voor jezelf zorgen ook een goed voorbeeld te zijn voor je dochter. Triest om te lezen dat je al sinds je 12e worstelt met je gewicht, helaas wel herkenbaar…als ik kijk naar foto’s van mezelf toen ik zo jong was en mezelf dik vond denk ik nu hoe zonde dat is: ik was zo slank maar wel heel lang, maar voelde me niet zo!

Lot Beukers ken ik niet maar zit niet op social media, bedoel je met tracken dat je calorieën telt?

Hier vanmorgen de vakantie schade opgenomen met de weegschaal en dat viel helaas totaal niet mee -O-
Oftewel, wat ik voor de vakantie kwijt was zit er weer aan :') Maar ik moet me niet laten ontmoedigen en het was ook tegen beter weten in dat ik dacht dat t stabiel was gebleven. Ga morgen nog een keer wegen om na te gaan of t echt zo is en de weegschaal niet ook nog in vakantie modus stond :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:18

Welkom @Eefsel! Kleine stappen vooruit. Aangepast eten en extra bewegen geeft vast al enige verandering voor je lichaam... :j

Het tracken van je calorieën, komt dat een beetje overeen met wat je in gedachten had wat je aan calorieën binnenkreeg gedurende de dag?

Balen @Pallatin. Hopelijk zit er ook nog wat water gewicht bij dat nog wegtrekt de komende dagen :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 22:45

Welkom Eefsel! Mooi streven om door gewoon gezond te eten kilo’s te verliezen en gelijk je dochter een gezonde verhouding met eten te leren.

Pallatin, je hebt genoten van je vakantie en als je voor de vakantie niet was afgevallen dan was je nu nog zwaarder geweest.

Hier gaat het nog goed, ik heb in het weekend een halve kg asperges opgesmikkeld met eiersalade (2 eieren, kleine lepel mayo, peper, zout, kerrie, bieslook en een schuitje kookvocht van de asperges) en een stuk zalm.

Verder heb ik mijn kas opgeruimd, alle te grote kleding weggedaan en in een donkere hoek broeken gevonden die ik nu weer pas. Dat is wel fijn, volgend jaar moeten ze te groot zijn.
Ook een stapel rijbroeken opgediept, die zal ik van de week ook eens passen. Als dat zo is komt mijn doel om weer te rijden toch wel dichterbij.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 07:44

Palladium, ja Lot Beukers zit o.a. op social media. Maar heeft ook een schat aan informatie op haar website en een boek. Ik tel inderdaad calorieën, later kan ik ook beter gaan kijken naar de verhoudingen van koolhydraten, vetten en eiwitten maar dat komt wel, stap voor stap.

Wellicht is het vooral ook veel vocht ivm toch wat anders eten in de vakantie? Misschien werkt je cyclus je ook nog tegen?

MuSLi, nou sommige dingen zijn wel eye openers zeg maar haha. Had bijvoorbeeld wel eens van die koeken van de Albert Hein die ik dan wel eens had bij een 'too good to go'box. Dan zitten er 2 in de verpakking. Maar als je dat opeet is dat al zo'n 800 calorieën. En dan na een uur heb je alweer trek want dat vult voor geen meter natuurlijk :') en mag nu zo'n 1850 calorieën dus dan ben je gelijk bijna op de helft van je dagtotaal en dan heb je nog geen eens je ontbijt, lunch en avondeten erbij.

Bedankt Tiwi! Wat een heerlijk gevoel denk ik zo met je kast opruimen!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 07:53

sorry even weggeweest hier, dacht dat het wel lekker ging, was ruim 10 kg afgevallen. En het ging eigenlijk een hele tijd goed zonder al te veel op te letten. Helaas zie ik het nu weer de verkeerde kant opgaan en wil ik snel weer op gaan letten voor het er weer bij is. Gelukkig is het nog ruim 9 kg onder mn zwaarste gewicht maar het voornemen was om er meer af te krijgen en ik ging stilletjes aan een beetje genoegen nemen met de min 10 kg. We gaan er dus weer even tegenaan. Kijken of we er min 20 kg van kunnen maken nu. En dan nog volhouden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:08

Dat volhouden vind ik nog het lastigst. Even streng zijn lukt wel. Maandje ook wel. Maar om nou altijd jezelf ongelukkig te moeten voelen omdat je iets niet mag eten of honger hebt….. bizar lastig. Ik snap wel dat mensen naar Ozempic ofzo grijpen. Als dat je hongergevoel weghaalt en je zin in zoet, dan ben je al over de helft. Of nou ja, dan ben je er eigenlijk al. Ik houd niet van sporten dus moet enorm snijden in mijn calorieën en dat gaat even prima. Maar niet voor altijd.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 13:37

Zoet is echt even doorbijten, na een tijdje wordt je zoet trek echt minder.
Nu heb ik het nog een enkele keer, maar ik weet ook als ik daar niet aan toegeef dat het ook weer weg gaat. Als ik wel toe zou geven dan blijft het terugkomen.

Wel heb ik een paar “zoet momenten” een banaan bij mijn ontbijt, plak ontbijtkoek bij de koffie en ‘‘s avonds kwark met fruit, bij warm weer maak ik er ijs van met bevroren fruit in de blender.
Wel zoet, maar niet zo zoet dat er een enorme suikerpiek van komt.

Het is ook geen kwestie van niet mogen, maar niet willen. En als ik dan wel iets eet met meer suiker/vet dan geniet ik ervan zonder mij schuldig te voelen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:09

@ Suzanne, ik vind dat ook het lastigst: het op gewicht blijven, ik ben een eeuwige jojoër. Het werk voor mij dus ook totaal niet om rigoureus in m’n calorieën te gaan snijden want ik houd dat gewoon niet vol. Ik kan gewoon geen maat houden vaak. Niet een schaaltje chips maar de halve of soms hele zak, geen stukje chocola maar de hele reep gaat op. In deze fase dat er nog behoorlijk wat af moet eet ik t even helemaal niet, ook omdat wat Tiwi zegt ook voor mij geldt: als ik echt een tijdje stop met suiker wordt ook de behoefte minder, het is een soort afkicken. Vriendin van me die ook flink is afgevallen telt echt calorieën en zegt dan ook dat ze wel alles kan eten alleen als ze een stuk taart eet ‘s middags houdt ze daar met t avondeten rekening mee. Voor haar werkt dat, voor mij niet maar voor iedereen is er een manier.

@Musli, ik hoop idd dat de dalende lijn snel weer inzet. Ik heb vanmorgen nog een paar x gewogen maar er zat zoveel verschil tussen, geen idee wat ik nou daadwerkelijk weeg, dus ik houd dat van gister maar aan en ga er overmorgen wel weer op.

@Tiwi, lekker hè? Die asperges :9 Wij hebben ze gister ook gegeten en heb net van de schillen en paar overgebleven asperges soep gekookt, nooit eerder gedaan maar was lekker voor bij de lunch. Wat super dat je weer in die broek past! Goed bezig zeg!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:32

Tijd voor een nieuw batterijtje in je weegschaal gok ik @Pallatin :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 19:06

Pallatin, dat deed ik eerder ook maar heb ik nu niet gedaan omdat er zoveel boter in de roux gaat. Ben er nog niet uit hoe ik dat kan aanpassen

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 09:19

Hier bleef ik best een tijdje rond het zelfde gewicht hangen maar net op de weegschaal geweest en eindelijk weer iets eraf!
Van het weekend wezen shoppen, dat was wel erg leuk ik dacht een broekmaat kleiner te hebben maar dat waren gewoon 2 maten kleiner!
Dat is wel erg motiverend :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 14:13

Wat goed bcd! Zo merk je wel waar je het voor doet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 14:30

Hier merk ik dat zodra het druk wordt, mijn motivatie om gezond te eten af neemt.
Dingen moeten dan even snel en vooral koken lijkt dan altijd te veel werk.
Voorbereiding is bij mij echt de key, zorgen dat gezonde en makkelijke keuzes in huis zijn maar dat is momenteel met mijn drukke schema even moeilijk.
Nu mijn vriend gevraagd om me te helpen om weer back on track te komen, hopelijk helpt dat!

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 21:38

@josien
Herkenbaar hoor!
Gezond eten klaar maken kost gewoon meer tijd, het avondeten lukt hier vaak wel goed, ik heb ook wat gezonde recepten welke echt in een half uur op tafel staan, of sommige moeten dan nog wel in de oven maargoed dan kan ik ondertussen wat anders doen.
Hier blijkt het vooral soms lastig om de voorbereidingen te doen voor het eten wat mee moet, dat is nou eenmaal wat meer werk dan een boterham smeren.

Fijn dat je vriend gaat helpen! Als je er eenmaal weer inzit gaat het vaak ook gewoon weer wat makkelijker.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 21:55

Ik werk niet meer, dat maakt het allemaal wat makkelijker. Aan het einde van de middag is mijn energie echt op, dus ik bereidt al het eten in de ochtend al voor zodat ik in de middag niet veel meer hoef te doen.
Mijn valkuil was dat ik dan vaak koos voor thuisbezorgd en dat is natuurlijk niet echt gezond en duur.

Ik heb sowieso veel behoeft aan structuur, als dat weg is dan wordt het een zooitje of doe ik helemaal niks. Dus eten voorbereiden staat echt op mijn planning.
Lang leve mijn whiteboard.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 07:06

Ik heb de weegschaal en calorieën even losgelaten en focus op ontspanning en fitter worden. Heb paardrijden ingeruild voor hardlopen en dat voelt supergoed op het moment. Gezond eten gaat momenteel ook erg goed. Ik weet dat om af te vallen, ik met een hongergevoel moet gaan slapen en dat lukt regelmatig. Dus hopelijk gaat op deze manier de laatste kledingmaat er ook af :)

@tiwi eten 's ochtends voorbereiden doe ik ook heel vaak. Regelmatig maak ik een ovenschotel die ik dan 's avonds alleen nog maar in de oven hoef te zetten. Ideaal vind ik het.

Verder maak ik sowieso heel veel dingen vooruit (bananenbrood, gezonde muffins, gekookte eieren heb ik altijd wel liggen) en ik zorg ook voor een hele lading rauwe groente in bakjes. Ontbijten doe ik nu meestal met chiapudding (die zet je savonds klaar) of gewoon wat groente met gekookt ei ernaast. Supersnel en simpel en mijn lijf doet het er goed op.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:08

Hier merk ik vooral dat ik juist een stuk minder honger heb. Ik eet vaak pas rond 1 a 2 uur in de middag en we hadden bijvoorbeeld gisteren nog eens new york pizza besteld. Normaal gesproken gaat een 30cm variant er zo in, maar nu had ik na de helft van de 25cm variant al genoeg.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 13:42

Ik heb eigenlijk nooit honger, alleen aan het eind van de middag flink trek, maar dan neem ik een cracker voor ik ga koken.

Om 21 uur neem ik nog kwark, dus ook geen honger voor ik ga slapen. Spieren herstellen in rust en hebben daarbij eiwitten nodig, dus die geef ik ze voor het slapen.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:55

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Het tracken van m'n voeding en meer bewegen zorgen ervoor dat ik al bijna 3 kg kwijt ben in 3,5e week. Erg blij mee!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:23

Ik heb eergisteren mijn volgende doel behaald, nu in totaal zit ik op -15kg. Op zich ben ik al erg tevrede nu maar ik wil liever nog iets meer afvallen om kleine schommelingen gewoon op te kunnen vangen zonder dat ik meteen weer in het 'te veel' zit. Ik bekijk mijn doelen per 5kg, en over deze 5kg heb ik 2,5 maand gedaan ongeveer.

Afbeelding